REKLAMA

Jarosław Szulski o książce „Nauczyciel z Polski”

Jak z dzieckiem
Data emisji:
2021-01-31 12:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest niedzielny magazyn Radia TOK FM 1241 na zegarach nasze stałe cykle jak z dzieckiem i nasz gość, który nie gości premierowo naszym programie Jarek Suski dzień dobry uczeń dobry państwu dzień dobry panu panie redaktorze niech pan pedagogiem jest nauczycielem jest pan wreszcie autorem Biblii pan pewnie wie o historii też łatwo się domyślić ile czasu trzeba było na to by powstały księgi starego testamentu nowego testamentu, a pan taką nauczycielską Biblie sporządził ja Rozwiń » mam ją w dłoni i od razu mam pytanie czy jest Biblia książka dla nauczycieli czy o nauczycielach czy generalnie o tym jak powinien wyglądać kanon edukacji we współczesnym świecie może to jest w ogóle ona wszystkich, bo szkoły są odzwierciedleniem społeczeństwa może tak powiedzieć natomiast moja Biblia akurat jest pracą zespołową bardzo bardzo bardzo mocno zostało, bo to proszę tam do czynienia z grona specjalistek specjalistów i grono obecnych uczennic uczniów liceów Ogólnokształcących także jest głos młodzieży bardzo istotne moim zdaniem to jest książka napisana przez kogoś, kto cierpi poradników i kto napisał wcześniej powieści póki co, więc posłowie zmierzyć z formatem poradnika, ale właśnie napisać dla takich osób, które nie lubią takich mądrali, którzy wiedzą jak żyć jak pracować wsi cokolwiek więcej, bo w związku z tym mam nadzieję, że jest książkę, która w, którym można się też wzruszyć pośmiać, a dla kogo jest wydawał się, że jest nauczycielem dla nauczycieli na początku trochę, żeby tak, bo tak to kiedy ten zawód jest nie ma najlepszej passy można powiedzieć, że nie jest traktowane priorytetowo to to, żeby oddać w hołdzie temu temu temu zawodowi trochę napisałem książkę, żeby dać uwagi dodać odwagi nam wszystkim czy naprawdę o zmianę normy do jakość edukacji, żeby pracować no na poziomie naszych klas i nasze głowy no ale jest też chyba jednak książka dla rodziców dla uczniów mogą zobaczyć co co się wydarzy w ogóle szkole, kiedy otworzymy się na siebie przez Sejm jest miasto rozmawiać jak tutaj książki to nauczyciel z polskim pozwoli pan 1 film panu słowo i zastanawia mnie czy ten tytuł generalnie podejście do tego by napisać taką książkę poradnik czy pan sam wyrazi forma autoterapii rozumiem też poniekąd była powodowana tym, że zaczęliśmy uczyć się w czasach przedziwnych gdzie, gdzie ta relacja kontakty nauczyciel uczeń został zachwiany oburzony pozbawiony tej więzi społecznej jest książka pandemiczną doroczny powstała w czasie pandemii, ale także poprzez Skype to od razu też powiem z czego wynika jakoś tego połączenia panie Jarku teraz lepiej spróbujmy teraz nie wiem lokalizacja może będzie lepiej dobrze to ja w takim razie zadaję kolejne pytanie właściwie wniosek uwielbiam książki, które mają też no dość obszerne fragmenty, które stanowią takie zapiski na marginesie pan pan chyba jako Belfer też lubi takie rzeczy absolutnie tak bez zrzutek zresztą takie trochę notatek została pasjonował się w ogóle kartonowe butem jeszcze tę pewnego jego twórczością zapisał się Serwatka środek legendy korzy stał właśnie takie fragmenty opery scalał by jakąś swoją opowieść NIK-u stąd tak nie jest do tego czysta forma graficzna szczęście, bo szkolna 8 jego ucznia poprzez, a następnie pomazał to znaczy takiej pozycji zrobi długopis efekt jest tak bardzo szkolne momentami płot tak bardzo właśnie zasypał pan panie Jarku zaprosił wiele osób do do tej książki myślę, że można nazwać ich po prostu gośćmi tutaj pana pana stron proszę powiedzieć, jakim jaka, jakie było kryterium doboru czy wreszcie no miało znaczenie to jaka za nim jest ta nauczycielska przeszła także inne rzeczy którymi się zajmują też to taka pedagogiczna proweniencja myślę że, że taką sprawę kluczem, bo bo, bo to, żeby to oni jakby tematycznie rzeczy wydają się stać się bardzo ważna jest ono lepiej ode mnie być może mają zupełnie inny punkt widzenia jako przykład gospodarczej rozdział na temat punktów edukacyjnych musieli się zachwycamy różnymi różnymi nowymi modelami metodami, a nie wszystkie działają jak się okazuje bardzo wysoko tak jak Miedź kilku minut po podał tylko nauczyciel to inny rozdział pani prof. Barbary fatygi mówi techniczno oczywistych można powiedzieć mitach nawet limitach, ale oczywistych takich osobach wychowawczych progi, lecz jest taki powrót powstała już bardzo ważnym dla mnie osobiście w biurze mam taką opinię wielu tak szalonego na czele robiła rzeczy proszę o powrót do postawy tej drogi i wychowania w oczy wreszcie Andrzej Depko, który mówi o wychowaniu seksualnym szkoła, ale właśnie trochę innej strony nie zawsze nie mówili niemieckim, który tylko dziękować czy nauczyciel miał problemy prawne podejmującego tak ma muszę przyznać, że ten rozstrzał tematyczny, który zawarty wciąż jest olbrzymi właściwie kiwa niema segmentu, którego pan nie ruszał poprzez nie wiemy prozaiczny historie dotyczące takiego warsztatowego kanonów zachowania każdego nauczyciela w obcowaniu z uczniami w obcowaniu z klasą po po rzeczy, które wprost wynikają choćby programu tego w jaki sposób powinno się te treści edukacyjne podawać wartość lub też nazwa jest książka właśnie ukazująca drogę dorastania dojrzewania to tylko nauczyciela z tak od narodzin do nas spora apokalipsa dyrektor już nastanie tam konie u nas tak jest to zestawy książek to bardzo pomysłu, ale też nie da się np. takimi rzeczami które, które są trudne, które często o nich mówić taki trud trudnymi sprawami chcącej być nauczycielem ludzkim związanymi np. mało, jakimi własnymi emocjami nie zazdroszczą dającymi się tego typu uczuciami, które prasa lubienie jednych, a nie robieniem innych oczy ocenić uczniów tak daleko, że bardzo ważnym zdaniem mini trudne do wszystkich wcieleń nauczycieli, których być może sami uczniowie rodzice też nie często myślą i ciasto pracą na most ludzkich uczuć, które towarzyszą panie Jarku rozmawiamy drugi albo trzeci raz na naszej antenie w tej chwili nie pomnę, ale pozwolę sobie pewną refleksję Pański temperament nie wskazuje na to by chciałby pan mieć dość długą listę wrogów, a przynajmniej tych, którzy stoją w kontrze do do pana próbują artykułować pan się naraża się naraża tym na tradycjonalistów jeśli chodzi o sposób nauczania sposób też budowania relacji nauczyciel uczeń tak nie do tego stopnia rozmawiałem z 1 panem profesorem, który bazował książka i właśnie powiedział, że ta książka tak naprawdę no nie mówi o niczym nowym mówi o czymś od 200 pedagogika nauki społeczne mówią że, żeby kogoś nauczyć potrzebne jest jest jest relacja jest zaufanie otwartość pewnego rodzaju, a tylko taka równość można takie podmiotowe traktowanie obu stron nie mieć nie tylko filar projekt ta książka po prostu pokazuje, że obecnie mogą być takie puste hasła w uroczystym mówimy otrzymają informacje techniczne trzeba ufać dobrano, ale elekcji do czym są muszą też konkretne bardzo konkretne działania, które przykłady czasem też podaje, czyli to nie tylko hasło do Sejmu nowy komuś zrobić dużo rzeczy, które poczynione naprawdę, że nie będzie odwołuje się pan do odwołuje się pan w tym momencie do do powołania, którym mowa, zwłaszcza w zawodach tak tzw. zaufania publicznego właśnie nie sądzi pan, że z nauczycielem trzeba się urodzić, że nie są to umiejętności, które można nabyć, bo to charakter człowieka nie wiem jego zdolność empatii gdzieś pozwala albo wejść w relacje z drugim człowiekiem nawet przy zachowaniu tej hierarchii bądź też nie na krótko mówiąc pan nauczycielem urodził mąż nie wymiar jestem starszy już, że ma mniej jasne odpowiedzi na pytania dlatego też trudno tutaj tak jasno będzie uczyła się do liczenia tak twierdził jeden z moich nauczycieli pedagogiki na studia ma się urodzić, a potem za książkę rej mieć charyzmę, gdzie po prostu było udowodnione naukowo, że właściwie tak i takiej charyzmy wpływu może się nauczyć to są protesty bardzo techniczne utrudnią trudno powiedzieć czy się urodziłem no, więc spojrzeć na moje no no skoro historię trudno byłoby przewidzieć, że będę nauczycielem kiedykolwiek do związku nie lubiłem kończy go dobra tzw. dobre szkoły to dobre trudno powiedzieć nie lubi szkół na naganne zachowanie liceum w kostiumie no na pewno nie rozumiem literalnie z projektowania swojej przyszłości nie mówiąc tego wielu popiera on robi sam zaskoczony, że panu łącze to z moździerza pulmonolog z polską było, bo plan szkoleń bardzo spodobała projekt po bo można uzyskać nieprawdopodobną zupełnie artysty do wykonywania zawodu potem tusze droga do rozstania oddawać po co jesteśmy w tej szkole właśnie, żeby uzyskać szkoli łączenie uczniów czy potem, czyli takie ludzi olbrzym ma w sobie potem zamienia się być może wraz z rozstaniem dojrzewająca samemu, bo tak długo takiego zdania olbrzyma winnych ludzi, jaką część urodziłem chyba dorastał co do tej roli na początku początku uczciwymi dziękowali, że dla nich zrobiłem dzisiaj Ślepska zajmują może oni zrobili piękną bardzo miło dobrze mówi się o tym jak nauczać jak wejść relacje z nauczyciel uczeń i odwrotnie uczeń nauczyciel, ale trudniej to zrobić nie przeraża też i momentami przerasta pana ta proza nauczycielskiego życia, która związana jest także możliwościami samej szkoły ograniczeniem poprzez podstawy programowe, że właściwie poza poza kanon trudno trudno się wychodzi, ale także nią sprawy ekonomiczne, które też rzucają się na plan pierwszy, żeby dobrze wykonywać swoją robotę nie trzeba myśleć o tym ile się ile się na koncie pojawi miesiąc miesiąc o warunkach jeśli chcę mówić wszystko powiedziano patrzy na prostą to oczywiście oczywiście mówimy o zawodzie, które jednak jest jakoś tam jest ku jest jest ważne z punktu widzenia postępu przerwały cywilizacyjnego o oczywiście, gdybym teraz wrócił pan do szkoły jako stażysta nauczyciel zarabia najniższą krajową i nie wszelka dyskusja na temat post sprowadza się od tego czy nauczyciele pracują 18 godzin, bo pewnie są bardzo pracuje 18 godzin na drogę tyle samo za pracę, który to piątek godzinę 50 o tym jak jest to zawód tak nie no nie po jak bardzo i odpowiedzialny też długofalowe no i świadczy chociażby to, że 1,5 roku to postać odszedł ze szkoły na razie znamy i umacnia, żeby zmieniała kontaktu z pieniędzmi byłemu no bo 1 grudnia to, że muszę w tym oczywiście moja decyzja świadoma, ale miasto Rotary tego rodzaju od miasta co boli najbardziej w tym w naszym zawodzie obecnie to jest pielęgnowania godności tego zawodu, bo ludzie są w stanie pracować nawet mniejsze pieniądze, ale się naprawdę szanowani by prace mają poczucie że, robiąc możnego wciąż w stopniu uczestniczą dzisiaj radny format pełne świadczenia w ogóle nie uznawała tego, że ziemia jest przywiązanie do pewnego miejsca w pewnych poprawek do szkół, które tworzyliśmy myśli nas było takie potraktowanie właśnie nauczyciele kończy jak za jak zasobów złota przesądził natomiast 2maja mógł być wszystko dobrze zna sprawę panie Jarku ubolewam, bo musimy kończyć naszą rozmowę nauczyciel z Polski to tytuł książki, za którą pan stoi wraz z wieloma ludźmi, który zaprosił pan do współpracy dziękuję panu bardzo za rozmowę ja dziękuję państwu pan naprawdę dobrego dnia dziękuję bardzo, wzajemnie teraz przekonałem się co czują uczniowie mają być może kłopot z połączeniem ze swoimi nauczycielami z niezależnej od 12 strony nawet ważne rozmowy trzeba przeprowadzać w ten sposób taka to niewątpliwie była tras informacji Radia TOK FM po trzynasty wracamy z kolejnymi gośćmi z kolejnymi tematami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA