REKLAMA

Audi e-tron GT oraz zasięg samochodów zasilanych prądem

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-02-24 19:40
Czas trwania:
11:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry dobry wieczór przyszłość motoryzacji wg audi opiera się na prądzie elektrycznym co o tym świadczyć o tym m.in. świadczyć pewnie to, że aż 20 modeli samochodów elektrycznych ma zamiar wprowadzić audi w najbliższych 5 latach sporo pewnie są firmy, które mają bardziej ambitne plany, ale zobaczymy, której uda się zrealizować natomiast przejdźmy do Rozwiń » rzeczy całkiem niedawno jeździliśmy po raz chyba drugi pierwsze pojazdy premierowe oraz myśmy za tydzień audi tronem SUV-em premium nasza wersja 408 koni dość długo czekaliśmy na oficjalną premierę audi e-trona GT nie jest słów jest to raczej sportowy samochód czterodrzwiowy może coś jak Porsche Taycan patrzy na zdjęcia obu z boku nawet dość podobne, ale oczywiście każdy każdy myślę, że każdy, kto uważnie przyjrzałem się Taycan to jednak jest trochę bardziej bliżej ziemi co, że ma mniej przeszli i że Taycan to jest bardzo jak Panamera a, a my przecież ten trend jest bardziej jak audi ku ku siada no cóż e-tron GT to zupełnie inna półka Zobacz zdjęcia to po prostu sporo zapewne też nowie o dietę i to jest Taycan, bo rzeczywiście ten tron wiesz tak to całe zamieszanie z nazwą e-tron polega m.in. uważam, że audi powinno trochę zróżnicować nazewnictwo, że wiele lat przez wiele lat e-tron to były koncepcyjne modele audi pokazywane na różnych targach salonach to były trudne było audi A3 e-tron no właśnie i w związku z tym co pozostało natomiast e-tron GT no to już jest ta kanalia ani audi, ale w głosie spójrz sobie zdjęcia zresztą trudno bowiem wnieść ten samochód bardzo podoba no wiesz też niektórzy dodał też jest porównują przecież to nie jest na pewno słów no jedno jest pewne, ale najważniejsze w Niemczech zresztą najważniejsze dla nas najważniejszych dla aut było to często podkreślają, że osiągi moc silnika, że to jest rzeczywiście już tak mocne elektryczne, że może konkurować z innymi z innymi samochodami no i faktycznie silnik w trybie bus z prawie 650 koni normalnie prawie 600 przyspieszenie do setki niewiele ponad 3 sekundy NATO robi wrażenie pamiętam najmocniejszym Taycan tam było 28, którym jeździłem, bo jeździłem takim chyba turbo SA 16 potrafi przyśpieszyć szybciej, ale co jest istotne też dla dla potencjalnych klientów właścicieli zasięg, czyli pojemność akumulatora to wiadomo to jest taki standard metro na tych audi to jest tylko 80 kilku kilowatogodzin to daje zasięg teoretyczny od 370 do 420 i powiem ci co się dało osiągać rzeczywiście w lecie pod koniec lata jeździłem takim patronem takim akumulatorem to jest do osiągnięcia w zimie w zimie niestety nie apetyczny jest to samochód bardzo fajny, pamiętając jazdy różnymi tai, a nami już 3 wariantach mocy mamy duże oczekiwania, ale jakoś nie spodziewam się, że to coś tu się nie uda można też jest też możliwość szybkiego ładowania na 5800 dworców ładowarki 270kW myśmy Taycan ładowali słuchał 20 kilka minut do pełna taką ładowarką byłem no dobra to ja powiem coś na temat przyszłości motoryzacji wg audi paradoksalnie będzie coś innego niż te mam rozmowę z serwisem Finat Marcus do Money, czyli szef audi porozmawia sobie z dziennikarzami na temat przyszłości elektrycznej motoryzacji ich, a i wg niego nie ma sensu, a wsadzania do samochodów elektrycznych dużych baterii dużych akumulatorów zaraz będziemy szli w drugą stronę, czyli będziemy zmniejszali nie będziemy szli tak jak te Slavia, żeby tam 8001000 tylko właśnie tak będzie tak jak jest, bo i dziwniej, dlaczego dlatego, że niepotrzebne są nam ciężkie samochody dużo akumulator negatywnie wpływa na zasięg paradoksalnie nową włożyć bardzo dużo na osiągi na prowadzenie są rzecz oczywista generalnie trzeba dużej sztuki by zrobić dobrze jeżdżący samochód elektryczny akurat audi e-tron ten, którego mieliśmy nazwijmy go sport bykiem jeździło się bardzo przyjemnie, ale to właśnie była wielka sztuka, ale dzięki automatycznemu zawieszeniu, ale generalnie wg szefa audi samochody nie będą musiały mieć wielkiego zasięgu elektryczne, dlatego że, żeby nie nie nie stracić tutaj tłumaczeniu a wg szefa audi to nasz dzisiejsze życie przebiega taki sposób naturalne, że podjeżdża na stację benzynową tankuje samochód to dla nas takie naturalne myszy zmienimy, dlatego że jak przyzwyczaimy się do ładowania samochodów elektrycznych to będzie nam to krew i stanie się bardziej naturalny to znaczy to co nas teraz wkurza to co teraz przeszkadza, czyli to, że jest -15 nadwoziu jak próbuje wrócić do domu jestem w Ostrowi Mazowieckiej najbliższą walkę z 15 km, ale nie w stronę do domu tylko drugą stronę, więc muszę tam pojechać 40 minut naładować samochód, żeby było 80300 km zasięgu do domu dojechał i wracam 15 km zaś dla dla mnie jest to jeszcze czy jak Królik doświadczalny jestem królikiem doświadczalnym kierowcą testowym, więc jak dla mnie to jest faktycznie naturalne ja mam potem z tego audycje czy raczej jest ciekawie jest program ale, ale pewnej czułam, że przy przeciętny użytkownik jest wściekły to znaczy wiesz nawet nie to wściekły, bo widzisz wiesz co się pisze tak, ale czy w wojnie chodzi tutaj o wieś być może jestem w tym coś racji, że być może zmienimy nasze życie w taki sposób, że nie będzie nam przeszkadzało mamy ekspresy do kawy, które robią kawę w 1,5 minuty czy ten, który ma w domu powiedzmy, że zajmuje to wszystko około 2 minut, ale jeżeli ktoś sobie zrobić taką kawę z takiego dzienniczka no powiedzmy trwa 15 lipca, ale stąd pewien, że się przyzwyczaimy do tego, dlatego że tej Miłosz niedawno jeszcze też mam w domu taki telefon, który starczą na 3 tygodnia teraz podejrzewam, że ładujemy telefony raz dziennie albo 2 co drugi dzień trwa by było ładować co 2 tygodnie mieć te same funkcje no ale nie ma tego i przyzwyczaili się wszyscy wozi jeździ z tymi ładowarkami po całym świecie kiedyś brać telefonu ładowarka zostawała w domu tak to jest dobrze Jacku ma powiedzmy 1 rzecz w takim razie czy ty słyszałeś jeszcze, w jakich firmach to samo mówili schował, bo ja już już 2 przyszły do głowy no i oni już na prezentacjach czy przy okazji prezentacji różnych modeli wspominali o tym są 2 japońskie firmy, w których doszli do wniosku tego samego wniosku wcześniej już rok czy nawet nie ma ram Honda w przypadku rozmów na temat hondy mazda przy okazji prezentacji mazdy MX 30, gdzie stwierdzono po pierwsze, lżejsze po drugie, tańszy i po trzecie na co dzień większości osób nie jest potrzebny duży zasięg, czyli te 200 teoretycznie to wiemy już za parę dni ile w chodzie jest w praktyce, bo będziemy ją wreszcie mieli na dłużej na tydzień Honda ile to będzie w praktyce i to już też inni usiłują przekonać do tego klientów, żeby się bać tego mniejszego teoretycznego zasięgu Zuza to jest coś powiem to jest marketing ja się na to nie godzę ja będę chyba przeciwko temu głośno protestował, dlatego że ja mieszkam 35 km od od Radia i okej nagrywamy się z wyprzedzeniem, ale moja żona codziennie jeździć jeżdżą na Uniwersytet czasem do załatwienia takich rzeczy po drodze czasem trzeba czy czasem trzeba mieć dziecko do przedszkola trzeba dziecko przedszkola z przedszkola zabrać i wystarczy 1 drobny błąd zapomnisz jesteś zmęczony nie naładuje samochodu wieczorem cokolwiek jest też w kropce na ten moment o korzystanie codzienne samochodu elektrycznego w mojej pracy, gdzie ja robię potrafi zrobić dziennie 300400 km po mieście w okolicach będzie się kojarzyło tylko włącznie z racji, ale wiesz co tak mówić na ten moment, czyli obecnie w dniu dzisiejszym poleganie tylko na 1 samochodzie w domu, który będzie miał napęd elektryczny niema sensu, więc myślę, że w tej chwili racjonalnym rozwiązaniem jest ewentualne kupno drugiego samochodu elektrycznego natomiast wiosną będzie dla rad bardzo ekologiczne słabo wykonał 6 bowiem jedno to przez nie jest także jakieś przepisy, które nakażą zasięg km ma ogromny wybór może sobie kupić samochód tak jak w przypadku ich 3 ma zasięg 300 teoretyczny zasięg nie sława tycz nie ma ogromnego wyboru nie ma ogromnego wyboru albo jest skazane na to nieporozumienie w postaci hybryd ładowanych z gniazdka albo skazany na samochód, który 2 lata temu kosztował 110 000, a teraz kosztuje 180 000 mówi o kasację z dieslem np. aria mówiło, bo nawet 2025, a potem już od 2030 większość producentów zapowiada, że w ogóle nie będzie robić samochodach kolejną ujawnianie bronią jest jak można w wyborze mówią o wyborze wśród samochodów elektrycznych większość producentów nie ma zasięgu teoretycznego 200 tylko raczej 300400, więc nikt nie nakazuje produkować zamówienie zaś zgadzam się w obozie mówi większość jak weźmie sobie tutaj fiata 500, jakbyśmy sobie tutaj skodę, jakbyśmy sobie tutaj volkswagena mówi o tych maluchach, ale to co jeszcze jest na rynku, czyli np. golf elektryczne mówimy cały czas nowych samochodach, ale zaangażowane możemy być gorszy Mie weźmie sobie Honda mazda fiata 500 już wspominałem to wcale się ten zaś taki wielki nie robi nawet ale o co elektryczna tej zapowiedzi są tu się sobą zupełnie nie zgadzam, bo mówimy o przyszłości zapowiedzi są takie 2 firm czy także oni do tego będą dążyć, ale nie wycofają z oferty wg samochodów z większym zasięgiem oraz 2 to nie jest większość to jest mniejszość mam listę modeli oferowanych w Polsce ich 40 wymieniła kilka kilkanaście zasięgu poniżej 200, ale większość ma teoretyczny zasięg większy 300400500 w praktyce to oczywiście ma nijak do rzeczywistości, ale ten zasięgiem teoretycznym 200 on będzie jechał 150, ale dobrze słuchać jak będzie bardzo zimno to 120 właśnie, czyli generalnie uważam też z tym nie zgadzam, że trzeba dać klientowi wybór nie podoba mi się to, że Honda mazda MX 30 ma teoretyczny zasięg tylko taki no i tyle, ale producent tak zdecydował może na tym źle wejdzie może klienci twierdzą nie chcę takiego, bo daleko nie dojada tak jak ty mówisz nie kupić takiego końca za mały zasięg prawda Sławek Paruszewski Jacek Balkan pięknie dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA