REKLAMA

Nasza mikroflora jelitowa - jak o nią dbać?

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2021-02-26 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:43 min.
Udostępnij:

Do czego prowadzi zaburzenie mikroflory bakteryjnej, czyli dysbioza? Rozwiń »

Najnowsze badania pokazują, że dysbioza zwiększa ryzyko pojawienia się chorób o podłożu autoimmunologicznym, do których zalicza się m.in. reumatoidalne zapalenie stawów. Ma ona także związek z cukrzycą typu 1, nieswoistym zapaleniem jelit, poważnymi zaburzeniami odporności i otyłością. Może mieć związek z zaburzeniami psyhicznymi np depresją.

Jak więc o nią dbać o naszą mikroflorę jelitową

Podstawową jest

dieta bogata w błonnik, warzywa, owoce, duże ilości płynów. Żródłem tzw dobrych bakteri są też wszelkiego rodzaju kiszonki.

Ważnym elementem diety są maślanki, kefiry i pozbawione cukru jogurty.

Im mniej mają dodatków tym lepsze.

Nasza mikroflora jelitowa nie lubi gdy spożywamy produktów wysoko przetworzone, tłuste, o wysokim indeksie glikemicznym, a także gdy palimy papierosy.

Nie lubi także gdy jesteśmy w permanentnym stresie lub zbyt mało śpimy Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
sponsorem programu jest dystrybutor suplementu diety probiotyków vivo miks Wodnik TOK FM na zdrowie dzień dobry Ewa Podolska do czego prowadzi zaburzenie mikroflory bakteryjnej w naszych jelitach, czyli zbiór SA najnowsze badania pokazują, że zbiorą zwiększa ryzyko pojawienia się chorób o podłożu autoimmunologicznym, do których zalicza się m.in. reumatoidalne zapalenie stawów ma ona także związek z cukrzycą typu pierwszego nie swoistymi zapaleniami jelit poważnymi zaburzeniami Rozwiń » odporności i otyłością może mieć związek z zaburzeniami psychicznymi np. depresji jak, więc dbać podstawą jest dieta bogata w błonnik warzywa i owoce także duże ilości płynów źródłem tzw. dobrych bakterii są też wszelkiego rodzaju kiszonki ważnym elementem diety są maślanki kefiry i pozbawione cukru jogurt i mniej mają dodatki w tym lepszy nasza Micro Flora jelitowa nie lubię, gdy spożywamy produkty wysoko przetworzone tłusty o wysokim indeksie glikemicznym, a także, gdy pali papierosy o bardzo źle znosi to, gdy jesteśmy permanentnym stresie lub zbyt mało śpimy przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku po czternastej 35 przewodnik TOK FM na zdrowie nie ma czasu posłuchać następnej audycji znajdziesz ją jako podcast na tokfm Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA