REKLAMA

Dyrektor szkoły podstawowej: Od sierpnia nikt nie słucha dyrektorów szkół

Poranek Radia TOK FM - Weekend
Data emisji:
2021-01-17 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
16:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM Ujka nie ma w Polsce żadnych miejsc, w których dyrektorzy nie byliby przygotowani wraz ze swoimi szkołami do tego, żeby wytyczne zalecenia, które opracowaliśmy maksymalnie wykorzystać tak powrót do szkół w uczniów klas 13 ocenił szef resortu edukacji Przemysław Czarnek w Polsacie jego zdaniem szkoły są gotowe na 5 z plusem, a jak to oceniają państwo proszę pisać niedziela małpa TOK kropkę FM, a także zwolnić 224444044 jak oceniają nauczyciele i Rozwiń » rodzice są z nami przedstawiciele obu tych grup pani Elżbieta Kielak Fundacja rodzice mają głos oraz Towarzystwo edukacji antydyskryminacyjnej psycholożka trenerka dzień dobre dobre Dariusz Zalewski dyrektor szkoły podstawowej nr 1 w Kartuzach działać w Pomorskiej rady oświatowej dzień dobre dzień dobry państwu pozwoli pani zaczną perspektywy nauczycieli panie dyrektorze 5 plusem pana szkole myślę, że nie niekoniecznie jesteśmy przygotowani na minimalistyczne na przyjęcie dzieci to znaczy wszystko to co jest możliwe to zrobiliśmy natomiast część z tych zaleceń wytycznych, bo takim słowem kluczem to są zalecenia, czyli kilkadziesiąt punktów, które ministerstwo rekomenduje natomiast wszystko to co uda się to zostaje na dole zrobione czy na dole, czyli szkole myślę, że jesteśmy przygotowani na 4 plusem jeśli już, a tak poważnie to chyba najważniejsze to, żeby zabezpieczyć dzieciaków przed tym największym zagrożeniem, czyli rozprzestrzenianiem się wirusa pomiędzy sobą, ale też z rodzicami także te rzeczy, które są możliwe to zrobiliśmy natomiast mówimy o wejściu do szkoły o monitorowaniu o maseczkach na przestrzeni publicznej natomiast wiele z tych rzeczy udało się zrobić, bo budujemy kilka dni to, ale dodatkowych nie mamy możliwości, żeby uczniowie uczyli się na poszczególnych kondygnacjach budynku to tego się nie udało zrobić natomiast jeśli chodzi o dezynfekcję przy wejściu w salach lekcyjnych jak też maseczki czy przyłbice dla pracowników dla pracowników obsługi to tak, bo pan minister dużo mówił o tym, że uczniowie powrócą do edukacji z jakich bankach, że nie będą się ze sobą bardzo kontaktować to jest właśnie technicznie możliwe pana zdanie w mniejszych szkołach np. malutkich szkołach być może tak natomiast takie jak chociażby moja, gdzie mamy wraca do od poniedziałku 300 uczniów edukacji wczesnoszkolnej nie jest możliwe, żeby nie spotykali na korytarzach to jeszcze ewentualnie można by było jakiś sposób zrobić, bo my też zrezygnowaliśmy już we wrześniu USA dzwonków szkole, czyli przerwy są indywidualnie przez nauczycieli poszczególnych oddziałach klasowych od roku odbywają się natomiast chociażby świetlica szkolna tutaj przypomnę pierwsze wystąpienie pana ministra, kiedy mówił o tym bankach a, a następnie po kilku godzinach, kiedy było zdecydowane oburzenie też rodziców i nauczycieli dyrektorów, że co ze świetlicami, bo po zakończeniu zajęć przynajmniej tak jest u mnie do szkoły, ale wielu innych uczniowie z 11 oddziałów spotykają się w świetlicy i tam przebywają przez 34 godziny nie ma możliwości, żeby uczniowie przebywali w 11 grupach świetlicowych, ponieważ mam 1 osobę, która opiekuje się w świetlicy uczniami już tam rzeczywiście banki nie ma Banika zostaje po prostu pęka i liczymy tylko na to, że uczniowie przychodzą do szkoły zdrowi i zdrowi będą wychodzić natomiast nie jest możliwe zapewnienie takich warunków, o których mówił minister myślę, że też ważne jest to, żeby o tym rodzicom mówić, bo ja w komunikacie jak też skierowanych słowa do rodziców powiedziałem jesteśmy w stanie zrobić co zrobiliśmy dzisiaj a czego nie natomiast nie znaczy to, że uczniowie w szkole nie będą bezpieczni natomiast to bezpieczeństwo nie będzie takie, które mówi minister perspektywa rodziców teraz bardzo proszę pani Elżbieta Kielak no i perspektyw perspektywa rodziców jest taka, że może to jest bardzo dużo obaw o szczególnie ci rodzice, którzy są aktywnie np. w radach rodziców doskonale wiedzą tak naprawdę jak szkoły są przygotowane bo, bo domyślam się, że są kontakty z dyrektorami i wiemy, że pierwszy właśnie są zalecenia wiem będą spełnione w zależności od tego jakie warunki są w szkole, jaki budżet ma dyrektor na to żeby, żeby te zalecenia wprowadzić i no i banki są fikcją moje dzieci chodzą do bardzo małe szkoły jest tak naprawdę edukacja wczesnoszkolna dyskowa pierwszego piętra bardzo małym korytarzem znaczy to jest po prostu niemożliwe i też szkoła zmianą uwagę jako tam jest stworzenie takich baniek jest absolutnie niemożliwa do dzieci muszą się stykać np. w toalecie w państwie wszyscy taką rolę czy jestem ja jednak dostrzec jak bowiem także to jest bardzo trudno być w domu szczególnie dla tych najmłodszych dzieci klas 13 i z 1 strony ten powrót jest znaczy wyczekiwany też przez rodziców, ale z drugiej strony ja bardzo mocno zastanawiam nad tym czy on jest sensowne, dlatego że dzieci wracają po w zasadzie 4 tygodniach domu wiemy doskonale, że nie były w domu tylko jeździły stykały się wiemy doskonale, że święta to był czas jednak wzmożonych kontaktów międzyludzkich i teraz 2 tygodnie ferii ja się zastanawiam, dlaczego nie można było jeszcze poczekać tydzień 2 tygodnie, żeby ewentualne ogniska zachorowań się wykluły w domu i zostały tam zaopiekowane, żeby później dopiero po tych 2 tygodni dzieci wróciły oczywiście daje gwarancji, że ludzie wtedy też nie wyjadą prawda natomiast na pewno mniejszym mniejszym stopniu, więc tak nadzieja bardzo czekam bardzo czekam na powrót ma płacić starsze, więc już poza edukacją wczesnoszkolną też jak zwraca uwagę na te dzieci nasze dzieci młodzież oni są naprawdę bardzo trudnej sytuacji, bo to już są te osoby, które zostają same w domu muszą albo rodzice idą do pracy i muszą same się zorganizować taki czwartoklasiści czy czwartoklasistów naprawdę nie ma łatwo i technicznie i tak edukacyjnie jeszcze tylko dodam, że w wczoraj badania potwierdziły część oficjalna liczba przypadków, w których w rzeczywistości pewnie więcej 7412 przypadków zarażenia koronawirusem co nie jest mało sporo emocji wywołał również prof. Andrzej Horban kilka dni temu pytany o szczepienia dla nauczycieli powiedział, że nauczyciele nie są szczepieni w pierwszej kolejności, ponieważ są młodzi inteligentni nauczyciel wie się chronić po drugie, dajemy mu metody diagnostyczne no tutaj pan profesor chyba troszeczkę się zagalopował jeśli chodzi o wiek nauczycieli bowiem, że te średnie nie jest najniższa inteligencja oczywiście jak najbardziej na najwyższym poziomie wśród naszych nauczycieli zapytam pana dyrektora czy nauczyciele się cieszą z tego powrotu czy są zaniepokojeni szczególnie ci starsi, nawiązując do tej ostatniej wypowiedzi pani to humorystycznie to współczuję służby zdrowia, bo o 4, ale ale to jakby już na marginesie nauczyciele mają tam dużo obaw jeśli chodzi o powrót do szkoły na pewno wszyscy są zmęczeni na nauczaniu zdalnym zarówno tak jak wspomniała pani rodzice uczniowie, ale też nauczyciele bardzo zmęczeni szczególnie psychicznie, ponieważ pracy zdecydowanie więcej krótki czas na przedstawienie się na nauczanie zdalne chcieli na pewno zrobić to tak jak umieli najlepiej dlatego chcą wrócić natomiast obawiają się tego co co spotka w szkole czy po kilku dniach po kilku tygodniach okaże się, że rozsypie się cała układanka, bo wystarczy szkole kilka osób, które zachorują jeśli nawet nie będziemy objęci kwarantanną czy jako szkoła jako poszczególne oddziały klasowe to nie będzie osób chętnych na zastępstwo nie będę miał kim zastąpić może być taka sytuacja, że uczniowie będą w szkole, a nie będzie miało to uczyć, ponieważ to jest kwestia w tej chwili naprawdę bardzo delikatna jeśli wydarzy się jakiś jakieś takie zdarzenia to się może zdarzyć, ponieważ od września nieustannie do dzisiaj uczniowie dzieci w sumie oddziałów przedszkolnych za tzw. żarówek chodzą do szkoły Unii również szkole i 3 oddziały trud troje nauczycieli troje przechorował troje zachorowało na covid 19 na szczęście nie było to też w okresie świątecznym albo w okresie przerwy no i też skończyło się to w miarę dobrze by powrócić do pracy natomiast wśród nauczycieli największe obawy były też związane stężenie porządni nie są nawet ujęci w jakimś takim realnym kalendarzu szczepień mówi o realnym, czyli nas na najbliższych tygodniach uważano że, gdyby umożliwić nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej chociażby szczepienia to to bezpieczeństwo na pewno byłoby większe testowanie wręczy obawy jeszcze spotęgowało, ponieważ nauczyciele doskonale sobie zdawali sprawę, że nic to nie daje to co to co zrobiono to akcja w poprzednim tygodniu, że co z tego, że przetestowano nauczycieli 1112. stycznia szynami głównie szkole i wyniki były negatywne skoro po tygodniu dopiero pójdziemy do szkoły i tego testowania więcej nie będzie też te obawy są ogromne i ja również mam dużo obaw co jak długo wytrzymamy stacjonarnym nauczaniu muszę przyznać również miał wątpliwości przepraszam okupów zdaniem jego komentarza miał wątpliwości po co robić testowanie nauczycieli w po 4 tygodniach, kiedy się z uczniami nie spotykali raczej stawiałbym na cykliczne testowanie co tydzień 2 tygodnie już, kiedy szkoła funkcjonuje tak jest niektórych pracodawców minister Czarnek pytany o to mówił w gościu wydarzeń, że jeśli będzie taka konieczność będziemy powtarzać akcję testowania nauczycieli pani Elżbieta chciała, a ja ja, jeżdżąc po nie znaczy mam bardzo bliską znajomą rodzinę, która pracuje w nowej szkole w Warszawie i tam też dla nauczycieli nauczyciele są 2× w tygodniu, bo tylko testowanie 2× w tygodniu pozwala wyłapać zachorowania i jakby to osoby jak zatrzymać na poziomie w ogóle wejścia do szkoły żądań nie wchodzą jak nie rozsiewają tylko dalej jako pierwsza po drugie, znaczy ja mam taką bardzo dużą obawę psychologiczną, bo znowu będzie tak, że jeżeli wzrosną liczby zachorowań, a o opuszczeniu dzieci do szkół no to znowu będzie na dzieci, że dzieci rozniosła tak jak było jesienią i no to jest oczywiście, że tak tego nikt nie może bezpośrednio do dziecka natomiast dzieci w klasach 13 naprawdę są głupie one dobrze słyszą i słuchając wiadomości i słuchają rozmów dorosłych i na czym my tego w ogóle się nie zajmujemy, ale też jako taką psychologiczną szkodę niesie też takie no właśnie, choć w ogóle pandemia, ale też jak takie komunikaty, które one słyszą bardzo celna uwaga nam się może w ogóle o tym zapominamy, że się przecież dzieci również słuchają np. dzieci słuchają dzieci doskonale wiedzą dzieci mieszkają z dziadkami babciami dzieci się z nimi spotykają no bo jak nie ma trochę czasami inna możliwość nawet mowy moje dzieci mieszkając babcią dziadkiem co mają zrobić nie pójść do szkoły to znaczy, jeżeli wrócą później starsze klasy znaczy ja już nie puszczała do szkoły tydzień przed ogłoszeniem poprzedniego lockdownu, a ze względu na rodziców ja szczerze mówiąc zastanawiam się również nad tym wątkiem jeśli ktoś mieszka właśnie babcią dziadkiem np. szczególnie chorymi i tego nauczyciel nauczania zdalnego już niema na coś zdecyduje się nie puszczać dzieci w ogóle albo zrobi wtedy nie mamy no bo nie mamy dla tych dzieci, które będą miały na żywo z tego względu jak już ministerstwo nie przewiduje hybrydy jakaś kobieta jest także prowadzenie lekcji w klasie jednocześnie, jakby na komputerze nos jak mam doświadczenia z prowadzenia szkoleń to naprawdę dużo wyzwań w trudnym i niemożliwe moim zdaniem na czym taki szkolnych warunkach zrobieni tutaj jeszcze jeśli mogę powiedzieć to co mówimy jest jedno zagrożenie jest oczywiście nie ma nie ma takiej możliwości jeśli dzieci zostają w domu taka sytuacja była, gdzie uczniowie zostawali w domu, ale jeszcze sytuacja trudniejsza jeśli nauczyciel tacy nauczyciele będą byli również we wrześniu, którzy są kierowani np. na kwarantannę zostają w domu oni nie mają możliwości prowadzenia zdolnego, ponieważ uczniowie są w szkole nauczyciel siedzi w domu i nadal wyraża wolę uczenia natomiast jako dyrektor szkoły nie mogę się na to zgodzić, ponieważ nie ma takich możliwości, żeby nauczyciel uczył zdalnie z domu klasy, która jest szkole na czytało, dlaczego też musi też być prawda i inne dary to znaczy tak i to nie to już nie jest to samo co uczeń w domu przy 1 komputerze szkole to jest nierealne realne, czyli już musiał zorganizować zastępstwo innego nauczyciela, który nie uczy w tej klasie jeśli to jest 1 nauczyciel testom to możliwe, a poza apel jeśli już sypie się więcej no to wtedy kierowani są nauczyciele świetlicy biblioteki pedagodzy, którzy nie mają zajęć z klasą, ale jest to takie łatanie już w tym momencie dziur ja zgadzam się w 100% z panią z rodzicami, ale też jako dyrektorzy szkół apelowaliśmy już od oto w sierpniu, żeby umożliwić dyrektorom nauczanie hybrydowe nawet teraz trzeba było pozwolić nam zorganizować pracę tutaj na dole tak jak wiemy, żeby ona funkcjonowała dłużej niż przez tydzień przez 2 my jesteśmy w stanie, żeby uczniowie np. byłoby dla uczniów lepsze, żeby chodzili tydzień do szkoły tydzień byli w domu, a złoża kilka dni wtedy po pierwsze mamy też relacje z uczniami uczniowie mają między sobą mniejsze zagrożenie szkole, ponieważ nie ma 300 dzieci jednocześnie szkole, ale jest kilkudziesięciu, bo możemy to zrobić wtedy na zmiany oprócz tego jeszcze hybrydowo no niestety od sierpnia nikt nie słucha dyrektorów szkół nikt nie rozmawia z tymi którzy, którzy wiedzą jak to zorganizować dlatego irytacja też moja i kolegów koleżanek jest duża, ponieważ wiemy jak to zrobić natomiast nie mamy takich możliwości chociażby też pamiętacie państwo sytuację, kiedy dyrektor mógł zawiesić zajęcia lub to też było niemożliwe to Okręgowe stacje sanepidu nie wyrażały na to zgody dopiero kiedy wszystko wysypało no to wtedy zamknięto szkoły ja też mam takie obawy, że ta przerwa, która w tej chwili była za będzie to stacjonarne 23 tygodnie i to i uważam, że będzie to większą stratą jeszcze, niż by wydłużyć teraz ten czas kilka tygodni, ponieważ dzieci tego nie zrozumieją, dlaczego na tydzień 2 orzeczoną Ross i później znowu mają wracać do domu dziękuję państwu bardzo Dariusz Zalewski dyrektor szkoły podstawowej nr 1 w Kartuzach działacz Pomorskiej rady oświatowej pani, żeby takie leki fundację rodzice mają głos oraz Towarzystwo edukacji antydyskryminacyjnej psycholożka trenerka dziękuję państwu serdecznie powodzenia w tym otwarciu klas wszystkiego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA