REKLAMA

Renault Koleos, Porsche Cayenne oraz Ford Focus w wersji sedan

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-12-28 19:40
Czas trwania:
13:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór święta święta po świętach Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie witamy dzisiaj zaczniemy o samochodzie zaczniemy od samochodu, który przeszedł facelifting zaczniemy od samochodu, który kiedyś mniejsze bardzo nie podobało jeśli chodzi o drugą generację to zaczął mnie się podobać jeździłem takie krótkie jazdy miała Renu kolei z tak, żeby ktoś ci się dziwił co mi jakieś nie podobało no tak nie podobał mi się w Rozwiń » roku 2006 jak się pojawił drogi miał mocne silniki w związku z tym był drogi dwulitrowe mocne brzydki w środku na zewnątrz druga generacja sprzed 4 lat pewnie dwa-trzy lata temu jeździłem krótko w tym samochodem i wtedy miałem bardzo pozytywne wrażenia to chyba była mocna benzyna tak mi się wydaje pewnie niecałe 200200 koni natomiast w tym roku mieliśmy pecha, bo byliśmy kolosem zaś z dieslem prawda Jacku i tam coś po prostu tak hałasowały, że wszystkie te wrażenia pozytywne z wyglądu z wnętrza obsługi czy czegoś tam poszły w las, bo generalnie jakoś by obejrzeć podsumowali, że to nie jest zbyt udany samochód nie wiem tak dziś wydaje tak ma to myślę, że to jest gruba przesada Sławek co mówi dlatego nawołuje do najgorszych samochodów, które w tym roku jeździliśmy ten rok był wyjątkowo zły, jeżeli chodzi o auta czy złe dobry, bo jest, o czym gadać, ale te rzeczy, które tych samochodach mówimy nie są często zbyt, jakby dobre kolos, który mieliśmy okazję powiedzieć parę miesięcy temu przez pół roku temu wymęczył mnie potwornie nocą pod każdym możliwym względem łącznie z bardzo wygodnymi fotelami, których po prostu po 3045 min po nas za kółkiem zaczynam się wiercić układać w sposób, który był niemożliwe no no to temat jest znalezienie jakiegoś miejsca jeździło się tym, że masz samochód jeździ, ale no tak to ty masz jeszcze gorsze wrażenia, chociaż też nie byłem zadowolony dobra to co co w takim razie może będzie lepiej mam nadzieję, że będzie lepiej mamy facelifting mamy nowy cennik to rząd wygląda dobrze to powiedziałem trochę to, że został odświeżony to może dobrze, ale niewiele zmieniła trochę z przodu tylne światła z przodu nowy układ świata w oczy jak to facelifting halogeny skuteczniejsze dobra to może nie jest najważniejsza silnik nowy tym razem mamy słabszą benzyna też dostępne 13 turbo 160 koni dzięki temu samochód słuchaj uważam, że nie jest drogi z tym silnikiem kupić taki duży samochód za uważaj 128 000 no to o naprawdę powiedzieć, że to jest nieźle pozować na prawie 470 długości to jest duże auto w takiej cenie to jest duże auto, więc tutaj jeśli chodzi o to rzeczywiście brawo natomiast no pojeździmy tym samochodem to wtedy będziemy więcej więcej widzieć czy rzeczywiście te nasze wrażenia były takie jednostkowe z tego roku czy faktycznie coś tam nie gra, ale ty mówisz fotele fotele nic nie piszą, że zmieniono fotele nie doskwierały akurat jeśli chodzi o napęd 44 oczywiście takie są dostępne z takim napędem dorzucono system kontroli trakcji niż ze zjazdu tak to jest już SENT kontroli, a my jeździliśmy chyba tą wersją diesla 190 koni prawda z napędem nowo na obie osie pamiętasz czy nie tutaj no tu możesz dorzucić sobie siedmiostopniową dwusprzęgłową albo masz bez stopniu w tym list i tyle jeśli chodzi o nowego kolosa oby było lepiej tak, bo nie było dobrze ostatnio co ciebie w takim razie jeśli chodzi o nowości sporo może tylko tak tak dużo okej czy wiesz ile Porsche cayenne od tego roku 2000 już w latach dziewięćdziesiątych złe to może zacznę tak w latach dziewięćdziesiątych porusza miał kłopot, bo sprzedawało za mało samochodów i sprzedawali głównie 900 jedenastka oni od dawno od zawsze próbowali jakoś tak się domen Streamu, choć to nieładne słowo przebić było 911, ale było to 912 takie państwo Porsche potem było model 924 z silnikiem volkswagena już było takie tanie Porsche był model 944, który był następcą tego 924 były próby zrobienia takiego dużego Gran turismo z silnikiem z przodu to było model 928, więc oni tam cały czas próbowali, ale tak naprawdę dopiero pojawili się Box stera 90 chyba szóstym roku sprawiło, że okazało się, że jest zainteresowanie takimi samochodami, które nie są tylko tym typowym klasycznym Porsche 911, czyli samochodem jednak dość specyficznym i OKS obok startu w ogóle samochód dwuosobowy, ale 900 jedenastka z 2+2 części no to jest taki samochód, który się kupuje do po pierwsze bardzo drogi no bo po drugie to też nie każdy sobie na taki samochód może pozwolić też nie każdy może sobie pozwolić na 2 albo 3 samochody, żeby mieć taką 900 jedenastka oprócz tego jeszcze coś na miasto jeszcze oprócz tego coś coś coś na trasy albo dla rodziny i pojawili się tego boksera oczywiście sporo zmieniło, ale też otworzyło taką szansę na to, że okej no ale skoro zaakceptowali klienci dwudrzwiowy dwuosobowy samochód bez dachu to państwo z tymi samymi lampami co 900 jedenastka z wieloma zespołami to może zaakceptują też coś innego już w latach dziewięćdziesiątych zaczęli się w Porsche rozglądać za właśnie próbą stworzenia auta typu SUV wtedy BMW kupiło land rovera i szykowało się za ich z piątką ten pomysł już w latach dziewięćdziesiątych posiłkowo, ale udało się zrealizować to był projekt Kolorado tak się nazywało w latach dziewięćdziesiątych pod koniec lat dziewięćdziesiątych natomiast w 2002 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu zostało pokazane krajem myśmy wtedy jeszcze nie pracowali razem, więc tutaj nie pamięta naszych nie mogę pamiętać, że nie znam naszych naszych pierwszych uwag do aut, ale pamiętam, że razem w salonie Porsche w 2003 roku odbierał jakiegoś uwagę na tam salon Porsche też już na pięterku wtedy jeszcze tak bardzo bardzo bardzo skromnie stało takie jak my do tego samochodu wsiedli tak jak 900 jedenastka nas wtedy ścięli młodych Leszcze oczywiście fascynowała tak Jan jak myśmy takiego kręcili nosami tak nie bardzo się podoba czas zweryfikował tutaj wszystko pierwsza generacja, kiedy okazało się sukcesem druga również, chociaż ta druga się podoba jeszcze mniej niż ta pierwsza trzecia generacja stoją pod domem teraz ta stówka oczywiście teraz będziemy oni państwo pewnie po nowym roku opowiadać, a natomiast to jest samochód, które w ciągu tych 2003202017 lat sprzedał się w równym 1 000 000 egzemplarzy właśnie milionowy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej jest to niewątpliwie samochód, które nosimy Porsche uratował przed przejęciem wiesz co ten na pewno, podsumowując te kilkanaście lat, które wyliczyłem, że już jest natomiast myślę, że też ratował go bardzo skutecznie ratuje nadal Porsche Macan, który jeszcze lepiej w niektórych krajach sprzedaje, czyli trochę mniejszy to bardzo udane od kilku lat produkowany Nowaka Janka trzecia generacja już praktycznie nie mam do niej żadnych zastrzeżeń takich poważnych no bo żadnych to nie oczywiście, że będę miał po jak będziemy omawiać tam pewne rzeczy bym poprawił jak to w każdym samochodzie, ale trzecia generacja produkowana od 3 lat to jest w porównaniu z pierwszą to w ogóle przepaść oczywiście na korzyć trzeciej Macan to jest jeden z moich ulubionych samochodów wieś Porsche sprzedaje w Polsce rocznie tak pewnie ponad 1500 sztuk w tym roku będzie z tego wieś Panamera, która też kolejna generacja to jest bardzo udana facelifting będziemy mieli okazję jeździć nowym roku po faceliftingu już Panamera ponad 200 sztuk Porsche 911 ponad 100, ale po kilkaset sztuk takich solidne kilkaset ponad 500 to jest Macan KMK to osiągnie sprzedaż jest nowa 900 jedenastka samochód, który pamiętamy obaj z dzieciństwa bo jakie mogły pamiętać przez nie z dzieciństwa Krajenka to przecież kiedyś były jedyne Porsche, którym przychodziło do głowy w tej chwili w Polsce 1 dziś kilkanaście procent sprzedaży maksimum, ale swoje bardzo ciekawie też była, przygotowując się tutaj do tej dłuższej wypowiedzi na temat tej serii z okna na statystyki 900 jedenastki i 5 one są zaskakujące każdego roku na świecie sprzedaje się 35 000 egzemplarzy tego samochodu powstało około 600, bo ja mam dane z siedemnastego roku 650 000 dane z siedemnastego roku mówią o 550 60050 000 egzemplarzy tych chłodzonych cieczą to się zaczyna od ludzi w większości od dziewięćdziesiątego młodej 0807. roku i 650 000 egzemplarzy Porsche 911 przez tyle lat wbrew pozorom dość dużo bardzo dużo łącznie wszystkich 900 jedenastego też wyprodukowano ponad 1 000 000 z tym, że historia tego modelu zaczyna się w latach 6 nowości, czyli to wszyscy dobrze krótko teraz słuchaj maścią Ford Fokus, który Ford Focus sedan mamy czwartą generację forda Fokusa 2 lat fajny samochód udane akurat podoba mi się ten wokół nowej generacji oczywiście w Europie mamy kombi mamy wersje hatchback do tej pory nie mieliśmy w wersji sedan ja pamiętam pierwsze dane Fokusa widziałem chyba po wizycie w stanach Zjednoczonych pierwszy tam już prawie 20 lat temu jest bardzo mi się ten samochód nie podobał to jest Fokus paskudny no rzeczywiście określi nieudany był ten wokół chyba wtedy on, kiedy on od dziewięćdziesiątego ósmego roku w ogóle Kusy produkują czwarta generacja tak jak mówiłem 2 lata, ale mamy tego sedana swoje mamy sedana dane docelowo miał trafiać na różne rynki, ale Polski najpierw nie byłoby Chiny Turcja Europa wschodnia, ale ta wschodnia bardziej wschodnie jeszcze bardziej na wschód, ale okazuje się, że od listopada możemy już kupić forda Fokusa sedana w Polsce i co mamy pod maską nie jest taki brzydki jak ten, który widziałem wiele lat temu w stanach dla mnie ładniejszy przynajmniej oczywiście każdy może sobie tutaj wyrobić opinię powiedzieć, że coś ze mną jest nie tak, ale to zadanie akceptowali co najmniej jak zobaczyć na fiata Tipo przecież też jest akceptowalny 10 słuchaj silnik 100 koni z ręczną skrzynią biegów mamy 10125 koni patrz, jaka skrzynia ręczna skrzynia biegów i mamy proszę pana 15150 koni z automatem 8 stopniowym 9 sekund do setki to już jest mocna rzecz to już będzie jeździć teraz mamy ten cennik nie mamy mamy najtańszy 10100 koni z manualem 699010125 koni za 25 koni więcej płacisz 8000 więcej, czyli aż prawie 78 000 zlotego z takim prawdziwie porządne silniki bardzo porządny automat z dobrym silnikiem 92900, a co z dieslem, a dieslach, bo nie ma zdania, bo wizę jest tylko jak kto patrzy w tej informacji 90 000, ale w wersji hatchback kombi dopłaca 4000 jeśli chcesz kupić Fokusa jak ten sedan widzisz, chociaż jest okej czy taki sobie w ogóle dane dla mniejszych segmentu c to co generalnie mazda trójka np. jest dość ładna prawda tak to prawda no Ford Focus sedan jak mówię nie mam specjalnych problemów ale, żeby to była śliczna kotka to też oczywiście nie powinno to brat rzutem na taśmę jeszcze wykorzystajmy minuta i jest coś takiego coś nazwa Stal Landis no jest gaz koncern tak miła pani państwo nie kojarzą z bardzo jest połączone siły koncernu PEESA świata tak jak zawsze jak ktoś robi taki ruch i próbuje coś światem robić to zawsze wyciągamy tutaj na nich kwity ze starych lat jak to koncern koncernowi GM, który został przez nich ograne po prostu sali z niego wszystko co tylko się dało wyszedł na tym połączeniu z fiatem Francuzi są mądrzejsi niż Amerykanie mówi się teraz o tym połączeniu fuzji mówi się, że to przejęcie i że świat zostaje przejęty przez koncern Pesa jak to wszystko będzie oczywiście zobaczymy w przyszłym roku, ale jest 1 pierwsza zapowiedź takiego samochodu, który może być pierwszą konstrukcją wspólną, bo tu o to tutaj chodzi ma to być auto segmentu, a elektryczna oczywiście to jest ciekawe, bo mam samochód budżetowe, czyli ma to być coś takiego jak Skoda zrobiła takiego czy ta okolica 8090 000 fajne zasieki i to ma być wspólna Platforma dla auta 1 świata jednak z opla jednego z peugeota citroena być może zdała również i będzie to segment, a może trochę wyrośnięte tak, żeby pod segment Ott ma podchodził, bo przecież pięćsetka elektryczna nowa sala kosztuje 130 latków, a to ma być coś tańszego czekamy na to z niecierpliwością może w przyszłym roku będzie więcej szczegółów i na tym kończymy jutro bardzo ważny test test mercedesa klasy, a w wersji 250 okropny samochód Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA