REKLAMA

Ostrzeżenie: nie podawaj loginu i hasła do banku przez telefon!

Data emisji:
2017-10-09 11:00
Audycja:
Przewodnik Finansowy TOK FM
Czas trwania:
01:33 min.
Udostępnij:

Dziś w przewodniku ostrzeżenie - bo w ostatnim czasie nasiliły się próby wyłudzania danych od klientów banków Przestępcy co chwilę wynajdują nowe sposoby na to, jak dostać się do kont klientów, czasem żerując na ludzkiej niewiedzy lub naiwności. Rozwiń »

Ostatnio wiele osób odebrało telefon, a osoba po drugiej stronie przedstawiała się jako pracownik banku, ewentualnie kancelarii prawnej czy innej firmy współpracującej z bankiem. W trakcie rozmowy oszust prosi o podanie loginu oraz hasła do naszej bankowości internetowej, a później o potwierdzenie autoryzacji podając kod z odebranego właśnie SMSa. A to czysta pułapka - w ten sposób oszust zmieni ustawienia naszego konta i sprawi, że SMSy weryfikujące transakcje będą przychodziły na jego, a nie na naszą komórkę. Konto zostanie wyczyszczone szybciej, niż nam się wydaje.

Dlatego po raz kolejny warto przypomnieć i podkreślić: prawdziwy pracownik banku nigdy nie zażąda od klienta podania najbardziej poufnych danych przez telefon czy przez e-mail. Na pewno nikt uczciwy nie poprosi o podanie loginu oraz hasła dostępu do naszego konta. Jeśli ktoś o to pyta - na pewno nie ma czystych intencji. A o wszelkich podejrzanych telefonach od osoby podającej się za pracownika instytucji finansowej warto niezwłocznie powiadomić swój bank. Zwiń «

POLECAMY

DOSTĘP PREMIUM

Promocja dla studentów i nie tylko! Dostęp Premium taniej o 33%. Poszerzaj wiedzę z Dostępem Premium TOK FM!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!