REKLAMA

Nowe modele Alpine i elektryfikacja Volkswagenów

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-01-25 19:40
Czas trwania:
12:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy na kolejny tydzień, czego zaczynamy Sławka słuchaj zaczynamy od czegoś takiego co wzbudzało pewne kontrowersje przynajmniej u mnie chyba w ogóle każde pojawienie się reaktywacji jakiś marki to jest jakiś ono u nas powód do debaty nie wiem czy nie za długi, ale chodzi o Marka PIN jak pewnie pamiętasz być może nawet jeździła w Bojanie nie Rozwiń » jeździłem pilną marką Alpin z modelem słynnym 110 produkowanym w latach 6374 on był produkowany przez 11 lat flagowym tam takim kolorem to był chyba ten błękitny no i minęło lat wiele aż do roku 2017 tego samochodu nie było tej marki nie było została reaktywowana reaktywowana została właśnie tym modelem, czyli pierwszy model marki Alpin nazywa się 110 lat, że nie ma silnika 16 ma silnik 18 turbo 250 albo 290 koni siedmio biegowy automat trochę porównywany był jeśli chodzi o osiągi rozmiary do Alfy Romeo 4 c pamięta też był taki samochód produkowany całkiem niedawno no i nadal jest na 5 produkowany natomiast co jest ważne i przeciw już do tego, że mają się pojawić nowe modele firmy Alpin wreszcie po latach 3, a właściwie 4 najważniejsza wiadomość jest taka, że z tą dziesiątkę ten pierwszy 15 produkowany zastąpi model elektryczny całkowicie elektryczny no to nie jest koniec takich ciekawych wiadomości okazuje się, że będą jeszcze 2 inne modele niespodzianka, jaki napęd elektryczny elektrycznych właśnie samochód klasy mecz to jest po prostu samochód miejski to będzie kolejny model trzeci to będzie to ach, jakież zdziwienie krasowe też coś nie za dużo, ale słuchaj to wiesz co tak czytam jeszcze informacji na koniec coś takiego, że cel postawiony w spółce jest osiągnięcie rentowności no no no właśnie, ale wiesz, kiedy co znaczy, że ona nadal nie jest rentowna do tych 34 latach, ale jako ma być rentowna dla prawie nic nie produkują ważnych uprawnień sprawa jest 1 model no, więc ma być rentowna słuchaj w 2025 roku zresztą ten ten ten model elektryczny prawdopodobnie prędzej się w sprzedaży nie pojawi no z tą opinią jest także wielokrotnie jak jeździłem tym samochodem po torze nie wiem czy wiesz, jaką sprawuje rząd dobrze jeździć źle siedziałem z nim wielokrotnie w tej opinii wiem jak wygląda, bo jest to rodzaj samochodu, którego na co dzień Niechciał mieć, ale pojeździć tak jak Alfa 4 c czemu nie zobaczyć fajnie no tyle jak są chętni okej masz jakiś opinię jak nie lada ludzie są właśnie do tego co sądzisz o tym tą najnowszą jeździłem też miałem po raz okazję wąchać, więc nie odniosła się do tego jak ten samochód jeździ jeździłem tymi samochodami, które były produkowane w latach osiemdziesiątych jeszcze ponad 300 dziesiątkę na czas wszystko, a 300 dziesiątkę na pewno jeździłem wiele razy kolega miał natomiast jeszcze tak w 2 słowach to jest proszę państwa taka francuska Marka, która kiedyś przerabiała samochody do wyścigów to jest taka francuska Marka, która właśnie w latach siedemdziesiątych osiemdziesiątych również wcześniej Gagarin, jeżeli dobrze pamiętamy był we Francji dostał taką Alpine piękną były samochody przepiękne one na początku trochę były taką odpowiedzią na włoskie Super samochody na Ferrari przede wszystkim i powiedzmy że, pomijając technikę moc silników itd. tak dalej do mnie jak tutaj ten ta stylizacja tych samochodów była faktycznie przepiękna na 2 potem w latach osiemdziesiątych już Marka Alpin stała się takim powiedzmy odpowiednikiem Lotusa, czyli były to samochody krótko seryjna również niezwykle pięknie do tej pory stylizacja zachwyca niskie długie szerokie a, chociaż wcale nie takie długi jak w Ferrari np. było zawsze czy to było pewnego czasu trochę mniej nas wspomniała o tym kolorze niebieskim Żak Zwoli Rafał szybciutko bowiem, skąd wziął ten kolor niebieski, a on tak błękitnym, bo tak, ale przed wybuchem drugiej wojny światowej jak wiemy nie było kolorowej telewizji, a były trybunę potem był już w latach czterdziestych pojawiła się transmisja tych torów wyścigowych, gdzie ścigały się samochody zamiast, żeby samochody były do siebie podobne no i żeby kibice, a jeszcze w dodatku były to igrzyska można chyba tak spróbować nazwać to znaczy jak było organizowane takie wyścigi to audi, ale czy to auto Union miały swoje samochody Francuzi mieli jakieś swoje samochody Włosi mieli swoje i Brytyjczycy też mieli swoje i w związku z tym, że samochody bardzo podobne, a trybuny daleko to ciężko było tak spojrzeć co to co samochód jest, że jeżeli wszystkie byłyby np. rap albo niebieski, bo kolory byłyby przypadkowo stąd przyjęło się, że np. niemiecki Mercedes, które ścigały w latach trzydziestych one zawsze były srebrne i tuż potem tak zostało nawet jak kolorowa telewizja pokazała to to po srebro, ale z srebrne wyścigówki to będzie zobaczymy za to Thomasa jest, bo jak w grach zespołowych to też ci zawodnicy jakoś muszą się różnić nawet w telewizji wzorowej proza istocie jest taki los się to wzięło British rejsy Green not Grzela Oleg bardzo charakterystyczny kolor zielone no to jest właśnie pozostałość lata, że mam dla siebie pytanie czy w takim razie już może jeszcze tylko do końca samochody wózki były czerwone stąd ta czerwień Ferrari jest takim najbardziej charakterystycznym samochody francuskie były niebieskie i stąd ta niebieską ości Gordini, a i Alpine to jest, a taki już niedługo, czyli jest, że paręnaście lat będzie to miało 100 lat jest, jeżeli już niema tak to no ale obaw, bo tak mówi o tym 310 sobie bo o ile na 110 lat pięćdziesiątych 6060 tych przepraszam to przepiękny i w tym błękicie to jak teraz sobie wrzuciłem tak oglądam zdjęcia te 300 dziesiątki, której wspomniałeś tak lata siedemdziesiąte oczywiście to Ferrari z osiągami to niema co startować, ale on czerwony i skoro radny, o ile to dziesiątka się podobała to 300 dziesiątka, która została później produkowana no to ślicznotki wg nie była, ale oczywiście późniejsze wizę było aż 610 coś takiego to pamiętasz to widziałeś to żółty z kolei często był aż 610 trzylitrowy silnik fałszerz 250 koni no co trochę tych lepiej było dobrze słuchaj to Alpin Alpin w takim razie mamy omówione ze swoją króciutko może, zanim powiesz coś takiego z tego co wiemy funk uwagę na wieś wyobraź sobie, że mimo, że świetnie się sprzedaje w wielu krajach m.in. w Norwegii m.in. w Niemczech elektrycznego miałem okazję jeździć 2 lata temu charakterystyczne dla niego było to wtedy w tamtych czasach jeszcze, że ten zasięg 150 km to się brała z pocałowaniem ręki, bo większość samochodów taki miała taki teoretyczny tak czy na praktycznych w 150 prędkość maksymalna ograniczona do 150 prawie od zwykłego golfa nie różnił natomiast przeszedł do historii przeszedł do historii od końca ubiegłego roku w Dreźnie już nie jest produkowany elektryczny golf natomiast od stycznia tego roku już jest produkowane są też uwagę najbliższy, czyli właściwie rozet co tutaj nie ma co czarować po prostu to jest następca tego modelu i morze można płakać nie wiem czy płatności nie płaczesz ja tak średnio za tamtym golfem, bo to jednak była taka 6 w każdej 3 to jest po prostu na nowej Platformie samochód 200 ciekawostki do tej elektryfikacji volkswagena no, która jednak jest widoczna jest widoczna jak będę miał okazję jeszcze mówić o sprzedaży samochodów elektrycznych w tym tygodniu opowiem co się dzieje w Chinach i w Niemczech nowe wersje hybryd ładowanych z Miastka w 2 modelach właściwie napęd ten sam co już znamy prawda SATA ze skody Tiguan i Arteon to jest 14 turbo 245 koni w sumie ma ta hybryda doładowane z gniazdka zasięg teoretyczny około 50 km, czyli już wiele modeli volkswagena można kupić z hybrydą ładowano z gniazdka pod maską dobra jak chce spuentować tak oto sposób już o tym wspominałem razem wspomnieliśmy o tym parę razy mamy szczęście, że mamy w redakcji współpracownika, który jest odpowiedzialny za odbieranie samochodów testowych oddawanie ich dbanie o samochody i Jarek ma chorobę lokomocyjną to znaczy nie lubi jeździć na fotelu pasażera i nie zdarzają mu się ataki choroby lokomocyjnej chyba w żadnym przypadku, jeżeli chodzi o samochody takie znowu z konwencjonalnym napędem, jeżeli chodzi o hybrydy toyoty chyba również, jeżeli chodzi o takie zwykłe hybrydy dobre hybrydy to chyba nie 1 jedynym samochodem elektrycznym, którego choroba lokomocyjna naszego współpracownika się nie pojawiła była elektryczna kona, w której poważni są one z ciągiem to kto to był jego pierwszy samochód elektryczny czy nie nie wiem to znaczenia natomiast wszystkie samochody może nie wszystkich większość tych samochodów mieliśmy w zeszłym roku w tym roku już też, które testujemy, które są hybrydami wyładowanymi gniazdka co oznacza, że są samochodami 200300 kg cięższymi niż ich odpowiedniki z konwencjonalnym napędem wszystkie samochody wywołują u niego mniejsze lub większe poczucie mdłości mamy teraz rano kaptura w tym pewnie za parę tygodni porozmawiamy to jest właśnie ta wersja hybrydowa ładowana z gniazdka mieliśmy clio, które było zwykłą hybrydą mieliśmy garnka ładowano wnioski z identycznym napędem co właśnie to tylko ten kaptur, który jeździ myli to jest proszę państwa bardzo ważne, jeżeli podejrzewają państwo siebie bądź dzieci, które państwo mają o chorobę lokomocyjną nie można takiego samochodu kupić w ciemno bez jazdy testowej będziecie go próbować zwrócić niektóre samochody wywołują również kierowców poczucie choroby lokomocyjnej ja po prostu nie lubię jeździć na fotelu pasażera i jeżeli jadę np. próbuje coś czytać to wtedy faktycznie to wtedy faktycznie ten problem też zawsze występował, ale przez ostatnich 19 lat czyli, odkąd prowadzimy naszą audycję radio miałem 1 taki przypadek, że było, że trochę niemożliwość było tak niefajnie zbiera leży pamiętam, że wtedy zrobiliśmy testy na ludziach, czyli zaprosiliśmy słuchaczy, żeby sprawdzić czy to faktycznie tak jest różnie, ale volvo oraz pamiętam jeździła ze mną volvo było źle, ale z tobą jeździłem, ale jakieś dziś to to wiele osób może mieć chorobę lokomocyjną znaczy to miasto chwaliło 8 tak dziękuję natomiast, jeżeli chodzi o renomę np. clio i kaptur to jest samochód w wersji doładowane z wniosku albo hybrydowe, które bez jazdy testowej kupić nie można, bo może się okazać, że mają państwo z nim duży problem nie lubią państwo iść, dlatego że źle się państwo po już po 2 po 3km czują, a w ekstremalnych wypadkach tak jak nasz współpracownik no clio po 15 minutach dojechał drugi to nie jest fajna płyta dzisiejszego programu, ale cóż poradzić kłaniam się pięknie przetestujemy audi i tron taka proporcja dochodów elektrycznych prawda no przetestujemy przynajmniej nie miałem żadnym samochodzie choroby lokomocyjnej, więc mam nadzieję, że większość tak ma, bo nie słyszano innych kłaniamy się pięknie słowem warszawskie walkę dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA