REKLAMA

Wstęp do wiedzy o superfoods. Zaczynamy od nasion chia, orzechów włoskich i... surowego kakao

Superfoods
Data emisji:
2021-02-26 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:08 min.
Udostępnij:

Co to są superfoods? Jak ich używać i jak je dawkować? Co takiego mają w sobie te niezwykle cenne substancje i produkty, że zyskały miano superskładników? Rozwiń »
Ewa Podolska rozmawia z Hanną Stolińską, dr nauk o zdrowiu.

Partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularis. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularity PiS dzień dobry państwu Ewa Podolska tematem tego oraz kilku naszych następnych spotkań będzie jedzenie, ale nie byle jakie jedzenie nawet nie to jedzenie, które gdybyśmy spojrzeli z punktu widzenia piramidy zdrowia mieści się u podnóża tej piramidy 1 słowem nie będziemy ogólnie mówić o tym co jest dobre dla naszego zdrowia będziemy mówić o takiej żywności, którą określa się mianem Rozwiń » Super wód Super Foods cóż to takiego jest, że zyskało aż miano Super cóż takiego wspaniałego w tych produktach, że tak o nich mówimy o tym dzisiaj porozmawiam z dr Hanną Stolińską dzień dobry dzień dobry witam panią witam państwa pani Hanna Stolińska doktor nauk o zdrowiu dietetyk kliniczny jest pani autorką książki zakłamany jedzenie obala mity żywieniowe, a tej książce jeden z rozdziałów właśnie tak pani zatytułowała Super Foods, a więc ze wsi do tego cóż takiego jest we Super Foods przede wszystkim mija chciałbym państwu powiedzieć, że bardzo mocno wierzę w moc pożywienia nie tylko zachowaniu zdrowia, ale również z pomocy w leczeniu różnych jednostek chorobowe nie mogę tego tylko włącznie jako dietetyk, ale po prostu też widzę na sobie jak zdrowo dbam o dietę o dodatek różnych produktów, jakie naprawdę jak ja mam energię siłę do życia i jest to wspaniała rzecz natomiast Polacy odżywiamy się kiepsko niestety rośnie odsetek osób z nadwagą otyłością chorobami tzw. niezależnymi i w związku z tym faktycznie warto skupić się na takich produktach, które dostarczają bardzo dużo witamin składników mineralnych w ogóle Akihito związków nie ma 1 definicji Superfoods nie ma prawnej definicji Super Foods, ale dla mnie są to właśnie produkty, które w małej objętości zawierają bardzo dużo ba pozytywnych składników, które mogą temu można mówić o świadczeniach zdrowotnych żywieniowych, które faktycznie korzystnie wpływają na nasze drogi, czyli małej objętości dużo danego składnika nie musimy tego jest dużo bogatych Super Foods mówimy, żeby to było około łyżeczki dziennie i odrzwia wtedy swój organizm kod nie, rezygnując z nawet znasz takich standardowych smaków boję np. moim pacjent to mówię, żeby typowo osobowego na świat panikowali bardzo właśnie zamiast, która jest dla mnie takim Superfund c albo może głoski, które są Super cenach w naszym chcieli otruć się też będziemy rozmawiać zamiast zwykłej i bułce tartej już unosimy ze sobą nie odnosimy do naszej diety nie korzyści zdrowotne nie rezygnują z ulubionych tras powiedziała pani kilka nazw, które brzmią dosyć egzotycznie, a ja bym chciała, żebyśmy zaczęli od czegoś co znamy doskonale i może wielu z nas nie spodziewa się, że to coś z pani wymieniła to trochę nas do tego jest tak wspaniałym pożywieniem, a mianowicie zacznijmy od orzechów włoskich tak mamy dużo polskich zagranicznych Superfoods myślę, że musimy korzystać z nich wszystkich, ale orzekł włoski to jest jeden z najwspanialszych produktów spożywczych tylko zawsze proszę moich pacjentów o ich udział w diecie około 30g dziennie, bo wiadomo, że orzekły wszystkie są bardzo energetyczne, więc musimy wszystkim zachować umiar i ta ilość pozwala np. zachodzi prewencję rozwoju cukrzycy co jest czym przepraszam 30g dziennie tak proszę po ludzku powiedzieć tyle to jest, że w garść garść orzechów oczywiście mam na myśli już uzyskane orzechy łuska oczywiście nie mówimy tutaj o tych w skorupkach natomiast warto kupować w skorupkach, bo tu to są Tłuszcza prawda zboża są głównie tłuszcze, które utleniają i one po prostu mają wyższe wartości, jeżeli sami rozumiemy jeśli kupimy te, które same obudowane co jest bardzo ważne orzech włoski to są orzechy, które zawierają znaczną ilość kwasów omega 3 w porównaniu z innymi orzechami dostępnymi na rynku dodatkowo mają dosyć dużo białka boho 4 g 16 g dużo błonnika pokarmowego z wpływają korzystnie na układ krążenia poprzez redukcję cholesterolu tego złego ldl regulują ciśnienie tętnicze krwi poprawiają również na koniec jakość nasienia tutaj w kierunku do panów zmniejszają ryzyko właśnie rozwoju cukrzycy poprawiają funkcje poznawcze mają działanie przeciwnowotworowe zmniejszają stan Zacha zapalne także absolutnie nie bójmy się tych orzechów, żeby dodawać do naszej codziennej diety, a czy jest różnica między takimi orzechami świeżymi np. moja znajoma mówi jajem tylko jesienią orzechy świeże, a orzechami, które kupimy teraz to już nie będą orzechy świeże zerwane prawda no na pewno wiadomo troszkę mają mniej korzystnych kwasów omega 3, ale myślę, że taka sytuacja nie powinna nas absolutnie ograniczać powinniśmy te orzekły jechać jeszcze nic się cały rok, a czy orzechy np. takie myśli są lekko przetworzone ryby orzechy w czekoladzie orzechy jakiś młody działanie powiemy sobie omówiła mówiła tutaj mądra osoba o tym, że rzeki, proszę bardzo, różnych rzeczy łatki są też orzechy czy to jest zdrowe co pani o tym sądzi absolutnie ja nie mówią solonych orzecha ja nie mówię o orzechach czekoladzie jakiś różnych lubiących słonych słodkich otoczka absolutnie nie ma nic wspólnego ze zdrowym jedzeniem także absolutnie niezwykłe naturalne orzechy dodawane do ścianki do jogurtu, a tak grupa po prostu między posiłkami, jeżeli mamy taką konieczność, chociaż jestem raczej tego, żeby mnie powiadali, więc lepiej dodawać do posiłku dostała nawet można dozować lepiej nie zrazić, bo znowu temperatura powoduje to, że gubimy te kwasy omega 3 także naturalnej postaci w przeciwieństwie do orzechów mówimy o orzechach włoskich w przeciwieństwie do orzechów, które znamy doskonale samo mam kilka drzew, które radzą orzechy włoskie określenie nasiona chia brzmi bardzo egzotycznie cóż takiego nasza Dacia mają taki lekko orzechowy smak to jest szałwia hiszpańska, która pochodzi z terenów Ameryki Południowej i faktycznie należą również do tej Super żywności, bo oprócz przeciwutleniaczy zawierają ważne nienasycone kwasy tłuszczowe i tutaj znowu mówi młody klasach omega 3, które są niedoborom w naszej diecie, ale nasiona chia to też bomba magnezu wapnia żelaza i bardzo duże ilości błonnika pokarmowego jest faktycznie takimi nasionami chia możemy uzupełnić niedobory witamin minerałów on korzystnie wpływają na układ kostny mają działanie przeciwnowotworowe zwiększają wrażliwość naszych komórek na insulinę insulinooporność cukrzyca bardzo polecane i polecone zresztą osobą przemęczonych zestresowanych, które prowadzą taki szybki tryb życia są chyba wszyscy zaraz nas ale, żeby przyswoić te kwasy omega, że należy jest dziś przed spożyciem tak jak np. przemienione i to powinna być świeżo mielony ewentualnie przechowywano później 3 dni w lodówce i dodawane do potraw ilości właśnie 1 łyżeczki dziennie nie podejmą obróbce termicznej w naszym przyjąć, bo znowu mówimy kwasy omega 3 no tak często robimy dziś budownictwa i pomagać wszędzie nie mieliśmy tych ziarenek natomiast fajna konsystencja fani desek, ale nie przez państwa naszego organizmu myśmy chcieli, więc mimo wszystko nie zmielone za składowane do owsianki, gdzie można dostać nasiona chia bez szczerze powiedziawszy patrząc na półki sklepowe tych najpopularniejszych w supermarketach nie widziałam ich, ale może, dlatego że nie szukałam nica nasiona chia są szeroko dostępne na tych działa właśnie ze zdrową żywnością żywność w ogóle powinna każda zdrowa, ale tak się po prostu nazywał drogę można dostać można zamówić przez internet także jest w naszym kinie akurat są bardzo dostępnym produktem i jakiej ilości pani mówi proszę dodać mielone w jakiej ilości były rzecz nadzienie tak Superfoods słychać Kadzielnia łyżeczka dziennie i czy Superfoods bywają oznakowane jako Super wóz zaś nie nie ma żadnych regulacji prawnych niestety osób Perform, więc c moim zdaniem też troszkę wielu producentów jest taki, że tam marketingowe i ludzie czasem mają dosyć tej tych oznaczeń właśnie typu Superfoods czy wzmocni odporność teraz jest na to bardzo duża moda trochę ludzie mają dosyć tych komunikatów, ale myślę, że muszą sobie wybrać swój ulubiony Star Foods regularnie go spożywać, a jest naprawdę bardzo duża na etykiecie tego nie znajdziemy musimy się dowiedzieć czy można, bo myślę, że ta może być pokusą przedawkować co bankrut, bo skoro tak jest Super Super panie mówiły rzeczka, a rzeczka rada Blue Note Adam odpowiada to ja wezmę 3 łyżeczki nie pani niestety są niestety Superfoods nie są jeszcze tak bardzo przebadane dlatego dlatego zaleca się jednak tą ilość 1 rzecz codziennie, a czy Rudni nie ma takich, które np. uczulają, bo to się zaświecić czerwona lampka, gdy pani powiedziała, żeby u tak orzekł są dla wielu osób alergen, więc tutaj trzeba uważać natomiast, czyli są to Superfoods typową uczulające nazywane też proporcje na pewno mu surowe kakao Alka też mocno uczulające dla niektórych alergizujących, ale to, jakby to są tak rzadkie przypadki indywidualne Rze, że nie ma jakoś się stresować zdecydować mamy jeszcze kilka minut rozmawiamy o tym surowym kakao, jakby nad i jak to wygląda manka koło, które zalewam mlekiem robię kawę pije, a zatem czy surowe tak jak miałabym je jeść i co takiego dobrego jestem surowym KK, dlaczego być może nie ma w tym, które zrobię, gdy połączy już z mlekiem na surowe kakao przede wszystkim ma bardzo dużo przeciwutleniaczy, bo ona nie jest poddawane obróbce termicznej tylko zachodzi proces fermentacji z także przeciwutleniacze walczą z wolnymi rodnikami, które przyspieszają starzenie i rozwój różnych chorób także kakao na więcej tych wszystkich antyoksydantów niż fioletowe owoce Zielona herbata czy wino kakao zawiera bardzo dużo tryptofanu, który bierze udział wytwarzania serotoniny melatoniny, żebyśmy dobrze spali także poprawia nasz nastrój i obniża stężenie cholesterolu to dobra schody czy państwo na opornych cukrzyków, bo nie podnosi stężenia glukozy w naszym organizmie jest bardzo dobrym źródłem błonnika magnezu no masz naprawdę 700× więcej żelaza niż takie zwykłe kakao praktycznie można powiedzieć Million minusem kakao jest to, że zawiera stawiany jest może ograniczać wchłanianie wapnia żelaza, ale bym się jakoś mocno nie przejmowała także najbardziej popularnej takie zwykłe kakao palone prażone i proces ten powoduje duże straty wartości odżywczej AK surowe tak jak powiedziałam jest fermentowane i służą suszone dlatego bogatsze w polifenole i on też zmielone razem ze skorupką, która ma więcej wartości do czego ja mam szukać na półce sklepowej nie tzw. zwykłego Kała udał nie wyraziła zachód będzie PiS słowa napisane surowe kakao z wielkiej postaci mamy jeść ona jest troszkę, więc zrobimy z niego kakao dodajemy do owsianki koktajlu albo jest kuszony, więc też możemy sobie chrupać, bo dodawać właśnie do takich jak słodkich potraw surowe kakao naprawdę nie widziałam, że istnieją obok gaz zwykłego tego, które zazwyczaj lubimy pamiętamy z naszego dzieciństwa ostatnio stwierdziła jak ja dawno nie pionka dlatego na pewno nie używajmy tego KK koreańskie pani dane co znaczy to jest liczyli na to słabe, ale nie raz w roku będzie ta gotowe gotowe gotowe, czyli musi być napis surowe kakao sporo tak proszę państwa rozmawialiśmy dzisiaj o 3 Superstar, czyli o produktach, które przewyższają inne jeśli idzie o ich wartości odżywczej to wszystko dobro, które na wniosek rozmawialiśmy o orzech włoski przecież z nami są dostępne ona się, czyja jeśli ktoś nie wiedział, kto się dowiedział i o surowym Kale uwaga to nie jest to, a kakao zwyczajne, z którego robimy napój w następnym odcinku porozmawiamy o innych takich produktach, a moim gościem będzie tak jak teraz moim gościem była pani Hanna Stolińska doktor nauk o zdrowiu bardzo serdecznie dziękuje dziękuje serdecznie pozdrawia ja dodam tylko jeszcze, że pani Hanna Stolińska jest autorką książki zakłamane jedzenia obalamy mity żywieniowe i tam znajduje się też rozdział Super Foods, a więc do usłyszenia następnym odcinku naszego cyklu o Super Foods Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SUPERFOODS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA