REKLAMA

Niekompletna historia dragu według Twojej Starej

Drżący grunt
Data emisji:
2020-12-30 20:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
55:53 min.
Udostępnij:

W programie wymądrzała się Twoja Stara - drag performerka, dragtywistka, podcasterka, prezenterka, ikona stylu i smaku oraz matka, prywatnie Piotr Buśko.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
wieczór Radia TOK FM dobry wieczór państwu Karolina Kaczyńska to jest audycja drżący grunt pomyślałam, że wychodząc naprzeciw naszym potrzebom związanym z tym przedziwnym rokiem 2020 IT jak miną, a w tym pandemicznym czasie, gdzie wszyscy marzymy o podróżach i życiu towarzyskim, które zostało nam brutalnie odebrana no coś już dużo mówić to, łącząc kropki pomyślałam, że to, czego dziś potrzebujemy to podróż podróż do świata brakuje i będzie to również Rozwiń » podróż w czasie, bo o mają gościnę przyjrzymy się dziś również korzeniom brak takiej brak historii myślę, że możemy tak to nazwać na pewno szybko wrócimy, a może tak szybko, ale na pewno wrócimy do współczesności zatrzymamy się na fenomenie ruch pola, bo myślę, że jeśli ktoś zna nie interesują się specjalnie samą kulturą brak zna jakąś wraku to na pewno jest to grupa, bo sądzę, że nie przesadzając jest to obecnie najbardziej znana światowego formatu brakuje, o czym świadczy o 1112 sezonów rurę PiS-u, który tak naprawdę no jak to w takich programach bywa z 1 strony wprowadził drag set do kultury głównego nurtu, a z drugiej strony no właśnie w dużej mierze uprości to czym uprosił taki oczywiście społeczną odbierze to czym kultura drag Queens jest ich dlatego zaprosiłam dzisiaj do rozmowy przewodniczka na projekt tak tego typu podróże odbywamy NATO myślę, że tutaj potrzebujemy dobrej przewodniczki i naszą dzisiejszą gościnią jest twoja stara brak performerka ikona smaku i stylu oraz matka podcast Tarka prezenterka, a prywatnie Piotr Buszka tej kiedy, kiedy myślałam nad osobą, która mogłaby zabrać te podróż to właśnie usłyszałam, że twoja stara jest encyklopedią wraku, ale jak to drugie bywa jest to na pewno encyklopedia subiektywna witam bardzo serdecznie, bo dzieciaczki część to ja twoja stara doskonale mi być tutaj z wami bardzo dziękuję Karolina za zaproszenie i witam się ze słuchaczami i słuchawkami HH podróż na rzeczywiście dojdzie, jeżeli ktoś chce wybrać się ze mną w podróż będzie ta podróż na manowce i obiecuje, że będą to cudne manowce i że z tak trochę się pewnie po przyglądamy tutaj różnym rzeczą jestem cała strachu, bo jak tylko pomyślałam o tym, że to jest trzeba się wybrać wtedy podróż historyczną odtwarza wszystkie książki trema gdzieś pod ręką i oczywiście, że im więcej wiesz tym mniej wieś między najbardziej subiektywna podróż po braku jego historii możemy wyruszać co w tej podróży przez swoją bibliotekę zależność prehistoria brak, gdzie są te początki myślę, że to całe przebierania, bo chyba brak tak można nazwać, więc przebieranie przebieranie się płeć, czyli ubieraniem płci no i myślę, że od tego warto gdzieś zacząć, bo to jest takiej definicji o tym można tak myśleć, że stereotypowa, kiedy myślimy od razu no pewnie przychodzi nam namyśle tamten mężczyzna osoba, która jest mężczyzną i ona przebiera się za kobietę i to jest drag Queen drugi stereotyp to jest oczywiście takie stereotypowe myślenie od razu to jest wtedy, kiedy osoba identyfikująca się kobieta kobieta przebiera się za mężczyznę i mamy do czynienia z drag Kingiem i to jakieś takie 2 obrazy, które z nami zostają, a i tak lubią się pewnie tego przykleić i oczywiście jest to prawda, ale jak to bywa też uproszczenia jest tymi uproszczeniami jest także one nie pokazują całej szerokości tego spektrum, ale tak na pewno chodzi o długu o przebranie i oto ubieranie płci przebieranie się w płaszczyk przed chwilą już powiedziałam i ta płeć nota czy jest to płeć biologiczna no nie chodzi nam tutaj oczywiście oto straszliwe gender to nakładanie na siebie płci kulturowej i odgrywania scen niż na odgrywanie stereotypów płciowych no tak oczywiście jak rozumieją je osoby, które brak zakładają na siebie i jak zdradził korzystają, więc to jest myśl taka Theo tak w teorii może być odreagowanie też takie myślenie od razu jako o tej metamorfozie czy o tym właśnie przebraniu, który będzie na przekór np. w przeciwną stronę to znaczy mężczyzna będzie przebierał się za kobietę, a kobieta będzie przebierała się za mężczyznę no ale to właśnie uproszczeniu właśnie tutaj jest taka najprostsza definicja tego czym brak jest, ale tak pomyślałam, że w wyruszając, jakie tutaj używamy tej metafory to podróż nie byłoby się zastanowić nad tym, gdzie są początki długu gdzie, gdzie możemy, gdy ty widzisz ich płytę to gdzie to zjawisko powstawało bądź już były jakieś przesłanki żeby, żeby o tym myśleć w ten sposób tak albo, że dzisiaj z perspektywy czasu widzimy w tym początek wraku, a może ten mówi się, że brak zaczyna się gdzieś w UE w tym teatrze szekspirowskim i że tam właśnie ci mężczyźni przebijający się za postaci od i odgrywający postaci kobiece to miało miejsce i istnieje taki termin dreszczy zęby link, a galę i stąd uważa się, że jest tutaj właśnie ten anagram dla słowa brak, ale pojawia się też taka teoria o tym właśnie ona też jest związana z teatrem, że oto w dziewiętnastowiecznym teatrze pojawiają się postaci grane przez mężczyzn postaci kobiece, które odgrywają taką sylwetkę tamtej modę, która właśnie miała takie wielkie powłóczyste suknie, które ciągnęły te postaci za sobą powstania, czyli właśnie z angielskiego Żak tu drag ciągnąć za sobą właśnie te tereny tych sukni i toteż jest uważa się jakiś źródłosłów, że ten brak właśnie też pochodzi właśnie od tego myślę, że to jest chyba pokazuje i jedno i drugie pokazuje, że w tym brak ta teatralna ość ma bardzo istotny charakter i że formowanie odgrywanie jest tutaj kluczowe w tym przypadku jest właśnie odgrywanie tego stereotypu płciowego wcielanie się w jakąś postać by uchodzić za konkretna za by uchodzić za konkretną płeć, więc TEN-T, więc na teatralne pochodzenie korzenie teatralne myślę, że są tutaj bardzo istotne i też właśnie brak jako performer też będzie miała będzie bardzo istotny, bo to właśnie płeć nie jest tylko na płeć kulturowa nie jest tylko wyglądem one przede wszystkim, więc zestawem praktyk i zestawem zachowań, które osoby realizują też myślę, że jeśli chodzi o ten teatr elżbietańskiej, toteż warto zaznaczyć, że to przebieranie się mężczyzna aktorów za kobiety wiąże się z tym, że kobiety nie mogły wchodzić na scenę nie było lektora i to oni musieli odgrywać rolę tak tak no to jest właśnie ta przestrzeń z którejś, od której się być może zaczyna, ale być może to jest taka przestrzeń, którą ci no właśnie ten brak performerzy, których my już trochę bardziej znamy ci, którzy po formułę informowani wcześniej gdzieś na początku lat dwudziestych nic, że my to trochę bierzemy widzimy jak oni tamte praktyki przerabiali i brali na swoje rzeczywiście to też pewnie jest związane z jakąś taką nie wiem klasowo ością może że, że czy też przynależnością do jakiej grupy społecznej, czyli np. mamy homoseksualnych mężczyzn którzy, którzy będąc mającej wysokie artystyczne zapędy są w tym świecie teatralnym zacznie używają tych kodów teatralnych do tego, żeby się ukryć wtedy, kiedy w tych czasach, kiedy homoseksualność była karana, kiedy akty homoseksualne między mężczyznami były karalne wtedy, kiedy też przebieranie się było karane to trzeba było wypracować cały system, który pozwala właśnie realizować swoją jakąś fantazję na temat tożsamości i bawić się swoją ekspresją czuć swoją różnorodność no właśnie ci ci mężczyźni, ale oczywiście nie byli tylko mężczyźni także kobiety także osoby kolorowe głównie myślę teraz tutaj staną, więc jeżeli ja snuje opowieść ta wycieczka oczywiście z mojej strony nie jest tylko wycieczką przeszłość, ale jest też wycieczką da kontynent amerykański, bo myśląc od razu ja będąc silnie Amerykanie zwanym też, żeby opowiadam te historie o amerykańskim wraku, który no właśnie tak jak wspominałam na początku później wybucha 2001. wieku jak ten fenomen kulturowy, który żeby, który jest już Group globalny, czyli rób zdradę jest właśnie jeśli chodzi o o te historie progu to też wydaje mi się do Stanów zjednoczonych nie da się pominąć oczywiście mamy taką tendencję jeśli chodzi o kultura patrzeć zawsze na jakim zachwytem na stany Zjednoczone, zwłaszcza przecież kultura po drugiej wojnie światowej już wszystko co najciekawsze na tak się uważa się działo się ta natomiast przemysł, który też potrafi opowiadać na nas musi nieustannie historie, czego wynikiem jest właśnie hali wód, ale też na brak, który staje się tą przestrzenią rozrywki, która weszła po prostu do dalej Streamu o czymś powiedzieć co z tego początku, bo tak jak to już zaznaczył jest oczywiście, o ile możemy gdzieś tych początków samego długu, a tego określenia tak w trakcie Tref la GL czy rasy jak każdy Floor, o ile to są jakieś początki samej tej gry konwencją i wchodzenia w kobiece role oczywiście jakieś na pewno i zastanowienie się na czym polega to wejście w kobiecą rolę to jestem bardzo nie możemy tam mówić o takim taktycznym Draguła który, który rozumiemy jako to zjawisko kulturowe już takie dojrzałe świadome siebie ale o czym już mówiłem na wiek dwudziesty te lata dwudzieste początek to już zaczyna się tak bardzo świadome kształtowanie tej kultury i zastanawiam się co właśnie z tych początków tego świadomego Dragun jest wciąż obecne dzisiaj no to myślę, że na pewno będzie gdzieś obecne te kultur dla np. bo Roma, czyli tego albo brak pacjentów, bo to są, czyli tych pokazów tych konkursów piękności, które brali udział homoseksualni mężczyźni albo trans kobiety, które prezentowały się wtedy właśnie kobiecych postaciach myślę, że to jest coś co zostaje z nami i kultura teksty tych parę zresztą mówi się też o o pewnym typie brak właśnie Kopacz tak czy ten, który przygotowany do takiego się konkurowania konkurowania w ramach tego konkursu piękności, że ta, a po grze performer spółki odbywa się właśnie na przestrzeni też luku prezencji tego roku tego jak ktoś ma uchodzić najbardziej za za kobietę, więc na pewno to jest coś co co zostaje z nami to też widać i bardzo rozwinęło jest szerokie w stanach zarząd grupa Lu w tym programie telewizyjnym też pojawiają się takie elementy patentu i też pojawiają się postulaty, które w takich konkursach biorący udział kultura bar rumu to jest to samo co brak na pewno nie, bo ludziom też jest związany z kulturą kingu, czyli tego charakterystycznego właśnie czy stylu tańca czy stylu bycia czy prezencji to już jest inny jakiś dalszy temat do do rozwinięcia, ale na pewno się przenikają te 2 przestrzenie wręcz był obecny po rumie i jakby bardzo jest zasilany siłą dragi przede wszystkim Draguła osób nienormatywnych osób kolorowych i czyli tych, które były by najbardziej narażone w Stanach na najbardziej narażone w stanach na wykluczenie, bo to są te osoby, które były też wykluczone z tego białego porządku białego także Homo normatywnego porządku, więc te osoby tworzyły swoje przestrzenie, żeby móc no właśnie spełniać swoje fantazje podług zasad, które tworzą dla siebie, a nie, dopasowując się do tego do tego opresyjnego wiele też bardzo duża kodów tak naprawdę jeśli chodzi o, a sam brak w tym w Ballroom wydaje mi się, że jest ich nawet więcej to jest wiele porządku, bo kultura bal umowa, która też z tego co czytałam rozwijała się mam wrażenie obok nawet jeśli chodzi o samą lokalizację, bo też były stany Zjednoczone to też był w przeważającej mierze nowy Jork i to już od czasów prohibicji bale zaczęły się pojawiać nawet nawet wcześniej, ale wtedy już zaczęły być naprawdę popularne ale, ale właśnie czasem te kultury, które oczywiście się przenikały miały pewne zasady pewne schematy wiele jest też bardzo konkretnych rytuałów takie mam wrażenie jeśli chodzi o same występy możesz trochę opowiedzieć czym właśnie się charakteryzują i różnią te występy typowo drogowe i bal umowa albo właśnie powiedzieć o tym gdzie są one podobne z mojego doświadczenia bywania czy raczej oglądania, bo nie biorę udziału w balach w Polsce te węgierskie one się odbywają np. w Warszawie jest bardzo znane bal Bożenę odbywają się też bale organizowane przez chaosu w armii Poznaniu czy też bale we Wrocławiu, w którym mieszkam też miałem okazję na nich bywać no i rzeczywiście tam pojawia się brak zarówno w i on pojawia się tam w takiej swojej bardzo już skodyfikowane formie czyni pojawia się jako lipca performance, czyli tam można przedstawić siebie konkurować z innymi osobami w tej lip Sync batów, które też oglądamy w ruch zdradzę i osoby przygotowują po prostu swój Lipsk, a później konkurują z innymi osobami, które przeszły przeszły przez eliminacje oraz pojawia się też kategoria drag makijażu, czyli właśnie, który też jest jakimś tematem bardzo często bale są tematyczne i trzeba przygotować daną kategorię pod konkretny temat i wtedy też ten temat właśnie się przedstawia przykład makijażem wybiera wybiera czerni ten makijaż, który nie tylko jest najbliższy realizacji tej tej tego założenia kategoria przede wszystkim najlepiej sprzedany trzydziesto Serwin tak to prezentowanie to serwowanie na złotej tacy Ray naszej twarzy, która jest właśnie pięknie pomalowana 5 lub nie pięknie pomalowana i ta attyki od tak to nastawienie to to jest coś się prezentuje i myślę, że to jest już wtedy podobne do tego co robi się w UE w ringu, czyli za każdym razem właśnie to prezentowanie, że ten styl, który oparty na pozowaniu i żaden z tych, które oparte na pozowaniu po prostu my się realizuje w tym właśnie w tym unijne w tym byciu w tym przeżywaniu w tym właśnie być trochę powiedział etyka kategorii realne, bo mam wrażenie, że ma jest ważna w albumie na pewno pytanie jak dragi, bo jeśli ktoś oglądał, ale na jeszcze będzie miał szansę, iż nie oglądał się będzie miał szansę na pewno polecam film Paris po Berlin który, który jest dokumentem właśnie opowiadającym o społeczności bal umowę i końca lat osiemdziesiątych Nowym Jorku no i właśnie tam pojawia się kategoria Wilna i ile nos brak to jest taki performance kobiece i na balach również pojawiają się trakt tutaj jest też właśnie tak tego jak Wilna, gdzie się wprowadza zupełnie inne postaci już trochę opowiedział co w tym chodzi, dlaczego właśnie one się tam pojawiają i dlaczego tak tego jest taka ważna, bo wydaje mi żona jest naprawdę ważne jeśli chodzi o konkursy no line są chyba taka podwójna gość tak wydaje, że jest to z 1 strony ta najbardziej chodzenie za czynsz, jeżeli w braku np. tym, które oglądamy Rupa draństwo tą kategorią najistotniejszą jest to, żeby możliwie jak najbardziej przypominać kobiety czy pewne wyobrażenie oczywiście kobiecie ta pytanie tak silne kobiety pewnie jakieś może tak, ale tu chodzi właśnie o odnoszenie się do pewnej fantazji, którą próbują osoby odgrywać no to jest 1 rzecz, czyli chodzeniem najbardziej za za ten właśnie casting za to bycie niezauważalnie kimś innym właśnie, żeby rzesze nie jest przebierańcem tylko, że teorie nas to na to ma być takie właśnie przez przenikanie, że ten, że tu myślę, choć właśnie o to, że to wszystko zostawia taką jakąś dozę tajemnica, ale z drugiej strony tory miasto też stąd moje nastawienie to, że ja prezentuję teraz najlepszą wersję siebie i przeżywamy by swoją tożsamość naj większej formie najlepszy stadium największym rozkwicie w całym tym bogactwie niekoniecznie musi być to bogactwo i opływające złotem, ale właśnie dzięki takim bogactwie gestu, że nie mam też takiego zahamowania, że czuje się po prostu swobodnie i to Ozil jest takim przeżywaniem byciem ze sobą tu ze sobą dobrze takim, jakim jestem taką, jaką jestem tak tego jest też dla mnie ciekawa bo o ile właśnie to jest to co mówisz, że z 1 strony jest właśnie to wtopienie się jakąś postać takie najlepsze odwzorowanie właściwie no tego rodzaju falsyfikat osobowości idealny falsyfikat w jakiej postaci którą, którą wymyśliła no właśnie w stronę inflacji osobowości bardzo często myślę, że to też po prostu chodzi o to, że te właśnie do pani tego w takich Skry Stanisława tego wyobrażenia o konkretnym gender właśnie o to chodzi że, że ubieramy to nasze wyobrażenie o płci, które będzie właśnie najbardziej reprodukować ten stereotyp z drugiej strony pojawia się też to, że to nie tylko wyobrażenie nasze, ale że tak naprawdę chodzi też to wejście wyobrażenie ogółu, że pani 4 dostosowuje to własne wyobrażenie bądź pokazujemy się z właśnie, wyrażając siebie jakimiś konwencjami które, które zostały nadane w tych kategoriach dało to chodzi, jaki takie zbiorowe wyobrażenie tego jak dana postać powinna wyglądać też wydaje mi się bardzo tak tak zdecydowanie, że cały wrak jest właśnie ten w tym takim przebieranie się w te płeć, ale przede wszystkim właśnie stereotypy płciowe i bardzo często takie podkręcanie wykręcanie do bardzo ważną kategorią będzie kategoria Campo, czyli to na no właśnie taka niestosowność teatralizacji ja Human to też jest bardzo ważne, żeby w tym długu pojawiał się po po, że w tym długu pojawiają się też elementy humorystyczne ja mam oczywiście leki nieznoszący sprzeciwu Than brzmi po prostu z katedry, ale na jak stara stara, ale rzeczywiście w tym też jest jakaś taka duża doza humoru, bo wydają się, kiedy rzeczywiście zaczynamy przeżywać i i mieć jakąś taką swoją fantazję, która realizuje idee fantazja może być prowokowane bardzo różnymi powodami i ktoś może robić to, dlatego że po prostu ma van występowania na scenie ktoś dlatego, że to będzie jego bardzo szczera artystyczna droga, którą chce odbyć dla kogoś np. będzie to historia o transporcie właśnie tej osobę kogoś, kto odkrywa swoją tożsamość i toteż jest ważne te wszystkie historie są wartościowe one są potrzebne wzmacniają brak no właśnie brak jest cała różnorodność i właśnie myślę, że przy tym silne temu towarzyszy pomoże towarzyszyć jakiś taki humorze właśnie no ja tutaj będąc najlepszą wersją siebie no właśnie czasem mogę to realizować takim przymrużeniem oka, a nie zawsze na jakiś Super seria, chociaż wiadomo, że wszystko Super serią oczywiście i Super seria postacią jest ruch, po które na na pewno jest fenomenem jeśli chodzi o świat braki i można oglądać jego program też na o możemy mówić już wprost na Netflixie to dzień nie sądzę, żeby to chanat bierna reklama 121212 sezonów, a prezent na nowy rok 1stycznia rusza trzynasty sezon trzynasty sezon za chwilę rurę i czyli takiego serialu cisza tak można nazwać czy konkurs z kraju, ale dzisiaj komplet 10 strzały taka przestrzeń, gdzie no właśnie na kanwie takiej trochę sklejka im się znowu to też jest bardzo drogowe, bo to nie jest taki format, które te wszystkie one z różnych innych formatów jest to trochę Ameryka GAP talent, czyli mam talent trochę Amerykanek Top model, czyli Top model trochę jak projekt planu jej, czyli ten program ze z projektantami mody, gdzie właśnie konkurują ze sobą osobę brak Queens i walczą o tytuł na stęp następnej amerykańskiej supergwiazdy braku tak bez tak Rynex drag Superstar, zanim porozmawiamy o samych uczestniczka i o tym jak ten brak właśnie w tym bardzo ciekawym programie tak jak mówisz bardzo drogowym z grającym różne formaty, zanim zajmą, tym bardziej rozmawiamy głębiej w to wejdziemy to chciałem siebie pytać samą postać Paula no bo zanim się dostaje tego typu program to już trzeba być kimś jak jakaś jego historia to chyba nie jest początek lat 90 ten tzw. myślę, że nawet wcześniej grupa jest już obecny na scenie jest bardzo ciekawa oglądanie karierę żupan, bo zaczynała jako taka właśnie Andergrant wdowa bardzo alternatywna performerka z takim totalnym kurierem w takim rozumieniu jakiegoś takiej bankowości i takiego Pazura to są takie też zdjęcia właśnie żona jest zupełnie wykreowanej wygląda trochę inaczej niż ta grupa, którą znamy teraz ni, więc to są jakieś takie początki początki kariery i później jest nowy Jork, w którym grupa występuje pojawiają się jako jako postać czym ważna też na takich rajdowych i Wenta myślę, że to też jest bardzo ważne, że brak przez cały swój historyczny rozwój jest przestrzenią dla osób zdrowych jest przestrzenią osób nieheteronormatywnych jest emanacją i bardzo blisko należy w ogóle kulturę społeczności osób LGBT więc, żeby towarzysze ruchom i towarzyszy temu wszystkiemu co jest doświadczeniem osób LGBT czynni, jeżeli patrzymy historycznie no to właśnie jakoś te lata ukrycia czyni ten czyli, czyli te lata, gdy dwudzieste czterdzieste gdzie, gdzie są właśnie, gdzie te, gdzie trzeba używać kodów, gdzie ta homoseksualność nie może realizować w tak otwarty sposób na jej otwarcie jesteś teraz rada tak, bo tutaj trzeba pamiętać też rodzaj kultury klubowej, która idzie za brakiem i w ogóle za tą klub jest tutaj bardzo istotnym miejscem, w którym odbywa się właśnie cały sosie Life tak to życie społeczne, które jest właśnie te ukryte, ale potem, kiedy znowu latach sześćdziesiątych koniec lat sześćdziesiątych tutaj konkretna data, czyli i czerwiec 69 po raz kolejny policja napada na klub Stonewall i wyłapuje osoby, które są przebrane, czyli te osoby, które realizują swoją fantazję na swój temat długu albo są osoby trans, które właśnie też są związkowiec, który też są w tym momencie ubrane w kobiecym stroju te osoby są wyciągane znowu są pokazane no i tutaj następuje ten błąd, który znamy jako stan morza odcieni czy zamieszki stanu, ale tutaj też brak ma swój konkretny udział w trans seksualna działaczka marsza liczącą, która także była dyrektor formułką jest tą, która mówi się, że rzuca jako pierwsza cegła i no właśnie buntuje się otwarcie na od tego momentu mówi się już wyraźnie o tym właśnie froncie wyzwolenia gejów lesbijek osób transpłciowych i to jest ważne i brak też towarzyszy po prostu społeczności jest razem ze społecznością, bo jest ze społeczności i często mówią sobie właśnie kontrakty zmianę używam tego określenia w stosunku do mojej pracy, bo ja oprócz tego, że jestem performerka występuje na scenach przeróżnych klubowych nie tylko to też dla mnie bardzo ważna jest przestrzeń aktywizmu i ten aktywizm gdzieś ze mną był wcześniej tak się trochę śmieszne aktywizuje też doprowadził po prostu zabrakło i i realizuje to po prostu jakąś komisja odpowiedzialności za społeczność, w której działami, której czuje się częścią tak nawet twoja postać, która jest twoją starą i to, że zawsze podkreślać to, że jesteś matką wydaje mi się tutaj to bardzo istotne jeśli chodzi o tam element aktywisty ocznych uważa się mylę nie oczywiście oczywiście gotowym ma tak być jestem tą matką, której na 6, że wszyscy, że jeżeli macie, a jednak jest są te matki, które mówią, że was kochają właśnie za to jak, jakimi osobami jesteście, bo po prostu miłość nie ma ich ceny nie ma nie ma jej taka czysta tak wydaje właśnie rodzicielska miłość jest pełną akceptacją i nie wystawiać rachunku za nią, więc więcej to jest taka otwartość, która idzie za moim brakiem mam nadzieję że, że ze mną zostanie, bo to jest bardzo źle ważne, żeby pamiętać wiedzieć nieważne, którą stronę też zaprowadzić może mnie mój brak to ważne jest to, żeby po prostu pamiętać wiedzieć, kto jest moją społecznością z jakiej społeczności pochodzę i to jest bardzo istotne, żeby też działać na rzecz społeczności wrak także działać na rzecz społeczności myślę że, toteż odbywało w przypadku Opola, która no właśnie też z matką to jest też niesamowite, bo o Rupa też mówi się mama była zresztą ta powtarzam czasem, że to, że mój Drug przed daniem to twoja stara to też jest trochę wzięte wzięte z Opola i właśnie takiego pomysłu na to, aby na coś takiego pomysłu czy nie takiego poczucia, że część temat czynności jest energią która, która ma towarzysze i jest jakość i może być związana ze zdrajcą, który chce robić na rzeczywiście Night rzeczywiście tak jest to poczucie odpowiedzialności np. jeszcze na pewno porozmawiamy jeszcze mamy trochę czasu więc, więc rozmawiamy o tobie i twoim brak, bo jesteś Super ciekawą postacią i właśnie ja też po, porównując pewne wyobrażenie wykreowane poprzez ten ma ten konkurs strzał, a ruch rejs wydaje mi się, że twoja postać też jest tym bardziej ciekawa, bo jednak grasz bardzo mocno tą konwencją z konwencjami zdrowymi, ale właśnie wróćmy do Opola konkursu samego i tego jak jaki jest drag w tym programie czy on jest jakiś specyficzny czy czyta jest coś co, kiedy patrzymy to możemy powiedzieć o to jest takie bardzo ciekawe różnorodne przedstawienie braku, bo jest wiele uczestniczek w końcu prawda na 13 sezonów zaraz będzie w sza no tak jest z tą różnorodnością jest oczywiście do właśnie różnie ten brak, które tam widzimy będą w głównej mierze jest coś co wydaje mi się, że i patrzę tutaj prawym okiem jak książka, która leży koło mnie, która nazywa Drug Complete historii i ten i kompletna historia to kompletna opowieść jest taka że, że raczej nie dzieli brak tak periodykiem periodycznie tylko raczej na style i tam chyba jest taka emanacja stylu glamour, że to jest takim dla mnie jest brak, gdzie jest ten, który właśnie tak błyszczy już też jest ten, który trochę wychodząc na jego z tych konkursów piękności drogowej no właśnie opowiada o tym silne i opowiada o tych wcieleniach, które są bardzo w jaki sposób skodyfikowane, czyli mamy bardzo konkretne sylwetki ten brak też jest bardzo konkretny wrak, który musi nosić np. peruki, które jednak stawia też takie bardzo widowiskowe kreacje i też te psy, które tam odbywają Theo, czyli TEN-T finałowy eliminacji zresztą odbywają też są bardzo dynamiczne pełne jakiegoś takiego tańca ruchu i to bardzo też wpłynęło na to jak brak jest odbierane już co możemy uważają, że będziemy po prostu robić szpagaty, a jest także niektórzy z nas zaczęli robić Drug wieku 30 lat no i szpara jest nieosiągalnym marzeniem, którego nigdy nie osiągną rurą rejs realizuje ten telegram i to jeśli chodzi o te uczestniczki to raczej raczej stawiana dla wizji kobiecości, a co co tutaj przegapiła myśląc tylko od reguł przez pryzmat islamu no one myślę, że kupimy jakiś całą taką przestrzeń, która się realizm trochę bardziej Kurowa i jest to przestrzeń, która właśnie jest trochę pełna może bardziej np. owłosionych królowych albo łysych królowych w słuchaczy, choć raz nie widzą, ale ja jestem nie brak są, która nie nosi perukę, ale za to zostawiam owłosienia zostawiam wąsa, które nas obsypuje złotym brokatem, ale to nie jest nie jestem tutaj odosobniona są też jakiś brodaty królowe i wciąż mówiąc o tym mówię nieustannie osobach, które identyfikują jako mężczyźni i którzy właśnie odgrywają persony kobiece dragi są dla gmin, a przecież takiego Drago niestety nie oglądamy pozna granic drag wykonywany jest także przez kobietę przez osoby, które identyfikują jako kobiety i one także robią kobiecy da Polsce mamy wspaniałe performerki, które robią np. zaprzyjaźnione ze mną Lola bronił Potocki, ale do tych osób, które wykonują kobiety tak w Polsce jest jest więcej Romario dla ne la diva, więc jest to IT osoby są też w stanach, a czysty kobiecy break, czyli drag King, o których mówiłem na początku na początku ma niezupełnie kobiety w trakcie mówi od razu kobiecym, czyli Fina fi, jakby finałem tego występuje per formowanie kobiecej persony, a robią to osoby, które identyfikują jako kobiety jako mężczyźni, bo brak tak naprawdę, jeżeli chodzi szuka, jakiej płci interesuje go płeć, a interesuje go płeć to raczej ta odbywana na scenie nie ta płeć, która z, którą utożsamia się na performer performerka, a kobiet brak informują różne osoby nie tylko mężczyźni to, o czym wspominał na początku stereotyp Testa Płatka myśląc o tym, że tylko mężczyzna robi drag Queen tylko mężczyzna przebiera się za kobietę za kobietę przebiera się także inna kobieta przebiera się także trans kobieta i przebierają się też osoby niebinarne, więc to jest dużo dużo szersze, a ten program telewizyjny rzeczywiście głównie nie portretuje osoby, które identyfikują się jako mężczyźni wcześniej tylko pojawiały się też tam osoby transpłciowe trans kobiety, ale teraz następuje zmiana myślę, że to jest bardzo bardzo dobre w programie tym trzynastym sezonie będziemy mogli ni i mogły oglądać i performerka, która jest czas mężczyzną, więc są też bardzo ciekawe, że będziemy, żeby program wreszcie otworzył się na osoby, które na, których płeć metrykę na przy urodzeniu była trochę inna niż męska jestem ciekawa jak ty budował swoją postać, bo wiem, że akurat ty jesteś tym przypadkiem, który z wokół długu tak się zostawał można powiedzieć, więc miał już dosyć sporo czasu, żeby przemyśleć po to, z 1 strony wstydź bardzo popularną królową i słyszy się głosy, że jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce, ale w sumie tak twoja kariera trwa jak długo, bo to niecałe 4 lata czy może się mylę, a tak tak w lutym miną 4 lata mojego debiutu czy jestem bardzo rozpoznawalną już zawsze miło słyszeć i zawsze każda rozumie, ale musimy wiedzieć, że na pewno nie, ale ale, ale rzeczywiście jest także po prostu pracuje na to, żeby każdy wiedział, że twoja stara to nie tylko Belga, którą rzucamy sobie wyobrazić siebie nawzajem kilkoro także jest to obelga, która jest drag Queen, więc tak tak to jest jakaś taka praca, którą wkładałem w to myślenie o sobie długu też przyznam, że myślę, że kiedy miałem 19 lat i brak nie festynowa też taką przestrzenią, która mnie jednak trochę przerażała i i trochę żartuje często o tym, że rzecz to po prostu tego brak bałem, iż uważałem, że też taka droga, którą musi odbyć homoseksualny mężczyzna, gdybym bardzo młody to myślę, że one właśnie taka zostaje zostaje stawanie się takim ostentacyjnym gajem to jest 19 lat później ostentacyjnym gajem, które jest aktywistą i przebiera się za nazwijmy to kobieta, ale przede wszystkim przebiera się za swoją matkę i i i to jest coś takiego też takiego oswajania po prostu, że to wymagało ode mnie jakieś takie prace nad rozumieniem tego kim jest pozwolenie sobie na to właśnie zlikwidowanie tej mojej tożsamości tej mojej osoby miasto też jest takie kluczowe, że w tej to jest kluczowe dla tej gotowości do do podjęcia próby drogowej oprócz tego brak po prostu mi towarzyszył jako coś oglądałem koszty co bardzo lubiłem śledziłem i znałem ten brak głównie znowu filmy, czyli gdzieś to mnie bardzo jakoś tak napędzało i potem, kiedy odkryłem również dla kraju, bo ja nie będę ukrywać, że jestem taką właśnie królową post u polową, czyli tą, która wchodzi na scenę trochę no właśnie na tej fali programu Top 2017 rok, czyli ten rok, który też tego trochę, jeżeli chodzi może do Polski rak myślę, że też, ale w ogóle, jeżeli chodzi o rozpoznawalność brak brak granic to 62017 rok jest tutaj bardzo szczególne, bo to jest rok, w którym wspomniany przez siebie wcześniej Netflix kupił i pokazał wszystkie sezony upora od tego momentu ilu, jakby ten brak dociera do coraz szerszej publiczności i także publiczności w Polsce, więc ja co prawda znałem i Drive gen znałem zagrać z wcześniej oglądałem go jeździłem oglądać sią tych dziewczyn gdzieś na zagranicę, ale na pewno to jest jakiś taki duże wsparcie, że te, które szły przed nami no nie miały zrozumienia dla takiej Platformy czy dzięki takiej Platformie Krupą zdarzyć miały tego zrozumienia, więc widoczność była była inna, a przez to, że taki program telewizyjny no nie wiem nie lubi tego słowa, ale jednak no oswajać normalizuje temat długu to tonami po prostu łatwiej być pewnie dla publiczności, bo ona też ma jakieś oczekiwania, ale przede wszystkim nie Boni i też już na świat ten klub nie jest jakąś taką przestrzenią na groźną, gdzie ktoś myśli i o tym, żeby zedrzeć perukę z głowy, bo właśnie w ten sposób jako homoseksualne mężczyzna obraża innych homoseksualnych mężczyzn przez to, że się przed jakaż to to myślę, że też po prostu znika albo jest wygląda trochę wygląda trochę inaczej, więc było dużo szczęścia dla mnie, kiedy ja, choć wchodziłem też zaczynałem w tym roku kiedy, kiedy sezon wygrała Sasa Sasza walor, czyli ta królowa, która także słynie z tego, że jest nie są królową i to było dla mnie taki mocny sygnał, że ten pomysł, który będzie zaczerpnął co prawda z zupełnie innego miejsca, bo to była akurat postać dla mnie dużą inspiracją, dlaczego ja nie nasze włosy była przede wszystkim postać ze tego serialu American horror Story i piątym sezonie była lista Nor taka trans płciowa postać ona była w USA trwa niesamowita w tej swojej no właśnie, ale gorzej głowie i tej od lata była niesamowita w tej swojej ogólnej głowie i ja, kiedy postanowiłem taki zmęczony tym kompleksem włosów moim wiecznie jakiś taki wynik wiecznie jakiś takich złych i kiedyś goliłem na USA to poczułem, że to jest jakaś taka moc, że z tej właśnie z tej bez reszty bezsilności wreszcie pojawiła się moc i postanowiłem zrobić cosplay najpierw myślałem o tym, że zrobi brakiem cosplay tej postaci American horror Story na później drużynom zostało i rzeczywiście zobaczyłem jak ta jak pracuje jak to Łysa głowa brak peruki może pracować i to zauważyłem właśnie ustaszy walor dlatego dlatego nam pokazała, że to jest bardzo mocne i zdecydowałem się, że w takim razie nie będę tych paru już więcej zakładać tutaj mówi się o Sashy Blur o postaci zamyka horror Story zestawia się też, jakie były, jakie są inne składowe swojej postaci jak coś zmieniało przez te lata, w których których występuje tak z tego co mówisz wynika mocno zastanawia się nad różnymi elementami właśnie świecie jasności tego jak można wykorzystać te swoje walory nie właśnie przykrywać ale, ale ta różna twoje warunki jak to się ładnie mówi jak można je wykorzystać właśnie w swoim performansie, a atrakcje zbudowanie takiej kompletnej postaci zastawiam się jak jak wyglądało jak wygląda co sobie inspiruje i właśnie już trochę opowiedziała się tej figurze matki jak rozkładać inspiracji rozpadają się na swoją starą kim jest twoja stara HH dzisiaj jakoś tak w takim bardzo wczesnym etapie jak mysz mieszczące się o jakimś takim nie wiem temat czasem trzeba napisać ja leku, jakim bio pisałem, że inspirują mnie filmy i kina klasy EBI społeczeństwo, które niemiłe myślę, że jakoś Martha Ray między sobą łącze, ale rzeczywiście w ramach takiego no właśnie im dłuższe moja drogowa praktyka, tym bardziej widzę co jest takim jakimś polem da dla mnie do eksploatacji myślę, że kiedy i że ten jak moje początki DC 2017, kiedy mogą opowiadać właśnie, że jakiś film Inspiro jakaś postać do rzeczywiście to trochę potem znika ni by rozumiemy, skąd biorą te moje pomysły też ten mój wygląd jest bardzo taki podwójny zawsze o tym mówię, że w tym braku prezentuje jakąś taką podwójna z 1 strony, że są taka jest taka lalka sklejona z 2 zestawów, że z 1 strony no właśnie wykonuje to co robią też w tym programie telewizyjnym nie wszystkie, ale jednak niektóre królowe czyli, żeby stosuje te wszystkie takie rygory cielesności zakładam gorset ściska się bardzo gorsetem, żeby zmienić mentalnie i poszerzyć biodra biodra też poszerza takimi wypraw takim wypycha oczami tę kanapą, która nazywane sparingiem, czyli zakładam te opady, czyli dodatkowo daje sobie figurę no i nie wiem ktoś powiedziałby im powiedział, że test klepsydra, więc jakaś idealna figura kobiety, a ja mówi o tym inaczej, że to nie jest nakładanie na siebie tego ciała danej kobietę, bo on naprawdę zastanawiam się czy w ogóle taki istnieje moim zdaniem by każde ciało, które identyfikuje się jako kobieta jest po prostu idealna, bo jest ciałem tej osoby i dla mnie to jest po prostu zakładanie na siebie braku jako pewnej fantazji fascynacji czy opowieści homoseksualnego mężczyzny o tym jak może wyglądać ta kobieta, którą chce odgrywać na scenie, a więc dla mnie ten brak stresu taki też te kim wehikułem właśnie artystycznym, który jest taki autor Ferenc Sejny, że ja wiem, że nakłada też brak, nakładając pewną konwencję na siebie, stosując te wszystkie no właśnie to panowanie ściskanie gorsetem no i do tego doklejane głowę twarz, która jest trochę inna, która też ma wszystkie drogowe ręce mam jednak zachowuje wąsa nie noszą peruki i ich tak bez takiego wyglądu staramy się, żeby działało trochę takim z życia no właśnie to też ma być jakimś takiej estetyczną ości i to jest takie dla mnie najbardziej inspirujące są te wszystkie spotkania na styku tam, gdzie właśnie mamy zderzanie ze sobą bardzo różnych Energi, więc z 1 strony coś co wydaje się być kobiece coś co wydaje się być męskiej to zderzanie ze sobą to te spotkania właśnie są najciekawsze powaga humor są dla mnie najbardziej inspirujące wy łączenie ze sobą tych powierzchni, czyli ten tam właśnie komponowanie ta ta teatralność to niestosowności humor Groteska, w którym jest włączone ja, jeżeli teraz myślę w swoim kręgu wydaje mi się, że często pojawia się po prostu ten element Drug jako parodii, że drag to jest jakiś parodiował panie, ale moim zdaniem to nie jest paradowanie kobiecości jako przyjętego jako przyjętej nie wiem emanacją kobietę, jeżeli jakoś tak umownie to potraktujemy czy ze stereotypu kobiety tylko raczej przez brak i poprzez parodie on jest parodią gender po prostu gender tej płci kult płacimy kulturowej tego konstrukt tu, który jest nam narzucane, który każe osobom, które identyfikują jako konkretna płeć odgrywać te spektakle płci na co dzień boja Inspekcja płci odgrywamy na scenie, zakładając na siebie całe oraz swojej starej, ale jako mężczyzna też jestem włączany wtedy konstrukcję płciowe, które muszą odgrywać no właśnie odgrywa mogą odgrywać po po swojemu i mogę nadać tej mojej nowo temu mojemu gender męskiemu zupełnie inną wartość zrozumieć, że to moje męskie Andrei jest moje i nie jest wartościowanie pozytywnie tak jak i inne gender męski, który może być realizowany w zupełnie inny sposób, więc dla mnie tu jest jakieś takie do mnie tamto mnie szalenie wyciekami, żeby szukać tych powodów do tego, żeby nieustannie podważać te moim jednak zdaniem dość na kłamliwe opowieści o tym co należy do płci, bo do każdej płci należy najprawdopodobniej to samo jesteśmy wszyscy ludźmi i mamy dostęp do naprawdę takich samych emocji bardzo podobnych doświadczeń i nie ma nie ma sensu po prostu wtłaczać nas w ich samych siebie pewne skostniałe już szkodę i odgrywanie tego samego tego samego nie zmienimy świata trochę warto zmienić, jeżeli będziemy powtarzać to samo powoli musimy już kończyć jednak chciałabym się, żeby spytać Niewiem czy zmieścimy do audycji postaramy się jednostronnych Super zdania, że dobrze trzymam za słowo zobaczymy jak widzę chciałbym, żeby spytać o to ile zyskał albo co zyskał Piotr Buśko od kiedy zna swoją starą masz minuta w ławach myślę bardzo duża przede wszystkim na takim polu jakiegoś takiego takim prywatnym polu po prostu zrozumiał właśnie to co powiedziałem przed chwilą, że nie muszę odgrywać, że nie musi być, że nie jestem niezbyt męski Zieja jestem męskiego realizuje swoje swoją identyfikację płciową zupełnie inny sposób niż ta za chciałoby, żeby mężczyzna robiły jak się zachowywał jak wyglądał, ale też myślę, że to jest taka przestrzeń tym dla mnie po prostu do artystycznej drogi do odkrywania swojego jej swojego artystycznego ja tej kreatywnej części jakieś ekspresji i wywiązywania się więcej po prostu o sobie no bo jest także twoja stara to jest to jestem ja Piotr i odwrotnie, że ten, że ta drogowa postać jest zasilana po prostu z tego co ja myślę o świecie, że to nie jest nakładanie czegoś co z protezą czegoś jest sztuczne czegoś co nie należy nie jest ode mnie, że twoja stara będzie opowiadała i opowiada dokładnie to samo co ja myślę to nie jest aktorska gra odgrywanie przekazywania cudzych słów tylko no to jest patrzenie na ile ta Platforma braku jest pojemna dla mnie, żebym mógł ją wykorzystać jako jakaś taka przestrzeń do artystycznego działania, które też jako twórcy bardzo bardzo zależy też odpowiedzialności, która po prostu potem za tym idzie jakoś tak się dzieje, że po prostu nie wiem czy ktoś chciałby słuchać takiego niezwykłego mnie należnych jego pomocą słuchają częściej ja powtarzam też często od razu jedno takie Zdenka i jest to parafraza słynnej piosenki Lady Gagi do jak im czas wiatrak myślę, że teraz chodzi, żeby po prostu robić brak tak jak się chce jak się go kocha tak jak się go lubi i to jest najważniejsze brak mu znalezienie i docenienie tej różnorodności, która jest po prostu faktem od g i tym pięknym akcentem niestety niestety musimy kończyć moją goszczenia mam nadzieję, że nie ostatni raz była twoja stara brak performerka ikona smaku i stylu oraz matka podcast serka i prezenterka prywatnie Piotr Buśko bardzo dziękuję za ten wieczór życzyć wspaniałego nowego roku, bo już za chwilę Sylwester k tak bardzo bardzo dziękuję wam wszystkim tobie i słuchaczom słuchaczką życzę wszystkiego dobrego na wyrok i mówiąc dobrego mam na myśli naprawdę nie będzie dobre ta mówiła twoja stara dziękuję bardzo, dobranoc państwu granat Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DRŻĄCY GRUNT

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA