REKLAMA

Jak budować relacje z dzieckiem w świecie technologii?

Jak z dzieckiem
Data emisji:
2021-02-07 12:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
16:22 min.
Udostępnij:

Kiedy zaczynać przygodę dziecka z internetem - w jaki sposób? Kiedy jest dobry moment, w jakim wieku może/musi być dziecko?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jak z dzieckiem jak z dzieckiem niedzielnym magazynie Radia TOK FM kłaniam się państwo ponownie Przemysław Iwańczyk w towarzystwie naszego gościa z nim to nie, bo chińska szefowa nowoczesnych sieci nowoczesnych szkół dla dzieci młodzieży z listy i 3 współautorka projektu cyber mocna szkoła dzień dobry dzień dobry bardzo miło wydaje się, że otwieramy temat, który nawet nie jest rzeką to w można dyskutować na ten temat i też wymieniać argumentami do do jutra, ale Rozwiń » spróbujemy to skompensować kwadrans, jaki mamy naszą audycję, kiedy rozpocząć przygodę dziecka z internetem poznaje się, że co rodzic to inna opinia tak to prawda tutaj jest mnóstwo mnóstwo lęku mnóstwo niepokoju cały czas jest takie podejście do świata wirtualnego, jakby to było coś zupełnie nowego obcego i groźnego natomiast wydaje mi się, że powoli moglibyśmy zacząć myśleć o tym także już, że ten świat jest naszą rzeczywistością już dużo o nim wiemy na pytanie, kiedy zacząć pewnie taka naturalna odpowiedź byłaby jak najpóźniej, ale też nierealnym dzisiejszym świecie najczęściej taki wiek i 34 lata, kiedy dzieci zaczynają oglądać jakieś bajki zaczynają od czasu do czasu dostawać nasz telefon do do ręki to jest taki moment, gdy zaczyna się to naturalny sposób pojawiać się naszych dzieci i pewnie nie rekomendowała tego, żeby właśnie dwu 3 czterolatkom dawać właśnie telefon do łapy i sadzać ich często przed przed komputerami natomiast natomiast tak to się dzieje, ale pani mówi, że idealnym świecie byłoby odwlekać ten moment inicjacji jak jak najdalej, ale z kolei inni rodzice, którzy myślą o swoim dziecku bardzo projektowo już są w stanie zaplanować jego karierę nie tylko edukacyjną, ale i zawodowo mówią nie jak wcześniej dziecko nabywa kompetencji, które przydadzą się w życiu no właśnie tutaj tutaj pan porusza tak bardzo bardzo ważny wartościowy wątek, bo w gruncie rzeczy w świecie wirtualnym jest dużo dużo dobra tam jest mnóstwo szans rozwoju jest mnóstwo świetnych aplikacji jest jest mnóstwo okazji do tego żeby, żeby zmienia się tymi informacjami i naszym zadaniem nas rodziców jest to, żeby nauczyć naszych dzieci i pokazać im właśnie to tę Jasną stronę mocy i to co dobrego jest w internecie, jeżeli to będziemy potrafili zrobić to to wcale nie musimy opóźniać tego momentu maksymalnie tak nie czekajmy na to kiedy dzieci będą miały 101112 lat zresztą tak jak powiedział to jest po prostu niemożliwe w dzisiejszym świecie tak tylko, że nie ma narzędzia do edukacyjne, które fundowali nam mówi swoim pokoleniu nasi rodzice nie były obarczone żadnym ryzykiem na szczyt, dostając książkę do ręki nie było możliwości by natknąć się tam niebezpieczne treści albo nawet takie, które trzeba odpowiednio wytłumaczyć czy dając do ręki takie narzędzie, jakim jest internet jednak trzeba wprowadzić przynajmniej ten samo uciekł który, który pozwoli umiejętnie z tego korzystać, ale też opowie o tych pokusach mam wrażenie proszę wybaczyć porównanie-li ktoś się na nich buzie, że w tej chwili z tymi technologiami jest trochę jak z alkoholem jest dla wszystkich trzeba umieć z niego korzystać to prawda ja może tutaj jeszcze się odniosę do tego co pan powiedział tych książkach ja pamiętam jak sięgam po sztukę kochania, która gdzieś tam wysoko była na płotkach rodzicu i będzie pani było, ale było wysoko na półce, a nie da się części treści z internetu położyć wysoko na 2 są pewne narzędzia, które nie ma umożliwiają jednak to, żeby żeby, żeby się zabezpieczyć natomiast tak zdecydowanie to co jest kluczowe to, żeby dzieciom towarzyszyć właśnie w obecności w byciu w świecie wirtualnym żeby, żeby się tym interesować, żeby wiedzieć co tam dzieci robią co lubią, dlaczego to lubią to jest tak naprawdę klucz do tego, żeby było, żeby było bezpiecznie żeby, żeby żeby, żebyśmy mieli też wstęp do tego do tego świata chyba najgorsze to co możemy zrobić to zacząć kontrolować w tym świecie oni są niezwykle sprytnie szybko wyłapią żal, że tam jest nasza kontrola, czyli kiedyś przeszukiwano kieszenie naszych kurtek i oni bardzo sprytnie będą wiedzieli jak uniknąć tego, żebyśmy zobaczyli co oni co oni tam robią, czyli taka taka obecność nasza zainteresowanie tym światem tutaj koleżankami coś takiego ciekawego kiedyś powiedziała, że małymi dzieciakami to jest także my jesteśmy przewodnikami dla dla nich świecie właśnie cyberprzestrzeni, a dużymi dziećmi to jest także to oni są naszymi przewodnikami i pozwolimy tutaj pełnić taką właśnie rola może się okazać, że oni nam wskażą dużo naprawdę ciekawe różnych rozwiązań narzędzi blog głos, więc warto warto po prostu się też bardzo otworzyć proszę teraz poinstruować jeśli mogę panią prosić rodziców w jaki sposób nie mogą wykonać ten pierwszy krok bo, bo to, że umiemy korzystać jeszcze nie oznacza, że wiemy jak no właśnie mi się wydaje, że tutaj jest taki by to z tego co musimy musimy zdawać sprawę, ale dobrze jest o tym pomyślę jak dzieci jeszcze nie nie są takie duże to jest to jest to, że ten świat tak naprawdę wirtualny jest ten świat na rzeczywiste to jest to czym żyjemy i to nie tylko jego wszyscy my też dorośli szczególnie pandemii i to nie jest tak, że jak idziemy z dziećmi do parku to uczestniczymy w tym wszystkim, a właśnie dzieci przychodzą do domu mają chwila nie wiem z telefonem z z tabletem to to już tylko ich świat kluczem jest to, żeby od początku się interesować oczywiście jest bardzo trudna, bo to jest czas, kiedy dzieci i 8 wydaje się, że się wyciszają mamy Święty spokój to jest ten moment, gdy możemy napić kawy, kiedy cisza i wcale nie mamy ochoty często tam zaglądać i też nie zawsze te treści będą nas ekscytować natomiast wydaje mi się że, że takie wchodzenie w ten świat na zasadzie takiego samodzielnego szukania sprawdzania co by tam mogło dzieci zainteresować to jest szansa, że nam, że na mnie wejdzie tylko to jest to jest moje dalsze dzieci są jakieś aplikacje, które dzieci sobie przekazują na o nich informacje w szkole jakieś trendy, więc będzie bardzo ciężko na własną rękę, a to zrobić dzieci są tutaj najlepszymi przewodnikami tym zajmuje się cyber mocno szkoła, a cyber mocna szkoły to jest właśnie projekt fundacji Kronenberga Citi banku i naszej szkoły angielskiego dla dzieci i młodzieży Alice z tej naszą misja WHO jest to, żeby z 1 strony uświadamiać nauczycieli w jaki sposób w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o internecie jak jak uczyć właśnie tego mądrego wykorzystywania świata wirtualnego z drugiej strony naszym celem jest to żeby, żeby edukować rodziców zresztą w środę nad sobą webinarium na naszym blogu list tej PL na Facebooku naszej szkoły Airly wstecz na profilu znajdą państwo informacje na ten temat właśnie w najbliższą środę będzie będzie rozmowa o tym jak jak do skierowana do rodziców jak w jaki sposób właśnie dbać o to żeby, żeby w internecie bezpiecznie, żeby było mądrze, a trzecim naszym odbiorcą są dzieci też będą kolejnym Kos no wieki jako kolejny etap będziemy też tworzyć właśnie treści skierowane do dzieci do młodzieży i postaramy się w taki lekki przystępny sposób też edukować dzieciaki co jest bardzo ciekawa i tutaj warto o tym powiedzieć to to, że internet i wirtualny świat daje niesamowite możliwości do rozwijania kreatywności, a wszystkie badania ostatnie pokazują, że dzieci są, owszem, oni są odbiorcami i godziny spędzają w taki dosyć bierny sposób w sieci natomiast brakuje jedynie tak chętnie działają kreatywnie nie tak chętnie tworzą w internecie, a to jest znowu sprawa ich niskiej samooceny strach strach przed oceną no bo są te lajki serduszka i to jest taki temat ciekawy, więc tak naprawdę znowu co rodzice mogą robić wzmacniać wzmacniać jeszcze raz wzmacnia swoje dzieci, żeby oni wierzyli w siebie my też musimy wierzyć w to, że dzieci, że dzieci będą potrafiły się tam zachować odpowiedzialnie i przede wszystkim właśnie towarzyszyć dzieciom pokazywać czemu są odpowiedzialne zachowania w sieci, więc tutaj trochę rozwinęła odpowiedź, ale generalnie tym jest nasz projekt, czyli edukujemy rodziców nauczycieli dzieciaki i chcemy pokazać mocne strony też bardzo się skupiamy na tych pozytywy związane ze światem wirtualnym, bo wszyscy chyba teraz też pandemia się dobrą okazję przekonaliśmy się, że naprawdę ten świat daje mnóstwo możliwości ja nawet ostatnio jestem oczarowana niesamowicie nasze spotkania pracy jak się jak też nam dają dużo nowych możliwości i jak zaczynamy skutecznie współpracować ze sobą i tego samego się mogą uczyć nasze nasze dzieci teraz tak to wygląda to jeszcze na koniec zapytam, ponieważ szkoła językowa ma też doskonałe rozeznanie wygodę kompetencje polskich dzieci i rodziców na tle odpowiedników rówieśników za granicą myślę Europie musiałem odesłać słuchaczy do badania prof. Jacka Maziarskiego on prowadzi takie badania to są badania europejskie i kiedy on-line 1919 państw bierze w tym udział i nie odpowiem panu niestety na to pytanie dokładnie jak jak Polska się plasuje na tle innych państw natomiast co ciekawe właśnie suka słuchałam ostatnio prof. Jon opowiadał o tych badaniach to, że wcale te wyniki nie są aż tak negatywna to znaczy, jeżeli chodzi o Polska to procent dzieci, które robią te złe rzeczy w internecie bardzo groźne rzeczy w internecie to jest też kilka kilka procent kilkanaście procent spędza czas może nie do końca rozsądnie natomiast jeśli chodzi o tak groźne zachowania to właśnie on mówił o tym że, że w sumie to wcale nie jest taki taki wysoki procent tak samo jak zresztą, jeżeli chodzi o procent dzieci, które właśnie wykorzystują internet w takim bardzo mądry sposób i tylko właśnie spędzają czas na rozwijaniu swoich różnych kompetencji to też tylko kilka procent, czyli tak samo tak samo jak wypada podobna skala do tych do tych negatywnych takich mocno negatywne tak zachowań ja myślę, że tutaj dużo jest bardzo dużo nas lęku i też właśnie prof. Pyżalski mówił o tym, że my też się skupiamy na tych negatywnych często te badania te są prowadzone w taki sposób, że badamy te negatywne rzeczy tam się te od zagrożenia dlatego tak dużo jest o tym mowy i rodzicach jest strach a, a jest mnóstwo szans i naprawdę wartościowych treści zarówno dla tych, którzy dzieci, ale też dla małych dzieci są cudowne aplikacja, która uczelnia obchodzić rozpoznawania emocji są różne różne gry, które są takie wyniszczające wręcz może to się wydaje dziwne, ale ćwiczące mają wolne rzeki takie wyciszają c to jest tylko kwestia tego, żeby znaleźć znaleźć chwilę, żebyśmy my dorośli znaleźli chwilę i i poszukali tego zainstalowali sobie w telefonie i podsuwali też dzieciom czasami tutaj mówi o tych maluchach ze starszymi to ciężko z tym boksowaniem już, więc takież chciałam tutaj polecić pan na koniec, bo pewnie już powoli tak wam powinniśmy kończyć właśnie 2 książki 1 książka to jest książka brytyjskiej pedagożka szkolnej i państwo się nazywa 7 dni to tytuł tej książki i też książka skierowana do młodzieży i ona pokazuje właśnie z perspektywa sprawczyni przemocy i perspektywa ofiary przemocy okazuje się, że często ta ofiara to też sprawczyni to też ofiara i właśnie mówi o hejcie w internecie, a druga książka dla młodszych dzieci to się dzieciaki wydana przez wydawnictwo muchomor napisana przez UKE Łukasza Wojta sika, który jest ekspertem fundacji dajemy dzieciom siłę, która zresztą duża dużo dużo działa właśnie w tym temacie to też jest taka ciekawa ciekawa lektura dla dla dla dzieci za szkołę podstawową przy podstawowej dzieci się dzieciaki mają zadbać o bezpieczeństwo w internecie tam siedziały różne ciekawe ciekawe historie takie też też chętnie zaproszę właśnie rodziców na na webinaria Ergis z tej fundacji Kronenberga prowadzone przez Maćka była i Zuzanna Piechowicz i też na naszego bloga, gdzie też dużo tekstu jest poświęcona właśnie temu tematowi zresztą trzeci naprawdę nas mnóstwo ciekawych kwestii na ten temat i tylko na końcu właśnie przestrzegła rodzicu przed tym, że pytanie tylko tych tekstów, które tak bardzo straszą nie bójmy się tego, bo wolę nie jest tutaj dobrym doradcą i im bardziej będziemy się bali mniej dzieci będą nam mówiła o tym świecie, która jest w gruncie rzeczy też ich realny świat rzeczywisty świat dziękuję pani bardzo tania chińska szefowa sieci nowoczesnych szkół dla dzieci młodzieży lista liczy współautorka projektu cyber mocna szkoła, bo naszym gościem kłania się, że pani dobry dzień dziękuję nawzajem rdzenia państwa zaproszę na informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA