REKLAMA

Test: Alfa Romeo Stelvio

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-02 19:40
Czas trwania:
11:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie w wieczór dobry wieczór wtorek wtorek, czyli obowiązkowy test fajnego samochodu albo samochodu, a rano słabego samochodu różnie to będzie, bo najbliższa mamy strasznie dużo nowości i oczywiście po kolei wszystko będziemy państwu przedstawiać, ale lepsza klęska urodzaju prawda niż brak, więc zaczniemy dzisiaj samochody Alfa Romeo Stelvio Rozwiń » odwagi i za 210 koni ośmiobiegowy automat napęd na 4 koła i wersja Veloce pamiętasz swój kontakt pierwszy zostawią, jeżeli dobrze ja pamiętam to było 2016 rok początek siedemnastego i nie sprawiały wrażenia osoby zachwycone tym samym no, więc ja powiem tak, bo miałem już to jest mój czwarty kontakt z tym samochodem pierwszy to był jazdy premierowe rzeczywiście to były mówi, że to mógł być początek 2017 roku 4 lata temu jak pojazdy premierowe kilkadziesiąt kilometrów nie nie podoba mi się ten samochód w czasie jazdy trochę mi się nie podobał ten przy ciężka wydają, bo telefonu jak przeciąć skałę w sensie Tristar stylistycznym tak nie chodzi o zachowanie wieści, bo przypomnę wtedy mieliśmy 2l 280 koni napęd na obie osie poniżej 6 do setki mówimy, czyli dziennikarzy to był pierwszy kontakt, ale najbardziej to jeśli coś mi doskwierało to raczej bardziej jakość wykończenia i zbyt mały ekran na konsoli środkowej i nie był wtedy dotykowy to obsługa była taka delikatnie mówiąc no mało prosta on znacznie może inaczej ona wszystko wydawało się proste jak zaczęły obsługiwać jednak trochę potrwało, bo wiadomo pokrętło niema dotykowo drugi kontakt szybciutko to pojazdy 2 lata temu tym samym samochodem przez tydzień wtedy już było dużo lepiej, dlatego że ten samochód zyskuje na bliższym Poznaniu oznaczony był jeszcze przed wojski tynkiem, ale świetnie jeździł z tym samym silnikiem z tym samym napędem tylko dużo palił zresztą nasza Giulia też trochę paliła, bo ja z tym samym silnikiem parę miesięcy temu też byliśmy trzeci kontakt przy tym naszym wspólnym to był kontakt z samochodem uv czy 500 dziesiątym 5510 koni poniżej 4 do setki również ośmiostopniowy automat i tam właściwie nie zmienia przeszkadzało, bo to też były takie ośrodek szkoleniowy trochę toru no to czepianie się przy takim my tak na takiej imprezie tego że, że tam obsługa słaba albo, że jakaś szczelina była zadłużona to niestety chyba nie ten moment, ale samochód jeździł świetnie to rzeczywiście bardzo mocny bardzo sprawnie działający samochód z dobrym zawieszeniem, bo powiem ci w tej wersji, którą my jeździmy, a tym razem diesel jest 22210 koniem czy zauważyłeś przed chwilą odpowiedziałem no ale zauważyłem to od razu no tak to nie da się tego nie zauważyło Klekot bociana wkracza krakać jak Bocian, ale druga sprawa mało pali mówi mało pali w porównaniu z dobrą mocną wersją benzynową, a teraz mamy właśnie diesle 210 koni napędza obie osie co ważne i zaczniemy od takiego pierwszego wrażenia, które na mnie ten samochód zrobił bardzo dobre to znaczy ucha podchodzą do niego i zacząć zaczynam od kalendarza od razu powiem, że to jak Stal oraz kiedy przejechałem też jakoś tak to wpadło jakąś taką dziurę, że niezbyt dobrze chcę pamiętać, czyli wrażenia nie były zbyt dobrej to była właśnie dwulitrowa benzyna, ale i tu jakiś taki bardzo wczesnej produkcji samochód, więc coś mu doskwierało tutaj pierwsze wrażenie bardzo dobra czy ten samochód w końcu zaczął się podobać jak postawią go pod domem, a na zewnątrz natomiast jeśli chodzi o wnętrze no to pierwsze wrażenie było nawet nie tyle bardzo dobra co wręcz zachwycająca, dlatego że ten samochód jego obsługa jest faktycznie zdecydowanie dużo prostsza w tym momencie nie znaczy to, że tak proste jak BMW ale, ale prostsza bardziej stała się bardziej intuicyjna i ten samochód, jeżeli chodzi o jego obsługę w środku on jest taką lekką konserwy to znaczy tam dużo przycisków pokręteł, a jedynie w radiu i multimedia obsługuje też przy pomocy no tego panelu dotykowego może też nim sterować gwarantują 1 drugi sposób nie jest jakoś szczególnie wygodne ani intuicyjne, ale powiedzmy, że tutaj ten postęp jest bardzo duży, ale nie ma wciąż 1 uwagi do tego, że jednak ten ekran, który bardzo ładnie wbudowane w ogóle zaprojektowany samochód jest bardzo ładnie wie, że po faceliftingu to na zewnątrz zmienił lampy tylne grill felgi i obsługa przede wszystkim oprócz ekranu dotykowego to cały okres nie zwiększy jak zauważył on nie osiągnie 80 wcale w tej wersji najlepszej tak, ale oni wciąż dla mnie za mały, chociaż bardzo ładnie bardzo ładnie wkomponowany w deskę rozdzielczą przez to, że tego się nie obsługuje zbyt wygodnie to dla mnie nie jest za mały, bo ja z tego aż widzisz to jest też taka ciekawostka, że ten samochód powodował zawieszanie systemu w moim telefonie to był 1 jedyny samochód przepraszam Giulia robiła podobnie to nie jest jakiś dziwny telefon we wszystkich samochodach działa nie ma żadnego problemu łączy się wszystkim ze słuchawkami bezprzewodowymi wszystkim się łączy, ale nie chcę się łączyć Alfa Romeo, a dziś po prostu zawiesza w trakcie połączenia z panią miałeś wrażenia najpierw na pierwszy rzut oka ja od początku tak nam ustalić, że ten samochód mi się wydaje większy niż w rzeczywistości cięższy niż w rzeczywistości spojrzeć na danej patrzą, że to jest niemal RAV 4 waży wersja benzynowa trochę ponad 1,5 tony diesel trochę ponad 1700, która jest bardzo ciężki samolot wieża kompani nazwał to zwykle nie mówiono o długość Outlandera czytamy w 460 prawników, ale nowe audi 5, ale chodzi mi, że on sprawia wrażenie bardzo masowego samochodu wiesz co sprawia wrażenia, ale zaraz do tego przejdziemy chce jeszcze tylko wykończyć to wnętrze, które w końcu nabrały jakości czy też ma takie wrażenie, że ten samochód w końcu jest ma skończone taki dobry taki lekarz samo w to samo Jolly Boys Zobacz też po identycznej faceliftingu wystarczy, że ja takiego Giulia takiego wrażenia nie zrobił, a teraz na samochód drugi raz mnie bardzo dobre wrażenia naprawdę fenomenalnie się w nim czułem przejedziemy się kawałek czy jedziemy się rzeczywiście ten Niewiem co do głowy przyszłość myślę, że to ten sam silnik co walczy, ale szybko sobie to wybiłem z głowy, czyli w tym Jolly 280 koni, ale spojrzałem po poprzednikach z 2 tysięcy km z 600, bo miał 2 odczyty, że 1 był 78 zużycia drugi był tam 9 to pomyślałem no to jednak sprawdza to był diesel 210 koniec mocniejszy diesel wyobraź sobie, że w takim jednak niezbyt może ciężki ma jednak tysiące 800 kilo samo, choć zapewnia przyspieszenie 6,5 setki ma bardzo duży moment prawie 500 niutonometrów i NATO na tę pogodę, bo to początek stycznia był chyba było trochę śniegu bardzo się cieszyłem, że nie jeździłem, bo on po prostu bardzo stabilnie w moich rękach się zachowywał mało palił no to co w Alfie cenię najbardziej w tych lepszych Alfa wygodne fotele precyzyjny układ kierowniczy zawieszenie, które odpowiada, ale uważaj są 3 tryby korzystała ze wszystkich jest dynamiczny normalny i All Weather IS Why one różnią zauważalnie np. jak łączyć dynamiczny utwardzać się zawieszenie samochód nie żyje za bardzo jest to bardzo dobry dla mnie tryb słucha i Oldze również w czasie dość trudnej pogody, czyli to jest tak na trudniejszą jazdy czuć w zauważalny jest mniejszy moment na koła łatwiejszy tym samochodem jeździ no dobra para Watt to znaczy 1 samochód trasą drogi strasznie polubiłem natomiast ten samochód mieliśmy chyba 1011 000 przebiegu prawda i do trudno nazwać samochodem przedprodukcyjnym do momentu rozpoczęcia produkcji na 4 lata Niemcy zwróciły uwagę Jadwiga wydaje się, że gwizdał wiatr w uszczelkach z lewej strony jak się jechało coś tam od czasu do czasu pokazywało mało tego gwizdał też coś spod maski to znaczy ewidentnie to nawet nagrałem internet będę rzucał ewidentnie chyba Gwizdała turbosprężarka albo jakiś przewód do lot był nieszczelny, dlatego że po dodaniu gazu słychać było takich cichych gwizd i ewidentnie tego zdobyć no powinno dźwięk był inny niż do byłem do niego przyzwyczajony trochę składam na karb tego, że to diesel, ale chyba masz rację, że coś z tymi dźwiękami spod maski było dziwnego skrzynia biegów 8 skrzyń biegów 8 stopniowa automatyczna konstrukcja zf, a to nie jest dobre połączenie z tym silnikiem diesla czego by od czego, bo w samochodzie dobrego nie mówi słuchaj skrytykować do tego, że pierwsze 23× dziennie ta skrzynia się myli i Europie czyli, jakbyśmy to powiem ci ZUS wyjął, bo ja sobie przypomniałem ósemkę 8 stopniowo z benzyną, kiedy nie miał żadnych zastrzeżeń, a tutaj były takie momenty zawahania były momenty zastanowienia i faktycznie to to jest przypadłość wielu samochodów koncern FCA i jeepów i alf i fiatów, że różnie współpracują 89 stopniowe skrzynie biegów z różnymi dla Radia, zwłaszcza dla mnie nie współpracują dobrze i tutaj oprócz tych logów jak to się mówi w świecie elektroniki, czyli opóźnień, bo to czasem trzeba 2 sekundy poczekać co ten samochód zrobi to co jakby zaplanowaliśmy prawą stopą no to tutaj też od czasu do czasu pojawił się jakiś mechaniczne odgłosy gdzieś układu przeniesienia napędu tak jakby ze skrzyni biegów to w 2× dziennie to za chwilę w żaden z Narodowym w związku u mnie w trybie dynamicznym tego nie było, ale w trybie normalnym faktycznie on miał momenty, ale jeszcze 1 rzecz czy wiesz, jakiego rodzaju jest tutaj układ na 4 koła to jest tors czy też Haldex nie wiem ani torsem ani Haldex autorskiej autorska wersja możliwość regulacji przeniesienia napędu na lewo bądź na prawe tylne koła auto jest domyślnie tylko narodowa natomiast elektronika dołączą wśród nawet do 60% ten samochód ja dawno nie jeździłem tak wyważonym tak fantastycznym samochodem z napędem z prawdziwym napędem na 4 koła jak właśnie postawiony no ja ostatnio jeździłem pojąć czym audi ma system quattro BMW ma swój system xDrive, które są bardzo dobre wg mnie tak tutaj ten system też jest doskonały rozmywa jest chyba nawet ciut ciut ciut dając więcej, a frajdy niż BMW i chyba jest ciut ciut ciut podobny do tego, który zezwala tak to rzeczywiście stan systemu Alpha, który rozdział między koła, ale nie wiem czy zauważyłeś, że q2 kiedyś było wal fach naprzód rozdział momentu między przednie koła dobrze wiesz, że do końca roku tak to właśnie dlatego mówię musimy kończyć za podstawową wersję Wiśle trzeba zapłacić chodzi zaś owo, ale z tego co chyba widziałem gdzieś za 150170 bez znaczenia to tylko w ogóle najtańsza taka Alfa kosztuje 160 000 nad mówię najtańsza, czyli Stelvio, ale to wtedy będziesz miał 2l benzyny 210 koni tylko jest wieś, bo może być tylko napęd na 1 oś tak jak wspomnienie pracy no cóż musimy jak jeździłem po prostu jeździłem zawsze miał napęd na obie osie, więc on jest tak dobry, że może warto spróbować 1 drugi składał się chyba dzisiaj informują w, która zostawiła nas sporo wrażeń bardzo dziękujemy jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA