REKLAMA

Test: Citroen C4 i Suzuki Swift Sport

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-16 19:40
Czas trwania:
12:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Balkan witam piękne pytamy zgodnie z wczorajszą zapowiedzią dziś zupełna nowość na pewno, a na koniec audycji kolejne spotkanie z suzuki Swifta tym razem w wersji sport, ale zaczniemy od czegoś co dopiero jest z uno ledwo się okazało sprzedaży 2 został ogłoszony cennik trwające 4 samochód kompaktowy i tym razem to już nie jest mały kompakt tylko solidny kompakt, żeby Rozwiń » się nie rozgrywać jak ostatnio za bardzo na temat poprzednich generacji to tylko powiem, że ten samochód już od 17 lat nie ma poprzednik generował generacji Sławek to jest tylko nazwa przecież to jest crossover ten samochód niemal zaraz, ale wciąż dyskutujemy to jest twoja opinia ja mam trochę inną Citroën C4 citroen 4 daje pamięta dobrze to w takim razie taka nazwa zaistniała w 2004 generacji taki obóz samochód, ale dość oryginalnej 420 parę długości minęła i była też wersja coupé takie trochę żelazko pamiętasz tutaj takim tyłem minęło 6 lat w międzyczasie na różnych rynkach też były wersje sedan pojawiła się druga generacja również była też wersja ta druga generacja tej czwórki no to zupełnie mi się nie podobały pierwsza była tak nie podobała żeśmy bardzo pozytywna Janusza jak sama była, ale z wyglądu to taka po prostu trochę obu taki samochód nie za bardzo mi się podobał, ale tymi przypomina, że dobrze ocenialiśmy jeśli chodzi o to o co tam zawieszenie układ kierowniczy silniki tak, bo też tak jest już wtedy mówiliśmy przez ładnych parę lat temu, że taki dobry samochód, który Trump powinien robić dawno dawno temu bez udziwnień bez ekstrawagancji, że tak spokojny Targ taki normalny nie ma wielkiego trochę no tak, ale widzisz teraz po latach okazuje się, że jakoś mam zupełnie inne wspomnienia, ale być może tak było i 4 lata temu samochód wyszedł z produkcji i dobrze to o umowy myślę, że może to trzecia wg mnie wg ciebie to zupełnie nowy samochód trochę crossowe dobrze co w nim jest cross rowerowy tego samochód jest 10cm dłuższy niż ten samochód przed 17 lat ma, owszem, prześwit taki bliżej mu okresowe ani do zwykłego hatchbacka, bo 15,5cm, a chyba trochę takie łudząco jest w tym ten wygląd samochodową wygląda crossover, chociaż może właśnie wygląda też jest cechą crossoverów chociażby jak w przypadku toyoty C-HR mówienia czy tobie się też po to, kojarzy np. z samym drukiem toyotą C-HR tylko większości dziennikarzy chyba wie co jednak jakoś niespecjalnie się do tej pory z tej transakcji powiedziała no ale ty zobaczył spokój bez przodu to nie jest przodu to jest zwykły tron, ale tak czy zwykły po prostu stylizacja trochę może tak zwykły niezwykły stało dobrze trochę tak okej w porządku to tak to już rozpatrzeć faktycznie przyznasz, chyba że tutaj wiele osób tak mówi, ale pozycja po to, co ja myślę rzeczywiście oryginalna stylizacja to jest taka ostra linia nadwozia to jest ciekawe to jest ładne nie jest to już aż tak bardzo oryginalne było 5 lat temu, bo tak jak mówią mamy C-HR był wcześniej niż stan dróg teraz mamy drugą generację nissana juke, ale wciąż takie samochody wyróżniają na ulicy co jak ocenia wygląd tego, bo ja zaraz przejdę do wrażeń zjazdy, bo miał okazję jeździć, ale powiedz czy to myślę, że to chwyci tak po prostu, że tak wieś dlatego, że jeżeli popatrzymy przez pryzmat ceny, która moim zdaniem bardzo atrakcyjna to jest ładny nowoczesny samochód o bardzo ciekawej stylizacji również z dość ciekawie zaaranżowanym wnętrzem, który kosztuje bardzo przyzwoite pieniądze jest moim zdaniem tutaj pod tym względem czymś interesował no jest szansa rzeczywiście, że tutaj, że tu się trochę zmieni, że zainteresowanie tą czwórką będzie spory, bo wsiadamy do środka tak jak mówisz ciekawe ładna stylizacja, owszem jest to co jest w wielu samochodach ostatnio się pojawia przed tobą aż tak jak jest określony minimalistyczny wyświetlacz to jest skodzie Enyaq volkswagenie i 3 nie niewiele informacji przede wszystkim Sławku od 10 lat w witrynach m.in. C4 Cactus, którym też miały mały tak, ale nie było gorszej jakości, ale nie byłoby brukarza no ale tutaj jest to jeszcze mniejsza zauważysz pewnie będziesz miał okazję jeździć to jest małe na to słuchaj jest zmiana jest rewolucja zmiana na lepsze i bez rewelacji taki to jest rewelacja wsiadam do tego samochodu siedem-osiem lat po pierwszym samochodzie z Pesa Łucji C4 Picasso, gdzie regulacja klimatyzacji zniknęły gałki pojawił się tylko dotykowe płaszczyzn słabnie też Tomasz Gałka do regulacji prędkości, owszem, daleko z prawej tak jak zauważyliśmy niestety koszty tylko góry głośności przepraszam, ale ma słuchać normalną piękną regulację temperatury klimatyzacji to jest wspaniałe słucha odpocząłem w tym samochodzie wyobraź sobie, że było także ta prezentacja odbyła najpierw statyczna siedzieliśmy w samochodach każdy w swoim była prezentacja ze sceny ja miałem okazję przez 20 do pół godziny się spokojnie zapoznać z obsługą tego nacieszyć się wnętrze słuchaj to jest naprawdę to jest coś to jest coś to jest tak jak wchodzi w toyocie powrót do tego co powinno być łatwiejsza obsługa widzisz to jest ekran też spory na konsoli środkowej też taki jest dość typowy jeśli chodzi o citroena natomiast jest przyjazny w obsłudze jest sympatyczny są te nowe wygodne fotele, które pojawił się w citroenie C4 Cactus stronie C5 Aircross to wiesz o tym prawda ta jest zawieszenie też takie, którym się chwalą znane z tych z tych modeli, ale to zawieszenie to dopiero ruszymy rocznicą wnętrze też uważa, że to jest słabość może Gałka z Gałka głośności z prawej strony ona jest nieco szokującym rozwiązaniem, bo zadał kierowcy będzie bardzo niewygodnie ja tego korzystać, ale kierowca ma przyciski na kierownicy mówią do nas mówią są tutaj specjaliści to będzie Gałka dla pasażera, ale są to niech ona będzie, gdzie chcę dobrze, że jest te to, że w końcu prezesa pośród rozum do głowy nasze 10 lat krytyki i jakby narzekania tutaj na to, że nie może tak być jak chce wyłączyć klimatyzację, bo coś zmienić się na cierpieć przez 15 sekund musiał przeklinać, a jeżeli próbuje to zrobić w tym samym momencie, który miał do tyłu i włącza się kamera cofania to nic nie mogę zrobić nie mogę sobie włączyć nawiewu, który mnie irytuje bo, bo po prostu muszą pojechać do przodu jak tamten system był zły wracamy do tego czym to powinno być i na jedną z firm, która w dalszym ciągu błądzi jest volkswagen, który teraz nagle wzrostu ich wagę niż z kraju ku tak tak odkrył, że wszystko można zrobić przecież sposób dotykowe i to jest też moim zdaniem coś, czego volkswagena przez nowe audi 3 tam wszystko obsługuje za pomocą panelu dotykowego praktycznie Invest w nauce sporcie wszyscy od tego odeszli nie większą odwagę wzruszony różne w takim razie ja jeszcze zanim ruszy wspomnę duży bagażnik 380380l dużo miejsca z tyłu nad głową, bo to też przez wyższy samochód ruszamy mniejsza akurat trafił, bo mamy wersję elektryczną, którą będziemy wkrótce jeździć dłużej ma mniejsze trafił samochód, bo są tak skrzynia ręczna sześciostopniowa tylko na szczęście skrzynie automatyczne 8 stopniowe co też nie jest regułą, bo w mniejszych z PSL samochodów czasami są sześcio stopniowy automat jak zauważyły ruszamy miał 12130 turbo z ręczną skrzynią biegów trochę pan szczerze uchwalamy aut automat, ale okazało się, że ta ręczna skrzynia biegów tak źle działa sześciostopniowa, że wcale to nie przeszkadzało jak to na pierwszych jazdach premierowych to było niecałe 2 godziny 1,5 przyjechałem niecałe 100 km no wiadomo wiele nie powiesz, ale coś powiesz fotele rzeczywiście wygodne układ kierowniczy to nie jest źle tak to jednak jest wciąż francuski taki jak ja mu, że w cudzysłowie układ, czyli może on jest bezpośredni, ale są lepsze też jest o co chodzi jest pewien opór, ale jednak miał wszystko Wolak jest większy opór jak jest bardziej bezpośredni układ kierowniczy natomiast tutaj jest przyzwoite fotele naprawdę tak jak powiedziałem bardzo fajnej po tych 2 godzinach jazdy to Super podejrzewam, że na trasie też będzie nieźle o zużyciu paliwa niewiele mogę powiedzieć, bo za mało jeździłem to wokół Warszawy obwodnica sporo jazdy po mieście, ale tak no niestety, ponieważ to była taka jazda marną pogodę to było lato było bliżej 8, a podejrzewam, że to są oszczędne silniki podejrzewam, że uda się osiągnąć dużo mniej prawda prawda to Francja, czyli drogi to przejść do cennika i powiedz, jakie są warianty sprzedaży, jakie są celem do suzuki swift przez, ale też trzeba bowiem na koniec od 73 003 warianty mocy aż 12 Bestu 12100 koni 130155 i 2 diesle 15110130 na elektryk 136 koni znany lubiany więcej o tym samochodzie pojazdach elektrykiem pozwolić, bo już wkrótce pewnie za dwa-trzy tygodnie będziemy mieli go w testach, a przechodzi do suzuki Swifta sporta mówiliśmy o nowej generacji citroena C4 tym razem jest to crossover tak, a suzuki swift co chcą o nim wspomnieć, dlatego że w końcu powiedziałem sport nieco dłużej swift jest fajnie wyceniane w tym momencie najtańsza wersja kosztuje 45 000 jest nazywana premium co jest moim zdaniem takim lekkim tutaj no 45 500zł dostajemy auto z silnikiem zresztą swoją drogą bardzo fajnym 1283 konie i od razu wersja premium, chociaż skrzynia biegów manualną pięciostopniową jeśli chodzi o 45500, jeżeli chodzi o drugi silnik dostępny w tym samochodzie to jest 14 turbo 130 koni i jest to wersja sport my żeśmy Swifta sporta w pierwszej generacji niezwykle robili drugiej generacji specjalnie na mnie leżał, ale w trzeciej generacji jest to auto świetne na ten samochód z kompletem wyposażenia pewnie coś tutaj można było do do do tego dorzucić kosztuje 80 500zł, więc nie jest dużo na tle radości z tego samochodu jest cała masa i cieszę się, że w końcu swift ma silnik doładowany, dlatego że to, jakby się prosi żeby, żeby był w dzisiejszych czasach i zresztą wcześniej też niezwykle dynamiczny samochód niezwykle dobrze wyważony samochód bardzo dobre hamulce co miałem okazję sprawdzić jak wyskoczyły z rowu 2 sarny i 1 hamując przed nim się niestety postanowiła zatrzymać na samym środku jezdni 50 km na godzinę pozwolą na 60 na godzinę wyhamowała słuchaj tak żyją delikatnie dotknąłem, ale bardzo bardzo delikatnie, więc nas po prostu zdziwiła się poszła sobie do lasu, po czym uciekła ale jakby nikomu nic nie stała na samochodzie nie ma śladów ani na ani masarni nie było żadnych śladów, ale to było naprawdę ostre hamowanie co prawda bez żadnych wspomagaczy w postaci tutaj systemu awaryjnego hamowania, które będą sarnę zauważył na drodze ale, ale mimo wszystko osiągi 220 prędkość maksymalna od zera ostatnie 9 sekund by 9 sekund i ten samochód daje ci tyle radości z tych 9 sekund ile nie potrafią dać większe cięższe samochody mocniejsze 2 albo 3× samochody, które tych kontroli 5 pół do setki np. mówię tutaj np. mocnych volkswagena mówi tutaj mocnych SACH o trzeciej generacji Leona ja chyba z kół pre albo była to jeszcze jakaś taka wersja sport chyba pośrednia pomiędzy kupno jakoś cywilną wersją, bo po 308 też była gotowa w jakimś mocnym silnikiem i to nie było takich Tkaczy watę, ale tak naprawdę tej radochy nigdy nie było tyle co z tego małego smarta za 80zł, zwłaszcza że Konrad uwagę, że to jednak jest mniejszy samochód, ale 1 rzecz dorzucenie wspomniał, że tam jest teraz trochę inny układ napędowy 14 było 1440 prawda około 1000kg waży ten samochód brak ale, ale 1440 było do niedawna, a teraz tylko 1429, ale za to mamy łagodną pseudo hybrydę pewnie dlatego nie zauważyłeś, ale tak jest ja nie byłem żołnierzem, ale chodzi mi nie przeszkadzała, więc nawet nie wspominam kłaniam się pięknem jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA