REKLAMA

Sprzedaż samochodów elektrycznych w 2020 roku oraz BMW i4

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-17 19:40
Czas trwania:
11:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny w środę witają w nim Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór na dobrze środa o mnie bardzo elektrycznie albo tylko elektrycznie u siebie aż środa to przyszłość, która właśnie niewielu mówi, że to jest elektryczna przyszłość motoryzacji ostatnio robią rozpoznanie ile kosztuje ładowanie samochodów elektrycznych uważam, że w Polsce to trochę będzie przyszłość motoryzacji co tak Rozwiń » elektryką nie będzie prędko stała, ale też rozważania może na inne audycje bo, chociaż w tej też możemy coś powiedzieć natomiast pozwolić jak bardzo chętnie powie mi ostatnio zapłaciłem za no właśnie budowanie tego auta, które na, którą żeśmy ochrona, którą żeśmy jeździli fakt, że mróz duże akcje duże zużycie prądu no właśnie tak łatwo go 2×, ale powiem jedno ładowaniu zapewnienie zasięgu na 220 km, korzystając z szybkiej ładowarki kosztowało 160zł ja mam gdzieś szczerze mu rozważ, więc o to chodzi też to to sprzęt to ty masz gdzieś, ale większość klientów będzie miało to dziś dlatego, że to było to była jakaś zaleta to była zaleta jakaś jakiś atut w tym przypadku także mało płacić za prąd niż za darmo korzystaniu tankuje tanio jeśli wydajesz mnóstwo kasy na dzień dobry prawda w Polsce to mnóstwo razy do kwadratu, a w tej chwili 80 parę tysięcy masz najmniejszego elektryka, czyli skodę samochód malutki segment, a no i płacić tyle co za paliwo pewnie tak za benzynę diesla tyle wychodzi za kilometr wydają się, że może tyle wychodzić nie wiem wyliczyła toalet, ale co rzeczona no i płacić tyle za prąd co za paliwo no nie wiem, ale nie opłaca więcej Sławek bardzo stosuje się rozumie się gorzej no 220 km energia fakt, że ładowane szybciej od Warny na mieście przy tych horrendalnych stawkach w 219 jedno kilowatogodzinę to po prostu jakiś obłęd zresztą będziemy reklamować to mieliśmy nagrywają nagrania ją ze te tankowali miał być między 40150 prąd ładowania było średnio 36 poproszę naszego współpracownika złożył reklamację rozpocznie się pan mi takie ja się, o ile kosztowało to tego wzburzenia uważam, że to niestety spowolni przyspieszenie sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce, bo będzie coraz większa, ale uważam, że ten poziom prędko nie dorównamy innym kraju, a co jest w innych krajach jest taki portal, z którego czasami korzystamy jak do niego zaglądam nazywasz Wiesel tam jest dużo statystyk dużo podsumowań, ale to jest portal, który jest poświęcony samochodom elektrycznym no i mamy tutaj koniec lutego pojawiło się podsumowanie ubiegłego roku jak sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie przebiegała, które modele się najlepiej sprzedawały wyobraź sobie, że 12% rynku, czyli co ósmy model na całym świecie to jest Tesla model 3 samochód, którego jeszcze parę lat temu w ogóle nie było przeżyła Tesla SK pamiętasz to niebyła taka sprzedaż dobre testy model 3365 000 na świecie sprzedano i co dalej samochodów, które znamy w Polsce znamy w Europie na trzecim miejscu jest Reno woła o 100 000 na piąte miejsce Hyundai kona elektryk brawo, bo to dobry samochód jest nowa wersja o nich będzie mówić w przyszłym tygodniu potem mamy samochód, którym wspomniałeś, który mamy w testach oni też wkrótce powiemy volkswagena ID 3 potem mamy nissana Leafa w międzyczasie na drugim miejscu zaplątał się woli, choć w głąb mini drzwi znasz nie znasz, ale to jest nowość, która się pojawiła sprzedaży od razu 120 000, ale ma audi e-trona potem są tylko Chińczykiem pierwsza hybryda doładowana gniazdka wyobraź sobie na miejscu dwunastym na świecie jeśli chodzi o zelektryfikowanych samochody i uwaga nie jest to Mitsubishi Outlander, czego się spodziewałem jeszcze każdy o tym wcześnie wyobraź sobie to volkswagen Pasat brygada ładowane z Miastka oznaczona symbolem GT to jest prawie 50 000 egzemplarzy, czyli rządzi Teresa potem bardzo dobrze sobie radzą na świecie Reno złe i Hyundai kona dobrać sobie zresztą, że w Europie powiem innego dnia, że w ubiegłym roku no zoo znowu wróciła na pozycję lidera w Europie i z zepchnęła z tego Najwyższego stopnia pudła Tesla model 3, który najlepiej sprzedawał w 2018 roku, a na trzecim miejscu w Europie był nim sądy potem dopiero volkswagena ID 3 tak to wygląda na świecie to będzie rosło na pewno w Chinach sprzedaż elektryków to jest mniej więcej połowa sprzedaży wszystkich samochodów elektr elektryczny na świecie tam modeli jest Chochoł albo jeszcze więcej no dobra to szybciutko 2 tematy pierwszy to Francja Francja wprowadziła w tym roku bardzo wysokie dopłaty do luksusu w ogóle Francja planuje od 2040 roku zakazać w ogóle sprzedaży samochodu z napędem spalinowym łącznie z hybrydami natomiast już te kroki w tym kierunku są bardzo wyraźne i one są to jest dziwna jeżeli, jeżeli mamy samochód, którego emisja dwutlenku węgla jest powyżej 200 już nie pytam to jest 225g na 100 km czy 220 już nie pamiętam lekarz może, jeżeli nastąpi po powyżej 2 g na co 2 na 100 km do takiego samochodu jest do krajana bardzo wysoka opłata ekologiczna podatek od luksusu luksusu jak jak zwał tak zwał mam tutaj przykład volkswagena Tiguana wersji Air, który ma 315 koni ma dwu litrową rządową czwórka pod maską i 220 emisja 225 g co 2 na kilometr ten samochód kosztuje we Francji 55 000EUR jest objęty dodatkową dopłatą w wysokości 30 000EUR co powoduje, że samochód kosztuje we Francji 85 000EUR 85 000EUR i teraz słuchaj mamy golfa z tym samym napędem, czyli golfa Air coś w 20 benzyna 315 koni i golf golf ma misję 177 g na każdy przejechany kilometr i tutaj do niego dopłata jest wysokości 4800EUR i mamy tutaj, bo tę cenę absolutnie porównywalną, jeżeli chodzi o początek, czyli za golfa trzeba zapłacić jakieś 56 000EUR już z tą karą natomiast Tiguana zastygła na 85 000EUR mówił o tych najmocniejszych wersjach benzynowych i to jest problem, który już dotyka wszystkich sprzedawców samochodów mocnych luksusowych to jest po prostu jakiś taki obłęd jak w aż z 1 strony rozumiem, ale z drugiej strony chyba poszło nie, stosując trzeba dlatego, że to po prostu kasuje rynku samochody tak i a i i ja nie wiem w ogóle jak to jest, że jak u nas w Polsce teraz już 1 teraz mamy taką masę kłopotów, że nawet takich rzeczach nie wspomina zobaczymy, że my też w ogóle zapomnieli mówić o ludziach, którzy aktu, którzy zamarli to przez ostatnich naście lat był zawsze wielki problem roztrząsane też przez polityków, którzy mówili, że za po tak, a ono cały czas jest jest plan w czasie role się większych oczywiście mamy inne teraz uczy też, w których się mówi więcej to fakt co prawda, ale problem jest, ale zniknął całkowicie z mediów zniknął całkowicie tzw. debaty publicznej się politycy nie wzywają NATO bez mam wrażenie, że już w ogóle nic nie wyzywają tylko po prostu wszystko jakaś taka walka w kisielu ale, ale wciąż o tym powiedziałem tego nie wiem szczerze mówiąc ale, a wiem dlaczego, dlatego że zostawia mnie to jak przez wiele lat mówiło się w Polsce, że coś nam Unia nakazuje albo, że Unia czegoś wymaga, a jednocześnie przez ostatnich wiele lat byliśmy świadkami tego, że więksi gracze Unii Europejskiej ogrom mogą robić co chcą nikt im za to z UG jak żadne uwagi zwraca Niemcy wysłali technologie do mimo sankcji do Rosji pomagali tam zrobić samochody brały udział wielkie niemieckie marki ten luksusowy samochód rosyjski poza tym wszystkimi embargo był po prostu zrobione i on jest tak naprawdę niemieckich częściach i tutaj nikt jakoś tego nie chciał specjalnie zauważy nic z tego powodu afery nie zrobił Niemcy przez lata obserwowali tymi swoimi dopłatami przemysł motoryzacyjny robią to w dalszym ciągu to dokładnie to samo robią Francuzi hulaj dusza piekła nie ma, robiąc chcą atak naprawdę to mam czasem wrażenia i absolutnie nie jestem żadnym przeciwnikiem Unii po prostu jak uważa, że to są trochę rzeczy niesprawiedliwe i zastanawiam się Mery czemu jak one nie są punktowane przez, a ja wie, że są inne problemy wszyscy się teraz skupiają na tych tematach typu praworządność konstytucję itd. tak dalej, ale jak, jakbyś się tak to na chwilę zostawić założyć, że mieszkamy w normalnym kraju to jak powinniśmy jako tankowiec junior media, które postawiliśmy Hej, ale jak to robicie, żeby to po prostu zabiera głos chcecie namówić do obrony to co unieważni, zadając sobie teraz no z już na razie Unii możemy zrobić audycję jakąś albo motoryzacji w unii, ale teraz pozwolić rzutem na taśmę o czwórce będą szybciej do wyobraź sobie, że taki wreszcie samochód się pojawił, a więc będą 5 lat temu w fabryce w Lipsku elektryków pytałem, kiedy będzie wreszcie elektryczny tak to będzie pewnie sedana jakoś będzie nazywał to będzie 5 czy nie to my jeszcze nie wiemy minęło wiele lat BMW ma już 0202. elekt trzeciego elektryka już w ofercie albo będziemy wkrótce w czerwcu premiera to będzie sedan elektryczny w obrazie i 4 będzie nazywał już już dużo o nim wiemy wiemy przede wszystkim moc maksymalna 530 koni mechanicznych przyspieszenie do setki 4 sekundy widziałem wizualizację albo zdjęcia górskie to może być fajne auto i tym bardziej że ja jeździłem jak ten samochód się nazywa i 3 elektrycznym BMW 2 miesiące temu to fajny fajna trójka słów jeździliśmy od 7 lat i trójką prawda jeździmy nieraz już nieraz wydaje mi się żonie dobre robią samochody elektryczne zasięg suchej teoretycznej nawet 600 km i jeszcze na koniec tej informacji tak jak znalazłem też na jakimś portalu już jest teraz nie znajdą, ale w brytyjskim, że uważa się tak śpieszą, że ten samochód będzie w sprzedaży już w końcu tego roku nie na początku przyszłego, więc jednak muszą dogonić konkurencję chcą dogonić konkurencję oprócz ISA będzie czwórka w tym roku jeszcze pamiętasz z x ogromny samochód kontrowersyjnej stylizacji to chyba tyle na dzisiaj składamy się pięknie zaproszono już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA