REKLAMA

Bankomat nie wypłacił pieniędzy - i co teraz?

Data emisji:
2017-06-23 11:00
Audycja:
Przewodnik Finansowy TOK FM
Czas trwania:
01:48 min.
Udostępnij:

Są to przypadki sporadyczne. Ale niestety - mogą zdarzyć się każdemu, i - znów niestety - nie zawsze możemy liczyć na wyrozumiałość systemu i w rozwiązywaniu sprawy musimy uzbroić się w dużą cierpliwość. Rozwiń »

Bankomaty to niestety maszyny zawodne. Z rzadka zdarza się, że procedura ruszy - ale pieniądze nie zostaną nam wypłacone. Co zrobić w takiej sytuacji? Przede wszystkim natychmiast skontaktujmy się z operatorem maszyny, na każdej znajdziemy numer alarmowy. Osoba po drugiej stronie odpowie nam, czy transakcja została zarejestrowana czy nie. Niezależnie od tego co usłyszymy, warto zadzwonić także do naszego banku i tam sprawdzić, czy nasze konto zostało uszczuplone o gotówkę, której ostatecznie fizycznie nie otrzymaliśmy.

Nie ma reguły - i zdarza się, że my gotówki nie mamy, ale pieniądze z konta zniknęły. Co wtedy? Mówiąc szczerze - kłopot. Musimy złożyć reklamację. Tę składamy w banku, który w naszym imieniu rozmawia z operatorem felernego bankomatu. Wyjaśnienie sprawy niestety trwa czasem nawet kilka tygodni. W tym czasie sporne pieniądze są na naszym koncie zablokowane. Czasem bank warunkowo pozwoli nam z nich skorzystać, zastrzeże jednak, że może tę decyzję jeszcze zmienić. I nie jest niestety powiedziane, że ostatecznie sytuacja zostanie wyjaśniona na naszą korzyść. Jeśli reklamacja nie zostanie uwzględniona - nie poddawajmy się. Uzbrójmy się w cierpliwość i złóżmy jeszcze jedno zażalenie, ostatecznie po pomoc możemy udać się do rzecznika finansowego. Zwiń «

POLECAMY

REKLAMA