REKLAMA

Test: Porsche 911

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-01-28 19:40
Czas trwania:
11:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór no i towarzyszyć będzie nam nie byle jaki samochód samochód, którym można mówić mówić bez końca oczywiście to taki banał, ale jednak Porsche 911 to myślę, że każdemu ta nazwa ten model mówi wiele pozwolić, ponieważ ty przy okazji Kaję opowiadała się swoich pierwszych spotkaniach z 900 jedenastką zacznę od tego kiedy moje spotkanie Rozwiń » pierwsze było 900 jedenastką i to było takie spotkanie rzeczywiście od razu od razu na głębokiej wodzie dlatego, że to było premiera krótko po premierze poprzedniej generacji, czyli pewnie rok 20122013 może w roku premiery pojechaliśmy pojechaliśmy poza poza Polskę pojechaliśmy do Estonii pierwszy ostatni raz byłem tam na torze i pierwszy i ostatni jak pierwszy raz jeździł Car słuchaj Porsche turbo jest po torze to powiem szczerze, o ile miałem okazję chwilę jeździć wcześniej 900 jedenastką jakąś tam się przejechać, bo kolega miał kolega brał do testów itd. no to przyznać, że wtedy 50660 koni turbo jest to już było coś może teraz więcej to już było coś turbo jest chyba wciąż jest najszybszy, chociaż elektryczny Taycan jeśli chodzi o przyspieszenie jest lepszy zajmuje pierwsze wrażenia, bo były też jazdy poza torem były też jak też jazdy przecież różnymi wersjami te samochody miały napęd na obie osie samochody miały skrzynie pdk to jest taki skrót Porsche skrzynia dwusprzęgłowa, bo dla think co tak jest do parku tak kup kup kup teraz Porsche do kilku lub 4,5m Porsche to nie jest duży samochód słuchaj no byłem zauroczony od początku nie muszę powiedzieć nie mogę tutaj nic innego powiedzieć te samochody robiliśmy takie po powtarzalne testy na przyspieszenie do 200 na godzinę wiesz wygląd kontrolę to wszystko wiesz to wszystko to wszystko działało to po 1012 startach wszystko działało wszystko to ktoś kogo perfekcyjnej trudno było wtedy oczywiście można powiedzieć koleś 10 lat temu jeździł dłużej 2 dni Porsche jest zachwycony, ale minęło 10 lat raz potem jeździłem różnymi samochodami Porsche wcześniej to zauroczenie pozostało to niebyła tylko zauroczenie to była moja opinia, która pozostała do dziś to był świetnie już wtedy pewnie był 50 lat temu świetnie dopracowany samochód, ale my jeździliśmy ósmą generacją i ósma generacja jest od 2 lata tylko wspomnę też nie będę się rozgrywał na temat moich wrażeń zjazdy sprzed 1,5 roku tym samochodem, bo to można odsłuchać dzisiaj będziemy mówić o naszych wspólnych wrażenia zjazdy tygodniowe 900 jedenastką ale, ale ta auta ósma generacja to to rzeczywiście siódma generacja poprawiona każda generacja była lepsza to to to jednak jest prawda Jacku oddaje głos teraz domyślam się, że będziesz trochę krytykował, a może nie może może po prostu coś pod puszczą teraz wiesz co krytykował nie będę, dlatego że to jest samochód, który absolutnie zasługuje na to by być chwalonym pożądanym na niego zbierać całe życie albo po prostu spełniać swoje motoryzacyjne marzenia wiesz co się ostatnio coraz lepiej sprzedaje rzeczy takie wątki 900 jednostka nie była samochodem istotnym dla Porsche, jeżeli chodzi o sprzedaż, ale też poprawiło, bo jak jestem sobie w stanie wyobrazić, że mam na podwórku tylko 1 samochód ten właśnie nowa 900 jedenastka i wiesz, dlaczego tak było, bo ma Kan gajem przecież zabrały mnóstwo klientów, ale to co ty mówisz oczywiście masz rację w ostatnich 23 latach nastąpił wzrost sprzedaży 900 jedenasty i Panamery procentowym tak procentowy udział sprzedaży porcji, więc tak jak ten samochód wygląda na zewnątrz wszyscy wiedzą jak ten przerośnięty garby wygląda moim zdaniem ta generacja była jednak 996, czyli ta z przełomu lat dziewięćdziesiątych dwutysięcznych, która przez tzw. jajecznicę czy raczej jajko sadzone w przednich reflektorów z przednich reflektorów zrobione nie była jakoś specjalnie nie było jakoś specjalnie hołubione, jeżeli chodzi o wygląd wyglądała jak 900 jedenastka, ale z profilu przód był taki trochę dziwne, ale jeździł fenomenalnie każda kolejna generacja, czyli 957 potem 951 to najnowsza 992 w produkcji od 2018 roku to są samochody, których już absolutnie nic nie zgrzyta, jeżeli chodzi o ich wygląd zewnętrzny to znaczy te zmiany, które są konieczne, żeby jednak namówić tych, którzy mają od 3 czy 5 lat 900 jedenastka namówić na to, żeby kupili sobie nową one są po prostu tak, jeżeli masz pieniądze ich coś mieć nową 900 jedenasty to ona nie może być jak kiedyś o tym rozmawiałem z mocniejszymi ode mnie z czego wynika, że samochody są często przez nas krytykowany, że nikt nie trzymają się jakichś tutaj standardów i czegoś co jest dobre, ale zostało wymyślone ileś tam lat temu czy ta nowoczesność tych samochodów zagląda tutaj nowoczesność ona jest widoczna na zewnątrz w kabinie ona wynika właśnie z tego prostego faktu, że jeżeli kupiłeś 91357 lat temu chcesz już sobie zrobić nową zabawkę sprawdź nową przyjemną, bo samochód wbrew pozorom czasem się kupuje na całe życie ja pewnie tak zrobił, ale czasem, ale czasem się po prostu kupuje jakiś czas potem sprzedaje albo rozbija zgranie jak kupujesz DDD takie auto to jest naprawdę bardzo specyficzne samochód, który jak żaden inny w tym momencie nawiązuje do swojej historii wyglądem i na pierwszy rzut oka będziesz wiedział też 900 jedenastego i jakiegoś czasu, że trochę tym poszczególnych wersji na pierwszy rzut oka będziesz widział różnicy AAA lat ile lat jest od roku 1963, więc tych lat już ponad 50 ale, ponieważ mamy to tą nową ósmą generację w tej chwili czy wkrótce będziemy wrażenia zjazdy mówi swoje trzyma nas różni od siódmej zauważyłeś na pewno jest bardziej muskularna zauważyły, że szersza z tyłu co kiedyś charakteryzowało tylko najmocniejsze wersje turbo oznaczałby tylko tak jest i oczywiście jest jednak zmodyfikowany zmodyfikowana obsługa tego samochodu to jest taka teraz ten ten rodzaj obsługi Porsche tak jak audi ma teraz taki stylizację wewnętrzną i sposób obsługi to Porsche jest też kilka, bo tak jak wał zauważył zmagania jest inaczej Kaja jest inaczej w Porsche 911 inaczej ma Kania jest trochę takich klawiszy jeszcze Panamery ze starych Porsche natomiast w tej 911 c i szukające to jest pana, że to jest więcej płaszczyzn dotykowych są duże ekrany to nie jest tak na łatwe od razu do obsługi co nie jest łatwe, ale jest czytelne to znaczy to samo jest ładne szybuje w uchwale przyzwyczaić, ale nie potrzebują instrukcji obsługi, a to zmieni plus druga jest taka, że prędkościomierz od wielu lat jest cyfrowy w takim małym okienku w centralnej części kokpitu i ten do okienka jest wycięte obrotomierza ten obrotomierz z dalszym ciągu analogowe, czyli zwykła strzałka fizyczna tarcza pozostałe 2 z lewej i 2 z prawej okienka okrągła to są już cyfrowe wskaźniki natomiast fantastyczne jest to, że w tym samochodzie porządek znaczy to tutaj nic nie jest przeładowana to wszystko jest czytelne powiedziałbym nawet ascetyczne to jest samochód miły dla mojego oka nie tylko, dlatego że do Porsche, ale dlatego rząd nie bombarduje nadmiarem informacji, a ryzyko jest, jaki naprawdę bardzo duża część zostaje się na to co najważniejsze i nadmiarem kolorów nie bombarduje oczywiście obrotomierz centralnie umieszczony po krótkim epizodzie z pierwszych ING nie był centralnie umieszczony wróci wróciło we wszystkich modelach, ale wiesz ja bym mu wiele wypatrzył nawet jakby to było jakieś bardziej wnętrza nie jest dobra dobra jakość wykończenia wygodne fotele właśnie ona co tylko kierownica właśnie, więc na pewno wybaczą, ale właśnie chciałem ruszyć 3l 450 koni Carrera 4, czyli napęd na obie osie 36 do setki zdaje się z tego co pamiętam ruszamy słuchaj no i ruszamy i dzieje się to co się dzieje w każdej 900 jedenasty, w której jeździłem to znaczy nic złego się dzieje ogromna frajda jest przyjemny dźwięk silnik bokser tak, o ile pamiętam to chyba wszystkich 900 jedenasty są boksery, czyli te Tłoki ułożone poziomo samochód oczywiście ktoś powie znowu coś tam goszczą na jakich rzeczy, ale przyklejony jest dzisiaj opowiem ci też jeździłem wtedy w kwietniu prawie 2 lata temu jeździłem teraz w grudniu i powiem, że nie czułem się w tym samochodzie jakoś nie było sytuacji niebezpiecznych ekstremalnych oczywiście Nieszawę są świetnie radzi też nawierzchnię, która nie jest idealnie słucha po prostu tak bardzo specjalne mikrofony, które słuchają są mówi są specjalne mikrofony w nadkolach które, słuchając przypadkiem nie jest już po mokrym kiedyś trenowałem, ale realnie mówili uznało, że samochód sam ci tutaj jest w stanie zasugerować czy nie powinno zmienić trybu jazdy słuchaj ten samochód ma w sobie mnóstwo uzależniającej maggi i to brzmi jak banał, ale na szczęście takich banałów używamy rzadko w tym kontakcie z państwem takich argumentów, które są z niczego, czyli tak naprawdę tylko zachwytu to jest auto, którym zrobiłam ja zrobiłem żeśmy zrobili 1200 km samochód, do którego jak do żadnego innego przez cała moja żona zabierała go na wieczorne wycieczki powiedzieć sobie świeżo otwartą obwodnicą ażeby, żeby po prostu sobie trochę z nim pobyć, a to proszę wierzyć nie zdarzają się rzadko chyba nie zdarzyło się do tej pory nigdy, a to jest samochód, którym w, który była bitwa kluczyki do tego, że jesteśmy tym samochodem przez święta mieliśmy 60 samochodem przez święta już nigdy nie jeździło zrobili 1200 km po prostu każdy pretekst nawet, żeby sprawdzić pocztę jest otwarta wigilie budowla była euro, ale wiesz teraz było by czytać to było wiadomego musimy stać to prawda musimy kończyć na koniec powiem, że trzeba mieć minimum 528 000, żeby nawet najsłabsze Porsche 911 kupić, a w tej chwili coś z 6 cylindrów i najmocniejsze uwaga turbo US, które zachwycają, że miał 560 koni 10 lat temu prawie to w tej chwili ma 650 koni ma 27 do setki nasz występ ciało i uważam, że każde Porsche 911 z 11 jest warte zwrócenia uwagi na to tak jak ja zresztą też mieć nawet z dwulitrowym dieslem naprawdę świetny samochód żałoba procentów miastom tego dźwięku silnika nie jest to wszystko na dziś pięknie państwo dziękujemy słowa warszawskie jak walka zapraszam już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA