REKLAMA

Reaktywacja marki Horch i nowości Bentleya

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-01 19:40
Czas trwania:
10:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach dzień dobry dzień dobry kojarzy z taką markę Horch wiesz co mgliście mogą raczej nie była taka była taka przed wniosek trzeba tak niemiecka niemiecka do czterdziestego piątego roku produkowane były na 100 czterdziestego piątego roku był produkowany był produkowany głównie sprzęt wojskowy tam 40 chyba trzeci alianci zbombardowali fabryki Rozwiń » do PUP trochę podwaliny audi Marka, która gdzieś tam przyplątała w świadomości wtedy tak zupełnie przy okazji, jakim cudem się Niemcom udało to, że te wszystkie paskudne rzeczy, które miały, w które były moczone te wielkie niemieckie koncerny zakładane przed drugą wojną światową owcy w trakcie drugiej wojny światowej były zaangażowane, działając pod tymi samymi markami nazwami co dzisiaj, jakim się to wszystko dało zamieść pod dywan za mnie jakaś forma ta sama zmiana nazwy coby to dało zmieniłby nazwę na zaczynającą się zamiast na chana zaczynającą się na Air co nie zadaje jakość usług nie o tym tutaj mówię mówię tutaj krótkiej pamięci o tym jak niesprawiedliwie potoczyły się losy Europy, że Amerykanom bardzo zależało na początku na tym by Niemcy stały się krajem rolniczym pasterskim, a potem nagle się okazało, że w konfrontacji ze związkiem Radzieckim trzeba jednak tutaj pompować tę niemieckie w tę niemiecką zachodnią Republika, a pieniądze na pomoc można pobrać na nogi to wszystko co spowodowało że, że Niemcy przez 6 lat między 3009. czterdziestym piątym rokiem mordowali i niszczyli no wiesz co im na drodze staramy, ale ona jest po prostu chcieli mieć wiedzę i inżynierów niemieckich tak po prostu tyle no i w ten sposób jest także bardziej to wszystko bardziej to wszystko skomplikowane wracając do tematu mamy markę audi mamy taką markę Horch, która niby doszło w zapomnienie np. chyba 90 pierwszym roku została, a widzisz, bo w tym chorych było także jego zakłady były na terenie RFN i tam do chichot historii było to, że to przed wojną była Marka luksusowych wielkich potężnych wspaniałych samochodów, a po wojnie to chyba trabanty produkowana wskazała, że de Marka chorych wróciła do bazy, chyba że nikt nie ma chyba znane w refrenie chyba nie produkowano weszła w posiadanie volkswagena, który jak tam to wszystko przejmował to też prawa do marki muszę dostały od dziewięćdziesiątego pierwszego roku, czyli od po zjednoczeniu Niemiec jak to wszystko było w zagospodarowywaniu na nowo przez zachodnią cywilizację i nie było pomysłu tutaj na wykorzystanie tej marki jak zresztą nie na wiele innych, które należą do motoryzacyjnych koncernów, o których już zdążyliśmy zapomnieć o drugi zresztą też dzisiaj państwo potrafi powiedzieć wskazują, że ten chorych należy do volkswagena audi to oczywiście część po uwagę na i jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że ludzie z audi zobaczyli, że jak marce zrobił maybacha jako oddzielny model próbował pożenić nuworysz są to się nie udało to pierwsze Maybach 2000 to chyba 0304. roku to był dramat porażka, ale pod każdym względem, ale teraz jakoś to inaczej jest zrobione to znaczy może sobie kupić największego mercedesa to US w wersji Maybach i ludzie kupują możesz sobie kupić największego mercedesa GLE SA w wersji Maybach i ludzie kupują nie wiem czemu, bo ja uważam, że to jest potwornie przepłacone ten luksus jest bardzo sztuczne to nadal nie jest Rolls-Royce gdzie ja przynajmniej widzę za co płacę w mercedesie nie widzę, że opłaca, jeżeli chodzi oto nowy Maybach, ale każdy pomysł, żeby wyciągnąć od klientów więcej pieniędzy jest dobre no i Mercedes ma tę linię Maybach, która pozwala sprzedawać samochody jeszcze drożej nazwał będą mieli Focha prawdopodobnie jeździ testowe jeśli to 100 aut 8 wersji przedłużonej wersji Long nie wiem czy to nie jest jeszcze przypadkiem dodatkowo wydłużone bardzo długie drzwi z tytułu no i jest to samochód bardzo skromne do czego przyzwyczaiło nas audi przez wiele lat ostatnich, że samochody one tak stylistycznie trzeba przypatrzeć by dostrzec, ale one nie są krzykliwe to nie jest racja BMW to to to jest taki raczej mięsień ale, ale taki ukryty pod garniturem jak nazwał i ten samochód również jest skromny jest mało widowiskowe w porównaniu z na zewnątrz w porównaniu z mercedesem i 1 Bet zakamuflowane szczegół tutaj zwraca uwagę wszystkich komentujących oznaczona słupku c i tam, gdzie kończą się drzwi zaczyna się to kolejne okienka już słupku c jest za tych zamaskowanych samochodach zakryty jakieś logo spore Zobacz podobnie jest to tylko aha ja tylko drożeć tak to będzie być może to będzie kolejna reaktywacja ciekawe czy udana czy nie trochę tych reaktywacji ostatnio ostatnio było jak pozostali tylko jedno sprostowanie, bo tam Niemczy czy usłyszeć co mówiłem, że nie na terenie RFN tylko NRD i dlatego to miało coś wspólnego z trabantem to było w Zwickau tak to wschodnie Niemcy i ta fabryka była RFN tylko NRD tak z tamtych czasach natomiast pozostańmy w takim razie w tej atmosferze luksusu Bentley Bentayga i banalnej z tym Betlejem nie jest tak okazuje się wczoraj źle jak jeszcze pół roku temu gdzieś różne informacje żeśmy czytali, że z tą sprzedażą może być różnie okazuje się ze sprzedażą bardzo dobrze, bo w ubiegłym roku przynajmniej, podsumowując ubiegły rok sprzedaż wzrosła o 2%, a przypomnijmy, że to był bardzo trudny rok sprzedaż w Europie spadła o 20% ponad o tej sprzedaży w Europie będę mówił w przyszłym tygodniu pewnie różnych krajach w Europie spadła sprzedaż Betleja, owszem to 18% natomiast na całym świecie wzrosła głównie w stanach Zjednoczonych głównie w stanach Zjednoczonych i China w sumie to jest ponad 10 000 sztuk tych będą je sprzedano na całym świecie z tego stany Zjednoczone ponad 3000 Chiny prawie 3000 w Europie 2200 w Polsce jest też mały wzrost wyobraź sobie, że w Betlejem sprzedano 60 sztuk kiedyś pamiętam pierwsze pojazdy Bentley ami lat temu też prawie 10 to wtedy spędzają w Polsce sprzedawano jeśli rocznie i to był to był taki plan trudno było zrealizować 20 z tego był 1 Mills San już i 19 np. Continental GT Wilsona już niema teraz większość sprzedaży w Polsce stanowi Wenta i jego natomiast jeśli chodzi o cały świat to wcale bym tego nie nie stanowi większości sprzedaży tylko trochę ponad trochę ponad 13 przypomnę będą jego luksusowy SUV 12 cylindrowe oprócz tego mam jeszcze bentleya Continentala GT i bentleya Continentala GT GT kabriolet, ale jeszcze nie koniec pozwoli, że skoro jesteśmy przy te pętle i zbędnej ma się z czego cieszyć, bo tutaj na każdym samochodzie zarabia pewnie pewnie sporo pieniędzy to firma już z ogromną tradycją ponad ponad 100 lat ma natomiast tradycja tradycją, ale próbujemy iść tutaj z duchem czasu tak mówią bez kleju i ten duch czasu w Betlejem ma polegać na tym, że za 10 lat wszystkie modele bentleya będą miały pełny napęd elektryczny tak no tak to jest 1 wiadomość ambitne, jeżdżąc ostatnio nową nowym Rolls-Royce Ghost usłyszałem, bo się spytałem przecież, kiedy będzie pierwszy elektryczny Rolls no będzie, ale do końca dekady jeszcze nie wiemy dokładnie będzie wyglądać Rolls-Royce owi sporo zajmie wyprodukowania elektryka Bentley chce mieć wszystkie modele, ale zaczynamy małymi krokami w przyszłym roku, a być może pod koniec tego roku będzie hybryda doładowana gniazdka na bazie limuzyny Flying SPAR, która też pewne elementy przecież wspólne Porsche Panamera pierwszy elektryczny samochód Betleja będzie wcześniej niż pierwszy elektryczny model Rolls-Royce, bo nie pod koniec dekady tylko w połowie dekady to będzie jakiś crossover to będzie rok 20002025, a co jest teraz, a teraz jest także mamy już Betleja Bentayga wersji hybrydowej to jest napęd sześciocylindrowy aż będą go 12 cylindrową wciąż sprzedawana jest też diesel mocne słuchaj ten napęd elektryczny połączony z silnikiem sześciocylindrowym tej sprawie 450 koni i tak patrzeć tu mamy jeszcze jakiś dane techniczne w tym roku będzie 0202. model jakiś hybrydowy pojemność akumulatora 17 kilowatogodzino to pewnie na ile może starczyć na kilkadziesiąt kilometrów akt standardowo 3 tryby jazdy elektryczny hybrydowy i tryb automatyczny już co ja to nie lubię takich wielkich SUV-ów nie lubię takich wielkich słów, ale jeżeli, jeżeli ktoś nie pyta jak mi się jeździło Bent Aygo to powiem świetnie czy Bentayga mi się podoba powiem średnio, bo to jest ogromny jak kiedyś śmiali, że mówi monumentalny samochód, ale jest łatwy w obsłudze nowie to też nie jest oczywiste w dzisiejszych czasach to co robią producenci również premium z obsługą samochodów co czasami woła o Polsce prawda no, więc to będą targi to jakoś tam otrzymuje mam nadzieję, że będziemy na wiosnę Jacku myślę, że też chętnie pojeździsz nie będzie się do osoby zresztą nie same się nigdy samochody Kalina Adam profesor ojcem wielkim fajnie fajnie układa się pięknie zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz z rabatem 40%. Wybierz pakiet Standardowy z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA