REKLAMA

FAQ

Pytania ogólne

Jak zmienić hasło do konta na Tokfm.pl?
Aby zmienić hasło do konta w tokfm.pl, przejdź na tę stronę i postępuj według wskazówek widocznych na ekranie. Konta na stronach Tokfm.pl i Gazeta.pl są ze sobą połączone. Jeśli funkcja zmiany hasła nie zadziała poprawnie, napisz do nas na adres: pomoc@tok.fm.
Jak zmienić email w koncie na Tokfm.pl?
Ponieważ konta na stronach Tokfm.pl i Gazeta.pl są ze sobą połączone, zmiany adresu mailowego możesz dokonać po zalogowaniu na stronie konto.gazeta.pl. Po zalogowaniu swoimi danymi na tej stronie przejdź do zakładki „Bezpieczeństwo” i wpisz nowy adres mailowy w miejscu „Alternatywny adres e-mail”, postępując dalej zgodnie ze wskazówkami widocznymi na ekranie.
Jak słuchać Radia TOK FM przez internet?
Na naszej stronie możesz słuchać transmisji Radia TOK FM na żywo (tzw. streaming), a także słuchać Podcastów TOK FM (czyli zarchiwizowanych nagrań naszych audycji).

Żeby włączyć transmisję radia, kliknij przycisk „WŁĄCZ RADIO” na naszej stronie. Żeby posłuchać najnowszych podcastów z audycji TOK FM, wejdź na stronę PODCASTY lub na stronę konkretnej AUDYCJI.

Uwaga: zalecamy korzystanie z najnowszej dostępnej wersji przeglądarki internetowej Firefox lub Chrome.
Dlaczego nie działa mi odtwarzanie na Waszej stronie?
Do prawidłowego działania odtwarzacza audio niezbędne jest korzystanie z możliwie najbardziej aktualnej wersji przeglądarki internetowej. W przypadku wystąpienia problemów technicznych zalecamy kilkukrotne odświeżenie strony przez wciśnięcie skrótu klawiszowego CTRL+R, a w razie braku poprawy wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki (uwaga: może to spowodować usunięcie historii przeglądania).

Jeżeli mimo wykonania tych czynności problem nie ustąpił, prosimy o przesłanie na adres pomoc@tok.fm następujących informacji:
  • możliwie dokładny opis problemu,
  • z jakiej wersji przeglądarki internetowej Pan/Pani korzysta.
Czy w Podcastach są wszystkie audycje TOK FM?
Wszystkie podcasty dostępne na stronie internetowej oraz w aplikacji „TOK FM” pochodzą z audycji emitowanych na antenie Radia. Są to zarówno audycje emitowane aktualnie na antenie, jak i cykle archiwalne - których emisja na antenie została już zakończona. Najstarsze podcasty pochodzą z listopada 2013 roku. Żeby sprawdzić, czy dana audycja antenowa posiada archiwum podcastów, wejdź na jej stronę przez link AUDYCJE.

Uwaga - z powodów licencyjnych nie udostępniamy podcastów zawierających chronione prawem autorskim utwory muzyczne.
Jak skorzystać z RSS audycji Radia TOK FM?
Aby uzyskać dostęp do linków RSS audycji zaloguj się, a następnie wykup odpowiedni wariant dostępu Premium na stronie www.tokfm.pl/premium.

Jeżeli już kupiłeś usługę, po zalogowaniu przejdź do wybranej audycji i kliknij ikonę na jej stronie – w ten sposób uzyskasz dostęp do indywidualnego linku RSS.
Jak skontaktować się z Redakcją lub autorami audycji?
Kontaktowy adres email do autorów naszych audycji można zwykle znaleźć na stronach wybranej audycji. Jeśli masz pytanie lub problem techniczny dotyczący korzystania ze strony lub aplikacji mobilnej, uważnie przejrzyj wszystkie pytania i odpowiedzi na tej stronie.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie lub chcesz napisać do Redakcji, napisz do nas na adres: radio@tok.fm.
Jak wyłączyć blokowanie reklam w serwisie TOK FM?
Aby odblokować reklamy w serwisie, należy w dodatku blokującym reklamy (np. AdBlock, AdBlock+, itp.) wyłączyć blokowanie reklam na stronie audycje.tokfm.pl, lub też całkowicie wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej dodatek blokujący reklamy. Po wyłączeniu blokowania reklam należy odświeżyć stronę.

Zobacz, jak wyłączyć blokowanie reklam - w zależności od posiadanej przeglądarki: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer.
Czym są automatyczne transkrypcje audycji Radia TOK FM?
Automatyczne transkrypcje audycji Radia TOK FM generowane są przez oprogramowanie komputerowe, które rozpoznaje mowę ludzką w nagraniu audio i zamienia ją na tekst pisany.

Automatyczne transkrypcje lub ich fragmenty publikowane są celem przybliżenia zawartości poszczególnych audycji radiowych użytkownikom serwisu internetowego TOKFM.pl, a także ułatwienia ich wyszukania za pomocą zewnętrznych wyszukiwarek internetowych. Publikacja transkrypcji ma charakter testowy i wybiórczy; transkrypcje nie są stałym elementem oferty internetowej Radia TOK FM.

Dokładamy starań, aby poprzez rozwój inteligentnych algorytmów oprogramowania do rozpoznawania mowy podnosić jakość transkrypcji, jednak proces ten przebiega całkowicie automatycznie i nie jest doskonały. Dlatego też publikowane na stronach transkrypcje:
  • nie są wiernym zapisem oryginalnej treści nagrania audycji w wersji audio;
  • mogą zawierać liczne błędy, w szczególności tzw. literówki, błędnie zapisane imiona i nazwiska osób, błędnie zapisane nazwy własne, brak części wypowiedzi, błędną interpretację słów i zdań, niewłaściwą interpunkcję, błędnie rozpoznanych rozmówców audycji;
  • mogą zawierać słowa lub całe fragmenty tekstu, które nie pochodzą z danego nagrania i zostały dodane w procesie publikacji;
  • nie są w żadnym stopniu oryginalnym dziełem dziennikarskim.

Pragniemy podkreślić, że jedynym właściwym sposobem na zapoznanie się z oryginalną treścią danej audycji niezbędne jest odsłuchanie podcastu (nagrania audycji), z którego pochodzi transkrypcja.

Generowanie i publikacja automatycznych transkrypcji audycji Radia TOK FM jest elementem projektu SEARCH THE RADIO. Projekt ten realizowany jest przez Grupę Radiową Agory przy wsparciu funduszu Google DNI, w ramach czwartej rundy programu the Digital News Initiative, wspierającego innowacyjne projekty technologiczne w mediach. Partnerem technologicznym projektu jest firma NEWTON Technologies, działająca na 11 europejskich rynkach.

Jak usunąć konto użytkownika TOK FM?
Konto użytkownika serwisu TOK FM powiązane jest z kontem istniejącym w bazie kont serwisu Gazeta.pl.
  • Aby usunąć powiązanie Twojego konta Gazeta.pl z serwisem TOK FM (dane logowania oraz zgody udzielone administratorowi danych) bez usuwania konta w serwisie Gazeta.pl, napisz do nas na adres pomoc@tok.fm.
  • Aby nieodwracalnie usunąć konto TOK FM wraz z całym kontem Gazeta.pl, zaloguj się na stronie konto.gazeta.pl, wejdź do edycji konta i użyj opcji "usuń konto".

Dostęp Premium i płatności

Dlaczego pobieramy opłaty za niektóre usługi?
Słuchacze Radia TOK FM od wielu lat korzystają z obszernego archiwum podcastów, w którym co dzień udostępniamy kilkanaście godzin nagrań audycji. W tym celu stworzyliśmy rozbudowany, obsługiwany przez wiele osób i stale aktualizowany system techniczny, który umożliwia sprawną dystrybucję podcastów na stronie internetowej i w aplikacjach mobilnych.

Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie opłat za dostęp do niektórych usług i treści, aby choć częściowo pokryć znaczne koszty, które generuje bieżące utrzymanie, obsługa i rozwój tego systemu. Chcąc nadal oferować i rozwijać usługi dodatkowe, których niestety nie da się sfinansować samymi wpływami z reklam antenowych, musimy na nich dodatkowo zarabiać. Należy tu zaznaczyć, że zasadnicza część działalności naszego Radia - czyli codzienna emisja programu na żywo w eterze i w internecie - jest i zawsze pozostanie bezpłatna.

Użytkownikom płacącym za dostęp Premium do usług dodatkowych pragniemy w tym miejscu serdecznie podziękować i podkreślić, że bardzo doceniamy Państwa zaufanie oraz ważny wkład w rozwój naszej oferty internetowej.
Na czym polega dostęp Premium?
Dostęp Premium jest usługą płatną, która umożliwia:
  • słuchanie Podcastów na stronie audycje.tokfm.pl bez dodatkowych reklam wideo;
  • dostęp do Podcastów przez aplikację TOK FM na urządzenia mobilne z systemem Android, iOS oraz Windows Phone;
  • dostęp do indywidualnych kanałów RSS z podcastami audycji TOK FM.
Dostęp Premium można zakupić pod adresem www.tokfm.pl/premium.
Jakie są warianty dostępu Premium i jak można je kupić?
Oferujemy następujące warianty usług Premium:

1) Usługa „Tylko WWW” umożliwia dostęp do Podcastów TOK FM bez dodatkowych reklam audio i wideo, emitowanych przed nagraniami na stronie internetowej, przez okres: 1, 3 lub 12 miesięcy. Dodatkowo wyłączane są reklamy przed transmisją Radia na stronie.

2) Usługa „Aplikacja+WWW” umożliwia dostęp do Podcastów TOK FM bez reklam na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej TOK FM, na jednym urządzeniu mobilnym, przez okres: 1, 3 lub 12 miesięcy.

Opcje dodatkowe, możliwe do dokupienia w usłudze „Aplikacja+WWW”:
  • dostęp do indywidualnego kanału RSS,
  • dostęp dla dodatkowych urządzeń mobilnych które można przypisać do konta (maksymalna ilość urządzeń: 5).

3) Usługa „MultiDostęp” umożliwia pełny dostęp do Podcastów TOK FM bez reklam na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej TOK FM, na 4 różnych urządzeniach mobilnych, a także dostęp do indywidualnego kanału RSS - przez okres 1, 3 lub 12 miesięcy.

Opcje dodatkowe, możliwe do dokupienia w usłudze „MultiDostęp”:
  • dostęp dla 1 dodatkowego urządzenia mobilnego (maksymalna ilość urządzeń: 5).
Wyżej wymienione warianty można zakupić na stronie www.tokfm.pl/premium, płacąc przelewem internetowym lub kartą płatniczą.
W jaki sposób kupić dostęp Premium lub go rozszerzyć?
Jeżeli nie masz jeszcze wykupionego dostępu Premium, przejdź na stronę www.tokfm.pl/premium i dokonaj zakupu wybranej usługi przez formularz.

Jeżeli masz już wykupioną usługę i chcesz dokupić dostęp do indywidualnego kanału RSS lub dostęp dla dodatkowego urządzenia mobilnego, przejdź do swojego konta na stronie audycje.tokfm.pl/profil i dokonaj odpowiedniego wyboru.

Jeżeli posiadasz usługę „Tylko WWW” i chcesz zakupić dostęp dla urządzenia mobilnego lub/i kanału RSS, przejdź do strony www.tokfm.pl/premium i dokonaj zakupu usługi „Aplikacja+WWW” lub „MultiDostęp”.
Opłaciłem usługę, ale nadal widzę reklamy. Dlaczego?
Aby skorzystać z wykupionego wcześniej dostępu Premium, musisz zalogować się do swojego konta w serwisie TOK FM.
Jestem zalogowany ale nie mam Dostępu Premium. Dlaczego?
W naszym serwisie obsługujemy logowanie kontem Tokfm.pl (to konto wspólne z Gazeta.pl), Wyborcza.pl oraz Facebook. Jeżeli po zalogowaniu w serwisie na stronie Moje konto nie widzisz zakupionych usług, upewnij się, czy na pewno zalogowałeś się do tego samego konta użytkownika, na którym został kupiony Dostęp Premium.

Login do konta, na którym wykupiłeś dostęp możesz łatwo odnaleźć w treści maila "TOK FM Premium - potwierdzenie płatności", otrzymanego po zakupie Dostępu Premium. Jeżeli loginem tym jest adres mailowy używany przez Ciebie do logowania w Wyborcza.pl - lub nazwa użytkownika serwisu Facebook - to oznacza, że powinieneś się zalogować odpowiednio kontem Wyborcza.pl lub Facebook.

Jeżeli mimo prawidłowego zalogowania nie widzisz wykupionej usługi, napisz do nas przez formularz kontaktowy, wybierając temat "Pomoc techniczna - WWW".
Jak aktywować pakiet "Wyborcza + TOK FM" kupiony na Wyborcza.pl?
Jeżeli zakupiłeś pakiet wspólny w serwisie Wyborcza.pl, to na stronie logowania do Tokfm.pl wybierz opcję logowania kontem Wyborcza.pl (klikając w logo Wyborczej). To bardzo ważne, bo w żaden inny sposób nie będziemy w stanie aktywować zakupionego przez Ciebie Dostępu Premium. Po zalogowaniu za pomocą konta Wyborcza.pl, w zakładce Moje konto powinna wyświetlić się informacja o posiadanym pakiecie wspólnym.

Pod nią znajduje się sekcja "Dostęp mobilny", w której możesz przypisać do konta swoje urządzenie mobilne, wpisując w formularzu identyfikator swojego urządzenia - wg tej instrukcji.
Posiadam Dostęp Premium ale wciąż widzę blokadę przy słuchaniu - dlaczego?
Upewnij się, że jesteś zalogowana/y do serwisu na swoje opłacone konto. Zajrzyj do zakładki Moje konto i sprawdź, czy zgadza się Twój login oraz czy w sekcji „Usługi płatne” wyświetla się nazwa wykupionego przez Ciebie pakietu.

Jeśli pomimo zalogowania do serwisu i posiadania aktywnego pakietu nadal widzisz blokadę treści po włączeniu podcastu, prześlij zrzut ekranu z zakładki „Moje konto” na adres pomoc@tok.fm – wraz z informacją o pojawiającej się wciąż blokadzie treści.
Jak aktywować kod promocyjny lub prezentowy z dostępem Premium?
Aby aktywować kod, należy najpierw zalogować się do swojego konta w serwisie TOK FM. Jeśli nie masz jeszcze konta użytkownika, możesz je zarejestrować pod tym adresem.

Po zalogowaniu w serwisie przejdź na stronę tokfm.pl/premium i kliknij link „Mam kod aktywacyjny”, znajdujący się w górnej części strony. Po wklejeniu kodu w formularzu zatwierdź operację przyciskiem „Użyj kodu”. Po pomyślnej aktywacji kodu możesz już korzystać z Dostępu Premium.

Uwaga – kod promocyjny lub prezentowy można aktywować wyłącznie na koncie użytkownika, które nie posiada w danej chwili żadnych aktywnych pakietów Dostępu Premium.

Aplikacja mobilna TOK FM

Jak anulować subskrypcję w sklepach: Google Play, App Store?
1) Android: zaloguj się do sklepu Google Play i po wejściu na stronę aplikacji TOK FM kliknij przycisk „ANULUJ SUBSKRYPCJĘ” (zobacz szczegółową informację).

2) iOS: Subskrypcję możesz wyłączyć w ustawieniach App Store (zobacz szczegółową informację).
Jak słuchać Radia TOK FM na smartfonie?
Żeby słuchać transmisji na żywo lub Podcastów Radia TOK FM na urządzeniach mobilnych, należy pobrać aplikację „TOK FM”. Aplikacja dostępna jest na telefonach z systemem operacyjnym Android (od wersji 2.3), iOS (telefony iPhone z systemem 6 i 7) oraz Windows Phone 8.

Żeby pobrać aplikację, należy wejść ze swojego telefonu do sklepu z aplikacjami lub na stronę www.tokfm.pl/pobierz, na której nastąpi przekierowanie do sklepu z aplikacjami (na urządzeniach z systemem Android, iOS oraz Windows Phone 8).

Instalacja aplikacji i korzystanie z transmisji Radia TOK FM na żywo są całkowicie bezpłatne. Dostęp do Podcastów w aplikacji – po wykorzystaniu darmowego okresu próbnego – wymaga zakupu dostępu Premium lub odpłatnej subskrypcji przez sklep z aplikacjami.

Uwaga: podczas korzystania z aplikacji zalecamy korzystanie z połączenia WiFi, ponieważ korzystanie z połączenia komórkowego może wiązać się z naliczeniem przez operatora sieci komórkowej dodatkowych opłat (opłata za transfer danych).
Jak wyłączyć powiadomienia "push" w aplikacji?
Android: Wybierz kolejno z menu urządzenia - Ustawienia > Więcej > Menadżer Aplikacji > TOK FM, a następnie odznacz "Pokazuj powiadomienia".

iOS: Wybierz kolejno z menu urządzenia - Ustawienia > Centrum powiadomień > TOK FM, a następnie wyłącz powiadomienia dla tej aplikacji.

Windows Phone: Wybierz kolejno z menu urządzenia - Ustawienia > Powiadomienia + akcje > TOK FM, a następnie wyłącz opcję "Pokazuj powiadomienia w centrum akcji".
Jak zapłacić za dostęp do Podcastów w aplikacji mobilnej?
Można to zrobić na dwa sposoby:

1) Kup dostęp Premium na stronie www.tokfm.pl/premium, a następnie zainstaluj aktualną wersję aplikacji i przypisz swoje urządzenie mobilne do opłaconego konta. Ten sposób jest najbardziej korzystny cenowo i umożliwia zakup usług dodatkowych.

2) Kup subskrypcję mobilną w aplikacji (w zakładce „Mój TOK”), za pośrednictwem sklepu z aplikacjami dla systemu Android, iOS lub Windows Phone. Ten sposób nie umożliwia korzystania z usług dodatkowych.

Uwaga: płatność kartą upominkową Google Play nie jest dostępna w aplikacji TOK FM.
Jak przypisać urządzenie do konta opłaconego w serwisie TOK FM?
Aby korzystać z Dostępu Premium w aplikacji, musisz posiadać odpowiedni pakiet kupiony na naszej stronie. Swoje urządzenie z aplikacją TOK FM możesz przypisać do konta na dwa różne sposoby:

1. Bezpośrednio w aplikacji mobilnej (system Android i iOS):
  • W nowszej wersji aplikacji: przejdź do ekranu Mój TOK > Ustawienia > Moje konto, a następnie zaloguj się kontem, na którym posiadasz Dostęp Premium. Jeśli jesteś już zalogowany lecz urządzenie nie było wcześniej przypisane, kliknij link „PRZYPISZ URZĄDZENIE”.
  • W starszej wersji aplikacji: przejdź do ekranu Ustawienia, kliknij przycisk „Przypisz urządzenie do konta” i postępuj wg wskazówek widocznych na ekranie.
2. Na stronie internetowej (system Android, iOS i Windows Phone):
  • Zaloguj się na Tokfm.pl i przejdź na stronę „Moje konto”.
  • Uruchom aplikację na urządzeniu, które chcesz przypisać do konta, przejdź do ekranu „Ustawienia” i wciśnij przycisk „Identyfikator urządzenia”.
  • Na stronie internetowej konta przejdź do sekcji „Dostęp mobilny”, kliknij przycisk „Edytuj”, a następnie wklej lub bezbłędnie przepisz identyfikator urządzenia w polu „Wpisz identyfikator urządzenia z aplikacji mobilnej”. Sprawdź poprawność identyfikatora i kliknij „Zapisz”.
  • Zamknij i uruchom ponownie aplikację mobilną.
Moja subskrypcja mobilna została anulowana. Dlaczego?
Subskrypcja mogła zostać anulowana z kilku powodów:
  • na karcie przypisanej do Twojego konta Google Play lub iTunes brakuje środków,
  • wkrótce upłynie termin ważności karty przypisanej do konta,
  • subskrypcja została ręcznie anulowana w sklepie Google Play lub iTunes.
Mam problem techniczny z aplikacją. Co mam zrobić?
1) Jeśli odtwarzanie radia na żywo i/lub podcastów archiwalnych jest przerywane:
  • Upewnij się, że posiadasz szybkie i stabilne połączenie z internetem.
  • Jeżeli korzystasz z sieci WiFi, upewnij się, że nie posiada ona zabezpieczeń, które mogą powodować problemy. Możesz to zrobić, sprawdzając działanie aplikacji na innym, alternatywnym łączu WiFi.
  • Upewnij się, czy nie masz włączonych aplikacji, które mogą wpływać negatywnie na odtwarzanie – np. aplikacje wykorzystujące w dużym stopniu połączenie internetowe, aplikacje przyśpieszające pracę urządzenia lub oszczędzające energię.
2) W przypadku innych problemów związanych z działaniem aplikacji, wykonaj poniższe czynności sprawdzając po każdej z nich, czy problem nadal występuje:
  • Odinstaluj aplikację, a następnie zainstaluj aktualną wersję aplikacji ze sklepu.
  • Uruchom ponownie swoje urządzenie.
  • Wyczyść wszystkie dane aplikacji (tylko na systemie Android).
Jeśli problem nadal występuje, napisz do nas wiadomość email na adres pomoc@tok.fm ze szczegółowym opisem problemu. Koniecznie podaj w treści model i wersję systemu operacyjnego Twojego urządzenia oraz wersję aplikacji. W miarę możliwości dodaj też zrzuty ekranu.
Korzystasz z Dostępu Premium kupionego przez stronę Tokfm.pl i zmieniłaś/eś telefon?
  • Zaloguj się do swojego konta w serwisie Tokfm.pl.
  • Na stronie Moje konto, w sekcji "Dostęp mobilny", usuń identyfikator starego urządzenia - za pomocą przycisków Edytuj > Usuń > Zapisz.
  • Przypisz do swojego konta nowe urządzenie zgodnie z tą instrukcją.
Jak przenieść subskrypcję aplikacji TOK FM na nowe urządzenie mobilne?
Jeżeli korzystasz z subskrypcji aplikacji TOK FM w Google Play, w Ustawieniach sklepu Google Play na nowym telefonie zaloguj się do tego samego konta użytkownika Google, na którym została zakupiona subskrypcja.

Jeżeli korzystasz z subskrypcji aplikacji TOK FM w Apple Store, w ustawieniach App Store / iTunes na nowym telefonie zaloguj się do tego samego konta iTunes, na którym została zakupiona subskrypcja. Następnie wejdź w aplikacji na ekran Mój TOK > Ustawienia > Moje konto i użyj linku "Odtwórz zakupioną subskrypcję".
Dodatkowe urządzenie mobilne do mojego pakietu Premium - jak to działa?
Do pakietów "Aplikacja+WWW" oraz "MultiDostęp" można dokupić możliwość słuchania podcastów TOK FM na dodatkowym urządzeniu mobilnym. Opłata za dodatkowe urządzenie mobilne wynosi 12 zł i jest jednorazowa, pod warunkiem zachowania ciągłości posiadanego Dostępu Premium - czyli przedłużania ważności pakietu przed jego wygaśnięciem.

Jeżeli posiadany Dostęp Premium wygaśnie, razem z nim wygasną wszystkie urządzenia mobilne. Po odnowieniu Dostępu Premium trzeba zakupić dodatkowe urządzenia na nowo.

Zgłoś problem

Jak zgłosić pytanie lub problem techniczny?
Zanim prześlesz zgłoszenie, upewnij się, że odpowiedź nie znajduje się powyżej.
Pomocnym w sprawnym rozwiązaniu problemu lub udzieleniu odpowiedzi, będzie określenie rodzaju przeglądarki lub modelu urządzenia, których zgłoszenie dotyczy.
Wiadomośc z takimi informacjami prześlij na: pomoc@tok.fm.

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA