REKLAMA

Test: Renault Clio

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-01-14 19:40
Czas trwania:
11:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji czy dobry dzień dobry nie wiem czy zauważyłeś, ale przestaliśmy mówić witamy, a czasami mówimy tak jedni mówią, że to nieprawidłowo żonie i Michał Rusinek trudno od paru lat tylko zdają sobie tylko tak słyszałem mówimy dzień dobry nie mówimy część sobie mówimy część natomiast mówimy dzisiaj powiemy o sobie mówimy wiemy o samochodzie co, do którego jakoś wyczuła, bo żeśmy chyba nie wymieniali opinii przed audycją, że być może Rozwiń » będziemy mieli zupełnie o nim inne zdanie, a może nie zobaczymy jak to będzie każdy ma prawo do własnego zdania na szczęście to jest samochód świetnie sprzedający w Europie wydaje się, że w zeszłym roku to był lider sprzedaży samochodów klasy segmentu bez klasy miejskiej Reno clio w Polsce też mu nie najgorzej idzie RN clio się dobrze sprzedają można powiedzieć, że ma RNA z tym samochodem problemy zresztą mamy od roku chyba ubiegłego nie koniec 2009 wtedy po raz pierwszy jeździłem patrzę jak to clio clio jest za lisem za fabią to jest trzeci samochód w Polsce jeśli chodzi o sprzedaż 2019 rok pierwsze jazdy koniec 2019 roku nowa generacja clio oczywiście wtedy jeszcze nie było hybryd fajnie jeździ ja w ogóle bardzo cenię zmiany w clio nie jest tak miękki dobrze się prowadzi do Brukseli kontroli o clio piątej generacji produkowana w Prusach po prostu, bo od tego zacznijmy, że to jest nowa generacja, która pojawiła się z silnikami przecież jeszcze bez elektryki żadnej na końcu 2019 roku 1 rzecz, która mnie niezmiernie drażni, szczególnie że inne firmy często wycofują z tych bardzo zresztą Reno wymagające nie ma tego wystającego wyświetlacza na konsoli środkowej nie jestem w stanie tego terenu w kapturze clio do tego przyzwyczaić, ale jeśli chodzi o wrażenia zjazdy tymi benzynowymi o tym mówię pozytywne były bardzo sprzed 1,5 roku potem z testu na wiosnę również, ale przejdźmy do naszej sztuki nasza sztuka to jest hybryda uwaga nie mylmy doładowane z gniazdka do uwag doładowane gniazd kart nóżki to jest renoma gan jeździliśmy chyba oboje obaj mamy pozytywne wrażenia 1360 koni tu jest 1340 to jest tradycyjna hybryda będziemy mieli za miesiąc kaptura znowu 1360 hybryda doładowane wnioski, ale do zostania Jaś no dobra to w, zanim do naszego przejdziemy to tutaj musisz mi dać 2 minut, żebym powiedział, a za co uwielbiam clio Otóż od pierwszej generacji tego samochodu uważam, że jest to absolutnie jeden z najlepszych samochodów segmentu ba pierwsza druga trzecia czwarta generacja były samochody, które naprawdę uwielbiałem czwórką bardzo lubię jeździć jak mi się zastanawiam, jakim samochodem firmowym czymś takim pewnie pierwsze kroki kierował właśnie clio albo z dieslem albo z benzyną to są fajne samochody dobrze zaprojektowane dobrze wyciszone, w których jest przyjemność zjazdy co też nie jest takie bez znaczenia nie one nie są takie bezpłciowe w przemieszczaniu się jak samochody japońskie koreańskie z tego segmentu nie wszystkie ale, ale ale, ale niektóre tak i jaki uwielbia miałem po raz w życiu i dwójki trójki jedynkami też jeździłem to jest coś Super pierwszy kontakt z piątką, czyli z tą najnowszą generacją mieliśmy w lutym tego roku chronienie ubiegłego, ale ja ubiegłego był ubiegłego tak to wiadomo i skończyło się także po 4 dniach niestety samochód rozbiliśmy czy niema tak ale jakby skończył ten samochód w rowie niestety razem z moją żoną córką na pokładzie na szczęście nikomu się nie stało na szczęście mogłem też potem się już na spokojnie przyjrzeć temu jak dobre systemy bezpieczeństwa jak bezpieczne jest to samochód zdarzenie było poważne, a to wszystko działało wzorcowo strzeliły pasy, czyli napinacze dopinać poduszki powietrzne auto samo wezwało pomoc to jest coś, czego clio nigdy nie zapomnę, bo okazał się samochodem, który zrobił robotę i tu to było coś naprawdę to było coś naprawdę w tym nieszczęściu wspaniałego kraju 5 trochę się żeśmy zaczęli lubić, bo ja się ostatnio na rynki, że mam bardzo realnie są ostatnio Jacku uczucie wyprowadzać, bo od paru lat lochy Sławek ratowali to już pewnie nie bez powodu to nie jest moja to nie jest moja wina, żeby się różne myśli, że klient się zaczęło dobrze, że to był samochód faktycznie dostaliśmy z mocnym silnikiem fajną skrzynią biegów samochód już dobrze w wyposażone pierwszy dzień był trochę koślawy tam jednak trzeba trochę przyzwyczaić do tej obsługi, ale potem zaczęliśmy się z tym samochodem lubić, a potem no właśnie głosować, bo to ważne co w nim ważne jest jednak przyjemność zjazdy prowadzenie wg niedobry układ kierowniczy zawieszenie one nie są już za miękki kiedyś dla mnie były clio za miękkie jest źle chodziła skrzynia ręczna skrzynia ręczna też się poprawiona jeśli na siłę wszystko to się wszystko zgadza to teraz Opowiedz młodych twarzy jak, jakbyś mógł technika mówi technika samochody 16 benzyna 90 koni do tego ma silnik elektryczny rozrusznik alternator i ma w sumie 140 koni ma to bardzo szkolna z bezstopniową skrzynią właśnie to wszystko kosztuje 80 000zł, czyli jest na poziomie konkurencji, czyli toyoty Yaris chyba ciut drożej, ale też umówmy się, że dostaje ciut więcej i jest to samochód, który nadal jak się pojawił nie pod domem robi doskonałe pierwsze wrażenie jest po pierwsze bardzo ładne na zewnątrz on jest po drugie, bardzo ładny bardzo starannie wykonany zaprojektowany w środku tego odmówić nie można ma bardzo wygodne fotele ma duży bagażnik tego miejsca w środku też jest bardzo dużo obsługa została poprawiona jestem malutki projekt szybsza jest szybsza natomiast nadal to wygląda tak dziwnie bagażnik 300l co to znaczy właśnie duży to jest duży na segmenty na segment beta 300l, a auto ma 4m i 5 cm długości waży 1250 kg w tej wersji hybrydowej od zera setki 10 zakończy 10 sekund 10 sekund, ale należy jak na 140 koni to słabo, ale jak na, ale jest jak i autostrad sołectwo jest zmianą pasty azbestu nie są w stoczni jest 1 malutki problemu Otóż nasz współpracownik, który dba o z sekretarzy redakcji, który dba o to, żebyśmy dostawali samochody prasowane zapisuje zbiera przywozi rozwozi tak dalej tak dalej wysiadł tego samochodu zielone oparł się oddychał ciężko i mówi no byłem Rydza po 15 minutach jazdy tym clio i nasz współpracownik, ale chorobę lokomocyjną, która w niektórych samochodach na fotelu czy o nie lubi jeździć na fotelu pasażera na fotelu kierowcy w większości samochodów zarażają się zachowują się to nie rozwinęła ostatnio zawsze pytać to będzie hybryda elektryk, bo się boi, ale właśnie on, ale sława, ale wiesz, dlaczego się boją dlatego, że to samochody u osób, a reaktor mają chorobę lokomocyjną no, nawet jeżeli prowadzisz ten samochód, czyli jesteś kierowcą to naprawdę rzadko zdarza, żeby kierowca miał chorobę lokomocyjną, ale w tych samochodach nawet kierowca ma chorobę lokomocyjną osoby bardziej wrażliwe na to są osoby mniej wrażliwe i trzeba o tym powiedzieć, że ten samochód dla osób bardziej wrażliwych pewnie nie wszystkich on tych osób wuj właśnie czasie może okazać rzeczywiście ważna uwaga, że samochody elektryczne mogą dla wielu dla pewnej grupy osób mogą być rzeczywiście mało przyjemne wprowadzeniu JATO rozumiem, bo dla mnie plus elektryków jest cisza na pokładzie i moment obrotowy dostępny od zera jak w tramwaju, ale widać w niektórych nikt dla niektórych osób to jest trudne właśnie takie przyspieszanie od zera i płynne prawda może tu, toteż chodzi wyszło zawieszenie wystarczająco sztywne to nie jest wina za zniszczenia tak to nie jest wina zawieszenia, ale powiem ci co tutaj chodzi prawdopodobnie, bo żaden ze mnie tutaj od tego specjalistą, ale my żeśmy jak Jarek wyszedł to żeśmy potem do tego samochodu z córką siedli jeździliśmy samochodem parę godzin i pojęcia, że w ciągu pierwszych 510 minut też nie była zbyt szczęśliwy to znaczy nie były to może jakieś wielkie włości, ale generalnie jak jakieś takie poczucie komfortu zostało za mało, a o powierzchni terenu Megane tego nie miałeś nie renoma tego nie było tak pytam, bo ta sama skrzynia to jest taka jest zautomatyzowana multi auto na sam sposób zmienia biegła sama Krzak tak to jest skrzynia właśnie, ale tamto auto było dowodów, ale katorgę, bo wszystkim było bardziej stabilna, bo to większa to może też z tego blisko wiesz wydaje mi się, że tutaj problem w tym kraju może wynikać może wynikać z rozłożenia masy Toyota Yaris w wersji hybrydowej waży 1050 kg o Reno clio w wersji hybrydowej waży 1200 po g ocieka Lwowskiej 200 kg one są tam kilogramy poupychane po tym, samochodem to jest oczywiście też więcej gąbki clio jest bez, jakby tutaj cienia wątpliwości lepiej wyciszone też mam wrażenie, że wykonane, że to wszystko z grubsza w środku fotele, więc pianki tak dalej tak dalej deska rozdzielcza, ale część tej masy przypada również ten układ hybrydowy, który to już jest mały, a i działa tutaj jest dużo też działa, bo to generalnie działa dobrze, że od strony technicznej to jest bardzo udana hybryda natomiast notowań użytkowej to fakt, że ten samochód jest ciężki powoduje, że on się cały czas kołysze jak prostą drogą nawet tą nową obwodnicą przecież w Warszawie jechałem przez dane było, bo chwilę temu i to widać to nowy asfalt nowa jest oczywiście pofalowany jest to powierzchnia betonowa w każdym razie ilość wibracji, która dociera do swojej głowy związana z tym, że to samochód jest dość ciężki od spodu jest tak ogromna, że w pewnym momencie coś w głowie ani o grzeczności verso jedno wykańczając temat mnie przeszło po kilkunastu minutach to moja córka po kilku godzinach spędzonych w tym samochodzie takie kręcenie się po mieście czuła się źle córka 4 lata nie ma choroby lokomocyjnej bardzo bardzo rzadko gdzieś coś nie pasuje, ale bardzo bardzo miło natomiast tutaj było zauważalne, że coś było to ja powiem moja Super Fura hybryda Janik ja mam w takim razie to króciutko moja uwaga na koniec oczywiście to będzie samochód dla wybranych ze względu chociażby na cenę porównywalną do hybrydowego nie jest wysoka do hybrydowego Yarisa, więc 80 000 to jest dobra cena pojawi się będziemy w styczniu mówić, bo dużo jeździliśmy jeździłem w sierpniu od razu powiem, że Yaris mi się generalnie bardzo podoba ich brygad, tym bardziej natomiast rzeczywiście raczej bym wziął pewnie 10100 koni doładowane benzyny niż to hybryda za to będą, o ile 60 000 byłbym zachwycony, bo jednak bez turbodoładowania 65 koni clio, mimo że kosztuje 52 000 to jest wg mnie za słabo w ogóle wszystkie 10 poczynając od fiata 500 wszystkim daje czy Mitsubishi jak nie ma 1290 koni to dla mnie są zbyt ospały, ale dziś mówiliśmy Reno clio piątej generacji tym razem wersji hybrydowej tu była 140 koni ja akurat nie miał żadnych z nim problemów natomiast oczywiście cena wpływa na to, że chyba wziąłbym zwykłego na razie jeszcze i tak montujemy dziękuję bardzo, do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA