REKLAMA

Zmiany w przepisach ruchu drogowego

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2021-02-08 13:20
Prowadzący:
Czas trwania:
25:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo w towarzystwie Krzysztofa Woźniaka prowadzącego audycję skołowani w radiu TOK FM dzień dobry Krzysztofie czy dobre, bo mówimy o tym, jaki był rok 2020 na polskich drogach mam wrażenie mimo licznych bezwzględnych, że bezpieczeństwo na drogach jest trochę jak nie wiem z wynikami sesji giełdowych nie był opieramy się liczba, ale można je interpretować na różne sposoby i tak jest z rokiem 2020 jeśli chodzi o bezpieczeństwo mniej Rozwiń » wypadków zabitych i rannych, ale nie mówią, że jest to rok był to bardzo niebezpieczne akty do tego podchodzisz po pierwsze musimy poczekać na końcowe dane KG Policji te raporty z reguły pojawiają się gdzieś na przełomie lutego marca więc, więc jeszcze trochę poczekamy, chyba że będzie to w tym roku szybciej ze względu na to, że faktycznie te spadki w liczbach bezwzględnych były zanotowane zobaczymy 2, jaki był rok 2020 on pokazywał pokazuje pewną tendencję, która jest od kilku lat mianowicie tak oczywiście było mniej wypadków było mniej osób rannych mniej zabitych i to wszystko jest jasne i to wszystko jest skutek oczywiście pandemii covid 19 lockdownów, które niejednokrotnie zamykała nas w domach, jaki był pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego moim zdaniem dla tych, którzy podróżowali nie był bezpieczniejszy nie był bezpieczniejszy i nie był dużo niebezpieczniejsze niż zwykle podejrzewam, że był taki sam jak lata poprzednie oczywiście dla tych co podróżowali dla mam to przepraszam krzyżową to rozumieć w ten sposób, że wypadków było mniej ze względu na to, że w marcu kwietniu właściwy sposób bezwzględny zostaliśmy zamknięci w domach natomiast jeśli już ktoś poruszy wybierał tego ryzyko niebezpieczeństwo było tak samo wysoki jak w latach poprzednich tak rozumiem to co powiedziałem przed chwilą tak tak, jeżeli spojrzymy znowu na bezwzględne dane to tak mieliśmy tych wypadków mniej mniej rannych i osób zabitych, ale jeśli przeliczymy np. liczba zabitych w wypadkach drogowych na 100 wypadków to już nam się pogorszyły te statystyki więcej osób zginęło w przeliczeniu na 100 wypadków niż to było w poprzednich latach czy w takim razie można powiedzieć, że było dla podróżujących bezpieczniej no ryzyko śmierci w wypadku drogowym było większa, jeżeli mieliśmy w ostatnich latach mniej więcej 99 pół osoby na 100 wypadków zabitych to pierwsze dane, które na, których możemy opierać się mówić, jaki był rok 2020 pokazują, że ten wskaźnik był powyżej 10, a nawet więcej, więc nie wiem czy to było bezpieczniej tak na polskich drogach dla tych, którzy podróżowali powiedział, że marzec kwiecień już luty marzec kwiecień lockdown, ale lockdowny też były w innych miesiącach, jeżeli spojrzymy na dane poszczególnych miesiącach w poszczególnych porach roku to widzimy ten związek właśnie w momencie, kiedy im większe inaczej im większy blok dał im bardziej byliśmy ograniczeni w mobilności tym właśnie ten przelicznik osób zabitych na 100 wypadków był większy i oczywiście było znowu mniej wypadków, ale znowu więcej osób zginęło na na przeliczeniu na 100 wypadków to jest bardzo ciekawe i powinno być szczególnie analizowane tak niewątpliwie pandemia miała wpływ na to co się działo na polskich drogach w jaki sposób można tłumaczyć to że, że jest niebezpiecznie wciąż nowo przecież przybywa nam dobrej jakości dróg oddano kilka odcinków dróg ekspresowych remontowane są też inne samochody mamy coraz lepsze pytanie tylko czy bezpieczniejsze, gdzie szukasz przyczyn takiego stanu rzeczy przede wszystkim trzeba zobaczyć, że jeżeli był mniejszy ruch, a tu znów wrócimy do tych najbardziej zamkniętych okresów, czyli właśnie luty marzec kwiecień to niekiedy ruch na drogach krajowych spadał do około 50% w stosunku do tego co było rok wcześniej jak spojrzymy na różne miasta to przeróżne to było 203040 w Krakowie też około 50 proc 50%owy spadek ruchu był na drogach w pewnych okresach więc, więc tu, jeżeli jest mniejszy ruch mniej samochodów mniejsze prawdopodobieństwo zakorkowania się, więc możemy sobie pozwolić na szybszą jazdę prędkość to jest problem od lat na polskich drogach nierozwiązane zresztą tylko tak powiem na marginesie, że ostatnio amerykańskie badania Instytutu, który zajmuje się państwowego Instytutu, który zajmuje się bezpieczeństwem na drogach w USA przeprowadził szereg crash testów i pokazał, że z nawet wzrost o 10km/h prędkości w momencie uderzenia w momencie wypadku ma bardzo duży wpływ na skutki tego wypadku i czym szybciej jedziemy tym większe prawdopodobieństwo samego wypadku, ale też tego, że będziemy poważnie ranni lub lub poniesiemy śmierć zginiemy po prostu w tym wypadku, więc główną przyczyną śmierci chcę to podkreślać nie wypadków samych, ale tych najtragiczniejszych z finałem zgonu to jest prędkość to jest energia kinetyczna, którą pojazdy wytwarzają przypomnę, że w takim równaniu na energię kinetyczną ta prędkość do kwadratu to jest fałsz Kwadrat razy masa podzielona przez 2, więc ta prędkość jest najważniejsza, bo ona rośnie do kwadratu im szybciej jedziemy tym większą energię kinetyczną wytwarzamy tym więcej potrzebujemy, żeby wytracić w razie czego tej siły, którą uderzamy w tym przypadku, więc prędkość to jest podstawa, a skoro był mniejszy ruch no to można było się bardziej rozpędzać druga rzecz, dlaczego jest dalej niebezpiecznie na polskich drogach po w rzeczywistości mało co się zmienia tak powiedział, że przybywa nam dróg szybkiego ruchu ekspresówek autostrad tyle, że to też nasz Polski przykład pokazuje, że niekoniecznie musi się przekładać bezpośrednio na poprawę ruchu drogowego przypominam, że my w Polsce autostrady drogi ekspresowe mamy najniebezpieczniejsze w Europie, czyli znów na 100 wypadków najwięcej osób ginie i na miliard przejechanych kilometrów, bo to też takie badania, które pokazują wiele zagrożeń z czego to może wynikać z twoim zdaniem skoro przecież autostrada pomijam już liczbę pasów, które Manu jest budowana chyba tym samym systemem czy w Polsce czy w Niemczech czy w innym kraju chyba towarzyszymy ja bym powiedział, że w Polsce pomimo tego, że gdzieniegdzie faktycznie może brakować dodatkowego pasa ruchu to jakościowo autostrady mamy najnowocześniejsze w Europie przynajmniej jedna z najnowocześniejszych, więc tak Otóż to wynika z tego, że musimy patrzeć na bezpieczeństwo na drogach jako swoisty system i problem społeczny na ten system składa się działanie 3 etapu wejdą one muszą być te etapy muszą być wspólnie realizowane jest infrastruktura, czyli to co powiedział właśnie odpowiednie drogi chociażby autostrady ekspresówki, ale przede wszystkim drogi przystosowane do miejsca, w którym one są wybudowane do potrzeb, jeżeli wybudujemy autostradę w mieście często mamy w Warszawie, ale też w innych miastach drogi o przekroju autostradowym 2 jezdnie kilka pasów ruchu szerokich tak jak np. nie wiem Grochowska w Warszawie myślę, że część osób zna chociażby właśnie wypadków drogowych informacje o wypadkach drogowych to ludzie będą jeździć podobnie jak autostradach będą się rozpędzać nie będą jeździć 50 km na godzinę tylko dużo szybciej co też pewne badania pokazują, więc ta infrastruktura musi być odpowiednio dostosowana do miejsca to jest bardzo istotne musi być odpowiednie prawo jego egzekwowanie i jest wspólny element nie wystarczy tylko napisać przepisów drogowych w jakiś jasny sposób, które będą dobre to jest bardzo trudna rzecz, ale trzeba też je wdrożyć w życie i stosować i w pewien sposób ja się nie, bo te słowa zmusić ludzi do przestrzegania przepisów drogowych no i trzeci element trzeci taki filar poprawy bezpieczeństwa na drogach jest edukacja tutaj znów nie wystarczy wybudować tej autostrady, gdzie będziemy mogli szybko jej chcieć faktycznie nie jest duża separacja pomiędzy uczestnikami ruchu drogowego, ale musimy odpowiednio pokazać, dlaczego ta droga jest takiej jakości jak się na nich zachowywać i to, że jedziemy np. 140 km, a dużo osób jeździ dużo szybciej to musimy też zachować odpowiedni odstęp im szybciej jedziemy tym więcej czasu potrzebujemy na zatrzymanie się wyhamowanie przed jakimś zator zagrożeniem na drodze mam wrażenie, że ten system edukacji właśnie na drogach ekspresowych drogach szybkiego ruchu jest jeszcze kiepsko działające i to wynika z wielu przyczyn m.in. dlatego że dalej często do najbliższej drogi szybkiego ruchu z jakiejś miejscowości, gdzie jest ośrodek szkolenia kierowców jest daleko 2 przepisy wcale nie nakazują kursantom uczyć jazdy na drogach ekspresowych drogach i autostradach jest powiedziane, że ileś tam godzin trzeba jeździć na drogach, gdzie można jeździć szybciej niż 70 km na godzinę bodajże 3 godziny muszą być na takiej drodze, jeżeli się nie mylę, jeżeli dobrze pamiętam, więc to jest nic, ale nic nie jest powiedziane na ekspresówce na autostradzie pomiędzy 7080, a 120140 km na godzinę jest olbrzymia różnica, więc tak jak mówię te 3 elementy muszą współgrać muszą się uzupełniać muszą jednocześnie zadziałać, żeby poprawa na drogach była realna, a nie tylko jakimś tam hasłem na potrzeby wielokrotnych i wielu kampanii społecznych, które w Polsce były przeprowadzone na całym świecie Krzysztof Woźniak prowadząca audycję skołowani radio TOK FM jest naszym gościem Radia teraz zapraszamy państwa wspólnie na informacje o nich wracamy będziemy kontynuować temat czy polskie drogi są bezpieczne to na przykładzie ostatnich 12 miesięcy pozostać państwo z nami Ania się po informacjach Radia TOK FM Krzysztof Woźniak prowadząca audycję skołowani w radiu TOK FM jest naszym gościem Krzysztofie słyszysz nas bardzo dobrze dzień dobry jeszcze raz ach, ale wracamy do tematu, który poruszam poruszamy od godziny czternastej chodzi o to czy Polski polskie drogi były bezpieczne w roku 2020 typu podkreślała wielokrotnie w pierwszej części naszej rozmowy istotne jest egzekwowanie prawa ruchu drogowego w jaki sposób powinno się też wymusić na kierowcach ostrożniejsza jazda mogę powiedzieć na swoim przykładzie nic tak działa jak odebranie prawa jazdy na 3 miesiące no tak wiem, czego zmierzasz, owszem, 3 miesiące odebranie zatrzymanie prawa jazdy jest możliwe, jeżeli jedziemy szybciej 50 km na godzinę i więcej niż limit prędkości na obszarze zabudowanym pozwala bardzo boleję, że w w ramach zmian w ustawie prawo ruchu drogowym nie rozszerzono tego na inne drogi, bo nie rozumiem, dlaczego na innych drogach poza obszarem zabudowanym nawet na autostradach drogach ekspresowych idzie, jeżeli przekraczamy tak dużo tą prędkość to niemożna zatrzymywać tego uprawnienia, owszem, ale znowu założenie pewno ale, że to nie jest w 100%, bo znów mamy przykład ubiegłego roku w 2020 roku jak pokazują dane policyjne dane i dane też Inspekcji transportu drogowego było więcej przekroczeń prędkości właśnie od 50 km na godzinę więcej praw praw jazdy zatrzymano, więc w pewnym momencie ale, toteż jest wynik tego, że ludzie szybciej jeździli, bo mogli, bo właśnie ten ruch był mniejszy i można było się bardziej bardziej rozpędzić nie do wszystkich dociera to, że za takie wykroczenie można stracić prawo jazdy na 3 miesiące 2 zmierzam do tego, że jest to sankcja na tyle dotkliwa, a znam to z autopsji, że właściwie zmusza do refleksji po odebraniu tego prawa jazdy po 3 miesiącach, bo to utrudnia życie w tej chwili Obamowie byłem tym dotknięty własnej winy rzecz jasna nie przekraczam prędkości, która obowiązuje na danej drodze to po prostu zadziała na, a to ciekawa niedziela na ciebie jednak przeświadczenie, że przez przekraczania dozwolonej prędkości może kogoś zabić po prostu oczywiście ale, ale jeszcze, jaka jest pokusa bądź też presja jaka, jaka ciąży na kierowcach presja czasu co absolutnie nie tłumaczy tych zachowań, kiedy prędkość przekraczana, ale mówi dotkliwość sankcji spowodowała, że jednak przynajmniej ja się pilnuje oczywiście mając na względzie to, o czym mówi również czy bezpieczeństwo innych i swoje na drodze no tak no, więc ewaluacja pewna taryfikatora mandatów też by się przydała tak jak powiedziałem bardzo żałuję że, że ta sankcja w postaci zatrzymywania prawa jazdy nie została rozszerzona 6 to powiedzmy, gdyby obowiązywała ta sama zasada co w terenie zabudowanym to w terenie niezabudowanym byłoby to 140 km na godzinę tak na czy na autostradzie zaznaczy na jakiej zależy na jakiej drodze to to musimy poznać w zależności od tego jak jest limit prędkości na drodze, a mamy bardzo rozbudowane autostrady 140 km na godzinę 190 tutaj byłby próg tak za w zależności od tego, jakiego rodzaju jest droga ekspresowa 120100 km na godzinę poza obszarem zabudowanym na drogach no, jeżeli właśnie ekspresowych i nie, jeżeli nie ma 2 jezdni to 90km/h to w zależności wszystko tego, jakiego Kate, jakie kategorie droga tych limitów prędkości mamy też za dużo też można by było to jakoś ujednolicić i zmienić więc, więc no to zależy, na której drodze skoro jesteśmy już przy przepisach skoro jesteśmy już przy prawie o ruchu drogowym to powiedzmy słów kilka jego jego nowelizacji, o której nowelizacji obecnie w pracach parlamentu są nowelizacje 2 nowelizacje prawa ruchu drogowym mam wrażenie, że pytasz o tę związaną z pieszymi także zasadę pierwszeństwa pieszych przechodzenie na pas jasna druga to jest Apropos urządzeń transportu osobistego w tym tygodniu trafiła do prac Sejmu, ale to mam nadzieję, że temat na inną rozmowę, więc w Senacie obecnie jest nowela, o którą pytasz ona wprowadza 44 zmianę pierwszą z nich jest ta zmiana właśnie relacji pomiędzy kierującymi pojazdami, a pierwszymi, którzy wchodzą na przejściu dla pieszych zgodnie z nowymi przepisami pierwszy, który właśnie będzie dokonywać tego aktu wchodzenia na przejście dla pieszych będzie mieć przy pierwszeństwo przed nadjeżdżającymi pojazdami do tej pory miał, gdy już znalazł na tym przejściu dla pieszych dodatkowo kierujący dojeżdżając do przejścia dla pieszych będzie musiał po prostu zwolnić tak, aby nie narazić tego pierwszego wchodzącego na przejście dla pieszych na niebezpieczeństwo kolejną zmianą jest ujednolicenie jednak właśnie to, o czym mówiłem limitu prędkości na obszarach zabudowanych jak dobrze wiemy obecnie mamy 2 limity prędkości wynikające z ustawy, czyli pomiędzy dwudziestą trzecią 20, a piątą rano jest to 60 km na godzinę pomiędzy piątą dwudziestą trzecią 50 km na godzinę i ta nowela ujednolica ci tę prędkość do 50 km na godzinę przez całą dobę tylko tak dopowiem, że Polska jest jedynym krajem na pewno Unii Europejskiej w Europie całej, w którym takie rozgraniczenie jest na 2 prędkości na obszarach zabudowanych kolejna zmiana znów do pieszych to jest zakaz korzystania z urządzeń elektronicznych przez pieszego, który wchodzi na jezdnie ten zakaz korzystania z urządzeń elektronicznych nie tylko ze smartfonów i to jest dość szerokie pojęcie co to znaczy urządzenia elektroniczne jest zabronione w przypadku, kiedy korzystanie z tego ogranicza naszą możliwość obserwacji tego co się dzieje na jezdni torowisku to bardzo względne przepis nie uważa, że będzie mnóstwo wątpliwości wokół niego jego interpretacji daje szerokie pole do interpretacji, bo czy np. zerknięcie na zegarek albo korzystanie słuchanie muzyki w słuchawkach nie jest korzystaniem z urządzenia elektronicznego jest no jest, a ogranicza słuchanie muzyki mają możliwość obserwacji tego co się dzieje na drodze no gdzieś upośledza nasze zmysły tak, a wszystko są odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo, ale też tak by odpowiadać na potrzeby naszej rozmowy intuicyjną da tak tak, ale jestem jednak stanie jako osoba całkowicie sprawna i ze wszystkimi możliwymi receptorami zobaczyć czy coś nadjeżdża czy kierujący pojazdem dojeżdżając do przejścia dla pieszych zatrzymuje się przednim tak tak tak istotne natomiast natomiast jest to jest rzeczą, która będzie budziła mnóstwo wątpliwości, bo ci którzy, którzy zostaną pociągnięci do odpowiedzialności będą no wypierać to i mówić, że co wcale nie wpływało na ich bezpieczeństwo żaden żaden sposób jeszcze powiedzą właśnie niektórzy, a niektórzy będą mówić, że każde skorzystanie jakiekolwiek nawet trzymanie właśnie telefonu w ręce wpływa na to obserwacje i że pierwszy w ten sposób jakoś tam przyczynił do wypadku chociażby jest to 1 jest rzeczy, które warto powiedzieć, czyli zachowanie odstępu między pojazdami co to jest czwarta zmiana no właśnie ich bardzo istotna bardzo istotna bardzo potrzebna, chociaż jest 1 element, którego ja nie rozumiem, dlaczego wyjątek został pewien wprowadzone trzeba będzie utrzymywać połowę w razie oczywiście liczoną w metrach połowę tego co znajduje się na naszym prędkościomierza, czyli np. jeżeli znów jedziemy po autostradzie 140 km na godzinę to minimalny odstęp od pojazdu przed nami będzie musiał wnosić przynajmniej przynajmniej 70m tak to wynika tego minimalnego odstępu nie będziemy musieli zachowywać w momencie manewru wyprzedzania to jest rzecz, której ja nie do końca, który miał nie do końca rozumiem, dlaczego na autostradzie, czyli drodze dwujezdniowej co najmniej 2 pasach ruchu w każdym kierunku podczas wyprzedzania nie będę musiał zachować tego minimalnego odstępu od pojazdu przede mną tylko będę mógł sobie bliżej do niego podjechać towarzystw jeszcze jednoznacznie tak jeszcze 1 rzecz, która też daje pole do interpretacji mianowicie ta odległość no bo ile potrafimy wyznaczyć od punktu do punktu by co mamy oznaczone też na autostradzie chociażby 100m tak no mniejsza 7050m odległości raczej będzie musieli działać intuicyjnie w oparciu właśnie Real za bardzo nie do końca te 70 ta połowa prędkości tak główne bardziej ta połowa prędkości to około 2 sekund od poprzedzającego pojazdu, a to już jest łatwiej wyliczyć chociażby właśnie, przyjmując sobie jakiś punkt orientacyjny tak czy np. słupek pikieta Love to są takie biało-czerwone słupki odmierzające właśnie metraż na drogach przyjmujemy, że pojazd przed nami właśnie go mija, czyli tył pojazdu przed nami jest na wysokości tego słupka odliczamy 2 sekundy 2 sekundy i musimy dojeżdżać do tego słupka przodem naszego auta to wtedy więcej właśnie to jest ta odległość połowy prędkości, więc w, jaki sposób jesteśmy sobie to on w stanie zliczyć oczywiście nie wierzę w to, że i w tym przykładzie jadąc po autostradzie, a pręty ta odległość będzie 60 nie wiem 8m linii 70 to ktoś nam zrobi krzywdę to jest kwestia też zarządców dróg, żeby na drogach wskazywali tę odległość jest to możliwe do wymalowania na pasach ruchu tak się dzieje między nim na Węgrzech autor na Węgrzech na w Austrii w różnych krajach pewien sposób zarządcy dróg pokazują to właśnie odległość pożądaną pomiędzy pojazdami wszystko do zrobienia to jeszcze do 1 sprawy wrócę, którą poruszyliśmy w pierwszej części naszej rozmowy powiedziałem o tym od zależności między korkami w mieście i wzmożonym ruchem bezpieczeństwem nie do końca opłaca się to jest złe słowo, ale nie do końca służy nam jazda po nie zakorkowanym mieście, bo ryzyko wypadku zrobienia sobie przez wzrośnie znaczy, jeżeli nie stosujemy się do zasad bezpieczeństwa hitach tutaj przyjmujemy chyba błędne założenie, że wszyscy stosują na czy błędnym założeniem jest to, że w Polsce stosujemy do tych zasad bezpieczeństwa tak większość większości niestety z nas no nie przestrzega przepisów drogowych nie mówię tylko kierowca mówi też o pieszych rowerzystach w ogóle jako uczestnicy ruchu drogowego no i często łamiemy przepisy chodzimy jeździmy niezgodnie z przepisami inne są skutki, bo zdecydowanie więcej szkód robimy jadąc kilku nowym pojazdem, przekraczając dozwolonej prędkości np. 100 km na godzinę na obszarze zabudowanym niż jadąc na nowe rzeczy idąc z reguły zrobimy sobie tylko krzywda ani innym tak jak w przypadku właśnie ciężkich pojazdów no tak to co mówiłem infrastruktura, która jest często w miastach niedostosowana do potrzeb zachęca do szybkiej jazdy, jeżeli dodatkowo jest na niej pusto, jeżeli nie ma innych pojazdów, a to powoduje, że jest większe zagrożenie samego wypadku no i zwiększa też skutki tego tych wypadków, więc tak jak powiedziałem zarządcy ruchu zarządcy dróg muszą w końcu dobrze przemyśleć strukturę tych w tej infrastruktury w miastach i dostosowywać się do potrzeb mamy Krzysztof 2 minuty chciałbym jeszcze 1 rzeczy zapytać wracając do do tej kwestii nowelizacji ile czasu potrzeba, aby powiedzieć, że nowe przepisy zadziałały ile potrzeba na taką adaptację jeśli adaptację ludzką społeczną to wszystko zależy od tego w jakim nasileniu będzie mowa o tych nowych przepisach i tylko powiem, że już krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego przygotowuje mam nadzieję bardzo dużą bardzo szeroką kampanie na temat tych zmian ona jest niezwykle potrzebna prawdopodobnie ruszy z dniem, w którym te przepisy wejdą w życie, czyli planowany 1czerwca moim zdaniem jest to za późno ta kampania już powinna się odbywać już mówić już określać pokazywać no może już, ale w momencie, gdy Senat ją przegłosuje, a nie wątpię, że tak się stanie to już powinna ta kampania ruszyć i mówić o tym wielka odpowiedzialność też mediów jest, żeby zaprzestać już rozmową czy te zmiany są potrzebne konieczne, a mówić o tym co one wprowadzają jak trzeba się zachowywać i odpowiednio wymagać od strony od uczestników ruchu drogowego potrzebnych zachowań najprostsza rzecz ograniczenia prędkości zwalniać przed przejściami dla pieszych dla pieszych jednak rozglądać się czy jest bezpiecznie w pierwszej fazie nie ufać kierowcom nie ufać do końca samym sobie, że przemieszczamy się zgodnie z przepisami ja myślę, że będziemy potrzebować mam nadzieję, że jak najszybciej to się stanie, ale adaptacja i poznanie tych przepisów to zajmie około pół roku może rok dziękuję bardzo, tak jak powiedziałem jedno nie wiem bezpieczeństwo na drogach nie podlega koniunkturze politycznej zamiast dyskusji lepiej mówi tak zająć się tym jak jak poprawić nasze bezpieczeństwo choćby poprzez kampanie informacyjne Krzysztof Woźniak był naszym gościem prowadząca audycję skołowani radio TOK FM dziękuję bardzo, za rozmowę dziękuję bardzo, państwa zapraszam teraz informacje Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA