REKLAMA

KultOFFe: David Bowie "1.Outside – The Nathan Adler Diaries: A Hyper Cycle"

OFF Czarek
Data emisji:
2021-02-04 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
20:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
myślę, że po tych kilku nutach bezbłędnie państwo rozpoznali album łan outsider netto, ale daję z ODR zwróciło mediów bez biegłej Blue on dzielnie lenia Gosek Drama Hyper Psycho, bo tak brzmi pełen tytuł płyty Davida Bowie z roku 1995, a ten utwór czy fragment utworu to oczywiście dochodzą w Sofii SN państwa moim gościem jest pan dr Mirosław miernik z Instytutu anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, który jak podejrzewam sądzi, żebyśmy o tej płycie nie zapominali, bo Rozwiń » jest to dowody powrót, bo jego do poziomu tej kreatywnej współpracy berlińskiej którą, którą tak cenimy, ale tutaj zupełnie nowej odsłonie trochę imputuje panu pewne pewne rzeczy, więc proszę wytłumaczyć panie doktorze dzień dobry panu dzień dobry państwu tak jest to album, na którym David Bowie wrócił do współpracy z Brianem Eno wcześniej znanym z Roxy Music, który swoją osiągnął jako muzyk tworzący muzykę ambient ową i którego współpraca dbał by późnych latach 70 jest nieco ponad 3 albumami lał Hero z lodzie, które uchodzą za ikoniczne dyskografii Bowiego, które uchodzą za jedną z jego najlepszych osiągnięć artystycznych i po bardzo długim okresie czasu ponad 10 lat około 15 boi spotkał się z Brianem Eno zresztą na swoim ślubie i zaczęli rozmawiać luźno pomyśle, który boi biały i Brian Eno pomysł podchwycił i tak zaczęła się powoli tworzyć podwaliny pod outsider albo, który jest zdecydowanie kontrowersyjny wśród Stanów jeśli chodzi o twórczość, bo jego natomiast również 2 nie waży problem, bo jego były i zawsze był artystą, który nie dał się łamać pewnych zasad artystycznych i był artystą, który nie dał się również dostarczyć wytwórnia albumu, który nie sprzedać tak dobrze wątpię, aby ktokolwiek pamięta tak bez chwili namysłu, jaki budżet przed outsider dłuta dura Serbia, który jest w dużej mierze zapomnianych katalogu po jego mimo tego boi ten album bardzo bardzo lubi uważa, że bardzo dla artystycznego rozwoju i Outside bym powiedział jest logiczną kontynuacją tego co widzieliśmy wcześniej, bo miał taką miał bardzo dziwne etap swojej twórczości w latach osiemdziesiątych był trochę znudzony robienie muzyki przestał się w tym odnajdywać i mimo że mieliśmy parę bardzo tych albumów w skali łączy, lecz zdając coraz więcej osób zaczyna uważać, że po traci swój potencjał artystyczny albo tak jak Tonight czy NFZ idealny miały coraz słabsze recenzje sam boi, zanim nie przepadał i nagle stwierdził, że on nie, licząc w ogóle chce dalej tworzyć muzykę w międzyczasie stwierdził, że spróbuje coś zupełnie nowego odnowa i założył zespół ten mysi zespół, który znowuż nie jest szalenie popularny nigdy nie był pani wcześniejszych dokonań był jego raczej sceptycznie pochodzi pochodzą do tej twórczości, ale dla jego było to odświeżenie podejścia do muzyki było to miejsca, gdzie mógł znowu współpracować z innymi na mniej więcej równej stopie nie także, bo tworzy inni realizują jego pomysły i zaczął odkrywać znowuż swój entuzjazm dla tworzenia potem mieliśmy album blakną Why noir, który z 1 strony otwierał sytuacji rasowej w stanach z drugiej strony były silnie związany też z jego małżeństwem do Super modelki Iman patriotą tego buda Sobiech już się zaczął pojawiać ex dosyć eksperymentalny rzeczy w kontekście musimy oczywiście dziewięćdziesiątki, bo jak mówił wcześniej były eksperymentował już lat siedemdziesiątych, a jak wrócimy do najwcześniejszych nagrań to zawsze będziemy widzieli Autsajder jest albumem, który od samego początku był konceptualną, jeżeli chodzi o historię muzyki rockowej konceptualną ość jest zjawiskiem, które do, którego ludzie różnie podchodzą, jeżeli jest ono sukcesem wdrożenie takiego konceptu albumu notowany za jego start Asta coś co ma pan z początku do końca ciągłość i wychodzi kapitalnie, jeżeli natomiast ktoś nie przemyśli tego dobrze będzie to wdroży Noto mamy do czynienia z czymś co staje się toporne trudne do ogarnięcia trudne do słuchania i coś zaczyna być trochę przerostem formy nad treścią i Outside jest o tyle ciekawe, że jeżeli zaczniemy się pytać fanów, bo jego będą ludzie nie będą uważali, że zarówno z wielkim sukcesem, jaki ludzie, którzy uważają, że jest trochę przerostem formy nad treścią tutaj wydają się bardzo dobrze to odzwierciedla pełen tytuł tego albumu, który pan podał na wstępie tego się nie zapamiętać nic z tego tytułu oczywiście nie korzysta, ale kwota jest albo miał być również trylogię albo nawet dłuższym projektem idea była taka, że boi do końca dwudziestego wieku będzie nagrywał 1 album rocznie bądź ewentualnie jak trylogia z Brianem Eno, która będzie kontynuować historie, które zaczyna się Outside natomiast do tego nie doszło w wyniku przecieku trup utworów technik studyjnych i popracuje opublikował i boi się, że wycofuje się pomysł niestety nikt go nie zrealizował, chociaż 2 inne utwory zostały ukończone ukazały się na japońskiej wersji Said im dary wielu Redy sektor, a miały miejsce sama albo tak nie, bo pomyślałem mam nadzieję, że też do tego powróciły po informacjach że, gdyby jest że, że twórczość, bo jego to jest takie pokazywanie wielu twarzy i tutaj na tym albumie, gdyby kolejna nowość te twarze niektóre, który wspomniał to taki taki szarmancki biseksualistą sanki do jej czy też właśnie ten umalowane UFO ludek czy Alien z jego Stardust ta czy też taki, że dane by jak Ameryka czy też później jakiś taki wampir ręczny szczuplej czy też dyskotekowy jedz z ZDM tutaj mamy właśnie nową nową odsłonę nową twarz, ale proponuję panie doktorze myśmy do tej twarzy do albumu powrócili po informacjach Radia TOK FM, a także posłuchali jeszcze 1 fragmencie, ale to już po informacjach też państwa moim gościem jest pan dr Mirosław miernik z Instytutu anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego dzisiaj rozmawiamy o opłacie Davida, bo z roku 1995 Łany outsider Knighta oddają chodzi o uczuciu MR Bailey Grey Blue no lenia gafy Drama Hyper Psycho Szanowni Państwo, bo tak brzmi tytuł tego utworu informacji o 1120 po informacjach wracamy przez bezbłędnie rozpoznali państwo ode model płyty łan outsider Nate Adler daję sobie art życzą mediów bez jego praw Grey Blue no lenia Gosek Drama Prasałek Psycho, czyli płyta Davida Bowie z roku 1995 państwa moim gościem jest pan dr Mirosław miernik z Instytutu anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego dzisiaj przypominamy tę płytę, a może nawet mówi rozmawiamy o niebo, bo jestem przekonany, że dla wielu słuchaczy to jest nie jest zapomniany albo z pewnością nie dla pana dr. Mirosława miernika tak może pani syn pełen podziwu, że udaje się panu pełen tytuł powiedzieć jak po raz pierwszy w całości powiedział wczoraj przygotowujące do dzisiaj audycji natomiast tak albo jest kluczowe to co, o czym pan wspomina przed przerwą też boi na nim swoje własne kreacje artystyczne personalne do perfekcji doprowadził można powiedzieć tak jak byliśmy na innych albumach bądź okresach od swojego mieliśmy jakąś persony, którą boi przyjmował związał się tak naprawdę z jego strachem scenicznymi tym, że dał się być otwarcie swoboda chce mieć wizję Stardust mieliśmy sytuacje piłka i wiele wiele innych miast Autsajder, który w swojej narracji przyjmuje trochę taką cyber bankowi trochę taką detektywistyczną strukturę, gdzie mamy szereg postaci we wszystkim się wciela były i mówimy nawet wizualnie jak ktoś ma albo w wersji fizycznej to w książeczce widzimy właśnie w jego miejsce detektywa na Senat warstwą szereg innych posesji we wszystkim się wcielił bo, który był za pomocą makijażu bądź cyfrowych technik upodabnia do innych postaci bądź różne wariacje wizualne natomiast jest to nieco Gazeta na pewną ciągłość tutaj pomysł był jego, ale jest również powrót do pewnych rzeczy, które były wcześniej albo jest również dystopijny odzwierciedla obawy, które pojawiały pod koniec lat dziewięćdziesiątych co przyniesie 2001. bieg jest to drugi wystąpi inny albo był jego o dajmy do albumu jest pierwszy od lat siedemdziesiątych, który był bardzo się nie zainspirowany twórczością George Orwell szczególnie roku osiemdziesiątego czwartego, aby do, którego były wprost nawiązuje na swoim albumie Outside pewnej chwili wspomina, że w ramach ona jedna z postaci posiadała Bullet prócz maskę maskę kuloodporną utworzy kandydat nadaje do zmieniliśmy sklep sprzedawał bóle w prostej z, czyli kuloodporne twarze natomiast muzycznie też słychać słyszeliśmy troska by utworu Danutę i słyszeliśmy bardzo charakterystyczny fortepian Majka Gersona pianisty, który współpracował z, bo im od czasów, ale Sejm i w tytułowym kawałku z tej płyty właśnie słyszymy również solówkę fortepianową bardzo charakterystyczną, więc mamy tak jak najbardziej mamy procesu obiegu pewną stałością, czyli no nie stałości zainspirowany popularnością muzyki industrialnej względną popularnością, chociaż w połowie lat pięćdziesiątych to była w tym miejscu popularność zaś eksperymentować z brzmieniami elektronicznymi trochę z wyższymi gitarami łączyć to z tekstami, które właśnie zastanawiają się na tematy ciemniejszej strony natury ludzkiej również twórczość ludzki sam albo jesteś komentarzem na temat sztuki jej roli w życiu dowolności tej sztuki jak i również co się dzieje, kiedy sztuka ingeruje za uszne ludzkie ciało trybu szczególnie zainspirowany twórczością artystów performance owych, którzy eksperymentowali z własnymi ciałami, których sztuka często jest dosyć kontrowersyjna mówimy o takich jak on, a tej kres Berlin czy Herman nić najbardziej znane inflacja Burda nabyć zlustrować to słuchaczom była, kiedy poprosił znajomego, aby postrzelił go w ramach 21800 sześćdziesiąty pierwszy roku do tego stopnia, że można się zastanowić czy to sztuka pytań, które wprost pada na płycie Press wydaje mi się, że boi tutaj, który często flirtował z przekraczaniem granic to jest odpowiednio w sztuce szczególnie, jeżeli pomyślimy o tym, że zaczną swoją karierę artysta folkowy programy wczesnych albumów to jest bardzo oczywiste potem przed w kierunku okazji Stardust mamy tam stały ruch ciągły ruch ciągłe poszukiwanie czegoś nowego i często eksperymentu dane czasami nieudane natomiast zawsze tak jak, bo sam zwykł mawiać nie wiemy, dokąd dojdziemy, ale na pewno nasza wspólna podróż będzie ciekawa, więc te poszukiwania słychać nauce jak mówiłem wcześniej to co jest również kluczowe i co też tworzy taki most między wystąpieniem dajmy to za Outside jest eksperymentowanie z słowem jak były nagrywał dajmy do 100 działu i zaadaptował podejście do pisania, które artyści pokroju Williama Morusa wykorzystywać tzw. kart nawet pisał zdania słowa na kartkach papieru chciał je rzucał w powietrze i zbierał je dowolnie no bo oczywiście zawsze będzie się z duchem czasu, więc niczego nie robił fizycznie na kartach papieru są karty pierwszy zachowały można było na rozmaitych wystawach boimy się oglądać robił to za pomocą programu komputerowego, który nazwał, żeby zajrzeć, gdzie on sam chciał te słowa i branż dodał były oczywiście dopisywał do nich to miało trochę sensacji nie było zupełnie dowolne, ale też pokazuje to rząd chciał tym albumem trochę sprowokować słuchacza do podjęcia bardziej aktywnej roli jako no właśnie słuchacza co teraz się kojarzy bierną rolę tekst był jego nigdy nie były bardzo wprost tutaj ją to dalej pchnął na tym albumie panie doktorze podzieli się z panem moją obserwacją nie trzeba się zgodzić, że te wybory zabiera nas na tym albumie pewną podróż i i trochę musimy do samego końca poczekać, aby dostać utwór taki jak byśmy pewnie możliwego terminu podnóżka, którego da się po prostu tak słuchać dla jego melodii natomiast w pewnym sensie brakuje takiego takiej klamry na tej płycie czy ten ostatni utwór jest miły do wysłuchania pewnie najmniej myślenia trzeba włożyć tutaj proces słuchania natomiast gdyby zabrakło mi tego strzału z butelki od szampana tego głośnego wystrzału brak Club gry tak, mimo że bardzo albo to się z tym zgodzę zresztą ostatni utwór na tej płycie będzie żoną mit jest nagraną od nowa wersją tego samego utworu z płyty Buddy, a z siebie znowu ta ciągłość podkreśla tak jak mówiłem jak się dokonuje takiego pomysłu szczególnie fragment ma być trylogii ktoś nagle grywała, bo do ich zrezygnował z pomysłu, bo były przecieki z tego co ma zamiar zrobić do wczesnego internetu do mediów natomiast to też bierze z pewnego takiego chęć eksperymentowania jak zaczynam robić przeszkody eksperyment na eksperyment oczywiście może zakończyć się cudownym sukcesem albo nie i ten element błądzenia, którego boi się zupełnie nie bał jest widoczna tym albumie i duża ilość osób pamiętam, że po śmierci Davida Bowiego jeden z polskich dziennikarzy muzycznych Hajduk Piotr Walkowski powiedział, że z, bo jego nie należy się słuchać, bo wie nawet dowcipu natomiast do tego, że nie wie eksperymentuje poszukuje e-type 165 ciekawe i może nie znajdziemy też może takiego hipokryzji Stardust, chociaż do harcerskiej Les Les moim zdaniem jest bardzo dobry otwarty i szereg innych dwoje bardzo stoczni z piłki i Afryki są tam są szacunkowe utwór tak z faktem jest, że mamy 1005 prawie minut muzyki, która jest poprzedzielana krótkimi fragmentami narracyjnym, które wprowadzają słuchacza w świat płyty mamy też utwory dużo wolniejsze dużo bardziej zainspirowane późniejszą twórczością Scotta dżokera niż za ósmy rok jakiś muzyk start stać czy elementami płynącymi z muzyki soulowej, jaką mieliśmy na Young Amerykę, więc tutaj tak jest trochę takiego błądzenia, ale to jest właśnie trochę rolniczo daje siłę tego albumu on zmusza nas do myślenia o nim i do powracania do rozmawiania tutaj posłużę się może takim odniesieniem do twoim PiS nowej serii Twin Peaks zresztą, bo tu pisarz brał udział w ogniu księdza mną jak obejrzałem po raz pierwszy ten serial nie podoba mi się nie podobał mi się i byłoby wszystko zapomniał, gdyby nie to, że nie mogłem przestać o nim myśleć rozmawiać czy to było artysty był kotem to miało coś dopowiedzenia i zauważyłem, że to stymulowało dyskusji chciało się o tym myśleć i jest to coś co, bo i chciał swoją sztuką osiągnąć przynajmniej wedle jego słów z jego ostatniego albumu blackstar 9 utworów mówi wprost, że starał się robić rzeczy na wspak tak, aby ludzi sprowokować domyślenia, więc jest to wydaje mi się taki sposób zamierzone jest to coś gdzie, gdyby pozostał w tej bezpiecznej niższy robienia tego cały czas z tym z czego się w domach największą popularność brzmienia rockowe typu lista raz bądź brzmienie bardziej popowe z koalicji, lecz zdając wydaje mi się, że byłoby to dużo mniej ciekawe i pewnej chwili nikt nie chciał o tym, bo im gadać atak nawet osoby, które nie lubią Saj chcą o tym rozmawiać widzą tam wady, ale są owady, które prowokują do dyskusji prowokują domyślenia podawać nie podoba się inna kwestia dyskusje personalne natomiast jest ten element angażowania właśnie słuchacza, który wydaje mi się bardzo kluczowy rocznic zapominamy, że UPO jest jak najbardziej częścią sztuki artyści popowi często z czasu stają się artystami sztuki tzw. wyższej bardzo dziękuję panie doktorze dzisiaj rozmawiamy o płycie Outside, której autorem jest David Bowie tym razem bez pełnego tytułu płyty państwa moim gościem był pan dr Mirosław miernik z Instytutu anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego informację Szanowni Państwo już za kilka minut o godzinie jedenastej 40 dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara, a nad jakością naszych połączeń czuwał Szymon waluta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA