REKLAMA

Test: BMW 4

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-31 19:40
Czas trwania:
13:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwu po raz ostatni w tym roku Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie też codzienny magazyn motoryzacyjny, w którym to jak to w wtorki czwartki zazwyczaj albo i zawsze już od wielu lat testujemy jeździł jakimś fajnym samochodem dzisiaj będzie fajny samochód i wyjątkowych opowiem ci powie jedno pytanie do siebie pamiętasz audi A5 no trudno zrobiliśmy pamiętasz mercedesa klasy kupa też był no i czy pamiętasz, kiedy ostatnio jeździliśmy BMW serii 4 on Rozwiń » jest produkowany od 7 lat czy była produkowana pierwsza generacja my mieliśmy Gran coupé ostatnio nie wiem czy pamiętasz w zeszłym roku nie zaś nie zaś w 2000 zanim, zanim dziewiętnastym no, dlaczego tak czy odprowadzam po mówi mogłem w czwórce dzisiaj serii 4 tylko tak pamiętam, że ostatnio serię czwórką jeździliśmy Gran coupé 1,5 roku temu 2 część rozwiązań czy wszystkim słuchaczom mówi coś to ta nomenklatura, których używasz ja postaram się to uprościć jak państwo doskonale wiedzą ta osobowa linia bramek w latach dziewięćdziesiątych wygląda w ten sposób, że była trójka piątka siódemka była też jeszcze szóstka od czasu do czasu była ósemka od czasu do czasu natomiast podstawa to 357 potem oczywiście pojawiło się SUV-y ale, których nazewnictwo również, jakby tutaj x 15 x 7 też nie pozostawia wątpliwości jak dużo jest ten samochód i od generacji 36, czyli od trójki produkowanej bodaj od dziewięćdziesiątego 90 tego pierwszego roku była odmiana kupa, czyli była odmiana tzw. dwudrzwiowy sedan trójki właśnie i ten samochód zawsze funkcjonował aż do generacji 90 do 90 chyba nawet, a może powiedzieć, która była generacja ile było generacji trudniej, więc spięć ale, rozważając 90 to jest rok rozpoczęcia produkcji może wyjaśni słuchaczom jeszcze raz wyjaśni słuchaczom to jest 9092 to jest początek produkcji czy o to, skąd biorą tę liczbę 90 to jest skok generacyjna, które wszyscy kojarzą oprócz ciebie to były auta od 20042012 roku produkowane, a w Trzebieży biorą te liczby to jest skok produkcyjny tak tak dlatego 9074 albo służbowo spytaj to są wewnętrzne ustawienia natomiast tutaj każdy miłośnik byłem WI każdy no to jest osoba interesująca się motoryzacją, więc kojarzy, że 90 to była trójka 65 to była siódemka itd. dalej tutaj nie ma co kij kijem Wisłę zawracać no myślę, że większość też kojarzy to w 32, które zostało 2014 roku produkować przejdziemy do naszego bohatera, bo mam dużo dopowiedzenia czy dobrze tylko zanim do niego przejdziemy to jakby chciał powiedzieć, że trójka była trójką w odmianie coupé natomiast parę lat temu w BMW ktoś doszedł do wniosku, że posłuchajcie jak to jest skoro luksusowa siódemka ósemka luksusowa skoro sportowa siódemka ósemka skoro sportowe sportowa piątka szóstka to czemu sportowa trójka, czyli kupa to nadal trójka to musi być czwórka jak wynikałoby z logiki i rozdzielili to trójka przestała być trójka kupa przestała być trójką zaczęła być czwórką natomiast na początku wyglądał tak samo wszystko tylko zmienił się znaczek na tylnej klapie, a teraz się zmieniło coś więcej niż tylko znaczek na tylnej klapie przy okazji premiery nowej generacji czwórki bazująca oczywiście na najnowszej trójca, której premiera mieliśmy, jeżeli dobrze pamiętam w zeszłym roku gdzieś w okolicach wakacji jeździliśmy oraz Piero dobrze, żeby tak już wszystko wyjaśnić jak jest od tej najnowszej najnowszej trójki no bo wszyscy to wiedzą ile to jaki to jest kot najnowszej czwórki nie 20 dobrze czy FK już poszła w niepamięć teraz gie no to pojęcie bardzo to wszystko spójne, ale zauważyłaś jakąś różnicę między tą nową generację czwórki, a tą poprzednią, która jest produkowana była produkowana przez 7 lat tak patrzy przyjeżdża samochód i da się zauważyć różnicę na pierwszy rzut oka czy nie trzeba byłoby dać, a szlachcie Stojko no właśnie, bo to jest pytanie chyba taka zmiana generacyjna to rzadko bywa, bo to jest po prostu taki grill tak odmienny od tej poprzedniej generacji, że faktycznie trzeba było mieć bardzo słaby wzrok, ale ja zauważyłem też inne różnice, które zresztą producent podsunął mi wie, że ten samochód jest sporo dłuższy od poprzednika prawie 15cm dłuższy to jest naprawdę kawał samochodu ma walory prawie 480 nowa generacja szerszą 3cm, ale to wysokość to praktycznie jest rozstaw osi 4 mm no i zewnątrz ogromny monstrualny grill, który dla mnie na zdjęciach wyglądał koszmarnie zła bardzo no na zdjęciach on faktycznie wyglądał o koszmarnie, bo tzw. nerki mają tutaj myślę, że też większość państwa kojarzy co to są marki BMW to są to chromowana Unia, ale wloty powietrza atrapy wlotu powietrza i one już od wielu wielu lat przyzwyczajona byłam do tego żony są zorientowane w poziomie ani w pionie no i w większości były tańsze delikatniejsze tak projekt nie był taki agresywny prawda natomiast oraz teraz te marki trochę jak za starych czasów, bo to jest nawiązanie do przeszłości, ale te ten region zostały zamontowane w pionie pionie Eurostat ostatnio tak zorientowano 2 lata temu czy 1,5 wielkie samochody BMW, czyli przecież ich siódemka siódemkę, w których od razu wiedziałem, że nie powinno razić, bo one są duże, gdyż grill jest duży, ale pan w bardzo pozytywne wrażenia pierwszy raz zobaczył ten samochód w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach przynajmniej dla mnie prawda nie to jakoś z przodu z boku bardzo ładny z przodu grill nie razi specjalnie zauważył, żeby ten projekt nowego elektryka x 55 metrowego to też ma monstrualny grill z przodu może nie będzie tak strasznie wygląda to co damy szansę, żeby wejść do środka, a poza to jeszcze, jeżeli pozwoli się tutaj na szczęście znaczy na szczęście albo na nieszczęście to jest trochę warszawski projekt zresztą wzbudziło tak do tego stopnia kontrowersje ostatnio szef stylistów BMW wypowiadał się jeden z australijskich gazet, że nie ma za złe nikomu, kto sobie kupić samochód przerobi go na zwykłe byłem w, dlatego że są takie zestawy, które umożliwiają ci przerobienie nowego BMW 4 na takie, które się nie denerwuje, bo ten samochód, który ma same zalety z 1 zastrzeżeniem ten przód to jest lawą hejt i większość jednak hejt i ma to jeszcze nie podoba i wiesz co i ja postawiłem ten samochód jak Jarek go do nas przeprowadził na nie przeprowadził postawił obok siódemki którą, którą na podwórku teraz z tym taki normalny 7 jeszcze, a i tamta siódemka 107 KT samochód, który sobie już wychodzę sobie takiego patrzył mi się tak strasznie podoba, a w tym samochodzie coś zgrzyta to miało zgrzytać to miało wywoływać emocje to miało być coś co wyraźnie odetnie się od tej trójki jeszcze wyraźniej ten samochód na to zasługuje aha, chociaż zadania jest no, czyli to jest okres dla niektórych jest brzydka kaczka, ale jak dla mnie to jest brzydka kaczka ja ten samochód lub miał się podoba ten grill nie razi oczywiście można być w sensie dywagować poco dlaczego, ale to każdy projektant ma inny pomysł wsiadam do środka tutaj raczej nie ma żadnych niespodzianek prawda, jeżeli jeździłem jakimś BMW ostatnio chyba się pogubiła się co prawda jak jeśli chodzi o obsługę, ale to dopracowana jest co tak, ale to trzeba powiedzieć też jasno głośno wyraźnie to są samochody doskonała, jeżeli chodzi ergonomia mam nadzieję, że nikt tego nie sianie raczy wiem, że sianie już wiem, że sianie, bo widziałem zdjęcia nowej dwójki i tam w środku wszystko jest jak w mercedesie to jest źle mam nadzieję, że to się zmieni, ale małe są nadzieje na teraz, jeżeli chodzi o czwórka to jest klasyka i to jest trochę na takiej zasadzie coś zmieniać skoro tak dobre jest naprawdę dobre wszystko intuicyjnej nawet nie dlatego jesteśmy przyzwyczajeni do bramek dużo nimi jeździmy pewnie kiedyś jeździliśmy więcej tras jeździmy rzadziej, ale i oczywiście, że jesteśmy przyzwyczajeni, ale tu jest się do czego przyzwyczaja się czy to wszystko po pierwsze, pod ręką tutaj nic nie przeszkadza nic nie powoduje, że musi odciągnąć wzrok drogi no to jest no to jest Super obsługa tego samochodu wykończenie może nie jest porywające nie robi takiego wrażenia w mercedesie wrzało otwiera drzwi tam się diody na różowo zapalają paski ledowe i to wszystko wygląda tak nowocześnie, ale premier się przyglądać temu to wszystko taki zwykły ani ich rolę polakierowane lakierem fortepianowym tutaj klasycznie moim zdaniem jest naprawdę świat i z tą tajnością to na ja bym się tak nie rozpędza tego nie zauważam taniości plastiku natomiast zauważam to rzeczywiście wielu mercedesa zrobiła choinka to wszystko zbyt barwne i siła spokoju to tutaj leży po stronie audi BMW i obronę za bardzo te firmy się rozpędzały właśnie z tymi nowinkami 1 rzecz jeszcze do poprawki to rozmawiam na premierze nowej trójki w roku 2019 jest mnóstwo pytań ekspert powiedział od klientów, dlaczego nie ma tych starych starego motywu okrągłymi zegarami pracujemy nad tym pracują cały czas te zegary na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu nie można ich okrągłych wystawić zobaczymy, kiedy do pracują, a może nigdy tego nie zrobią my pod maską mieliśmy silnik nie najmocniejszy, ale też kraj słabszy 6 cylindrów, a prawda prawda 374 konie oznaczenia na klapie 440 i z napędem na 4 koła, czyli ich Driver i automatyczną 8 biegową skrzynią no właśnie powiem szczerze, że tutaj nie przypuszczałem, że to będą aż tak dobre osiągi, bo samochód, owszem, no ty koniec mnóstwo, ale 4,5 setki to jest wynik rzeczywiście już z ligi sportowej i to rzeczywiście czuć słychać samochód były z napędem na rano no właśnie bardzo się bardzo bezpiecznie prowadzi jest dla mnie ten samochód jest ja jeździłem ostatnio podobnym samochodem dużo słabszy, ale też się podobnie jeździła zaskoczyć dwójką tak Grace słuchaj to, jeżeli chodzi o wrażenia zjazdy, a przyjemność obcowania tym samochodem reakcję na gaz reakcję układu kierowniczego to jest perfekcja jest datą jest samochód tak dopracowane, że po prostu wcześniej cały czas jeździć to jest i to jest naprawdę takie auto z, którego by jak rząd wysiadasz, zwłaszcza że potem będzie musiał przejść obok przoduje się skrzywił jak zobaczyć jak został wystylizowany przód auta ale, ale jeździ to perfekcyjnie to jeździ właśnie pojeździ nawet trochę inaczej o niż niż zwykła trójka, ale też taką inną ciekawą lekcję, którą będziemy kontynuować za parę dni, bo w przyszłym na początku przyszłego roku opowiemy państwu proszę jak GTS to nie jest samochód sportowy Jaś to jest samochód szybki to jest samochód wygodne to samochód komfortowe, ale wrażeń, które dostarczają samochody sportowe to nie daje a, czyli jest autem łatwym prostym do prowadzenia takim trochę i dlatego zaznaczyły zaskoczyły mnie te teoretyczne osiągi, bo rzeczywiście są imponujące 1 rzecz mnie najpierw zaskoczył, ale potem spojrzałem do danych technicznych, które podaje producent to znaczy zaskoczyło mnie aż tak wysokie zużycie paliwa producent jego nie wstydzi obraz, że średnie zużycie paliwa WLTP w tym samochodzie z 13,5l tutaj BMW nie napina takież wieś dane z kosmosu WLTP tyle wg WLTP tyle ja tak 14 palił wynika z 12, ale miał powiedzieć czy Sławku się poważniej dużo po mieście, ale BMW czwórka nowej generacji to rzeczywiście samochód bardzo dopracowany kwestia gustu uczyć się podoba z zewnątrz jeśli chodzi o wrażenia zjazdy to nie mam żadnych pytań i jest świetny Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo chcemy państwu dziękujemy to był ostatni program w tym roku życzymy państwu wszystkiego dobrego w przyszłym oby nie był gorszy od tak, ale nie no musi być lepszy to tytuł, a musi być lepszy musi być ja chcę, żeby był lepszy i to lokalizuje dzisiaj musi być lepszy powinien być lepszy będzie lepszy wokalizy Mar Wit realizują wokalizy je sobie też mogę wizualizacja czasami, ale tego w radiu nie widać słucha bądź optymistą analizuje euro mam nadzieję, że na wiosnę będziemy już inaczej mówić śpiewać bardziej bardziej optymistycznie i niech ten 20202001. będzie, lecz wszystkiego dobrego do przyszłego tygodnia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA