REKLAMA

Test:  Volkswagen ID.3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-23 19:40
Czas trwania:
11:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny wtorek Jacek Balkan Sławek ma budżet Unii mówią dobry wieczór albo dzień dobry no i też dobry wieczór albo dzień dobry mówi nowy elektryczny volkswagen, który nazywa się aż 3 tak najczęściej mówią na ten samochód niektórzy mówią ID 3 bardzo dobrze to może bardziej po polsku przypomnę tylko krótko bardzo krótko, że to jest samochód, który znamy od zeszłego roku miał okazję być na Rozwiń » jazdach premierowych jeszcze chyba 10 ważnego kroku żąda 400 kostek Sławku wtedy miał premierę, ale jeszcze jeść, bo to były targi motoryzacyjne we Frankfurcie co było ważne wrzesień 2019 tak i co było ważne ważne było przede wszystkim wtedy i to pod uwagę okres podkreśla, że to jest jego pierwszy elektryk no bo przecież mieli kilka mieli latami golfa, którym mieliśmy okazję jeździć na zbudowane na zupełnie nowej Platformie taka modułowa Platforma dla opracowana dla samochodów elektrycznych ono będzie w użyciu przez najbliższych wiele wiele lat najprawdopodobniej można przecież zmieniać prześwit dzięki temu jak to platformach modułowych, ale do rzeczy inny inny akumulatory w podłodze silnik elektryczny z tyłu 1 rzecz na pewno muszę przypomnieć jeździliśmy jeździłam wtedy innym inną innym samochodem troszeczkę inności go polegała na tym, że moc była ta sama 204 konie natomiast jesteśmy dostępne 150 natomiast miałem najbardziej pojemny akumulator 77 kilowatogodzin wtedy teraz mają 50 już mamy 58 to podobno miała zapewniać wtedy ponad 500 km zasięgu teraz ponad 400 krytycznego był to wrzesień albo październik 1 rzecz już wtedy zauważyłem, iż to to było jedno takie poważne zastrzeżenia do tego samochodu mam trochę pochwał, ale będę miał też inne, że po prostu tam się nie jak miało to teoretyczne zużycie prądu nawet w październiku do tego co obiecywał producent to była rozbieżność mniej więcej tak duża jak w gminie elektrycznym, czyli zmienia elektryczne miały być bardzo przyzwoicie, bo bliżej 300 zasięg teoretyczny w praktyce to tam 200 jak przyjechałeś to tyle 1 rzecz powiemy oddać głos oczywiście teraz samochód mi się z zewnątrz podobał w środku się podobał obsługa, o czym za chwilę powiem więcej nie jest taka prosta, ale też nie wyrywam włosów głowy jest to samochód wg mnie wtedy trochę przypominał BMW 3 zbieżność nazwy zupełnie przypadkowa natomiast jest to taki ładniejszy BW i 3 i pierwsze wrażenie pozytywne jeśli chodzi o wygląd na pewno od wyglądu prosiłbym, żeby zaczął jak tak jak go na rzecz silnego nazwa samochodu z taką z takim szumem zapowiadane i taką jest tak wielkimi nadziejami firma Volt wagę tutaj wiązała swoją przyszłość właśnie z tym modelem również rząd żeśmy się naprawdę wiele spodziewali i to te wielkie oczy zresztą samochód ten miał być czymś w rodzaju, a iPoda dla miał być dla chorych uwagę na tym czym pierwszy iPod dla dla firmy Apple i to się trochę stało to znaczy ja jak na ten samochód popatrzy na zewnątrz i w środku się trochę obsługuje on faktycznie jest z 1 strony takim nowym rozwiązaniem nowym rozdaniem jak to wygląda na zewnątrz też ładny zgrabny samochód on macha, żeby trochę nawiązań stylistycznych do tego, czego jesteśmy przyzwyczajeni, czyli np. spółka chce jest bardzo podobny do tego, który od wielu lat jest w golfa i to dobrze przód jak go postawić obok najnowszego volkswagena APA nawet nie tego elektrycznego widzisz to jest 1 rodzina, a jednocześnie ma w sobie coś ten samochód takiego, że na tym też kolorystyka jest przy urocza i jakby stylizacją tego samochodu detale również, więc to jest auto przyjemne dla oka i to niekoniecznie w tej najdroższej wersji dwudziesto calowych kołach First Edition tam jeszcze parę naście tysięcy złotych, którą żeśmy jeździli to jest kawał dobrej roboty, jeżeli chodzi o wnętrze jak na to patrzy dopóki tego nie uruchamia aż to faktycznie wygląda ładnie wygląda ładnie wygląda to zgrabnie jest to coś do czego jakby z wygląda trochę tak jakby wysłani na emeryturę może nie wszystkich, ale większą część swoich projektantów zatrudnili ludzi świeżo po szkole to jest świeżą, ale także powiedział, że wybory wyznaczono tu mają swoich schematów nawyków tylko tylko idą od początku swoją linią ja tylko przy pole mogę teraz mieliśmy taką ciemniejszą tak Jacku wersję wnętrza nie nie ma chyba większego znaczenia ma to spore znaczenie, bo ja jeździłem w październiku i to wygląda zupełnie jak apel na kółkach, bo był zupełnie biały w środku i powiem, że tak samo jak bliskie też miał różne wersje czy wzory to kto to jest jest to zupełnie inne poczucie cały czas od rozliczenia firma volkswagen wraca do tego miłego pomysł różną kolorowego wnętrza, żeby można samemu zamówić właśnie inną deskę rozdzielczą tylko czarną chciałbym powiedzieć kilku, a mówić o tym samochód Apple to czuć tak można trochę tak, dlatego że tak tutaj postawiono kilka odważnych rozwiązań pierwszym odważnym rozwiązaniem jest to że, o ile kluczy musisz mieć przy sobie tak nie musi naciskać przycisku start stop wsiadać do tego samochodu i one od razu włączony wystarczy, że wybierze kierunek jazdy już sieć nie musi go też wyłączać wystarczy, że z niego wysiąść już jest to trochę uciążliwe, dlatego że czasem jest także musi otworzyć bramę za 5 dziecka coś tam coś tam coś tam zrobić dokoła samochodu to wtedy nie dopasowuje do swoich przyzwyczajeń wieś, ale jeszcze drugi taki taki samochód jest Porsche taj no i Tesla oczywiście natomiast tutaj jak jest to coś nowego kierunek jazdy wybiera się przy pomocy takiego elektora, który jest wbudowany w zegary, których oczywiście nie ma to jest lekarz plac tak i trochę i dla mnie obraca nim prawda obraz tak ja się przez tydzień i to jest tak od siebie jedziesz do do przodu, a do siebie górą jedziesz do tyłu albo odwrotnie przez tydzień cały czas się myliłem, a nie mogąc tego nie mogą tego rozgryźć, a wiesz co nie jest to idealne, ale mam 1 uwagę to jest lepsze niż to co jest w hyundaiu elektrycznym, gdzie ma żołnierz liczb między osiągnięcia, bo nie zgadzam nie nagrzewają NIK-u zupełnie się, zdobywając gola dobra przejdźmy do tego jak ten samochód obsługuje obsługuje się go niestety tak jak większość tych nowych volkswagenów seatów, czyli mamy tutaj ten multimedia po smartfon UPO po smartfon nowemu, czyli mamy duży wyświetlacz, na którym mamy przycisk powrót, który się czasem pojawia czasem nie młode pokolenie przyzwyczajone do smartfonów rozgryźć to szybko mamy tutaj oczywiście taki parapet regulacji głośności do regulacji temperatury jest to taki pomysł SATA to nie jest dobry pomysł tego nie obsługuje czy nie to nie jest pomysł SATA 3 po raz pierwszy pojawił się też uwagę nie gorsze potem się pojawił octavii i Leonie no no ale wiesz co to ja się z tobą tu pozwolę nie zgodzić, bo znaczy zgadzam się, że wszystko obsługuje się prawie chyba dotykowo lub dźwigni zmiany biegów natomiast chyba zbyt dużo już na szczęście miałem samochodów z taką obsługą dotykową, żeby już tak bardzo na to narzekał mogło być lepiej, ale powiem, że w podświadomie jakoś może dlatego, że to elektryk to jakoś bardziej akceptowani niż chociażby to właśnie ogłoszono samo, ale tak naprawdę tutaj ach, ze względu na to wszystko człowiek jakoś tak inaczej dobra różne wysłuchaj bo, bo jest cicho jest moment jest obrotowy to znaczy jest moc teoretyczne przyspieszenie tam 7 z kawałkiem do setki to wszystko ładnie wygląda, ale najważniejsze dla mnie w tej chwili w samochodzie elektrycznym jest to ile tego prądu zużywa tu niestety było było to po między 1520 kilowatogodzina 100 km to to ja może na jesieni osiągają bliżej 20, ale teraz w zimie to powiem trochę prezesie za samochodu z żoną temperaturach w okolicach 5200230 km nowość czas ładowania zadłuża się w przy takich temperaturach dwukrotnie, jakby zresztą my tu Ameryki nie odkrywamy określamy to po raz kolejny jest kolejny samochód elektryczny, którym zdecydowanie w zimie się dużo mniej przyjemnie jeździ, ponieważ ciągle obrasta jeżdżą, kiedy wiesz coś bardzo tania cena może zadzwoni cena 2 bardzo ważne rzeczy jak się tym jeździ jeździ się całkiem przyjemnie to znaczy to zawieszenie czuć to samochód zaprojektowany jako auto elektryczne, więc mimo, że Głowacz lata, bo ten środek ciężkości jest bardzo niska zarząd jest to samochód bardzo dużo ważą 2800kg waży ma tam 4m z hakiem i tak Wala 1600 Night 1600 naj lżejszy jeszcze przypomnę, że to napęd na tył dlatego też jeździ inaczej tak no samochód żeśmy jeździli jest moim zdaniem absolutnie do poprawki i jest 1 rzecz, która ma w tym samochodzie potwornie przeszkadzała, który przez, którą przez pierwsze dwa-trzy dni wjeżdżały przodem auta na rondo ten samochód ma 2 hamulce czy normalnie we wszystkich samochodach, które są hybrydowe ładowane z gniazdka albo po prostu elektryczne ma odzyskiwania energii natomiast w każdym 1 tłum żeśmy jeździli tą odzyskiwanie energii przenikało się z układem hamulcowym w sposób niezauważalny, a tutaj masz takie byśmy od bardzo hamulca pierwszy to właśnie to odzyskiwanie energii wciskasz noga wciska pedał hamulca ten pedał wchodzi w podłogę coraz głębiej coraz głębiej coraz głębiej i czujesz swoim ciałem ze względu na masowego auta żona hamuje, ale tak naprawdę nie hamuje tak jak jesteś przyzwyczajony i bez wpływu auta na rondo, dlatego że ostatnie 5m zaczyna się ten hamulec wciskać mocniej mocno tak, ale to jest niestety coś co mi przypomina jazdę mieni, który odzyskiwał też energię w sposób, który chciałeś to jest ten tryb jak pamięta, ale nie zmienia pas jest dzisiaj dobrze hamuje się nim dużo bardziej nieprzyjemnie niż nim jeździć musiała męczyć słuchaczy na koniec ceny najtańszy 150 konny jest najsłabszym najmniej pojemnym akumulatorem kosztuje 136 000 najsłabszy 204 konny najtańszy przepraszam czy ten, którym jeździliśmy akumulator 58 kilowatogodzin kosztuje ponad 20 000 więcej, czyli 157 000 bądź to nie są złe ceny to są ceny elektryków a, podsumowując akurat ja uważam, że mimo pewnych zastrzeżeń to to fajny samochód jesieni dobrze jeździło, gdyby to zużycie prądu było, jakie dla ludzi bardziej nad tym trzeba popracować to powinno zaczyna się hamować rzeczy jak dla mnie to jest nie do zaakceptowania myślałam o tym tydzień 2 tygodnie, a uważam, że to jest duża wada, którą po prostu powinien volkswagen popraw, czyli na tym też trzeba popracować schab w słońcu mówi, że na tym też muszą popracować nam się pięknie jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA