REKLAMA

Job Crafting, czyli jak przekształcić swoją pracę tak, aby nam bardziej odpowiadała

Dobra praca
Data emisji:
2021-02-25 11:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:20 min.
Udostępnij:

Przykład? Pracownicy narzekają na nudę w pracy. Więc na specjalnych warsztatach jobcraftingowych próbują wymyślić, jak sobie z tą nudą poradzić. A potem - jak wytłumaczyć szefowi, dlaczego dotąd w pracy im się nudziło. Zdarza się też, że pracownik myśląc nad tym, co mogłoby go cieszyć w jego pracy albo co mu najbardziej przeszkadza dochodzi do bardzo daleko idących wniosków...

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych społeczeństw w Europie średnio spędzamy w pracy 1832 godziny rocznie dobra praca to podcast o tym jak najlepiej ten czas wykorzystać jak czuć się dobrze w pracy jak zmienić pracę na lepszą Zuzanna Piechowicz i gości przyjmują punkt widzenia pracownika pracodawcy dobra praca premiera podcastu tokfm PL w środę czym właściwie jest oprawki Job Krawczyk może przedstawić polskie Rozwiń » tłumaczenia, bo pewnie jest część osób oraz spotkała się z tym polskim tłumaczeniem przekształcanie pracę, a to są takie drobne modyfikacje, które stosujemy swoje prace, a zło wychodząc z naszej własnej inicjatywy zgodne z naszymi potrzebami mocnymi stronami wartościami i stosujemy je po to, żeby to praca, którą wykonujemy była bardziej spójna, a z nami kluczowe to, że to są drobne modyfikacje i wynikające z naszej inicjatywy jest także ktoś może powiedzieć mamy traktować naszą pracę im bardziej siebie znamy jako ludzie jako pracownicy mamy świadomość swoich mocnych stron tego co jest dla nas ważne co lubimy pracę w pracy, a tym większa SCM większe prawdopodobieństwo tego, że to prace będziemy krawcowa innym będziemy wiedzieć w jakim kierunku chcemy zmierzać, a może na przykładach podam, bo tych przykładów jest mnóstwo każdy z nas się różni swoimi preferencjami potrzebami mocnymi stronami, a i w związku z tym te drobne modyfikacje, które stosujemy swoje prace są przeróżne on też zależy od specyfiki naszej pracy a, a był taki najbardziej standardowy przykład, jaki przychodzi do głowy często spotykam się na szkoleniach z tym, że ludzie tak robią tak mają też przykład osoby która, a jako mocną stronę ma wyczucie piękna estetyki i nie wybrała zawodu zgodnego z mocną stroną nam się to, że nie jest artystą malarzem grafikiem, ale o swej pracy biurowej, którą wykonuje stara się dbać się o tym estetykę np. przygotowując klasyczne prezentacje Power poincie, a stara się wybierać ładne zdjęcia kroje czcionek także gdowskiego ładne estetyczne dzięki temu ma poczucie satysfakcji zrobić coś po swojemu, a inna osoba na tym samym stanowisku z tym samym zadaniem mogłoby pomyśleć, że po co tyle czasu na to poświęcać Emu, ale ta osoba, która właśnie ma mocną stroną i to robi ma czerpie z tego tylko radość może zrobić coś po swojemu a gdy traktujemy swoją pracę to mamy takie poczucie, że są takie ulubione nasze czynności zadania w pracy i to nam daje też energii do tego, żeby robić rzeczy mniej ulubione możemy pomyśleć, że nie zawsze tak jest dużo pracy robimy to co nam spełnia, a sprawia taką dużą satysfakcję, ale takie elementy odnajdujemy, a i one mogą nas tak podtrzymać w ciągu dnia naszą energię do tego, żeby a, żeby prace efektywnie wykonywać się do końca, a w kasie to oprócz 3 dni wcielania swoich mocnych stron pracy może polegać na tym, że dbamy o swoje potrzeby teraz taki przykład przychodzimy do głowy pandemiczne często słyszę na warsztatach, że ludzie starają się zadbać o swoje zdrowie kręgosłup PE i np. decydują się na to, żeby spotkania, które nie muszą prowadzić sny z kamerą przed komputerem poprowadzić np. ze spaceru takie spotkania nawet mają swoją nazwę łąkę TOK, a chodzę rozmawiam wykonuje swoje zadanie w pracy nie odrzucam tego zadania, bo dlatego, że boi kręgosłup tylko staram się znaleźć sposób wykonania tego zadania taki z takim właśnie sposób, który nie będzie na mnie, a przy obciążające, które dają wytchnienie mówi pani o ratowaniu oczy to jest bardziej umiejętność czy też proces ten proces ma koniec czy też umiejętność można implikować wykorzystywać w różne prace, bo jestem ciekaw jak pan jako osoba, która uczy przeprowadza przez to by określiła chcemy bardzo dobre pytanie często właśnie podkreślamy to, promując Job Craft King a, że to jest nieustanny proces to nie jest tak, że możemy na traktować się siadamy do naszej pracy czas musimy, jakie modyfikacje ma wprowadzić wprowadza je potem już do końca mojej kariery wszystko wysyłanie układa jestem zadowolona bardzo ze swojej pracy to nieustanny proces, dlatego że nasza praca się zmienia zmienia się charakter zadań, które wykonujemy zmieni sposób naszej pracy odczuliśmy w ostatnim roku bardzo wyraźnie zmienia też nasze preferencje nasze potrzeby nasze mocne strony mogą się też rozwijać, więc asc proces no i czasu spotyka się z tym, że ktoś traktuje my jest tym procesie to to nie chce przestać po prostu płynnie przechodzi do, a do różnych zadań z takim podejściem, że warto się zastanowić co ja mogę zrobić by to było bardziej moje, żeby ta praca była bardziej spersonalizowana i są takie czynniki na pewno osobiste potwierdzają to badania, które wpływają na to, że są ludzie, którzy większą łatwością traktują swoją pracę osoby, które są proaktywne kreatywne, które mają takie poczucie, że wiele w życiu zależy od nich mają wewnętrzne umiejscowienie kontroli tak to się fachowo psychologii nazywa ani zewnętrzna trzymamy kiedyś, że są w stanie wpływać na rzeczywistość ani, że nie ma co się starać, bo i tak wszystko będzie na takim dominie zależy, ale są też myślę, że warto podkreślić, że poza naszymi osobistymi predyspozycjami do traktowania są też przy zewnętrzne różne okoliczności, które nam umożliwiają bądź przeszkadzają traktowanie im większy mamy poczucie wolności pracy autonomii swobody to większa szansa, że jest, że będziemy traktować się tak bardzo konkretnie mówiąc, jeżeli mamy przełożonego przełożoną, która kontroluje nasze każde działanie ma jakieś wyobrażenia jak my powinniśmy pracować krok po kroku, że to zadanie powinno być zrobione wg kalki jakieś określone obrażenia menadżera no to pracownik czuje się w w takiej sytuacji jako część kontrolowany na nie widzi sposobu na to, żeby traktować nie sposobach siła motywacji do tego no bo, a za chwilę usłyszy krytykę, więc to no to okoliczności zewnętrzne bardzo też nad wpływem klimat organizacyjny kultura, w której pracujemy na to czy czy mamy motywację do ratowania UE i 3 mamy pomysły na to jak ratować swoją pracę, jaki jest pierwszy krok w traktowaniu własnej pracy w tym oprawcę IW, jakie pytanie mogliśmy sobie zadać od tego VAT to może powiem na przykładzie warsztatu wprowadził taki proces traktowania, a to zaczynamy od tego zachęcamy uczestników warsztatu do tego, żeby smakować swoją pracę tak to nazywam jest moment, w którym opisujemy, jakie my wykonujemy zadania w pracy, a wydaje się to banalne Abbey wiele osób ma opis stanowiska są z, gdzie konkretnie opisane w zakres obowiązków, ale okazuje się, że zakres, że opis stanowiska, gdzie tam jest oficjalnie natomiast praktyka jest praktyką i rzeczywistości to zrobimy praca wygląda inaczej zachęcamy w pierwszym roku do tego, żeby wypisać zadania, które wykonujemy ocenia się poddać pod względem czasochłonności piątek tu też często okazuje się okazuje się, że wysoki moment odkrywcze, że pracownicy pewnie zdawali sobie sprawę, a co skoro ich pracy na co poświęcają czas, a w drugim kroku bardzo ważne jest to żeby, a mieć świadomość tego co jest dla mnie ważne w pracy, jakie mam wartości zawodowe, a czym jestem dobra dobre i co sprawia przyjemności poświęcamy, a taki spory czas na to, żeby po odkrywa te rzeczy, żeby pokazywać, a w kolejnym etapie pracy zastanawiamy się jak możemy to jedno z drugim dziękować nam się zadania z naszymi zasobami co możemy zrobić w obrębie tych zadań, a żeby one były bardziej spójne z nami naszymi mocnymi stronami wartościami preferencje, jakie modyfikacje możemy wprowadzić, żeby zadbać o swoje potrzeby zastanawiamy się też nas takimi obszarami pracy, które nas chce denerwują, który nas nie satysfakcjonują staram się konkretnie nazwać znów zastanowić się czy jest coś co ja mogę zrobić jest realne, a do wykonania przeze mnie, żeby zmieniać zminimalizować to co mi przeszkadza także poprawki z 1 strony patrzymy na to jak mogę tak ma maksymalizować swoje poczucie szczęścia poprzez korzyści napiszę bardziej wyrażam wykorzystuje swoje zasoby, ale też dla równowagi ważne, żebyśmy przyglądali się tym obszarem jest dla nas nie są satysfakcjonujące i zastanawiamy się nad małymi krokami co ja mogę zrobić, a jako zmianę mogę wprowadzić, która jest realna, żebym to zmienić taki przykład też się z warsztatu, w którym który ostatnio prowadziłam okazało się, że dla sporej grupy pracowników takim obszarem do pracy ukazała się nuda pracownice mówili o tym, że jak zaczęła się pandemia czy wraz z postępem wady pracy z domu UE często odczuwają nudę swojej pracy i tonie związane z tym, że nie mają zadań do wykonania czują obciążenia, czując presję czasową natomiast czują, że ta praca sprawia im mniej radości, że mniej takich spontanicznych momentów prace, że doświadczają takiej monotonii i na warsztacie zastanawiali się to jakiem małe rzeczy mogą wprowadzić zmienić pracę tak, żeby obniżyć poziom doświadczonej mody i co ma to pracodawca nas na warsztaty czy na nudę w pracy może zaczniemy na nudę w pracy uwagę jest także prowadzimy warsztaty castingowe to kontaktujemy z pracodawcą to od co się dzieje na warsztacie informuje o tym jak przebiega warsztat i a uświadamiamy, że po takim warsztacie pracownicy mogą mieć swoje pomysły swoje modyfikacji ważne jest to, żeby zadbać o ich autonomia w takim sensie, żeby nie jest nie spotkali się potem SCA z uwagami od menedżerów, ale teraz wymyśla aż po co to wszystko nie lepiej robić po staremu, więc sem najlepsza sytuacja taka i do takiej dążymy, w której w ogóle zaczynamy, a w organizacjach warsztaty dla prawników od pracy ze z menadżerami, żeby oni mieli świadomość tego czym ten oprawca jest, że to metoda która, jeżeli jest stosowana przez pracowników to wpływa pozytywnie na ich zaangażowanie na poczucie sensu pracy, a często spotykam się z tym, że menadżerowie pozytywnie odbierają skrawki, bo myślę sobie, że taka metoda, która trochę zdejmuje z ich barków ciężar, a dbania nieustannego motywacji pracownik oczywiście menadżer powinien współuczestniczyć w system, że motywuje pracownika, a jest nim zainteresowane, ale często spotykam się z tym, że i bywa to odbierane jako ciężar, że to ode mnie wszystko zależy jak pracowników będzie się czuł staramy się pokazywać, że jeżeli stworzymy pracownikom takie warunki, w których pracownik może zastanowić się nad nad sobą nad tym co dla niego ważne będzie mógł wprowadzić modyfikacje w pracy, a to będzie bardziej efektywne i bardziej zaangażowane w tą pracę, więc z taką postawą jak już naprawdę wytłumaczymy czym tym, że Krawczyk jest czym się wiąże czym skutkuje to spotykamy się z pozytywnymi reakcjami i w okręgu też chodzi o to, że czas urząd usuwa drobne modyfikacje małe modyfikacje to ma być rewolucja w pracy to mają być małe rzeczy, które sprawiają, że pracuje efektywnie, ale dalej wykonuje zadania, które są przypisane do mojego zakresu obowiązków może się zdarzyć, że zdecyduje, jakie zadanie robić dłużej np. bonami sprawia większą przyjemność powiedział o wyborze np. zdjęć do prezentacji badany przykład może okazać, że to zajmie więcej czasu, ale finalnie co sprawi, że będę miała, więc wyższy poziom zaangażowania do swojej pracy w ogóle jako całość różnych zadań te, które wykonuje w swojej pracy, więc no myślę, że czas w klub tego, że jeżeli wytłumaczymy czym jest krawcem, jeżeli na rzeczywiście to poczuje, a to akcja będzie pozytywna, a jeżeli chodzi o nudę no to myślę sobie, że akurat na podstawie tego warsztatu, o czym wspomniano to było także pracownicy wymyślili, a kilkunastominutowe spotkania podczas pracy, w których się ze sobą połączą pogadają o wszystkim tylko o pracę to jest typowy przykład też pracownicy umawiali się im daliśmy sobie na wirtualną każe im tego zabrakło, a zdecydowali się, że w ciągu dnia zrobią sobie taką krótką przerwę, a ich ona bardziej ciekawa nie spędza na samotności po prostu chwilę ze sobą pogadają jestem przekonana, że to nie wpłynie negatywnie na ich efektywność pracy, a wręcz na drugą stronę właśnie Doda im energii i chęci do tego, żeby dobrze wykonywać swoją pracę, a co z tymi zadaniami, które byśmy chętni wyeliminowali z listy z tej mapy naszych zadań w pracy co w kuchni zawsze są też takie zadajmy sobie, że większości przypadków każdy z nas ma takie zadania, a które nie wiążą się zwiększą, a przyjemnością z różnych powodów może być czasami powiedzieć taki po prostu żona nie są spójne z naszymi kompetencjami wymagają od nas złożonego szukamy też nie widzimy korzyści w tym, że te zadania wykonujemy, że też chcę się rozwijać np. tym kierunku i czas często pracujące z ludźmi rozwojową podkreślamy to, że taki jest rzeczywistość prawnik nie jest taką metodą na wieczną szczęśliwość w pracy nie jest metodą, która sprawi, że tras tylko łącznie będziemy robić zadania, które są dla nas bardzo przyjemna i będziemy odczuwać radość w ciągu całego dnia pracy jak i wręcz przeciwnie współczesna psychologia pozytywna, mimo że nazywa się pozytywna psychologia mówi o tym, że dla poczucia szczęścia potrzebujemy odczuwać całą gamę różnych emocji również w pracy ze okaże, że sam się frustruje tez okazję czasami możemy być znudzeni na trafną zależy na tym, żeby zwiększyć świadomość tego są ze przeze mnie lubiane co jest nielubiane, czego bym chciała więcej pracy, czego bym chciała mniej, a żeby każdy z uczestników warsztatu mógł się zastanowić nad tym, a co sprawia przyjemność co coś dla niego trudne SI zastanowić się czy jest coś w stanie zrobić z tymi zadaniami tymi niechcianymi zmieni lub danymi, a jeżeli coś takiego jest, jeżeli jakaś mała rzecz mogę zabić by czuć 3 bardziej polubić to zadanie, a to, dlaczego nie, ale czasami się, a powiem szczerze czasem okazuje, że pracownik uczestnik warsztatu wychodzi z takim założeniu, że okej no dobra są te zadania przeze mnie nielubiane nie chce ich nie mogę też delegować, bo jest najczęstszy pomysł najczęściej menedżerowie wpadają na taki pomysł na mają do tego prawo i możliwości, żeby delegować, ale jeżeli pracownik nie ma takiej możliwości widzi, że są takie zadania to po prostu akceptuje to i łatwiej też zaakceptować już są takie zadania, kiedy dostrzegam, że poza tymi zadaniami są też te zadania, które lubię, które mogą dawać mniej energii Instytut mogę czerpać satysfakcję czy podczas tych warsztatów, które pani prowadzi często okazuje się, że w danej pracy nie ma właściwie nic co dany pracownik dla pracownic sławą i właściwie jedyną drogą jest zmiana miejsca pracy no muszę powiedzieć szczerze, że zdarza się taka sytuacja powiem uczciwie, że bywały takie momenty spotykałyśmy się na warsztatach razem z Agnieszką smoleńską Strom pracuje spotkaliśmy się takimi przypadkami, że na warsztacie znajdowały się osoby które, a czuły, że już są wypalone albo wypalenie się zbliża i przychodził z taką ciekawością czy są jeszcze w stanie coś zrobić w swojej pracy, żeby zadbać o siebie, a i być może, kiedy wprowadzamy zmiany to o NATO będą w stanie pracować dalej, ale nie zawsze tak jest czasami pracownik już na skraju wypalenia odnajduje jeszcze szansę dla siebie w danej pracy, ale zdarzyło mi się też takie przypadki, że ktoś dokonał tej analizy zadań dokonał analizę swoich zasobów i zauważył, że to jest totalna rozbieżność między tym co ja robię tym miastem i podjął decyzję o zmianie pracy, a i zdarzyło się też także miała potem kontakt z tymi osobami, bo kilka takich osób chce po pół roku czy po pewnym spadku po roku dostałam maila z informacją, że to osoba dzięki warsztatom zrozumiała też co zrobić widzą stąd rozbieżności zauważyła da ale dlaczego ta rozbieżność występuje też padło na pomysł co mogłoby sprawić, że nie będzie czuła rozbieżności w pracy czyli jakie zadania po prostu chciał zrobić wykonywać pracy by chciał zajmować i po pół roku po roku zwracały osoby z informacją zwrotną, że są na dobrym miejscem myślę sobie, że ten właśnie dla nich dobre, bo jeżeli człowiek ma się pani pracy szkolenie zawodowe to jest chce, a no rzecz straszna jak kolokwialnie, jeżeli możemy zrobić, żeby zabezpieczyć ludzi przed takim stanem co myślę, że to jest warte, żeby zrobić, więc jako organizacja zdrowia w zeszłym roku uznało polskie słowo, bo zasób rąk i za takie u z osobą, która może warto zwracać uwagę, więc mam tutaj każdy dopłaca rozmowy z Danutą wrocławską na temat wypalenia zawodowego co państwo do tej rozmowy, ale 1 zapyta pan, bo jestem ciekawa i dlaczego w takim razie pracodawcy w zakresie własny warsztat, bo to ryzyko naprzeciw ten ten procent promil osób jest niewielki, która rzeczywiście, którym się spotykam, że są wypalone i że na ich lepszą decyzją będzie to, żeby zrezygnować z pracy w pracy z pracy, a najczęściej ogromnej większości jest także oprawki jest odbierany jako danie ludziom szansę do tego, żeby wypracowali sposoby, które nie będą Danish sem satysfakcjonujące, które dadzą więcej radości w pracy inaczej najczęściej ME do krawca styczność taką korzyść pracodawcom, że pracownicy trochę mniej narzekają po warsztacie w po warsztatach do pracy mogą nam też zależy na tym, żeby pokazywać, że wiele zależy od pracownika, jeżeli chodzi o poziom jego zadowolenia oczywiście ważne co zrobi organizacja, jeżeli jest mobbing nawet sytuacje ekstremalne albo klimat rywalizacji w pracy no to jest też odpowiedzialność nie nie pracownika tylko też nowemu odpowiedzialność menedżerów czy kultura organizacyjna, którą tworzą w dużej części menedżerowie natomiast podczas warsztatu zależy nam na tym, żeby pokazać, że to nie jest tak, że nasz menadżer pracodawca jest w stanie dać nam poczucie sensu prace dać nam zaangażowanie, że wiele zależy od tego co w tej pracy robimy, jeżeli w tej pracy będziemy odnajdywać sposoby na to, żeby to pracę sobie uprzyjemnić, żeby wykorzystać swoje mocne strony w pracy, a żeby ją dopasować tę pracę do siebie to jest duże prawdopodobieństwo, że będziemy w tej pracy zadowoleni, więc potem jest tak właśnie powyższy tekst miał o tym na czekaniu, że często jest tak, że pracownicy mniej narzekają bo jakim wcześniej działań pasuje to w pierwszej kolejności zastanawiają się czy mogą coś zrobić ze swojej strony, żeby być bardziej zadowolonym zadowoloną z pracy, a jeżeli nie mają na to pomysły to dopiero wtedy konsultują się ze swoimi menedżerami i zastanawiają się czym zgłaszałem jakąś swoją wątpliwość mamy też często podkreślamy to, że benefity nie zbudują naszego zaangażowania my w prace są ważne czy się prawnicy przyzwyczają do benefitów dla, ale to nie jest także zewnętrznymi różnymi nagrodami jesteśmy w stanie utrzymać zaangażowaniem jak motywujemy pracowników do tego, żeby odnaleźli w sobie motywację wewnętrzną, która nie jest wyczerpywania, która nie wiąże się z tym, że cały czas musi mieć więcej więcej więcej, a i zakładam że, gdy miała będą więcej zarabiać będę miał, więc benefitów to wtedy będą zaangażowane pokazujemy, że to właśnie codzienne nasze działania nasze podejście codziennie do pracy to jak traktujemy zadania jeszcze wspomnieć można traktować relacje z bardzo ważna rzecz jak dbamy o te kontakty, które mamy w pracy, że to będzie wpływało na nasze życie satysfakcji poczucia sensu pracy to jest bardzo ważny wątek, który pani teraz poruszyła chciałbym właśnie o to zapytać, bo to symboliczne owocowe śruby czy pakiety medyczne czy Party po to, są ważne, że to oczywiście Bogna płaca jest też podstawą, bo przecież też o to przede wszystkim chodzi często po pracy, ale to poczucie sensu właśnie może wszyscy trafi, więc poczucie satysfakcji jest 1 rzecz, ale nawet Bartek zbierzemy to wszystko, a relacje w pracy nie są satysfakcjonujące to miejsce pracy nie jest przyjazne miła nawet, że to jest aktualne miejsce pracy, ale jeżeli musimy ze ściskiem karne na spotkaniu na jakimś wideo czacie zespołem albo jakąś osobą to o zatruwa artystów codzienność tak to mnóstwo badań potwierdza to często nawet z was strach dwóje relacje w pracy jako najważniejszy czynnik, który wpływa na naszą satysfakcję i też na poczucie sensu, a takim się skojarzyło dzisiaj na warsztacie mierzyliśmy się z różnymi mitami przekonaniami dotyczącymi pracy, a i spora część uczestników warsztatu uważała, że najszczęśliwsze w pracy są te osoby, które ze swojej pasji uczyniły pracę, a to jest pewnego rodzaju MEADS, dlatego że ono samo pójście za swoją pasją i uczyni z prac na pewno sprawi, że będziemy najszczęśliwsi a bo o rzeczywistość bardzo złożona i praca składa się z bardzo wielu różnych elementów poza tym że, a możemy realizować zadania z pasją bardzo ważny to co pani powiedziała relacja, jeżeli relacje będą dla nas nie wspierające Jerzy będzie rywalizacja jeśli będziemy odczuwać stres przed polską spotkaniami to, nawet jeżeli wybrać zawód zgodny z naszą pasją to CD na nie możemy uznać, że taka osoba będzie Super szczęśliwa w pracy autorem tego kłamstwa, bo ja tak nazywa Hart zdań wybierz sobie zawód, który również całe życie nie będzie musiał pracować jest Konfucjusz takich jak powiedzieć, że nawet najmądrzejsi ludzie, ale czasami nie mają racji powstaje często powtarzano on się pojawia w różnych sytuacjach cytowane, ale też po prostu kłamstwo, bo nawet największą pracę PUP wykonywana codziennie jest pracą, więc bardzo ważna tutaj powiedział, ale po, ale zostawimy na naszą kolejną rozmowę na wolność teraz zapraszam jeszcze państwo oczywiście, bo właściwie tylko trochę powiedział o mocy do castingu, że właściwie mowa to jest taka rozmowa wstępna jeszcze wiele wiele do powiedzenia dziękuję bardzo, za rozmowę pani Malwina Puchalska Kamińska psycholożka z uniwersytetu SWPS trenerka umiejętności miękkich założycielka dopraw polską bardzo polityków dzięki ja nazywam się Zuzanna Piechowicz temu podczas dobra praca do usłyszenia dobra praca podcast o pracownikach i dla pracowników premiera w środę na tokfm PL partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRA PRACA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA