REKLAMA

Design saszetki z cukrem. O komunikowaniu się z rzeczami

OFF Czarek
Data emisji:
2021-01-19 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:51 min.
Udostępnij:

Więcej: https://press.amu.edu.pl/pl/blog/post/aleksander-wojciech-mikolajczak-patryk-borowiak-design-saszetki-z-cukrem-o-komunikowaniu-sie-z-rzeczami.html

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie państwa moim gościem jest pan prof. Aleksander Mikołajczak kierownik pracowni humanistycznych studiów interdyscyplinarnych między obszarowe indywidualne studia humanistyczne społeczne Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu dzień dobry panie profesorze dobry witam pana witam państwa trzyma w dłoniach fascynującą książkę, której pani współautorem Rozwiń » książki szczytu dizajn saszetki z cukrem o komunikowaniu się z rzeczami książka ukazała się nakładem wydawnictwa naukowego Uniwersytetu Adama imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu i to kolejna kwestia ta książka pod pana pióra wiem, że zdaje się wciąż pracuje pan książką świętej górze Athos te nawet ta książka ule saszetkę, a oczekiwanie to zespół autorskie po drugim autorem jest pan do aptek Borowiak powinni teraz właśnie pracować książka fascynująca bardzo serdecznie państwu polecam cóż można powiedzieć saszetki z cukrem, a o właściwe, żeby zostać, dlaczego wydaje nam się, że saszetki z cukrem są banalnymi przedmiotami pan profesor udowadnia, że wcale takimi nie są ale dlaczego pana te banalne na pozór przed zainteresowały to jest problem małej lub przedmiotów, które w wielkiej liczbie nasza oferta wkraczają to nie jest tak, że te małe przedmioty są neutralne dzisiaj stanowią problem zarówno jako śmieci, ale nie chodziło o coś innego pokazanie w jaki sposób one funkcjonują w naszym życiu jak sposób tworzą pewne pośrednictwo między ludźmi jakich osób wchodzą rytuały kawiarniane słowem jakiś sposób są one obecne w naszym życiu, że są obecne naturą ważne, bo wszystko to co czynimy przedmiotami staje się coraz ważniejsze przedmiotów jest coraz więcej coraz bardziej nas otaczają w związku z tym pojawia się również w nauce refleksja nad przedmiotami, a myśmy przed nielicznym one są dla naszego życia a zanim pojawi pojawił się cukier w Sas w saszetce to pojawi się on sam cukier ale zanim sam cukier pojawił, bo byliśmy fanami miodu jak przeszliśmy od niej od cukru niż u starożytności podstawowym słodkim czynnikiem naszego życia znane były podmioty np. nad dzieckiem w Grecji, ale Heniu jest równie traktowany jako lekarstwo w związku z tym chęć poszukiwania skutkom lekarstwa zawiodły człowieka to z trzciny cukrowej, która stała się pierwszym źródłem właśnie słodkiej substancji i początkowo był ten wyciąg jest inny traktowano właśnie jako lekarstwo, a dopiero potem zaczął zastępować minut i to zastępować jako dobro luksusowe odbył paradoksalnie szerzej dostępny w średniowieczu np. niż drogi cukier, ale właśnie ze względu na społeczne funkcje takich luksusowych towarów cukier produkowana jest przez Arabów, a potem Lotnik połączonych w Europie stał się właśnie tym czym wówczas pył, a więc oznaką statusu społecznego, a taką europejską wersją trzciny cukrowej okazała się Ćwikła Bór Gąska o znacznie później, dlatego że choć pierwsze badanie na wykorzystanie buraka cukrowego mamy już w wieku 16 to jednak tak naprawdę zaczęto produkować cukier z buraka cukrowego za sprawą samca ustala Harta, który w 1700 osiemdziesiąty szóstym roku opracował technologie wytwarzania właśnie cukru z podatkowego miało to ogromny wpływ na Europę dokonało dniowa rewolucji, w którym uczestniczyły ziemie polskie po trzeba tutaj powiedzieć, że pierwsza cukrownia powstała w konarach śląskich, a Wielkopolska w wieku dziewiętnastym stało się Zagłębiem cukrowniczej dla państwa pruskiego, a potem dla Niemiec no i Europy Środkowej no to znieść takie na tacy przedsiębiorcy jak zwycięzcy nie doszedł w Polsce lubińscy mieli najnowocześniejsze zakłady produkcyjne to jest ta tradycja Wielkopolskiego rolnictwa, która wówczas przekładała się również na produkcję spożywczą, jednakże wkrótce państwo pruskie nałożyło ogromne podatki nad tą produkcją folwarczne cukru ona ustała, ale czy miejsce tylko kilka Polek zaczęły powstawać cukrowni przesyłowe nie przy Folwarcznej na spadki w Środzie wielkopolskiej w Gnieźnie Kruszwicy wszystko to powodowało, że nie rozwinęła się cała infrastruktura produkcyjna wpływająca na aż społeczeństwo Wielkopolski to właśnie ta industrializacja krowa tu dzisiaj wciąż np. sieci kolejek Wąskotorowych, które są pisane jest krajobraz Wielkopolski kolejki powstały w Łodzi po to, że cukier buraki cukrowe dostarczać to cukrowni to oczywiście spowodowało zmiany społeczne na wielką skalę i w dużej mierze umową, a nie powiedzie im realizacja rolnictwa UE ma również na mentalność Wielkopolski wpisywała się pewną pracy organicznej samoorganizacja społeczeństwa można powiedzieć, że to dzisiaj te cechy Wielkopolan wyrastają z tamtego czasu i w jakim sensie paradoksalnie związane są z cukrem słodka tradycja panie profesorze, ale to, że cukier pojawił się stały się coraz bardziej dostępne to jedno oraz forma, jakiej był dostępny także świadczyła o o jego relacji do społeczeństwa na początku może w tych czasach, które pewnie jeszcze możesz nie pamiętam, ale może najstarsi górale tzw. to są to jest cukier w postaci głów cukru ten cukier był pierwszy produkowano właśnie z trzciny cukrowej, a jego technologia polegała na tym, że Apple panu właśnie to takie odparowała już wysoka jest inny do kin cylindrów i chciał on właśnie ustabilizował, czyli formułować cukru wynikała z technologii ówcześnie stosowanej i ta tradycja oczywiście to się istnieje dlatego niektóre cukrownie produkują takie mowy cukru jako tego rodzaju swoje wizytówki można je oglądać na przypadku muzeum rolnictwa w Szreniawie, gdzie jest bardzo piękne działu poświęcony cukrownictwa tam widzimy jeszcze do niedawna produkowany właśnie głowy ku ona oczywiście były też niewygodne, dlatego że trzeba było, aby użyć cukier, który był twardy kamienisty trzeba go było sukcesem lewicy rozwijano różnego rodzaju narzędziami ostrymi są specjalne młotki do cukru, które można Muza oglądać odwiedzający nie bardzo się to co jest po przypomina trochę toporek, ale właśnie służył do rozwijania usług co oczywiście było nie tylko to było niewygodne i okazuje się Szanowni Państwo, że właściwie za, że przeszliśmy od cukru w głowach cukru w kostkach i innych form cukru stoją żony różnych panów w różnych okresach pewnego dnia pewna Czeszka powiedział swego męża kochanie kurczy po prostu ten cukier jest fatalny strasznie poradziłam, próbując ukrócić trochę cukru do twojej Kawki herbatki on na to, ale co sobie pomyślał co powiedział sobie państwo o tym dowiedzieć państwo po informacjach Radia TOK FM państwa mają gości jest pan prof. Aleksander Mikołajczak kierownik pewni humanistycznych studiów interdyscyplinarnych między obszarowe indywidualne studia humanistyczne społeczne na Uniwersytecie imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu informację o godzinie dziesiątej 20 wówczas państwa moim gościem jest pan prof. Aleksander Mikołajczak Uniwersytet imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu współautor książki dizajn saszetki z cukrem komunikowaniu się z rzeczami nakładem wydawnictwa naukowego Uniwersytetu imienia dała ludzkich oczu Mickiewicza w Poznaniu ta książka się ukazała przed wprowadzeniem mówiłem, że żona Jakuba, kto ufa, który rady tak, który był razem z cukrowni w czeskich Racicach pewnego dnia posługiwała się wspomniany przez pana młoty do cukru i zraniła rękę powiedział kochanie kursie posłów tak się nie da ach, czy niema jak już innego sposobu te głowy cukru bez kolizyjne zamieniać na cukier, który możemy osłodzić naszą kawę herbatę mąż poszedł po rozum głowy i w ten właśnie sposób powstała, bo kostka cukru działo się to szybko czeskich Racicach, gdzie dzisiaj nie znajduje się pomnik kostki cukru upamiętniający to wydarzenie jedno technologia produkcji kostek cukrowych wtedy była dość złożone, dlatego że trzeba było najpierw ową głowę cukru, której mówiliśmy zmielić, a następnie w specjalnych maszynach uformować z niej pod naciskiem dużym właśnie owe kostki cukru, które już były bezpieczne i nie groziły skaleczenie jakich doznała właśnie pani wdowa, która nie temu temu chylę głowę cukru uchwała specjalnym młotkiem ten sposób porcjowania cukru przyjął się i był też o tyle dobry, że wyznaczał od razu w miarę tego słodzenia, gdzie łyżeczki do słodzenia kawy herbaty są różnego różnej wielkości Rakowski były zawsze nie wiem czy takie same mm 2 i my ni centymetrów 20 mm lub 1,5cm znakomicie porcją wały właśnie cukier Kaczyńska ani nie za słodką ani nie zagoszczą kolejne chyba odkrycie takie przełomowe, jeżeli chodzi o historii cukru już właściwie zbliżamy się można powiedzieć do wyjaśnienia tytułu książki kolejne odkrycie to jest odkrycie, które miało miejsce w stanach Zjednoczonych aut tego wynalazku zmarła niedawno, bo w 1990 roku tak to Beniamin mając tacy wynalazca saszetki było z cukrem rąk, który to dla nas ją właściwie pewne i potrzeby chwili, ale również byśmy powiedzieli za namową żony, dlatego że tym razem chodziło o zapewnienie higieniczne i formy do zabrania klubom cukier w Sukiennicach narażony jest na nie zawilgocenie siadają na nim Muchy co panią warsztaty bardzo w Brugii w związku z tym zdrowy duch da mówiła będzie, który był restauratorem, żeby coś z tym zrobił no ogólnie tutaj, że realizm Gstaad był w sytuacji trudnej, dlatego że po zakończeniu drugiej wojny światowej, kiedy nowego Jorku i innych miast amerykańskich zniknęli żołnierze, którzy byli bardzo liczną klientelą barów i restauracji dno te zbytki ich kulinarne zajęło to zamykać na 4 zestawy również znalazł się w takiej sytuacji postanowił właśnie wykorzystać ten swój pomysł, aby atakować sukien do saszetek jako nową formę zastępczego biznesu dla siebie tutaj właśnie dochodzimy do momentu, w którym piszą panowie MSW oraz sporo swej książce do tego właśnie dizajn tak dizajnu, który na pierwszy rzut oka wydaje nam się, a no to jest po prostu jakaś jakaś forma z sprzedawania czy też opakowania produktu tymczasem dizajn czyli, czyli jest czymś co, żeby właściwie było okazało się sukcesem tak jak w przypadku saszetki z cukrem, które przecież wciąż doskonale sobie daję radę ma piszą panowie okazują panowie w tej książce jak mutuje prawie jak wirus na takie odsetki różnego rodzaju jak jak można jeszcze wykorzystać to co cukrem nie jest dawka powierzchnię reklamową identyfikacji tak itd. na złoże dizajn okazuje się tutaj byś takim konglomeratem różnych elementów pewnej potrzeby, ale jednocześnie wygody albo odpowiedzi wydala czy też designera na potrzebę, ale na kilka różnych poziomach tak to jest najważniejsze właśnie odpowiedź na potrzebę, dlatego że dzisiaj ma znaczenia 1 pierwsza to jest procesy projektowania, czyli wyznania tworzenia pomysłu no, a drugie znaczenie to jest już zeszło tego procesu, czyli zaprojektowany przedmiot, jeżeli chodzi o te zasady sukces to można powiedzieć, że ich dziś za nie jest rozwiązaniem właśnie problemu chłodzenia cukru z przestrzeni publicznej w kawiarni chodzi bowiem o to, żeby zachować higienę, ale również chodzi o to, żeby nie nadużywać tego cukru w jakimś sensie ograniczyć jego wydział spożywanie co dzisiaj jest też istotna, ale to już to nowe, jakby aspekty tego problemu natomiast, jeżeli chodzi o zestaw to on po prostu zaprojektował herb pewnego rodzaju interakcje między ludźmi między klientelą kawiarni kawą i również interakcji między samymi spożywających kawę, bo te setki właśnie tworzą relacje relacje z różnego rodzaju właśnie przez sposób użytkowania ich zrywanie do kawy, ale również poprzez to, że są nośnikami treści różnorakich treści początkowo reklamowych, a później również, jakby ideowych tutaj kolekcjonerzy siatek Glika chwilę są właśnie cały kolekcji pokazujące tak jak filatelistyczne znaczkach pewne tematy, które się pojawiają mogą być to tematy dotyczące promocji na skład danego kraju miasta mogą być to tematy dotyczące kultury lokalnej kultury narodowej wszystko to możliwe właśnie dzięki temu, że środki mające powierzchnie, na których można drukować pewne część to dobrze, ale właściwie co nam ta historia cukrowa pokazuje opowiada co co panów zainteresowało co co wyciągnę jeszcze z tego zainteresowało się głównie to, że przedmioty mają swój język i tym językiem, operując pozwalają człowiekowi się ludziom się komunikować i to, że są takie właśnie drobne śmieciowe zupełnie znikające, jakby z pola widzenia powodowało, że właśnie nic się nimi nie zajmował natomiast, jeżeli uświadomimy sobie, że dzisiaj miliardy dziś saszetek używamy to jest problem dosyć istotny problem kultowy naszym zdaniem Szarotki wprowadziły zmianę społeczną każdy wynalazek, który masę taką zmianę społeczną wywołuje, a one wywołały zmiany społeczne dla Włoch bierze zachowania kawiarnianych wywołały zmianę społeczną w sensie promowania się przez takie drobne nic nieznaczące przedmioty właśnie miast państw i wyrażania pewnych idei co jest rzeczą ciekawą, bo nie uświadamiamy sobie sprawę, że ta promocja idei zawsze dokonuje się przez jakieś przedmioty musi jakiś tekst wydrukowany musi być on właściwie wygrany rzeczowo i dopiero wtedy idea urzeczony Jona zaczyna poprzez obowiązek działać i właściwie jest oczywiste w przypadku książki w przypadku pomników w przypadku szlak np. które są przedmiotem wyrażającymi ID jednak nie zwracano dotąd uwagę również takie drobne przedmioty nic nieznaczące wrzucane mogą też tę ideę przenosić mogą stać się można wypowiedzieć przestrzenią dialogu społecznego co pokazuje jak rośnie znaczenie podmiotów w naszym życiu, że w momencie, kiedy dziś jest coraz więcej coraz bardziej nas ona otaczają, tym bardziej stają się ważne, tym bardziej powinny zwrócić na nią uwagę co ciekawe Szanowni Państwo życie saszetki z cukrem wcale tak by się wydawało nie kończy się wraz z rozdarciem otwarciem jej i sypaniem cukru no może powiedzenie, że zaczyna nowe życie jest ona, ale z racji, że zbliża się informacje to tutaj zawieźcie tę opowieść powrócimy do niej po informacjach Radia TOK FM państwa moim gościem jest pan prof. Aleksander Mikołajczak kierownik pracowni humanistycznych studiów interdyscyplinarnych między obszarowej idealisty humanistyczne społeczne na Uniwersytecie imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu w poprzedniej nie jest jeszcze jest ostatnio profesor znaliśmy świętej górze Athos, ale poprzednio rozmawialiśmy o wiecznych turach nasi słuchacze przysłali tyle wspaniałych zdjęć swoich i myślę sobie rzesze wiecznych piór oczywiście myślę sobie, że może jeśli ktoś ma saszetki z cukrem w domu jakieś nietypowe to proszę przesyłać na adres czarek małpa TOK kropkę informację o godzinie dziesiąty 40 po informacjach wracały wcale państwa moim gościem jest prof. Aleksander Mikołajczak Uniwersytet imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu poznajemy książce design saszetki z cukrem o komunikowaniu się rzeczami wydanej przez wydawnictwo naukowe Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu pan profesor jest dwu autorem tej książki wraz z panem dr. Patrykiem Borowiak i posiłek naszych słuchaczy o zdjęcia już wpływają panie profesorze tak jak tutaj audycję o piórach wiecznych słuchacze już przesyłają za szeroko bardzo mnie bardzo bardzo państwu dziękuję właśnie państwo wydawałoby się, że saszetka z cukrem w momencie, kiedy zostanie z utylizowane, czyli rozdarta rozgryźć żona czy Bóg jest tam jeszcze jestem zrobi i cukierni wysypany to już po niej tymczasem okazuje się, że wcale nie, dlatego że zbliżeń jest projektowanie życia przedmiotu, a więc projektowanie również setki tamtego życia jest sam projekt wykonanie marketing użytkowanie tej setki nie zakończył właśnie jej zużycie zniszczenie celu czytania cukru w tym momencie zaczyna się oczywiście drugie życie, dlatego że żyjemy w cywilizacji nadmiaru jednocześnie widać śmieci, a więc pierwszym problemem jest utylizacja tego papierka byśmy mogli powiedzieć niż kłopot dlatego żołnierz ma niejako segregowanie i dołączenie taki scenariusz się setki do makulatury, którą zbieramy no nie jest tym powiedział na porządku dziennym raczej wrzucamy do tych śmieci nie ogólnych no to powoduje oczywiście pewne problemy, tym bardziej że te środki są często powlekane różnego rodzaju lakierami są chemicznie nie neutralne i to jest pierwszy problem pierwszy, jakby el Mir pierwszym w piersiach przestrzeń życia za setki to jej zniszczeniu tego życia po życiu, ale drugi obszar to oczywiście to co czynią z setkami kolekcjonerzy, dlatego że jest to hobby nieomal dzisiaj tak popularne jak zbieranie etykiet zapałczanych już praktycznie już niema im mniej oczywiście popularne sinice jeśli filatelistyka, ale jednak do tych zbiera ich hobby należy i właściwie tam też saszetki żyją ciekawe, że rząd nie zniszczą OFE, dlatego że większości przywozić np. swoich wycieczek wyjazdów zagranicznych Ano tak napełnione ukraść Ano właśnie panie profesorze pani Magdalena pisze tak nie mogła się powstrzyma pisać, bo ten prozaiczny temat wywołał dawne wspomnienia z mojego życia komora bardzo osoba odkryłam odciążą odbyłam trzytygodniową podróż po Europie moim sposobem na zapamiętaj miejsce miłych vito spędza było zbieranie się, że tak sukę z kawiarni, w których się zatrzymałam były na nich nazwy tych miejsc miast lub tylko napis cud różnych językach wróci do domu czy wszystkie do dużego słoja pijąc poranną kawę wybiera losowo jedną z, próbując sobie przypomnieć, skąd ona pochodzi z punktem opowieść o obiektach historia pokazująca przedmioty mają dla nas nie sentymentalne znaczenie wywołują emocje i właśnie temu służy zbieranie tych saszetek, które są takimi pamiątkami miejscy oraz chwil spędzonych przyjemnie przy piciu kary jakimś pięknym miejscu, które staje nam dotrzymać w momencie, kiedy na to siatkę patrzymy się to też bardzo ciekawy sposób użycia tej zasady, dlatego że obaj już nie służy kawiarniane był w życiu, ale służy życiu wspomnień życiu wspomnień, które mogą pojawić się właśnie tak jak w przypadku pracy śniadaniu i przy piciu kawy dał, ale okazuje się Szanowni Państwo, że rozmiar ma znaczenie im myślę tutaj o Polakach i właściwie reszcie świata jesteśmy w te pomiędzy Rosją, która postawiła na siatki mocarstwowe, a Bułgarią ta, która tutaj, bo to jest stacjonują logistyczne tak to jest język rzeczy tych saszetek, bo nie tylko to co na nich wydrukowane, ale sama postać jest istota i przekazuje pewne treści te rosyjskie zaczepki są rzeczywiście duże nieszczególnie te były w wagonach sypialnych rozdawane, dlatego że Rosja lubią słodką herbatę bardziej nawet słodka niż my no i tak jak pan redaktor wspomniał tak wielkości pokazuje również pewną potęgę pewien rozmach, który siatka się objawia natomiast bułgarskie saszetki rzeczywiście Sobalę dlatego też Echo kryzysu cukrowego, który tam w latach dziewięćdziesiątych został i wtedy te porcje cukru bardzo się zmniejszyły ta tradycja, jakby została do dzisiaj jest to właśnie te same piszą mniejsze to pokazuje w jaki sposób na kształtowanie przedmiotów wpływa sytuacja społeczna kryzysy gospodarcze jak odbija się takim drobnym przedmiocie poprą ludzka egzystencja i kulturę co ciekawe Szanowni Państwo ta saszetka z cukrem to miejsce, na którym reklamuje się nie tylko właśnie ktoś, kto chce zwrócić uwagę na nazwę kawiarni czy też produktu czy też miasto, ale reklamuje się w pewnym sensie czy też wyrabiają swoją markę producenci saszetek tak bo, bo siatka siatce nierówna i docent saszetek dobrej jakości jest dumny z tych swoich saszetek i także na środkach daje znać, że to dana firma stoi właśnie za dobrą jakością saszetki, w której jest miejmy nadzieję dobrej jakości cukier to jest autopromocja, które w sposób naturalny, że wiąże z funkcjonowaniem tej właśnie przedmiotów i te firmy, które właśnie mają w swojej ofercie produkcję tych czasach firmy pakujące również pewną część produkcji poświęcają autopromocji, żeby wskazać na siebie jako tego podtopione potencjalnie najlepszego producenta, ale nie zawsze mają to do siebie, że ulegają im bardzo łatwo i personalizacji można dzisiaj mówi sobie przecież indywidualne saszetki w takich firmach i wiele instytucji tak czyni m.in. wydział filologii polskiej klasycznej, na której pracuje za sprawą właśnie inicjatywy pada dr Patryka Borowiaka taki zestaw saszetek promocyjnych zamówił u zostało to odebrane bardzo pozytywnie przez gości zagranicznych, którzy nas ze względu np. przyjeżdżali i przez które jest za setkami sny specjalnie dla wydziału zaprojektowanymi się spotkać czy mam fascynującą opowieść o o tym jak coś swojej wydaje nam się z pozoru banalne istotne użytkowe jak wielopoziomowy to może pokazywać zjawisko, bo przecież za to saszetkę z cukrem mamy w pewnym sensie rozwój kapitalizmu tak mamy zmiany społeczne, ale mamy także marketing i reklamy, które przecież też konsumują te relacje pomiędzy cukrem człowiekiem na różne sposoby, bo nie tylko przez typy, ale także kształt czy także kolory także mamy saszetkę mamy pałeczki mamy w końcu stożki i rozumie, że to pewnie też nie jest ostatnie słowo, bo można zamawiać książki w kształtach specjalnie wymyślonych przez klienta w kształcie nie wiadomo, żeby reklamował handlarza nieruchomościami itd. tak dalej tak dalej na jeszcze mamy też relacje społeczne ja wspomniałem o tym profesor też o tym opowiadał, że za różnymi wynalazkami odpowiedzieć w dziedzinie naszej naszego spotkania z cukrem, czyli z kostką cukru w kostce i cukrem saszetkach mężczyźni, ale to trochę się odbyło za sprawą ich żon, które były czegoś tam niezadowolone też próbowały jakich rozwiązań konkretnych i toteż w sensie pokazuje nam te historie, które jest jednak historia mężczyzny akt, który kobiety są trochę zepchnięty właśnie do roli bardziej inicjatora, ale nie jednak podmiotów spraw tych także pan pierwsze kwestie Dedal odniósł właśnie nie tej cechy feministyczne, jeżeli saszetki chodzi, bo tylko kwestia wpływu na ten wynalazek kobiet, ale również np. sposób reklamowania pewnych treści no cóż można powiedzieć, że bułgarskie zasadzki np. nawiązują do cało i to jest taki bałkański odpowiednik disco to ono te, gdzie właśnie elementami ramy tej muzyki są zawsze bardzo atrakcyjne kobiety średniej często Wiki przedstawiane i ostatni wątek dotyczy właśnie erotyczne wypowiedział pojawił się dotychczas setkach, ale jest, jakby trochę instrumentalne wykorzystywanie ciała kobiety do właśnie reklamowania treści innych komercyjnych nastawionych właśnie na rzecz tak w zakresie tych środkach pojawia się hasła pracujemy dla was ta tak właśnie taka taka jest taki jest hasło takiej dziewczynie oraz grillowanej proste co zapewne znaczne ryzyko dotacje, ale nieważne jest tutaj to, żebyśmy sobie uświadomili, że przeszły takie małe drobne przedmioty można badać całkiem inne ważne i aktualne problemy społeczne, dlatego że przedmioty najlepiej opisują nasi po prostu tak jak pan redaktor pokazał to właśnie, że można w przedmiotach widzieć cel społeczny odzwierciedlają się w nim zmiany polityczne technologiczne kulturowe no w tej chwili można powiedzieć zaczyna się tego rodzaju nurt badań, który opowiada o naszym świecie poprzez przedmioty i wydaje się, że to spojrzenie jest często głębsze niż takiego klasycznego klasycznej w perspektywie historycznej na to już zwraca uwagę nie dzieje silić dyrektorem generalnym w Londynie, że w zasadzie opis naszej cywilizacji to jest opis poprzez przedmioty, ale nie chodzi o kulturę materialną za istotne chodzi w ogóle o kulturę o idee, które w tych przedmiotach się zewnętrzne mają nawet w takich drobnych właśnie jak saszetki to był pretekst, jakby kasetka była pretekstem do powiedzenia właśnie tego, że najtrudniejsze najbardziej śmieciowe przedmioty mają nam dużo dopowiedzenia rozwijają przed nami swoje historie swoje opowieści, czyli to są opowieści oraz, tyle że od bite 2 cielne przedmiot panie profesorze nie chcę panu słodzić, ale naprawdę dobrze tę książkę czyta Zająca środki z cukrem komunikowanie się ze świecami bardzo panu angażuje pan prof. Aleksander Mikołajczak kierownik pracowni humanistycznych studiów interdyscyplinarnych Uniwersytet imienia Mickiewicza w Poznaniu był państwa moim gościem informację już za kilka minut o godzinie jedenastej bardzo dziękuję za wszystkie zdjęcia, które państwa wysłali po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

W maju TOK FM Premium 40% taniej. Podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA