REKLAMA

Łódź sprzedaje udziały w miejskim lotnisku. "W 4 lata zmniejszyliśmy stratę o połowę. 70% lotnisk w Europie to teraz lotniska deficytowe"

TOK360
Data emisji:
2021-01-14 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
08:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
na łódzkim lotnisku niczego nie brakuje są nowoczesne sklepy kawiarnia w ogóle terminal jest przestronny, bo stosunkowo nowy ma zaledwie kilka lat łodzianie czekali na ten terminal, bo to jest wizytówka miasta i w tej chwili rzeczywiście taką wizytówką jest niczego nie brakuje, ale brakuje pasażerów brakuje także przewoźników i to nie tylko po tym, jak nastała pandemia w tej chwili kończą się z dr Anną liderom prezes portu lotniczego w Łodzi dobry wieczór wręczył panu Rozwiń » dobry wieczór państwu, dlaczego przez te lata minione nie udało się przekonać mieszkańców Łodzi do korzystania z rodzimego lotniska własnego, ale to nie jest prawda łodzianie chętnie korzystają z lotniska jak są połączenia ubiegły rok oczywiście był dramatyczny dla nas tak samo jak dla wszystkich pozostałych lotniskiem ta ilość połączeń była faktycznie dużo mniejsza, ale 4 lat lotnisko się rozwija szczególnie w zakresie czarterów także muszę powiedzieć, że ma pan błędne informacje pani pani prezes ubiegły rok to jest rok 2019 przepraszam to było niemal 30 000 000zł straty tak taki był wynik finansowy natomiast zwrócę uwagę na to, że 4 lat, kiedy od momentu, kiedy zostałam powołana na stanowisko prezesa portu lotniczego sytuacja finansowa jednak poprawiła się znacznie właśnie od 30 000 000 strata w 2016 roku wynosiła niemal 60 000 000zł wobec powyższego z roku na rok czyniliśmy starania żeby, żeby wynik finansowy był dużo lepszy i to się udaje, mimo że oczywiście strata jest nadal wysoka, ale wymaga to czasu i dynamiczniejszy jego rozwoju lotnisk pani prezes jeśli istnienie takiego lotniska jest uzasadnione ekonomicznie to to nie jest także ona w ogóle nie powinno strat przynosić 70% lotnisk w Europie to są lotniska deficytowe lotniska pełnią rolę katalizatorów rozwoju regionów i taka ich jest trochę duża rola większość z tych lotnisk deficytowych obsługuje loty kosztowe przewoźników tanich przewoźników oczywiście trzeba osiągnąć pewną ilość pasażerów, która pozwoli na to, że biznes zaczyna się finansowo spinać średnio mówi się, że to ilością pasażerów to jest około 1 000 000 natomiast nie wiemy w tej chwili jak to będzie wyglądało po okresie pandemii czy te dane się zmienia czy nie mam jeszcze trochę brakuje do tego 1 000 000 pasażerów, ale konsekwentnie zwiększamy ilość pani mówi o zwiększaniu ilości o tym, że nasz tak o tym, że tych pasażerów brakuje, ale to może się poprawić, ale jeśli chodzi o te zapowiedzi, które usłyszeliśmy dotyczące sprzedaży lotniska miasto ma takie plany właśnie ogłoszone to pewnie okaże się, że już pani nie będzie dane realizować te zamierzenia tych zamierzeń tego nie wiem takiego komunikatu nie słyszał natomiast faktycznie w dniu dzisiejszym miało miejsce konferencja prasowa przedstawicieli Urzędu Miasta głównego udziałowca lotniska, gdzie zakomunikowano wolę chęć sprzedaży natomiast moją rolą jako zarządzającą lotniskiem jako prezesem lotniska w Łodzi jest to, aby ten proces po prostu zakończył się sukcesem dla miasta dla lotniska i aby całe postępowanie potoczyło się, które na pewno będzie bardzo długo trwało potoczyło się pomyślnie lotnisko musi być jak najlepszej kondycji jak najlepszej sytuacji również finansowej może być lotnisko Cargo Unii nie tylko, bo lotnisko Cargo obsługuje również ruch pasażerski więc, więc samoloty pasażerskie przewożą Cargo, więc nie można tylko koncentrować się na 1 działalności na naszym lotnisku prowadzona jest działalność Cargo, która mimo pandemii rozwija się Cargo lotniczego i będziemy to po prostu kontynuować ja jestem w pełni zaangażowana w proces pozyskania inwestora i muszę powiedzieć, że jesteśmy w tej chwili w zakresie Cargo i logistyki bardzo blisko sfinalizowania współpracy z międzynarodowym znanym partnerem, czyli z tego co mówi pani prezes to nie jest także ta perspektywa jest wyłącznie takich czarnych barwach dla lotniska w kontekście obsługi ruchu pasażerskiego Konsek nie wiem czy to pana zrozumiałem, bo chodzi o sprzedaż lotniska te komunikaty, które zostały dzisiaj przedstawione chodzi chodzi o to, że miasto chce, jakby ten problem zdjąć z siebie problem poważny finansowy, bo to jest jednak co roku strata, która stanowi obciążenie, a to oznacza właściwie kres jego funkcjonowania czy rzeczywiście oznacza myślę że, że nie biorąc pod uwagę również ten proces konsekwentnie konsekwentnego rozwoju lotniska faktycznie dla miasta jest bardzo duże obciążenie nie ma takiego drugiego lotniska w Polsce, gdzie udziałowcem takiej strukturze 90 prawie 96% byłoby miasto u nas tak to wygląda pozostałe 4% posiada marszałek, więc jego zobowiązania są są znacznie mniejsze to trzeba pamiętać, że lotnisko służy zarówno miastu, jakiej regionowi ani prezes myślę, że to jest największy największy problem być może miasto nie ja nie znam jeszcze konkretnych planów być może myśli o sprzedaży części udziałów po to, by odciążyć czy w siebie trochę mieszkańców oczywiście od od od takiego finansowania pani prezes udało się zredukować stratę, której mówiliśmy, ale tak lotnisko miało problem z pozyskaniem przewoźników, a co za tym idzie pasażerów zresztą w niektórych biurach podróży słychać było, że może warto skorzystać Warszawy albo Wrocławia, a nie złoży wiele czynników się na to składało na koniec panią zapytać właśnie o to dlaczego w przypadku, gdy tak się stało, że mimo tak dużego miasta jednak tych pasażerów udało się zebrać tego ruchu ożywić trudno mi w tak krótkim czasie przedstawić podsumować czy zrobić taką diagnozę jestem prezesem lotniska w Łodzi od 4 lat lotnisko w takiej formule z takim terminalem funkcjonuje od 2012 roku w tym czasie bardziej dynamiczne były inne lotniska wokół Łodzi być może ta dynamika i zaniedbania, które poczyniono wcześniej spowodowały, że ten start po prostu jest trudniejsze natomiast by powtórzę, że przykłady ostatnich lat oczywiście mówi okresie sprzed pandemii pokazały, że lotnisko naprawdę się rozwijamy dokładnie rok temu o tej porze komunikowali się wspaniały rok czarterowy nie wiedząc jeszcze co się stanie w marcu mieliśmy 14 samolotów czarterowych nowe kierunki czarterowe 1 nowego przewoźnika i kierunek regularny poza obsługiwanym rejonem niestety pandemia popsuła nam wszystko, gdyby nie pandemia bylibyśmy w tej chwili zupełnie zupełnie innym miejscu, ale niestety pandemia doprowadziła do tego co w tej chwili widzimy miasto Łódź chce sprzedać część udziałów w lotnisku jak już powiedzieliśmy co wygląda na atak na taką trochę zmiany kierunku to znaczy i już miasto trochę przestaje liczyć na to, że ten port będzie tętnił życiem jako port pasażerski bardzo dziękuję za to nasze dzisiejsze wieczorne spotkanie dr Anna Midera prezes portu lotniczego w Łodzi była naszym gościem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA