REKLAMA

Test: Kia Sorento

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-11 19:40
Czas trwania:
12:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór czy ktoś zaskoczył mnie jakoś nie potrafił mi się humory mogę powiedzieć, dlaczego banalny powód fajny samochód dzisiaj mamy i to nie jest żart Kia Sorento kolejna nowa generacja tak to tylko tyle właściwie z tego powodu chichoczą żonie chichocze po prostu to jest uśmiech na mojej twarzy mam nadzieję, że tobie się też udzieli, chociaż nie jest Rozwiń » to samochód doskonały od razu mówię, ale ale, ale jakoś tak z radością nie mówię pozwoli na dobra słuchamy kolejną już czwarta generacja Sorento dnia tak to jest czwarta generacja Sorento przypomnijmy jeszcze jakby ktoś zapomniał co to jest to jest duży SUV koreańskiej koncernu hyundaia pierwsza generacja to były samochody też wtedy duże 460, ale teraz długości, ale teraz czwarta generacja patrzy już 480 lat minęło ile tej pierwszej pamiętasz mniej więcej czy to dużo tych lat 2002 rok Koreę południową w Europie on się pojawiły w 20000405. były chętnie sprowadzone ze Stanów pamiętam doskonale z tymi silnikami benzynowymi był to samochód, który był chętnie kupowane w Polsce niekoniecznie oficjalnej sieci dystrybucji, ale właśnie import kwitł, dlatego że ten samochód mógł ciągnąć bardzo ciężkie przyczepy tam były jego walka, ale tam były takie mocne dość paliwożerne silniki benzynowe jak nie były tylko paliwożerne był diesel 2,5l była benzyna 24 jechałem takim samochodem to w ogóle nie chciało jechać możemy nie zamierza kiedyś razem pamiętasz by żyć tak orzekł też dilera pamiętam, że duży, ale nie pamiętam, że to był diesel to była pierwsza generacja wtedy jest to 1 uwaga dużo miał zastrzeżenia do 1 rzeczy wtedy, że ten samochód po prostu był zdecydowanie za miękkie rozumiem, że to może się nazywał amerykański komfort, ale była to największa wada tego samochodu właśnie mąż za miękki bujały się nie podobała mi się jazdą tak jak mówi, że teraz okazuje się, że przez elektryka dużo dużo ludzi z chorobą lokomocyjną problem nie lubi tego to ja nie mam żadnej choroby lokomocyjnej, ale jazda tym samochodem ze względu NATO zawieszenie nie była dla mnie przyjemnością to pamiętam, ale to było kilkanaście lat temu przyszła druga generacja Kia Sorento proboszcz zupełnie innym samochodem też szczerze mówiąc chyba w dalszym ciągu jedną z moich ulubionych propozycję od dużo większa pamiętam, że cechami w 2010 roku jakąś długą długą trasę, a wtedy zacząłem zastanawiać po co ludziom czasowe z segmentu premium skoro tam z mocnym dieslem 2 z napędem na 4 koła jakąś inną wersją wyposażenia było 2× tańsza tak naprawdę jeździło w sposób absolutnie satysfakcjonujące rzeźbę senator czwartej wtedy benzyna diesel pamiętasz nieraz każdy z 2, a teraz no trzecia roku o tej czwartej generacji wiele osób jak jeździłem samochodem oczywiście zwróciło na niego uwagę wzrost będziemy do tego jak wygląda, ale tak wiele osób nie zapytał czy to się segment premium tak patrząc na dizajn na na projekt tego samochodu zarówno w środku jaki, jaki w kabinie pech chciał za chwilę wcześniej wysiadam z BMW x 6 i przesiadam się do tych Kia Sorento wcześnie jeszcze miałem Alfy Romeo Stelvio no i problem jest taki, że to nie jest segment premium, ale zaraz będziemy to ja akurat tutaj powiem ci, że to z Podyskutuj, a trzecia generacja może przyszli z nim się po niej ona jakoś na mnie nie zrobiła specjalnego wrażenia nie, dlatego że niebyła zła tylko nie stąd się takiego wydaje mi się nowego nie pojawił opatrzone silniki 24 benzyna 202 i 2 diesle to tyle jest z tego pamiętam Zobacz tak bardzo, że nawet w oczach, bo nie było Sławków w Polsce to 20 może było było 20 turbo taki były źle oczywiście 202 uprzejmie proszę do tego samochodu, który już, w którym jeździmy już 4 to wraz z żoną 11 uwaga pierwsza pierwsze wrażenia tylko ja jeździłem we wrześniu, ale to audycja cała do słuchania premierowa, więc tylko powiem, jaką mamy powtórkę takich lecz by ktoś to samo, że ten samochód Zobacz on jest bardzo różni wyglądu trzeci ma 6 linii nadwozia nie miałem miałem pewien problem trochę trudno było zaakceptować ten cel ten to jest jak zauważyłeś takiego wielkiego hyundaia kii Kia tylu rajd podjęto już Hyundai i hasłem Playa Sławku tył no trochę tak do świata skoro z Koreańczykami go kojarzyłem ale, ale zauważ, że ten, o ile np. w sport to przez przodem mam problem, bo się bardzo potrzeba Sorento pierwsze moje wrażenia to były Kia celu raj tak tak 5 metrowy SUV z Europy oficjalnie 3 lata jak bez problemu ten był chodzi o wygląd na razie mają bez problemu właśnie przypomniał sobie jak wygląda na targach w i coś tu jest podobnego, ale tak naprawdę zdjęcia, kto to wygląda zupełnie inaczej swój samochód moim zdaniem ładnie zaprojektowany samochód charakterystyczne uczony nie do pomylenia rządu mazdą w żadnym volkswagenem chyba tutaj o to chodziło wśród faktycznie wygląda jak Kia, czyli ma ten dość charakterystyczny grill i nie nazwałbym tutaj tego projektu jeśli chodzi o przód karoserii przełomowym, jeżeli chodzi o tył, a my mamy tutaj zupełnie inny rodzaj wzornictwa taki powiedziałbym niepowtarzalne narażenie odnoszące się do żadnego samochodu marki bądź Hyundai, którego znamy walkę dobra praca w przód jest akceptowalne nadwozia była, bo to trochę taki masywny fajny samochód, ale wyższa wsiadłem do środka bardzo się to wszystko podobało nie pamiętasz hyundaia Santa fal nowa generacja 2 lata temu i powiem, że Hyundai Santa w i kit teraz Kia Sorento ma mniej więcej taki jakościowo dobre wnętrze ten Hyundai Santa sprzed 2 lat, którym jeździłem tutaj ty mówisz nie premium, lecz Alfa Romeo Stelvio to w takim razie premia akurat uważam, że Kia Sorento niczym nie ustępuje czasami tak się wyrażę żartobliwe nawet przewyższa Alfa Romeo 100 jeśli chodzi o jakość wykończenia natomiast 3 stylizacje ładniejsza to jest kwestia gustu nie jest brzydki samochód fajnie spójnie zaprojektowany w środku jak pewnie kompletnie się z tego nie zgadzam, jeżeli chodzi o to jakoś tak uważam, że zostali to wszystko bardziej szlachetna, że jest to wszystko jednak większym pietyzmem zaprojektowana wykonana w Kia wiesz jak tak się przyjrzeć Tomasz tam spore połacie takiego po prostu plastiku i nie, żeby to było jakoś strasznie zły ale, ale mimo wszystko jest to samochód, który trochę udaje taki i co raczej jest to widowiskowe, ale jakoś nie nie nie nazwałbym tego eleganckim nazwałbym to schludny ma już po 2× chyba mówiliśmy, jaka jest różnica pomiędzy elegancją z ludnością w przypadku garniturów to 12 000zł to tutaj jest pod okej dobrano w takim razie tu się różnimy, ale mam za to uważam, że na korzyść ski jest większy ekran łatwiejsza obsługa przeć do tego musimy 6 i wszystko to jest jak to ostatnio Koreańczyka bywa ergonomiczne i łatwe w obsłudze, chociaż zdarzają się wyjątki jak pamiętasz Hyundai Tucson chociażby Hyundai 30 po faceliftingu trochę idą złym kierunku tu jeszcze tego nie ma linia nie miała problemu z obsługą sobie ten samochód jest prosty w obsłudze, jeżeli chodzi o takiej ultra podstawowe rzeczy takie jak temperatura klimatyzacja ma do tego osobny panel z przyciskami też są takie pojemnością niech optyczne guziki, które nie są guzikami tylko po prostu trzeba wcisnąć jakieś miejsce to nie za bardzo mi się podoba, ale powiedzmy, że tutaj biorąc pod uwagę, że to prawie wszędzie pogorszyło branży to tutaj nadal jest to dobre jeśli chodzi obsługę kierownicy toczona jest w porządku jest wygodna, jeżeli chodzi o obsługę tego ekranu moim zdaniem jest zaś szeroki co zauważyły, że nie jest w stanie dosięgnąć ręką, a do prawego pokrętła żona znajduje się gdzieś w okolicy kolana jest rozdarta mąż wyszła z zdarzają się też rzeczy ostatnio do od centralnie co 4 nawet, o którym w przyszłym tygodniu w czwartek będzie mówić to samo sięga co zrobić ciszej głośniej czy coś rzeczywiście musi się odrywać od od starszych głośniej sza Urbańska drugie pokrętło jest naprawdę bardzo daleko mały nie jest dobra to apel przeciw tak jak to jest hybryda słuchaj wyobraź sobie tak hybryda nie wiem czy wiesz, bo dziś nie będę mówił mówiliśmy we wrześniu diesel ma wysoką skrzynie ośmiostopniowy, które nie będzie chciała, którym nie będę mówił, ale różnią się z uczniami tam jest ośmiobiegowa 2 sprzęgów ska po porcie po mercedesie to jest pierwszy przypadek ośmiobiegowa sprzęt łóżka, a tu mamy 6 stopniowy automat czy zauważyłeś 16 turbo w sumie 230 koni hybryda zwykła, bo też mamy ładowano z gniazdka tak no no i rusza samochód jest dostępne w różnych wersjach to znaczy MK z bez napędu 4 koła kosztuje 160 000 za napęd na 4 koła dopłaca aż 9000 wersji taka najbardziej najlepiej wyposażona prestiż Schlein kosztuje 203 albo 212 20013 000, jeżeli chce się z napędem na 4 koła i w sumie jak na rozmiar tego samochodu jak na to jak bardzo podrożały ostatnio samochody to nie jest dużo nie jest tą drogą tak to nazwał, a nawet jak jeździ hybrydy dobrą jest to na pewno jeśli się lepiej niż my dajemy Samem jeździ się tym przyjemniej i przyjemniej niż my dajemy sądowe ogromnie doceniam to hybryda, która kija po prostu wyszła to jest system, który świetnie odzyskuje energię bardzo dobrze wykorzystuje działa płynnie bez zastrzeżeń żadnych najmniejszych to jest naprawdę rewelacyjnej też bardzo poprawia spalanie tego samochodu dlatego, że to jest kawał furę możemy średnie spalanie i to była trawka też to taka porządna 1000 km żeśmy samochodem zrobili na trasie to średnie spalanie mamy cały czas w okolicach 7,5l jak już bardzo jak jak na tak duży samochód no to jest naprawdę niewiele rzeczy nie wiem czy zaskoczy, ale tak, bo przychodzi kilkaset jednymi drugim dieslami tym, że on mniej pali niż diesel w ogóle jak chce zamiast diesla i to jest to jest wybór najlepszy w tej chwili jeśli chodzi o to jaki jest Soren to tak, jakie taki jest rentą diesel 200 wykonany, bo jeszcze hybryda doładowana gniazd, ale to cena ze 160 001195 to też nie jest takim dramatyczną oceną diesel mamy za 191 rzecz uwaga 1 na pewno, bo się też bardzo dobrze jeździło wyłączmy te kamery, które są zamiast czujników wyłącz są kamery przypomnę, o co chodzi zmienia pas zamiast takiego migania, które sygnalizuje, że coś z martwym polu włączamy się kamery z lewej z prawej strony rozpraszanie też ma, ale właśnie one 6 marca w punkcie, ale ma też obraz oraz Nowy Sącz oraz straży to nie jest do rozprasza to jest w tym samochodzie to trochę za głośno przy większych prędkościach, ale generalnie jeździmy nim przyjemnie, chociaż nadal nie jest to komfort podróżowania i resorowania samochodów segmentu premium, ale co jest naprawdę kawał za te pieniądze to kawał dobrego, ale Zobacz Wschodu tak też z tobą zgadzam, ale Zobacz, jakie pytanie my dyskutujemy czy ty pytasz ty nawiązuje do segmentu premium mówiąc o samochodzie koreańskim to zmian, ale wiesz co miasto samo 2 lata temu przyglądają są w aferze to tak jak trochę touareg volkswagenie Hyundai Santa Fed jest tak pół pół półeczki półeczki wyżej, ale co moim zdaniem tylko rozmiarowi czy jak nie doszukiwałbym się w tym samochodzie więcej niż jest za te pieniądze naprawdę Super nie jest to żaden zamach na klasy premium ani żadna tutaj podejście w tym stronę oni nawet nieco o tym nie mówią na szczęście, ale on tak, ale to ludzie pytają niektórzy dziennikarze też próbują tę stronę puścić natomiast natomiast to jest po prostu kolegą sam mam naprawdę dobrego i hybrydowe za 160 000 nawet napadem na 1 oś jest naprawdę kurczy to jest dobrze wycenione samochód świetnie jeżdżący mało palące tutaj, z którego trzeba, więc oszukańczy Sławku chwalimy go rzeczywiście Kia Sorento czwartej generacji to udany samochód na pewno są proszę Jacek Balkan bardzo dziękujemy jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA