REKLAMA

O pierwszym polskim serialu animowanym dla Netflixa - Kajko i Kokosz

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2021-02-21 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
27:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny magazyn Radia TOK FM rozpoczynamy kolejną godzinę naszego programu Przemysław Iwańczyk kłaniam się wciąż tym razem w towarzystwie naszych kolejnych gości są nimi pani Ewelina Gordziejuk dzień dobry Chin dobry za chwilkę wyjaśnia kim pani jest jest z nami także Jarosław Boberek dzień dobry dzień dobry aktor lektor co już nieco zdradza temat naszej rozmowy Otóż ci, którzy nie mogli się doczekać i dziś spoglądali w zapowiedzi premier czy też kinowych Rozwiń » animowanych czy też streamingowych fabularnych będą chyba ustaw są usatysfakcjonowani przepraszam chodzi mianowicie przeniesienie na ekran powieści Kajko i Kokosz powieść mojego dzieciństwa przyznam, która to będzie miała swoją premierę już 28lutego będzie to najpierw 5 odcinków później kolejne 21 zostaną one rozłożone w czasie w czasie, a pani Ewelina busz spieszy z tym wyjaśnieniem jest producentką tego tego przedsięwzięcia pozwoli pani, że właśnie od tego zaczniemy przyznam tutaj wtręt osobisty spodziewałem się Tytusa na ekranie i to wcale nie w związku ze śmiercią parcia Chmiela, ale myślę, że w związku z popularnością tej tej serii, a tymczasem zaskoczyli nas państwo Kajko i 8 no tak to prawda taki produkt nad serialem zresztą Danwood była to w sumie oczywista decyzja tuż po tym, jak przeczytałam te kultowe komiksy Janusza Christy zakochałam się w tym świecie pięknych ilustracjach niezwykle dokładnie przygotowanych przez mistrza w tym świecie, który wykreował cudownych bohatera zdecydowałam, że odezwie się do fundacji do Pauliny Christy wnuczki pana Janusza pochyla się nad stworzeniem właśnie serialu animowanego ja rozumiem, że wybór pana Jarosława Marka jako aktora, który użyczy głosu 1 postaci był absolutnie oczywisty wszak pan Jarosław zwany jest królem polskiego lobbingu nie tylko polskiego rozwoju nowych tak pan Jarosław jest po prostu mam wrażenie Uro urodzonym firm biłem ich nie mogłem dokonać wspólnie z reżyserką i reżyserami serialu lepszego wyboru chciałbym, żeby tak nie wolałbym, żeby tak nie było, że wejdę pani słowo, że jestem urodzonym mirem, ale bez przyjemnością go poznałem ale, przenosząc przeżywałem z nim swoją drogę no natomiast, jakimi cechami charakteru firmy jest obdarzony to nic wiemy, jeżeli ktoś nie wie to zaraz możemy o tym opowiedzieć, ale oni ani nie czują się nie miałem nie chciałbym być tak postrzegany nie no jasne, ale ja po prostu słyszące pana głos w studiu, kiedy pierwszy raz zaczęliśmy prace nad rankingiem Dungę nasze, że ten wybór jest po prostu dobrym wyborem rosła, a Millennium firmy sam sobie jak uwielbiam, owszem, histeryzuje dramatyzuje, ale jest bardzo temperament sny no i kocha swoją lub kawę no też tak jest dzięki tej miłości uczucia do Lubawy taki plastyczny jest dla relacji atak na internetowych pantoflarza mnie nazwać nie nie ja też nie nazywam pantoflarzem jest moim zdaniem bardzo charakterny ma swój półkach Puchar, który uwielbia dostęp, bo ze swojego ojca lub biesiadę troski o swój gród mamy świetny patent przyznał, że spełniają państwo kolejne marzenie, bo chyba nie ma nic przyjemniejszego niż prowadzący, który staje się moderatorem właściwie niewidocznym dla całej nie słyszany dla całej rozmowy goście prowadzą fantastyczny dialog między sobą i proszę tego nie traktować jako Przytyk, ale pozwolę sobie jednak wtrącić panie Jarosławie rozumie, że ta lawina komplementów, które na pana spadło na początku nie wywoła u pana posła na twarzy pan po prostu do tego przywykł no jest szansa no właśnie jak miałem dobrze, że nie mamy wizji, bo to na sobotę nasz no bez zbędnego korygowania się i fałszywej skromności to oczywiście bardzo miłe jak przychodzi do nas jakaś zwrotna potwierdzenie tego co robimy to ma jakiś tam sens i gdzieś na tym buduje się tzw. zdrowa popularność po najgorsze co może się aktorowi przydarzyć to poszukiwanie za wszelką cenę popularności i być ostatecznie znanym z tego, że jest znanym na jej, jakby to nowa najlepiej jest zrobić coś dobrze to wcale nie trzeba być aktorem, żeby ludzie go nie wiem zapamiętali jeszcze do tego pochwali, więc no tak jak aktor dotrzymuje taką zwrotną chociażby w postaci oklasków po spektaklu Super no ale nie po to, wykonujemy pracę i no tak jak ten no nie dam się zwariować no okrzyknięto mnie królem na ringu już sam z tym dyskutować parę razy już podnosiłem to, że tych królestw jest troszeczkę jest jest trochę ciut ciut, więc mą tak sobie tam panuje i panujemy też nad sytuacją staramy się dać ludziom uśmiech zabawę wzruszenie, bo po to, jesteśmy tymi praktykami chodzącymi po świecie no panie posłowie w 1 obiekcje tutaj posługuje się swoją intuicją, jaką mógł pan mieć po po otrzymaniu tej propozycji no pewnie mogła dotyczyć tego czy nie chodzi pan znów w jakąś rolę, która stanie się pewnego rodzaju stereotypom dla pana ilekroć bierze się pan za wielkie postaci filmu animowanego, tylekroć później przez lata to wybrzmiewa gdziekolwiek pan zaproszony proszą by udawał pana Kaczora Donalda albo zaśpiewał wygina śmiało ciało itd. itd. tutaj nie miał pan takich wątpliwości nie nigdy nie mam takich wątpliwości przed zginaniem śmiała ciała nie miałem przed Kaczorem czy pan posterunkowy w rodzinie i na tym polega specyfika naszej pracy naszych wpadamy w rodzaju szuflady, ale to wcale nie jest źle to jest pewien rodzaj pewnego rodzaju akcent w czasoprzestrzeni, jeżeli tak się dzieje, nawet jeżeli ludzie są tym zmęczeni no to znaczy, że sytuacja wymknęła się spod kontroli, ale jeżeli tak się stało to, żeby taki moment, że jakby no warto było na już potem to często tak jest, że to się wymyka spod spod kontroli nikt nad tym nie panuje i czasem człowiek wyskakuje ludziom z lodówki staje się przekleństwem no ale no zawsze można wymienić te lodówka na lepszą to przejdźmy do kraju i Kokosza pozwoli pan nie chce pan krępować tym tematem takimi pytaniami proszę powiedzieć do pokoleniowej i też ja się do tej grupy zaliczam byliśmy odbiorcami serii Kajko Kokosza czy pańskie wyobrażenie o postaciach z tego komiksu znalazło odzwierciedlenie w pomyśle jaki, jakimi choćby pani Ewelina nie myślę, że tak, bo to na morze żarówki nie wymyślimy, bo ona jest wymyślona i tam też gdzieś przez autora pana Janusza zapisana, jakby gotowa recepta czy coś co jest jakby inspirujące i godne rozwoju i liczby wystarczy się udać tamtą stronę i tam już wszystko jest dane to jest tak jak dobrym scenariuszem jest połowa sukcesu jak nie więcej i potem jakby staraniem twórców powinna być to, żeby tego nie zepsucia cały ten potencjał, który tam znajduje wykorzystać i tak to było pani Ewelina to wobec tego do pani pytanie no też w producencie tkwi ten obowiązek by komiks, który nie jest scenariuszem w sensie ścisłym przenieść później na jakąś fabułę, która zostanie odtworzona na ekranie no tak moim zdaniem ja zazwyczaj realizuje adaptację o bo ja kocham polską literaturę dla dzieci widzę w niej ogromny potencjał i podobnie było w komiksie Kajko i Kokosz wbrew pozorom adaptacja adaptacja może się wydawać czymś łatwiejszym w produkcji natomiast nic bardziej mylnego, bo przecież w momencie, kiedy zderzamy się z tak dużym tak wielkim dziełem, jakim tutaj są komiksy, które przecież znają miliony osób to jest dość duże wyzwanie po każdy z nas ma już jakieś wyobrażenie na temat Kajka i Kokosza tutaj się w tym zderzamy natomiast staram się na tym nie kupić nie myślę o tym czy fanom komiksu ten projekt się bardzo podoba czy też nie ja skupiam na tym, żeby po prostu zrobić dobry serial i w związku z tym, że jest to adaptacja i czerpiemy z komiksu tak jak wspomniał pan Jarosław mamy już pewien świat wykreowany to jednak tutaj musimy często rezygnować z różnych wątków jest korzystam oczywiście część kilka było wykorzystujemy nawet ten końców zdania staramy się umieszczać Gagi, które występują w komisie Radomia w związku z tym, że film jest jednak innym medium to ulega pewnemu go rodzaju przetworzeniu takiej pozwolą państwo pani Eweliny dokończymy ten wątek natomiast ja też mam swój obowiązek, jakim jest zaprosić naszych słuchaczy co czyni z przyjemnością myślę, że państwo również na informacje Radia TOK FM, po który wrócił pani Ewelina Gordziejuk producentka serialu Kajko i Kokosz, który już niebawem zobaczymy także pan Jarosław Boberek lektor aktor dubbingowy, który uczy życia swojego głosu aktor także tutaj też o tym nie zapominajmy są naszymi gośćmi za kilka do państwa wracamy to jest niedzielny magazyn Radia TOK FM mamy się państwo po informacjach niczym nie zmienia jeśli chodzi o skład naszych gości są nimi pani Ewelina Gordziejuk producentka serialu Kajko i Kokosz animacji, którą zobaczymy kilku nastu odcinkach niebawem na ekranach dzień dobry kłaniam się pani tam jest z nami także pan Jarosław Boberek aktor lektor aktor dubbingowy nie wie, jakiej kolejności, ale myślę, że nie doszło po prostu aktorami wykonuje pracę na różnych polach i w radiu i na ziemi w powietrzu owi i pod wodą i w kinie i na platformach streamingowych również, ale dobrze to to teraz do pani Eweliny chciałbym zadać skierować swoje kolejne pytanie, o co tak naprawdę chodzi producentom Kajka i Kokosza czy chodzi, bo będą zmienione Kajko Kokosza tylko Kajka i Kokosza czy chodzi o rozbudzenie sentymentów w tej grupie pokoleniowej, która sięgała po komiksy, bo nie, bo była, bo był deficyt innego rodzaju rozrywki intelektualnej dla dzieci i młodzieży czy chodzi o to by pozyskać nowe grupy, które o tym jeszcze od bohatera jeszcze nie słyszał przyznam że, przygotowując do tej rozmowy oglądając fragment jednego z odcinków pokazałem do 13 letniemu synowi mówi o Asterix tutaj ta analogia jest dość uzasadnione już wcześniej, kiedy same komisje się pojawiały no gdzie zrobiła się burza sztab nie jest wierna kopia tego co czytały francuskie dzieci o tak jestem jak przyzwyczajona do tych porównań do Asteriksa i absolutnie Hani w tym żadnej ujmy dla tego projektu to jest czymś fajnym, że jest porównywane do tak tak znanego komiksu tak tak świetnych filmów natomiast wracając do pytania dla kogo jest ten serial on jest skierowany nie więcej Target to jest dzieciaki w wieku 7 plus natomiast oczywiście tworzymy Kajka i Kokosza zmyślą o wiernych fanach, których są też miliony w Polsce, ale też serialem skierowany do widzami klanu nawyk na całym świecie tak będzie dostępny na Platformie Netflix i będzie będzie można obejrzeć na różnych szerokościach geograficznych także jak chciała, żeby ten ten projekt był projektem uniwersalnym, żeby to było kino familijne, które połączy pokolenia trochę nasz przeniesie czasy dzieciństwa niektórych z nas może trochę będzie sentymentalne, ale przede wszystkim zabawny pełen humoru i przygodę i panie Jarosławie w związku z tym że, że lobbing gra się głosem to jednak wchodząc z pewną postać wchodzący w buty musi pan pozostawać konsekwentnie od początku do końca od pomysłu na tę postać aż 100 do końca realizacji całego całego projektu tutaj było to trudno i jak w Pańskiej głowie rodził się rodziły się te pomysły na na postać Kajka i Kokosza jak powiedział kiedyś Tadeusz Różewicz wzięto z głowy, czyli niczego no tak troszkę tak to jest w tej pracy aktorskiej w ogóle może intuicja jest czymś nie do przecenienia oczywiście wiedza informacja jak najbardziej no ale to są jakieś tam nasze wyobrażenia nasze przypuszczenia, którym towarzyszą zagrażają wątpliwości, ale to pracuje nad tym zespół ludzi cały sztab no, żeby znaleźć to jedyne słuszne i właściwe rozwiązanie no to jest nie nie nie no nie oceniono osoba postać reżysera na jaki samych pomysłodawców myślę, że dość gładko w ogóle przeszliśmy cały ten proces jakoś tam specjalnie nie bolało i nie mieliśmy momentów jakiś tam nie wiem zapaści konfliktu niezgody rozbieżności tak jakoś no pokojowo przebiegło co go świadczy o tym, że BOŚ no myśmy wspólnej interpretacji pewnych rzeczy, jakie się klubu, jakby była wspólna zgoda na to co co przepisywali my tej postaci, a to szybko na koniec chciałem małe sprostowanie zrobić to nie jest to co zrobiliśmy to nie jest w podobny test jak stworzenie no ścieżki dźwiękowej rodzimej pod coś co już istnieje to robiliśmy od samego początku do końca pewny rodzaj kreacji postaci stworzyliśmy, więc dalej będą robić teraz Bułgarzy Rumuni Amerykanie Chińczycy tak dalej zamiana miejscami nota, a my po prostu weszliśmy do studia jak to czynią twórcy z np. z Ameryki czy innych wspaniałych krajów wchodzi Robert DeNiro staje przed mikrofonami stwarza postać na myśmy poszli, jakby poza zrobiliśmy trochę zrobiliśmy to samo znaczy, że nic nie znaczy, że to jest jakiś incydentalne zdarzenie ma już od dawna uprawiamy twórczość rodzima, choć może nie takim za rozmachem i częstotliwością jak to ma miejsce, gdzie indziej, ale też różne inne czynniki o tym decydują przede wszystkim pieniądze, bo to się tak może wydawać, że jeżeli to jest dedykowane dzieciom i że to jest rysowany animowane, a to no wręcz przeciwnie są ogromne ogromne nakłady finansowe czasowe energetyczne to wbrew pozorom dłużej robi niż jakąś tam zwyczajną przeciętną fabuły to dla nas od razu państwo wyjaśnia, skąd bierze ten bezwiednie popełniony błąd przeze mnie również Ano stąd, że jeśli jest produkcja anonimowo przeprasza animowana jeśli jest to produkcja dobra no to musi być amerykańska tak takie przecież przekonanie panuje wśród polskich odbiorców zbyt długo byliśmy tam daleko za żelazną kurtyną by by wierzyć, że to nas, że to my możemy być prekursorami inni mogą tylko stwarzać Kajko i koszty pierwsza Polska animacja, która w, którą produkuje Netflix także mam nadzieję, że to zwróci uwagę widzów w ogóle na Polski film animowany, który jest naprawdę bardzo wysokim poziomie, ale jeszcze chciałby uzupełnić wypowiedź pana Jarosława nad 1 odcinkiem to ostatnio z moją producentką Gosię warto, więc bardzo dokładnie policzyliśmy przy 1 odcinku pracuje około 156150 osób także to państwu ten obraz ogromu tego przedsięwzięcia i to nie jest także to są ludzie nie tylko z Polski, bo współpracujemy z animatorami z całego świata, bo ten projekt ma swój styl charakter nie każdy się też odnajduje w tym świecie jest też nie jest łatwym projektem pracujemy z ludźmi z Indonezji Filipin Brazylii Zin jest w USA zamówili nad scenariuszami otoczone były współczesne i bardzo aktualne też nie tylko w Polsce pracujemy ze Script doktorami ze Stanów zjednoczonych z anarchistami dialogu także tak jak pan Jarek wspomniał słusznie Macjon niegdyś jest bardzo czasochłonna, bo my zaczęliśmy produkcję prace nad samą koncepcją w 2018 roku to jest to jest bardzo duże przedsięwzięcie faktycznie jeszcze co do co do nagrań faktycznie to się być może duży komfort dla aktora, że tutaj w tym wypadku może kreować od samego początku to postać nie ma się dostosowywać do powiek narzeczonych wcześniej interpretacji i uważam, że to jest świetne, bo taka dowolność i w interpretacji jeszcze z osobowością aktora tworzy naprawdę bardzo fajny efekt na planie panie Jarosławie to wobec tego pana pytanie to jest tylko powiedzieć chcemy go dopowiedzieć że, jakkolwiek ramy, w których się poruszamy tutaj też występują możemy poszaleć miast dowolny sposób jak w teatrze, kiedy się porozumiemy SDS dyrektor chcę powiedzieć z reżyserem i nie wiem Ross rozbuchana pompuje my jakoś tam scenę bohatera, bo aż taka koncepcja przyszła do głowy to wszystko też jest gdzieś z jakimś tam zamknięte taki zamknięty w ramach pewnego reżimu no bo scena musi trwać tyle tyle, bo za chwilę i nasz interlokutora musi zostać dopuszczone do głosu, ale no tak tu mamy do czynienia z pewnego rodzaju wolnością Ano właśnie skoro skoro nie ma tych ram, które ograniczają skoro nie jest to wierna rolę twórcza, a twórcza to ile było Pańskiej kreacji czekają w koszu na ile oczywiście mógł pan sobie pozwolić co przed chwilą pan zauważył no na ogół przy tego typu pracy to się odbywa w ten sposób, że po chwili rozmowy z reżyserem producentem mi wszystkimi osobami, które noszą ważne decyzyjnie przy takim projekcie no ja proponuję coś no i idąc śladem ich wyobrażeń przez duże i ich i swoich no proponuje jakąś wypadkową tego naj, bo albo leży trup albo nie mamy to albo nie mamy no i tak jak już mówiłem podkreślę jeszcze raz no nie mieliśmy jakiś specjalny sytuacji kontrowersyjnych konfliktowych tak jakoś po prostu poznamy w naturalny naturalnie od nowa czy na tym też polega praca aktora przeglądzie tak wymądrzać, ale trochę te do tego czasu pracy lub wykonuje, jeżeli aktor znajdzie postać, jeżeli tam nic go nie uwiera nie wystaje identyfikuje się z dnia i tak całą całym sobą całą swoją fizyczność fizjologią i psychiką nią wejdzie to wprost chodzi ten rodzaj lotu i to zamiast trudno takiego aktora zatrzyma pani Ewelina nawet tak jak będzie jeszcze coś powiedzieć, że tutaj bardzo dużym komfortem pracy z panem Jarosławem nie tylko to, że świetnie jak przed tą rolę poszło do tak dość naturalnie, ale pan Jarosław też z reżyserem dumpingu i tutaj jak bardzo często obserwuje on sam siebie poprawia to jest coś niesamowitego dla mnie to nie dość, że widzę jakieś takie ogromne zaangażowanie w ten projekt co chcą po prostu jest balsamem na moją duszę to widzę tak duży po prostu wkład twórczy swój zawód no ni to co w to co się robi no, który dopracowuje sam swój głos poprawia sobie zależy na tym, żeby było to bardzo dobre no coś coś coś fantastycznego no jeszcze interpretacja takiego czy jak zdarza mi się bywać po tej drugiej stronie, czyli nie przed mikrofonem ma to tej stronie decyzyjnej i prowadzącej aktora no, jeżeli to również było moim udziałem jako aktora to to powiem, że to jest ogromna przyjemność, kiedy jak bez zbędnych słów i drążenia tematu dostajemy nasze jakieś wyobrażenie o roli postaci właśnie stamtąd z aktora to jest w ogóle jej to co nas jak katharsis to jest dla tak cudownego nie trzeba szczepić jeziora i opowiadać dobrze dobrze dobrze no jesteśmy bardzo blisko jesteśmy bardzo blisko co zrobić badanie dotknąć to troszeczkę inaczej jest gdybym, gdybyś mógł posła no wyobraź sobie no i idziemy toniemy w morzu słów, a i tak jesz mamy daleko do brzegu moi wiosłuje my wnioskujemy no i czasem ten skutek jest za dużo biega od naszych oczekiwań wyobrażeń, a jak się to przydarza bez jakiejś nas zbędnej paplaniny gadaniny i perswazji to jest no to jest Super to no tak też ogromnie miłe uczucie, jeżeli to było naszym wspólnym udziałem, proszę bardzo, cieszy czas ucieka nieubłaganie mam jeszcze, a uczniem 3 minut nie będzie mam pytanie do obojga państwa pani rosła jeszcze obiecałem sobie, że zapytam, a poza tym ja coś z tej nauki wniosek czy ta rola wymagała od pana szczególnych zabiegów nad pańskim głosem czy nie jest to właściwie rutynowe działanie dzień po dniu po nocach tak to ja spędziłem pół roku na siłowni strunowe treningi kondycyjne przygotowanie psychologiczne treningi z różnymi kluczami na różnych poziomach no wreszcie staną przed mikrofonami i to zrobiłem to jest to jeszcze do pani Eweliny mamy 2 pytania poproszę o krótkiej odpowiedzi nie odnajduje się w tej nomenklaturze w producenckich jest pani też sią runner ręką co to oznacza w praktyce, a po drugie, proszę złożyć obietnicę, że weźmie się pani za Tytusa z częścią ranne, gdy ktoś taki też producent również kreatywne jego rola polega na tym, żeby spiąć 1 całość seria czy też firm jest dosyć popularne chociażby w stanach Zjednoczonych natomiast u nas pewnie dopiero steków pojawia ja po prostu odpowiadam za za kreację za całość serialu łączą świat reżyserów ze światem scenarzystów z plastyką stery mam wpływ na kreację na chłodno oceniam to co za granicą nie pilnuje by wszystko było też uniwersalne także taka bardzo kreatywna rola dobrze obietnica tak w 2 zdaniach postaram się dziękuję bardzo, oczywiście, gratulując państwu pomysł jego realizacja także, dziękując za rozmowę, która była wielką przyjemnością Ewelina Gordziejuk producentka serialu Kajko i Kokosz, który niebawem będziemy swoją premierę dziękuję kłaniał się pani dziękuję bardzo, aktor Jarosław Boberek także z nami koniec również dziękuję bardzo, bardzo dziękuję do usłyszenia zobaczenie państwu życzę dobrej niedzieli tak naszym słuchaczom, zapraszając nas wszystkich na informacje Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA