REKLAMA

Kina ruszyły, ale nie wszystkie. O przemyśle filmowym w zawieszeniu

Poranek Radia TOK FM - Weekend
Data emisji:
2021-02-13 08:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM od wczoraj kina teatry filharmonie opery, a także domy i ośrodki kultury prowadzące działalność kinową teatralną i wystawienniczą zostały otwarte dla publiczności w rygorze sanitarnym mówiąc precyzyjniej mogą zostać otwarte to jest takie otwarcie na próbę przez 2 tygodnie, ale nie wszyscy się na takie otwarcie mimo możliwości zdecydowali kina studyjne są otwarte, ale multipleksy takiej decyzji nie podjęły uznałem duże sieci, że to jest po prostu Rozwiń » organizacyjnie dla nich niemożliwe czy też nieopłacalne nie z nami Anna Malicka film znawczyni producentka filmowa wykładowczyni w szkole filmowej imienia Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach współautorka audycji Radia TOK FM po sezonie dzień dobry Jano dzień dobry, dlaczego multipleksy nie otworzyły ja się zupełnie nie dziwie, że multipleksy nie zdecydowały się na otwarcie tak jak powiedziała rzeczywiście jest to kwestia przede wszystkim organizacyjna finansowa pamiętajmy, że multipleksy są ogromne przedsiębiorstwa właściwie, gdzie pracują setki ludzi i otwarcie takiego przedsiębiorstwa na 2 tygodnie łączy się ogromnym ryzykiem, ale to jest do tylko taka tzw. półprawda, ponieważ po drugiej stronie tej tej historii stoi kwestia tego, że niestety nie ma premier nie ma czego oglądać dla takiego multipleksu, chociaż nam się wydaje z naszego punktu widzenia takich ludzi, którzy chodzą do kina ja chodzę i multipleksów do kin studyjnych pewnie jak większość jest z nas nam się wydaje, że to właściwie nie ma znaczenia jest dla multipleksu, gdzie przebój jest takim motorem to taką lokomotywą, która rzeczywiście ciągnie co cały świat cały tydzień to jest kwestia braku premier jest jest tutaj też kwestią kluczową powiedzmy od razu wprowadzenie filmu na ekrany nie jest sprawą prostą, ponieważ zaś są oto opinia, że też apelowali do rządu, żeby troszeczkę poczekać, żeby aż kilka tygodni 2 może nawet 3 tygodnie na to żeby, żeby dystrybutorzy mieli czas na promocję pewny tytułu i ile na studyjne mogą sobie poradzić, bo wchodzą filmy albo możemy oglądać wszystkie takie filmy, na które widzowie, zwłaszcza ci śledzący rytmy festiwali i może festiwale jesienią były, ale albo odbywały się online, ale nagrody został były rozdawane, więc widz śledzący takie taki festiwal tak takie życie festiwalowe dostanie w ofercie, jakie filmy, które na, które warto pójść, które chce zobaczyć właśnie w kinie natomiast multipleksy nie dostały takiej oferty nie zostały takiej możliwości wielcy dystrybutorzy globalni też czekają ze swoimi premierami i też nie chcą mówiąc brutalnie marnować swoich tytułów, więc jest to skomplikowana i trudna układanka się absolutnie nie dziwie jeszcze 1 element, czyli konsumpcja też bardzo przez nas lekceważona natomiast będąca duże wpływy dla multipleksów stąd taka decyzja konsumpcja nie kulturalna tylko Gastro tak, ale to jest to jest związane z taką pewną kulturą oglądania filmów do multipleksu idzie się grupą, żeby się spotkać żeby, żeby to była też trochę impreza jest taki trochę inny rodzaj oglądania i nie ma absolutnie nic złego, bo pamiętajmy, że każdy bilet to jest element, który później napędza produkcję filmową i kina tak wielkie multipleksy, które użytkowanie też jest związane z zupełnie innymi wydatkami są te są one gdzieś muszą muszą zarabiać zarabiał właśnie na tych naszych Coca-Cola i prażoną kukurydzę a, ale każdy bilet to jest produkcja ma tak jak powiedziałaś o siódmej rano, zapowiadając naszą rozmowę to są naczynia połączone tutaj nie ma możliwości tego, że nie będzie nie będziemy chodzić do kina, więc je, ale jednak będziemy oglądać są trudne dramatyczne decyzje dla całej naszej branży, że multipleksy zamknięte, ale kina studyjne są otwarte jak przeglądam strony internetowe tych multipleksów to czuć radość przepraszamy kin studyjnych czuć radość, więc wróćmy tam w reżimie sanitarnym oczywiście i z zachowaniem wszelkich rygorów, ale wróćmy do kin czy do teatrów, które otworzyły też, bo to bardzo różnie z tym bywa też sprawy organizacyjne są trudne natomiast, gdzie możemy to wróćmy i wspierajmy chciał zjeść mamy jest droższa jeśli ma wejść w słowo teatr jednak mimo wszystko może okresie ma na dużo łatwiej otworzyć, bo teatr to jest to jest po prostu to są ludzie natomiast bez filmów kina nie mogą funkcjonować, kto tam czeka w tle przepraszam głupie to proszę pozdrowić serdecznie na pewno razem oglądać filmy tak i słucha Radia TOK, a więc mamy dwójkę gości teraz na antenie Radia TOK FM będziemy musieli dopisać do listy gości dobrze powiedzmy więcej o w tej dystrybucji i produkcji, bo ona została no właśnie zawieszona spowolniona na poziomie globalnym jak to wygląda właśnie jeśli chodzi o powstawanie tych o tych największych produkcji bowiem, że były opóźnienia w tej sprawie rozumiem, że to jest właśnie ten mechanizm nie tylko Polski tylko właśnie ogólny ogólnoświatowy tak to jest kwestia globalnej to jest kwestia związana z 22 rzeczami z 1 strony mamy kino to wielkie hollywoodzkie produkcje bardzo mnie śmieszą swoją drogą memy James Bond już bardzo stary z brodą siwą oczekuje na premiera no ale te produkty to i to są produkcje, które po prostu nie nie powstają nie wchodzi się zdjęcie rodzeństwa jest gotowym, ale dystrybutor nie chce się zdecydować na wprowadzenie go do kin no bo to są ogromne zyski takim momentem, kiedy który, których nagle nie ma, jakim takim mamy, który miał przynieść wielkie otwarcie wielkie wielkie zyski związane z nowym otwarciem był Kenneth Christophera Nolana, który znów chyba jednak nie było widać rozczarował i może widzów najmniej, ale rozczarował przede wszystkim z tymi wynikami, a to było związane właśnie z tym, że przed na chwilę w takim momencie, który nie był do końca odpowiednie dla takiej superprodukcji no i producenci Jamesa Bonda Dione kilku innych wielkich projektów wahają się czekają nie chcą palić po prostu nie chcą spalić filmu i ale też z drugiej strony w stanach Zjednoczonych zwłaszcza, zwłaszcza to jest to jest widoczne jest wielki nacisk platform streamingowych, które walczą o te tytuły i walczą sposób taki wydziałem wręcz brutalne, ponieważ wice z NATO jest naturalne zaczął oglądać filmy w domu mamy też możliwości techniczne oglądania filmów w domu naj mu z 1 strony stoją twórcy, którzy mówią nie my przygotowywaliśmy firmy do kin chcemy pokazywać na swojej strony mamy widzów zmywał elementy historii mas fajnie, że są Super efekty ale, ale my chcemy chcemy oglądać filmy być z nich jest 1 strona druga strona są produkcje, które nie ruszyły w stanach Zjednoczonych pandemia jest chyba jeszcze poważniejszym problemem niż niż np. w Polsce, więc firmy nie weszły zdjęcia albo weszły do połowy i to powoduje, że z 1 strony pojawiają się takie mniejsze produkcje, ale one też nie mają swoich swojego miejsca miejsc swojej promocji dystrybucji, bo mniejsze produkcje żyły w festiwalami filmowe festiwale odbywają się online albo tak jak Kam w tym roku w ubiegłym roku właściwie odbyło nie nie festiwal Sienie odbył, ale pojawia się lista Kamiński mieć tam zresztą polskiego przedstawiciela to jest złe Magnusa von Horna nagrodzone później na też wirtualnym festiwalu w Gdyni no i założono, że samo takie namaszczenie canneńskim odium canneńskiej festiwalem pozwoli na na lepszą promocję, ale tak nie funkcjonuje to jest jednak tutaj każdy element musi do siebie pasować, więc 1 festiwal czy wypowiedzenie ten film byłby pokazany na festiwalu się okazało za mało złe jak wiemy też czeka na polską premierę na razie producenci wahają się, kiedy to zrobić za chwilę film będzie miał no może za chwilę, ale za kilka miesięcy będzie miał już rok i wciąż nie będzie na razie na ekranach to jest dla nas rok jest w promocji dystrybucji my bardzo długo, więc to są to są wielkie dramatyczne problemy też na początku pandemii mieliśmy przykład filmu który film hejter Jana Komasy, który wszedł na takim na tydzień mówiła o Hitlerze, który wpadł poważne kłopoty właśnie związane z SEK pandemią na pewno hejterka interes takim przykładem filmu, który znalazł się na krawędzi, bo producenci zdążyli rozpędzić machinę promocyjną zaczął się przez tydzień był w kinach, a później natychmiast malarza znalazły się takie sytuacje, że trzeba było podjąć decyzję przed nim będzie pokazywany na platformach streamingowych czy przyczynie ostatecznie wylądował na platformach streamingowych wylądował też takiej dystrybucji płatnych kanałów, ale oczywiście nie pokryło strat od pani i tych filmów można by wymieniać w tej chwili listy do RM, które były przygotowywane już w zeszłym roku zdjęcia stanęły okazało się, że niestety mogą w 2 nie może być pokazane w Chinach w okresie świątecznym założono, że może walentynki, ale dystrybutor i produkty zdecydowali się jednak nie będziemy nie będą tak na walentynki nie wiadomo co chwilę szedł na Platformę treningową no i następnego tam po kilku dniach okazało się, że niestety na tej Platformie może marzyć, ale kina otwierają nową strata, więc każda taka decyzja jest związana z ogromnym wysiłkiem też producentów dystrybutorów myślenia o o promocji takiego filmu są również wielkie pieniądze, ale przede wszystkim TV widzowie, którzy podejmują decyzję mimo wszystko z dnia na dzień obecny stan kwotę strasznie trudno bardzo skomplikowana dla środowiska to będzie trudne proszę odpowiedzieć tak lub nie czy kiedy otworzą się już multiplex wszystkie kina to ruszymy na nich gremialnie czy zostaniemy na kanapach przed serwisami treningowymi nie wiem też, ale na razie, że mimo wszystko my do kin wrócimy bo, sądząc po tym, jak zainteresowanie Chinami teraz przez 2 tygodnie patrząc na na rezerwację, które odbywają to, że to, że można, że właściwie brakuje biletów wygląda na to, że nowe żony mamy taki głód i potrzebę powrotu opinię bardzo bym chciał, żeby tak się stało, bo pan my musimy koniecznie rodzimy to, że tylko jedno tylko jedno zdanie jest takim wrócimy nie będziemy mieć za dwa-trzy lata stale filmów polskich, bo po prostu nie będzie z czego zrobić to jest argument Joanna Malicka film o znaczeniu producentka filmowa wykładowczyni w szkole filmowej mienia Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach współautorka audycji Radia TOK FM po sezonie dziękuję bardzo, skrót informacji, po którym wrócimy do tematu wolnych mediów w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND - KAROLINA GŁOWACKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA