REKLAMA

Jutronauci: Jak pandemia przekroiła świat mody?

Gościnnie w TOK FM: Wyborcza, 8:10
Data emisji:
2021-01-08 10:10
Prowadzący:
Czas trwania:
26:18 min.
Udostępnij:

37. odcinek podcastu w programie "Jutronauci: świat po pandemii”. Zamknięte sklepy, zamknięte szwalnie, odwołane pokazy mody i targi tkanin. Bankrutujące domy towarowe i konsumenci zadający sobie pytanie, czy naprawdę potrzebują nowego sweterka. Pandemia uderzyła w producentów ubrań niczym tsunami i zmusiła ich do całkowitej zmiany myślenia. Prezesi domów mody obserwują dziś inne wskaźniki niż jeszcze niedawno. Jednak nie wszystkie firmy cierpią tak samo. Jakie ubrania nadal się sprzedają? Zastanów się, co ostatnio kupiłeś, i posłuchaj rozmowy Vadima Makarenki z Antoniną Samecką, współzałożycielką znanej marki odzieżowej Risk Made in Warsaw. Więcej o tym, jak pandemia zmienia społeczeństwa, państwa, instytucje i gospodarki, znajdziesz na https://wyborcza.pl/jutronauci

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem programu Jutronauci jest Sebastian Kulczyk mecenas książki jutro jest teraz opowiadającej o szoku, jaki przeżyliśmy i o tym jak próbujemy oswoić poukładać świat na nowo to jest ósma 10 podcast gazety wyborczej rozmawiamy o ubraniach i młodzi o tym jak kupować nową bluzkę skoro i tak nikt nas mnie nie zobaczy oraz o tym jakie ubrania kupujemy w tym trudnym czasie ósma 10 podcast gazety wyborczej witam państwa w podcaście Jutronauci świat paneli jak nam się Vadim Rozwiń » Makarenko jest redakcyjnym szefem programu Jutronauci, a moim gościem jest dzisiaj Antonina Solecka przedsiębiorczyni i współzałożycielka znanej marki ubrań Risk Made in USA dzień dobry dzień dobry bardzo dziękuję zaproszeniem powiedz, kiedy kupiłeś ostatnio ciuch dla siebie myślę, że dobrym pytaniem było nie tylko kiedy kupiłem, ale ile kupiłem też ile sprzedałam, bo w pandemii taką charakterystyczną rzeczą czy obserwować na Facebooku było czyszczenie szaf oraz dużo osób postanowiła wyczyścić pożegnać itd. i myślę, że takie aplikacje albo portale czy grupy np. na Facebooku naprawdę żyły miał ogromny wzrost sprzedaży, bo czułem, że masz wszystkiego za dużo jest się tego pozbyć to był dobry moment też sprzedawać też część sprzedała głównie, bo tu bardzo bardzo dużo oddała ja ostatnio miał taką historię domu, że moja żona wskazała mi, że na przecenie są bardzo fajne sweterki no pewnej firmy odzieżowej męskiej marki ja lubię estetyki i one były na głębokiej przecenie w związku z tym tylko rękę wyciągnęła myszki, żeby kupić, ale potem pomyślałem sobie i tak pracuje w domu biorąc firmy naprawdę rzadko, więc po co mi są one potrzebne czy obserwujecie takie zachowania wśród klientów miejsce to jest tak, że pewnie tak jak tutaj rozmawiamy i to nie tylko my, ale wszyscy ludzie w biurach, w których jesteśmy mamy już szafy pełne ubrań na całe życie chyba każdy ma ubrań już nie potrzebował by kupić niczego jeszcze nie był jakiś radykalnej zmiany rozmiaru albo z użycia, więc ubranie jest ma głównie funkcję społeczną komunikuje w tej chwili jak chce się czuć co się zmieniło albo co chcesz pokazać, ale też kupowanie ubrań jest głównie nie mógł o dzieciach, które rośnie noga jedno musiał wczoraj kupić buty dziecku, bo kolejny rozumie się zmienił, ale pytanie odzieży jest związane z przyjemnością kupowania posiadania i noszenia, więc może znalazły się na przyjemności, a może jest jakaś już trochę inna skrajność często zapada się komfortowe domowe ciuchy, ale nie była z nich coraz rzadziej włącza wideo na spotkaniach, a część z nas szczególnie na świat kobiety próbuj jakoś wrócić do normalności zaczyna się malować ubierać jak do pracy obserwujecie coś takiego my jesteśmy specyficznym położeniu, dlatego że my mamy ubrania, które chce czyny nie przestały kupować w trakcie pandemii, ale myślę, że zupełnie inna perspektywa jest Marek czerwono dywanowych takich stricte biurowych aktor rzeczywiście okoliczności nie były sprzyjające, bo ludzie nie mieli gdzie ich zakładać natomiast my robimy ubrania, które są mają 1 cel mają sprawdzi się poczuć, dobrze więc z miękkiej dzianiny elastycznej tak dalej tak dalej, więc kobiety chciały dalej nosić też na te zoom oczywiście w momencie, kiedy był taki ten moment w Polsce, kiedy zamknięto parking to u nas też stąd wyprowadzić ludzi nie wiedzieli co będzie dalej wtedy raczej mrozi, iż jakiś potrzeby zakupowe natomiast tym myślę, że branża odzieżowa ma tak wiele segmentów i odsłony, że dla niektórych było to bardziej drastyczne dla niektórych mniej natomiast jest segment, który rośnie to jest oczywiście segment odzieży sportowej bez masa osób, które przedtem nie miały w ogóle czasu ćwiczyć, a teraz zaczęły, ale podobno była rzecz po kryzysie 2008 roku, gdzie luksus się bardzo wolno odbudowywał wszystko wolno budowało natomiast powinnam już chyba w 2013 czternastym taki jak zaczęły być pierwsze wzrosty zaćmy 1,5% ulgi takie to segment Claire, czyli ubrań tak wygodnych eksportowe my w jaki sposób się wpisujemy to, który miał 6%owy wzrost tym myślę, że teraz jest to samo, że dużo łatwiej jest ubranie wygodnym dużo trudniej jest nam kupować ubranie nie wiem, które ma być na 2 godziny na jedno okazy, które jeszcze Zatko nie mamy, czyli trudniej nam jest kupować nie wiem garnitury białe koszule wymagające prasowania, które mają być tak zawsze tanki spodnie np. Francji tak to jest to zdecydowanie trudniejsze do i jest kupować ubrania, które nie mają zastosowania jak w ekonomi w związku z kryzysem złożyło się taki instynkt przetrwania, który się łożył na klientów taki sposób, że klienci chcą kupować rzeczy ze zniżką mają zdecydowanie mające zniżkowe i zdecydowanie przenieść się z uwagi na okoliczności Digital i do komu, ale też wybierają pewien rodzaj ubrań chętnie, czyli to są ubrania, które są nie wiem takie Laszlo ubrania klasyki bardzo minimalistyczne Niemasz w tym sezonie diewięćdziesięciu SL, na którym miała wpływ też może weselnej najprędzej, ale jednak te okoliczności, w których przebywała z ludźmi chciałem też komunikować odzieżą one się bardzo skurczyły, więc kupujesz ubrania, których teraz potrzebuje, bo zmiana pogody albo potrzebuje właśnie, żeby się wzmocnić to co mówiłeś o kobietach, które zachowują pozory normalności to nie to samo było po wojnie coś takiego się 2 oraz lipskiego centrum, czyli że wobec rzeczy była czerwona szminka właśnie, żeby to samo po kryzysie 2008 właśnie, żeby poczuć wszystko szukaj, więc w naszym przypadku jest czerwona sukienka sukienka w treści będzie świetnie oczu, ale my skupy rzeczy, które teraz zrobi albo rzeczy, o których myśli, że będzie już przez najbliższe 56 lat, bo masz mniej takich impulsów do ubrania na jedno mocno równy no dobrze powiedział, że wyższy jeszcze drastycznych działań to znaczyć te uwagi nie ma takich red lipskiego sprzedajecie zupełnie normalnie nie było pandemii nie ma oczywiście, że inaczej byliśmy zamknięty sklep stacjonarny więc, ale co ciekawe nasz sklep stacjonarny teraz robi większe obroty niż przed pandemią, więc tego mamy bardzo specyficzne miejsce, do którego przychodzić jest też herbatę, żeby wino prosecco jest 100 miejsc spędzania czasu nie są leżaki przed tym staje się coś pysznego, więc to jest takie miejsca, w którym przychodzi pewnie normalne, żeby spotkać ze znajomymi natomiast oczywiście my na początku pandemii nie wiedzieliśmy w ogóle się wydarzy potem, kiedy ludzie też tekstach rozluźnieni zaczęli kupować co nas i kom 2× pobił wzrosty swoje, ale myślę, że taka zabawa co będzie się zaczyna teraz no bo nawet nie mówi o nas, ale o o pracę w przemyśle, który najpierw kiedyś zaczął koronawirus to miał swoje wiosenne kolekcje w sklepach albo one były jak były nas Tadka, więc zaczęły dochodziły letniej kolekcji dla wielu firm w ogóle nie przyszły albo nie zostało zaprojektowane nie wiadomo było jak zatowarowania się jesienne kolekcje, bo czy sklepy będą otwarte czy nie będą otwarte nie wszyscy byli w stanie to co zrobiliśmy przeformułować swoje jesienne kolekcje, więc jest duża zabawa od łańcucha dostaw przez wielu różnych czynników, które sprawiły, że teraz będzie bardzo dużo weryfikować, bo oczywiście niewinność jest jest już dużo takich spektakularnych upadłości jak Marcus czy krów w stanach, które teraz się restrukturyzują natomiast myślę, że no tak w skrócie, że duży jeszcze wyjaśni jak będziemy funkcjonować na jesieni, ale na pewno to co mówiłem o tym co się wydarza, kiedy jest ten moment walki o przetrwanie, bo już taki raport MAK zajazd biznes w kwestii zrobiono to 80% graczy odzieżowych zadeklarowało, gdzie większość mają duże kłopoty finansowe w związku z tym oczywiście te bardzo się odbija brak turystyki te na modzie, bo to jest jednak duża część mody no i Chiny, które odpowiedzialne za 80% wzrostu młodzież natomiast wraca do pytania jak gospodarka walczy o przetrwanie czy nie zaczyna się zachowywać to mówiłam o tym, że zaczynają mają taki zniżkowe mając set plus inne rzeczy chcą kupować no to system całe jego organizacji młody, który w, jaki sposób funkcjonował w tej chwili się on stanął po raz pierwszy w historii nie ma pokazów mody były nie będę przodek był na lewe no to jednak Europy świat były pokazy mody jak ten wulkan na Islandii to były jakieś opóźnienia się zdarza, ale jednak się były pokazy mody na teraz teraz nagle niema pokazów mody z pozorowane sklepy w kolekcji są zamknięte, jakby zupełnie inne rzeczy wydarzają niż normalnie, więc jest bez rodzaj rewolucji w funkcjonowaniu tego oraz zupełnie inne i innowacji i zachowania są potrzebne marką Bell mało, żeby przetrwać natomiast wymaga naprawdę błyskotliwego obserwowania co się dzieje w zachowaniach konsumentów i przewidzenia czy może wydarzyć no właśnie porównajmy może w tych innowacjach i o tym jak ten cały system mody, który się tak musiał zmienić dopasować do obecnych warunków wspomniała o tym zareagował uznacie no wiadomo, że brak możliwości podróżowania brak pokazów i pokazy to jedno oni kontakty z dostawcami prawda ja rozumiem, że to, zanim ktoś będzie chciała puścić na produkcję musi dotknąć tych tkanin zobaczyć, jaką jest leżą nie wiem, jakie są w dotyku uczy się rozciągają jak bardzo, rozciągając jak wiele firm miało takiej możliwości prawda dotknąć tych materiałów jak to zastąpiono to znaczy co z tym zrobiono pandemii w ogóle jest zawsze są 2 rodzaje firm oraz mieszane 1 są, które funkcjonują tak jak my głównie B2C, czyli do swego Pięta od razu, a zupełnie na kwotę, które funkcjonują w b2b, więc to jest jeszcze jakaś inna opowieść, ale wracając do tego, skąd się bierze komponenty no to np. premier wizją, gdzie jedziesz kupujesz wybierać materiały odniesienia odbył on już jakiś wersji Digital owcę, więc myślę, że zupełnie inna perspektywa była Marek, które mają bardzo złożony łańcuch dostaw, a inna była nasza, gdzie my mamy produkcję bardzo etyczną wszystko zrobione w Polsce, więc nie mamy problemu z tym, że jesteś zamknięty w Chinach albo znacznym problemem związanym z komponentami, czyli powstanie ubrań natomiast będę już na początku jak będzie wiernie zamroziły kupowanie przez bardzo nas prosili byśmy korzystali z ich stoków, bo wtedy oni przetrwają nam będzie łatwiej myśmy też bardzo na początku skupili na tym, żeby rzeczywiście zadbać o przetrwanie naszego łańcucha dostaw i nie tylko także my funkcjonowali z dostawcami, żeby właśnie skorzystać ze stoków skorzystać, przez które mają zreorganizować nasze plany produkcyjne też np. na naszych mediach społecznościowych informowaliśmy, który jest naszym dostawcą mówiliśmy, że robi świetnie to do te są do nich namiary, więc myślę, że pani, że spytałem łańcuch dostaw bo on by było łatwiej było funkcjonować po koronawirusie albo w tych takich zmienionej tzw. normalności na to trzeba było z niego tak samo zadbajcie o klientów zdecydowanych wspomniała w jakimś wydarzeniu, które się nie odbyło albo odbyło się tylko cyfrowo ja nie znam tego wydarzenia zakładam, że nasi słuchacze również tutaj zdecydowanie to są targi, na które jedziesz, żeby wybrać materiał na następny sezon, a koledzy mają wiele wizyt w Paryżu, ale są różne takie targi natomiast są takie ma sensu niż natomiast gdyby nie odbyły się targi, na których zbierały materiały to nie odbywało się też targi, na które już niemal w pokazach mody, na których sprzedawała swoje rzeczy zagranica plus numer np. byliśmy tam Nowym Jorku w stanach jeszcze gdzieś w Kopenhadze Niemczech mieliśmy jechać do Chin właśnie na targi i właściwie te zamówienia, które zebraliśmy no nie istnieją, bo domy towarowe sklepy mają zamrożone stoki, więc i też to jest problem wielu firm w tej chwili, które mają problem nie tylko ze swoimi stokami, ale też ze stokami swoich kolekcji swoich partnerów biznesowych, czyli w sklepach no bo jeżeli tam nikt tego nie kupujemy to też sklepy nie zaczynają kupować nowych kolekcji w ogóle też rzeczy, które teraz mierzy w branży odzieżowej są zupełnie inna, bo przed tym patrzyłem nie wiem na na sprzedaż przekonał się rozwija je na procesy biznesowe uczony idą dobrze się na liczbę klientów na wyniki finansowe wiadomo czy prowizorycznie, a teraz właściwie wszyscy patrzą na gotówkę, bo oczywiście gotówka zawsze była istotna, ale teraz ta gotówka operacyjna gotówka wolna traci możliwe roczną rzeczy to jest absolutnie kluczowa dla wszystkich, bo o no zresztą może wybrać taki spełnia w każdej branży, ale gotówka jest kluczowa śledzenie online do takiego wieś detalu, którego pewnie nie był prezesi spodnie czy zarządzający spokojnie śledzili przedtem nie wiem z takim zaangażowaniem followersów zaangażowania klientów konwersji tak dalej to jest teraz kluczowe dla przetrwania biznesu całkowicie skupienie w tam, a więc na zupełnie inne rzeczy patrzy myślę, że wiele np. budzi teraz 44% zmniejszoną sprzedaż, ale cały czas wszędzie podkreśla Gary pościgu, że ma bardzo bezpieczne gotówką, ale to jest bez luksusowe sytuacja większość firm ma ogromne problemy gotówkowe w ten sposób rozumiem Management daje do zrozumienia, że spółka mimo spadku sprzedaży jest bezpieczna prawda ma rezerwy jest akcja, która ma śledziła sobie przed tym roli albo sprzedaży metra albo sprzedaż z metra w pierwszej cenie, a teraz bez imienia co z tym zrobić, bo sprzedaż z metra jest zupełnie inna, więc negocjacje cen metra w miejscu bardzo istotnej tak dalej tak dalej no w skrócie sprzedaż metra kwadratowego w sklepie rozwinę pani no tak to teraz wypada śledzić sprzedaż kliku prawda czy nie sprzedaż do użytkownika unikalnego użytkownika na witrynie czy coś w tym goście, więc też te rzeczy, które śledzi biznes odzieżowy czy też nagle zupełnie zmieniły, ale też np. dla mnie dosyć imponująca historycznej mamy Marcusa, czyli takiego ekskluzywnego domu towarowego amerykańskiego, który jakiś czas miał kłopoty ostatnio słucham wywiadu z jego Rossija, który modlił zgodnie ile w momencie zamknięcia domów towarowych, o ile sprzedawało domy towarowe w jakim sensie ile gotówki na ile obroty o 7 z czasów przed koronawirusem udało się zrealizować w zamkniętych domów towarowych to nie 030%, czyli pracy tak czy tak szybko przedstawili się na sprzedaż ona nową to jest taka ta taka organizacja, która jest bardzo nastawiona na relacje z klientem, więc wiedzieli, że ta pani ma rocznicy ślubu trzeba zaproponować pierścionek za pół milionach, więc takie firmy, które miał relacji bardzo Szcze właśnie przez czuwały były w stanie sprzedawać przez online przez Niewiem życia przez najróżniejsze możliwe sposoby były w stanie przetrwać dla porównania teraz tej marki sprzedaje 50% poprzednio obrotów jak dużo rzeczy musiało się wydarzyć nowym, żeby w ogóle zacząć inaczej sprzedawać tak, a ja wrócę na chwilkę do tych targów, o których wspomniała, że premier wizją tak, które się byłem w Paryżu gdzie, gdzie firmy zbierają materiały sobie na sezon mamy się odbyły cyfrowo czy ty byłaś na nich cyfrową w jaki sposób uczucie mielibyśmy ich cyfrowe byłem na poprzednich, które jeszcze niebyły cyfrowo, kiedy one myśmy w tej chwili, kiedy ta sytuacja jest niejasna nie decydowali się na nowych kontrahentów to zdecydowanie współpracujemy z tymi stron już jesteśmy od nich mamy wszystkie próbki, więc też całe szczęście sezon wcześniej byliśmy dużo nowego przywieźliśmy sił w jasny, a powiedz jak się zmienia podejście firm odzieżowych obserwujesz na pewno konkurencja ja rozumiem zapewne życie teraz nie sprzedają powiedziała, dlaczego czy firmy szukają nowych pomysłów nowych produktów zbliżają się tym samym np. do swojego segmentu prawda, że nie ma nagle oferują rzeczy elastycznych działań prawie wszystko albo zaczynają żyć jakoś tak komunikować w rodzaju nie wiem fajny rozciągali komfortowe do domu albo zobaczyć kontrastowa bluzka na pewno będzie wyglądała odlot owo na zoomie np. jak wygląda, że jest muszę przyznać do rzeczy za jak w ogóle się do konkurencji, więc zupełnie co się dzieje to jest pewien to zmienić, ale na razie służy to w życiu, więc nie wiem jak reagują komunikacyjnie natomiast wiemy z takich rozmów z innymi osobami, które też mają inne odzieżowe np. również są wygodne rzeczy, że mieli taki boom sprzedażowy, że się przez to Kowali teraz już minęło nie mają co zrobić z tymi stokami, więc myślę że, gdy cykl kawę w tym dniem ciekawe czy w ogóle słowo, które się pływać, ale ciekawe w tej sytuacji jest to, że wszyscy mamy ten sam problem i teraz od kreatywności pomysłowości błyskotliwości zależy ci się na niego zareaguje trafnie trafnie nie wiem kreatywnie banalnie czy kreatywnie wciągająca co może być różnie natomiast na pewno my na początku pandemii mieliśmy 2 tryby jedno to było zarządzanie kryzysem aktualnym drugi tu, żeby wymyślenie co co w przyszłość, dlatego że my mieliśmy plany produkcyjne zamknięte do zimy i musieliśmy przeformułować ofertę jesienno zimową nie tylko, ścinając my mieliśmy np. wprowadzić dużo produktów premium to się wydawało nam ryzykowne, więc ponad połowę byśmy z nich zrezygnowali, bo mieliśmy takie poczucie, że ludzie mogą kupować nie garniturów premium albo w ogóle rzeczy, które są dużo troszkę w sytuacji, kiedy jest duże ryzyko recesji czy właśnie wprowadziliśmy dużo więcej wygodnych dresów daje, więc zdecydowanie skupiliśmy się na początku na zmianie produktu podstaw co nam się wydawało, że będzie się wydarza, bo to były jak tylko takie przewidywania na szczęście sensowny to wymyśliliśmy tak wygląda, ale wiesz to znaczy skasowali garnitury tak mieszka z Warszawskiego trudno teraz program, który dresy treści są bestsellerami, ale wskazywaliśmy część rzeczy drogich i zmniejszyć od dostawców i wprowadziliśmy więcej rzeczy domowych, czyli takie jak, gdybyś teraz chciał w myśl by w mieście historie, które potwierdzą to co ty mówisz o rosnącej sprzedaży ubrań sportowych, bo kupiłem sobie tego lata 2 rzeczy i obydwie są sportowe 15 podczas urlopu padało nie mam wyjścia musiałem kupić założyłem, że jest będę potrzebował on jest jakieś światełko w tunelu w sensie Europa stany patrzą na Chinach nad resztą kule, żeby przewidzieć co się teraz będzie to dachu, a na ubrania sportowe jak no to światełko tunelu, który pokazał, że o ktoś ma dobrze w tym lokat zysk i wzrost cen, bo naprawdę no nie wiem zaczęli ćwiczyć tym jest nagle czas na zrobienie wielu rzeczy, które nie ma właściwie przedtem i dla wielu osób oznacza to ruch na koniec chciałem zapytać widzieliśmy badania jednej z firm doradczych, które wskazują na to, że ludzie coraz większą wagę przykładają do tego jak dany produkt powstał czy zużyto do produkcji wiele wody jest lokalny dobry środowiska czy też coś takiego obserwuję ludzi na pewno zwracają uwagę myślę, że coraz więcej ludzi zwraca z ze swojej perspektywy mogę powiedzieć, że nasze 5 bardzo wejść oraz na stronę Tomasz napisany z dniem sukienka się także rodzinie bluzka uszyta w Bartoszycach marynarka szyta w Łodzi, więc przy każdym produkcie jest podana informacja, gdzie został użyty podajemy wszelkie informacje składowe z dojściem do przepisów dotyczących materiałów myślę, że coraz więcej ludzi uważa, że w ubraniu liczą się też nie dobra energia, którą on ma, czyli to niewolnictwo, które jest bardzo taką zmorą przemysłu odzieżowego chcą wyeliminować jest dla wielu osób takie poczucie, że skoro kupują właśnie to ubranie musi ją kupowanie ubrań nie w jaki sposób fanaberią, bo naprawdę setki ubrań wnętrza czy dziesiątki notowań niż ona nie robiło żadnej krzywdy i ta wiedza, którą jest wyposażana właśnie, że jest uszyte tutaj, że producent też lokalny, że przy powstawaniu przędzy woda jest odzyskiwana ani zużywana na to wszystko jest coraz bardziej istotne podobno w Polsce się zwiększyła liczba sprzedawanych w tej żywności wegańskiej no to myślę, że to co się dzieje w czasie koronawirusa w czasie pandemii co się dzieje w 1 segmencie też dzieje dziś drugi może będziemy wolni, a dla ciebie ma znaczenie w tym szczerze mówiąc do tej pory zwracam na to uwagę nieregularnie, bo są niechętnie, ale upadania, który widzieliśmy wynika, że po prostu pandemia ludzi pchnęła zarówno do zdrowszego trybu życia dbania o odporności, jaki w ogóle takiego rozszerzenia się dookoła zastanowienia się nad tym czy to co kupują jest na tę zdrowe bezpieczne uczciwe etyczne lokalne, bo patriotyzm gospodarczy na część zdobytej w trakcie kryzysu były takie przewidywania ma dziś się spełnią to słowo dobrze dla nas, że pandemia sprawi, że ten rynek odzieży tzw. systemy bus, czyli zrównoważonej, że to będzie ten właśnie segment, który będzie wzrasta mam nadzieję, że tak, bo to dla wszystkich ślepy oby tak było państwa moim gościem była Antonina Kawecka współzałożycielka firmy Risk Made in głosu dziękuję bardzo, a jednak wróci Wadim Makarenko dziękuję za dziś do usłyszenia za tydzień z gazety wyborczej partnerem programu Jutronauci jest Sebastian Kulczyk mecenas książki jutro jest teraz opowiadającej o szoku, jaki przeżyliśmy i o tym jak próbujemy oswoić poukładać świat na nowo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYBORCZA, 8:10

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA