REKLAMA

Nowoczesne podejście do łańcucha dostaw

Strefa Szefa
Data emisji:
2021-02-28 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie szczególnie gorąco zapraszam dzisiaj to, ale audycji wszystkich miłośników logistyki wszystkich miłośników łańcuchów dostaw, ale również te osoby, które nie mają o tym pojęcia chciałyby się czegoś dowiedzieć rozmawiamy o nowoczesnym spojrzeniu ma łańcuchy dostaw państwa moim gościem jest pan Tomasz Sączek dyrektor zarządzający w firmie ICT Polska dzień dobry dzień dobry Rozwiń » pan 20 lat doświadczenia w logistyce łańcucha dostaw, więc myślę, że jest pan najlepszą osobą do tego, żeby powiedzieć czym jest logistyka, a czym są łańcuchy dostaw tak moje dwudziestoletnie doświadczenie pozwala wyciągać pewne wnioski widzieć pewne różnice w obszarze zarówno logistyki łańcucha dostaw na początku jako ciekawostkę przytoczę pewną anegdotę o tym, że logistyka jest kobietą, dlaczego dlatego, że pojawili się kobiety w naszej cywilizacji przedstawiany jest jako rodzaj przedsięwzięcia logistycznego pojawiła się bowiem odpowiedzi na sformułowanie zaczynające się od służb nie jest dobrze, czyli pojawiła się po to, aby było lepiej i tak bym w skrócie definiował logistyka, czyli logistyka jest o to, żeby było lepiej naszych przedsiębiorcach nie tylko jeśli mówimy o logistyce i ewolucji w kierunku łańcuchów dostaw to zauważam 1 tendencję, która pojawia się w wielu firmach i wielu wypowiedziach różnych ludzi, jakby mylenie troszeczkę pojęć albo nawet utożsamianie ich ze sobą co nie do końca zawsze powinno mieć miejsce dla mnie logistyka to jest proces, który skupia się nad tym jak dostarczyć wymagane produkt we właściwym czasie dla właściwego klienta, czyli tzw. 3 Voo właściwy produkt właściwy czas właściwie to jest proces nastawiony na zaspokojenie popytu ty znamy i zaspokajamy go w sposób optymalny, uwzględniając optymalny kość łańcuch dostaw to jest troszeczkę szersze pojęcie, które ewoluowało i w latach dziewięćdziesiątych tak naprawdę się pojawił łańcuch dostaw łańcuch dostaw jest to proces, który mówi co, kiedy będzie potrzebował piję w celu zaspokojenia tego popytu w tym aspekcie mówimy o pozyskiwaniu dostawców planowanie produkcji zaopatrzenia planowania zapasów i wszystko co z tym związane oczywiście funkcje logistyczne w ramach łańcuchów dostaw istnieją logistyka cały czas jest obecna, ale nowoczesne przedsiębiorstwa raczej idą wodę outsourcingu tych funkcji, czyli opierają się współpracy z operatorem logistycznym, który dba o logistykę, a przedsiębiorstwo samo w sobie zajmuje się tymi innymi aspektami związanymi z kreowaniem popytu i przewidywania potrzeb czy to oznacza, że można powiedzieć, że logistyka jest elementem łańcuchów dostaw tak można powiedzieć jest to część składowa proces logistyczny występuje w ramach łańcuchów dostaw i tak też bym to określał są firmy, które mają działy logistyki są firmy, które mają działy łańcucha dostaw znam firmy, które mają oba działy też jest w tym jakiś sens logika, ponieważ taki jest taka potrzeba akurat w przypadku dalekiego ja powiem coś więcej duże znaczenie w moim odczuciu ma właśnie używanie nazwy i właściwe dobieranie słów jak to mówi mój kolega Adam Sobolewski, który zawsze przytacza fajną historię i chciałbym zacytować był człowiek, który siedział sobie na chodniku z kapeluszem, oczekując wsparcia z karteczką jestem niewidomy proszę o pomoc osoba przechodząca obok widzą, że bardzo niewiele monety Kopel uszu postawią mu pomóc zmieniła napis karteczce nagle kapelusze zapewniał analiza na pytanie co zrobiłeś mój przyjacielu zmieniłem napis na inny dziś jest taki piękny dzień, a ja nie mogę go zobaczyć i to tak jakby ta historia pokazuje, że dobór używanych słów ma znaczenie bo kiedy mówimy o tym samym ale odpowiednio dobrane słowa tamte słowa po prostu budzą zupełnie inne emocje, bo rozumiem się emocje nie są najważniejsze w łańcuchach dostaw nie zgodzę się do końca, ponieważ łańcuch dostaw opiera się partnerstwo nowoczesne podejście to jest współpraca to jest współpraca w celu osiągnięciu osiągnięcia wspólnego dobra i jakby troszeczkę zapominamy o partykularnych interesach poszczególnych owym, więc emocje się pojawiają, ale ważne, żeby zapanować i zarządzić emocjami wszystko w duchu partnerstwa i współpracy i wiemy już w takim razie tym są łańcuchy dostaw rozmawiają o nowoczesnym spojrzeniu na to łańcuchy dostaw o tym co się ostatnio zmieniło, zwłaszcza że Wojkowic mam, ale tutaj bardzo zamiesza ołtarz i technologia poszła do przodu i pewnie można ją wykorzystać rozmawiamy, więc o tym co się ciekawego dzieje teraz łańcucha dostaw jak cie nowinki widać słychać gdzieś tam na horyzoncie być może coś zostało wprowadzone od czego pan White zaś tego, że nikt nie przewidział covidu i to sytuacje kryzysowe łańcuchem dostaw to jest chleb powszedni oczywiście wszyscy zarządzający łańcuchem dostaw próbują przewidzieć pewne sytuacje i przygotować odpowiednią, ale przewidywanie trudne szczególnie dbać o przyszłości, więc tak jest się pojawiają i z tym sami trzeba sobie radzić ja osobiście wychodzę założenia, że każdy kryzys ma 2 strony z 1 strony jest to niebezpieczeństwo, ale z drugiej strony jest to okazję i firmy, które patrzą w nowoczesny sposób na łańcuch dostaw biorą pod uwagę pewne okazje pojawiające się w wyniku kryzysu w wyniku różnych sytuacji typu pandemia covid-19 oczywiście to co się wydarzyło w ostatnich miesiącach wpłynęło bardzo mocno na kształt łańcuch dostaw nie tylko w Polsce bonie oświatowym państwa za te łańcuchy stał się bardziej transparentne krótsze i bardziej elastyczne no jak już wcześniej powiedziałem okazje, które za tym idą powodują, że nagle wzrosło jeszcze większe zainteresowanie innowacjami, których wcześniej było wiele, ale nie zawsze były brane pod uwagę jako konieczny dzisiaj te innowacje, które się pojawiają również w związku z sytuacją kryzysową są mocno analizowane i wdrażane, ponieważ roszczenie nie patrzy na innowacje stoi w miejscu i silnie rozwija i to co powiedziałem wcześniej łańcuchy dostaw dzisiaj one są krótsze one są bardziej bezpieczne, czyli jest próba zareagowania na to co się może wydarzyć kiedyś jeszcze nawet rok 2 lata temu była taka takie przeświadczenie, że kupujemy od 1 dostawcy i kupujemy dużo dlatego liczymy na lepszą cenę dzisiaj nowoczesny łańcuch dostaw jest zdywersyfikowany dywersyfikujemy źródła dostaw, czyli zabezpieczamy się po prostu na to co się może wydarzyć skracamy łańcuch dostaw, ponieważ Chiny nie dzisiaj nie wszystko już tak płynnie jest dostarczany w Europie kiedy, więc spojrzenie jest krótsze planowanie jest krótsze i nastawienie na bezpieczeństwo i transparentność i właśnie na bezpieczeństwo, ponieważ mnie covid bardzo nam pokazał, że filozofia do in Time, czyli filozofia po krótkich szybkich dostaw wtedy, kiedy są one potrzebna te niestety nie uchroniła wiele firm przed c przestojami wtedy, kiedy stanęły Chiny, kiedy przestały produkować, kiedy ich magazyny się o, a tak właściwie opustoszały magazyny to okazało się, że wiele firm stanęło, bo po prostu nie ma zapasów czy to oznacza, że wrócą zapasy magazynowe będziemy teraz jednak trzymać więcej na czarną godzinę dokładnie tak zauważalny ten mówi wprost firmy zabezpieczają się niepewne czasy budują zapasy i to jest jakby taka strategia, która gdzieś jest mocno zauważalna zresztą Polski rynek Polska jako kraj IOD wielu lat jest jednym z topowych rynków jeśli chodzi o przyrost powierzchni magazynowych i ta te powierzchnie rosną te powierzchnie pojawiają się w różnych miejscach w kraju, ale to, jakby 2 przyczyny za tym idą pierwsza przyczyna, o którym pani wspomniała budujemy większy zapas na niepewne czasy, ale druga przyczyna to też jest pokłosie covidu rosnący e-commerce, czyli my jako klienci coraz chętniej kupujemy w internecie jest to związane z bezpieczeństwa tak, ponieważ łatwiej bezpieczniej jest kupić w internecie swój dostępu niekiedy zresztą to co się wydarzyło w Polsce Lu trzykrotny wzrost e-commerce w przeciągu krótkiego czasu w najbardziej takim trudnym okresie covidu też wymusił pewne działania łańcuch dostaw no i zapasy i rosnące zapotrzebowanie na powierzchnie magazynową jest tego rynku jak dokładnie e-commerce wpływa na magazyny jak próbuje zrozumieć ponieważ, jeżeli kupujemy w internecie to mniej mam są potrzebna nie mamy potrzebna sieć małych placówek, a za to duży magazyn z centrum dystrybucji tak, z którego będzie to wszystko rozsyłamy potem tak 1 rzecz, którą tu należy określić proces logistyki e-commerce owej proces logistyki offline nowej, czyli sklepowej jest troszeczkę inny i dlatego wiele firm praktycznie podchodzi do tematu w ten sposób, że oddziela te 2 procesy od siebie z racji tego, że mają swoją specyfikę i nie zawsze jest właśnie sposób znalezienie synergii dlatego też ten temat benzyny po prostu pojawiają się są dedykowane działalności e-commerce owej jako działalności troszeczkę innej niż taka działalność standardowa, do której zawsze byliśmy przyzwyczajeni w ramach logistyki artykuł czas też zauważyłam, że coraz więcej firm istotne decyduje się ma od sortowania tej działalności Komar Sowa to znaczy cały ruch we przechodzi wtedy przez inne firmy, które są odpowiedzialne za zbieranie zamówień pakowanie wysyłanie tak dalej czy też pan zauważył taki trend powiem tak nasz rynek Polski rynek komiksowy nie jest jeszcze tak dojrzały jak inne rynki europejskie rynek angielski francuski niemiecki, więc wiedza na temat procesu e-commerce owych logistyki e-commerce owej jeszcze nie tak zaawansowane są firmy wyspecjalizowane, które specjalizują się powiem tak w tym procesie, więc jak strategia jest prosta oddajmy procesy lepszym, a my skupmy się na naszych kluczowych aktywność, więc dlatego ten outsourcing jest taki widoczny, ponieważ ktoś robi coś lepiej to ja oddaję mu to co zrobi lepiej ode mnie skupią się na tym co potrafią lepiej w mokrej i ma to ma sens co jeszcze możemy zauważyć jak zmieniają się łańcuchy dostaw teraz w 2021 co jeszcze np. Roma zaskakuje to co powiedziałem zaskakuje mnie szybsza reakcja na to co się dzieje czyli, bo większe ocenia innowacji moje spojrzenie na nowoczesny łańcuch dostaw jest państwo, że nie jest proste tak naprawdę taki łańcuch nowoczesny charakteryzuje się kilkoma cechami gotowy na obsługę różnych kanałów sprzedaży, czyli ten rosnący e-commerce, który pojawia się w Polsce od kilku miesięcy jest jakby nowym kraju sprzedaży dla wielu firm co widzimy też w przypadku sieci handlowe, które wcześniej nie analizowały wejścia w e-commerce nie, widząc jak potencjału dzisiaj są poniekąd zmuszone kolejna rzecz ogromna ilość danych do zarządzania tą jest też umiejętność proszenia się w ramach łańcucha dostaw, żeby oddzielać lub te właściwe dane od ogromnej ilości danych około to jest jakby kolejna sprawa ciągła optymalizacja procesów wykorzystywanie automatyzacji i nastawienie na zrównoważony rozwój i ja obserwuję to co się dzieje w Polskiej logistyce nie tylko Polski, ale również w innych krajach szukamy rozwiązań to co powiedziałem wcześniej transparentnych bezpiecznych elastycznych digitalizacja, czyli cyfryzacja to jest coś co zawsze było wielką bolączką łańcuch dostaw również w Polsce cyfryzacja digitalizacja czy w przyszłości to poziom kilkunastu procent dzisiaj w wyniku zmian i po pojawiającego się covidu coraz więcej firm widzi ogromną szansę w digitalizacji nie tylko poprzez ograniczenie kosztów i ograniczanie kontaktu człowieka człowiekiem, który z dzisiejszej perspektywy jest nie do końca bezpieczne z racji wirusów i innych kryzysów to się dzisiaj dzieje w sposób bardzo szybki i firmy zaczynają się digitalizować firmy eliminują papier z procesów logistycznych w przyszłości było takie przeświadczenie zresztą nie tylko w Polsce, że odpis ręczny na dokumencie dostawy jest tylko i wyłącznie wiarygodny odchodzimy dzisiaj od tego sam wraz z moimi kolegami kiedyś wyliczyłem, że w Polsce w logistyce generujemy miliard stron dokumentów rocznie i 5 lat aktywizujemy, czyli 5 miliardów euro stron abstrahuję od tego ile drzew musimy musimy poświęcić, ale hamowni tak to są gigantyczne nie zdajemy sobie sprawy ile procesów ile czynności jest niepotrzebny samo sprawdzanie papie rów samo sprawdza w drukowaniu dokumentów przygotowywanie jest czasochłonne nie do końca potrzebne dlatego też digitalizacja cyfryzacja to dziś nie tylko optymalizacja kosztów również szansa na dodatkowe benefity i wzrost obrotów firmy i to postawimy na razie kropkę pan już teraz zapraszam na skrót informacji Radia TOK FM strefa szefa audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i mój gość pan Tomasz Sączek dyrektor zarządzający Pippi Polska rozmawiamy o nowoczesnym spojrzeniu na łańcuchy dostaw tuż przed skrótem informacji Radia TOK FM my poruszaliśmy temat etyki realizacji cyfryzacji w łańcuchach dostaw i temat tego jak wiele papieru jest obecnie marnowane, ale rozumiem, że to jest taki trend czy klub halny ogólnoświatowy nie tylko łańcuchy dostaw, ale właściwie wszystkie branże i przerzuciły się na digitalizacja cyfryzacja ma oszczędności co jeszcze, jakie jeszcze nowinki co jeszcze ciekawego zmienia się teraz w łańcuchach dostaw co jeszcze ciekawego dużo ciekawych rzeczy się dzieje przed chwilą wspomniała pani o globalizacji globalizacja no nie możemy rozdzielić słowa nowelizacja budżetu dostarczy żyjemy w globalnej wiosce z między wielu międzynarodowych relacjach i to jest nieuniknione i ciekawą rzeczą, którą kształtuje nowoczesne łańcuchy dostaw jest to co się dzieje handlu międzynarodowym nowej nowe szlaki handlowe aż o grze grzechem byłoby nie wspomnieć o nowym jedwabnym szlaku, czyli chińskiej inicjatywie która, która jest obecnie rozwijane jako antidotum na panowanie amerykańskie, a może po prostu Chińczycy budują nowy jedwabny szlak, żeby łatwiej dotrzeć do Europy ze swoimi towarami to jest jakby też mocno kształtujące się kształtujące zmiany, które wpływają na na kształt łańcuch dostaw mówi pani od technologii rozwoju technologii tak właśnie to jest coś co myślę też najbardziej rozpala wyobraźnie zarówno słuchaczy jak i ekspertów, bo sam covid we wszystkich branżach i właściwie mówią wszyscy goście strefy szefa nów, w jaką branża byśmy nie zahaczyli, że covid wymuszą niesamowity skok technologiczne wszędzie, gdzie tylko się da rozumiem, że w łańcuchach dostaw też oczywiście łańcuchy dostaw mocno korzystają z technologii tylko ja osobiście zauważam mały problem związany z technologią my mamy rozwiązania technologiczne i jest dużo są to bardzo ciekawe rozwiązania, ale niestety nie zawsze wiemy jak wdrożyć po prostu firmy cierpią na brak specjalistów do tematu wdrożenia nowoczesnych technologii to podkreślane jest przez wiele firm i tutaj jeszcze raz podkreślić technologie są nie zawsze wiemy, jakie wdrożyć, ale technologie ogromny wpływ mają na noc łańcuch dostaw internet rzeczy, który też mocno istnieje ostatnio, czyli łączenie się wielu obiektów i wymiana bezpośrednia informacji łańcuch dostaw mocno korzystać będą mu się mówi, że to jeszcze dzisiaj, ale niebawem z dobroci internetu rzeczy sztuczna inteligencja, która budzi wiele kontrowersji oczywiście, ale istnieje są rozwiązania technologiczne oparte o sztuczną inteligencję dla przykładu transport brakuje kierowców transporcie dbamy o tych kierowców sztuczna inteligencja pozwala na za zapewnienie bezpieczeństwa, czyli kierowcy są narażeni na różne niebezpieczeństwa sztuczna inteligencja pomaga zadbać o bezpieczeństwo kierowcy i ładunków transporcie to są rozwiązania, które są na rynku to nie jest żaden problem, żeby do tego dotrzeć blockchain blockchain nie chcę mówić tutaj wiele, bo to aż prosi się o odrębną audycje jest to niesamowicie potencjał obronny potencjał technologiczny, na którym Unii Europejskiej pracuje czy to też, aby eliminacja papieru z procesu transparentność bezpieczeństwo informacji walka z podróbkami wiemy, że łańcuch dostaw też mają Tomaszu, bo pan to niesamowicie też szybko wymieniać bardzo ciekawe rzeczy my to będą z zatrzymajmy się na chwilę autonomiczne ciężarówki rozumiem, że to już jest teraz testowano prawda są są firmy, które kosztują autonomiczne ciężarówki, czyli ciężarówki bez kierowcy, które mogą przewozić przez przewozić towary z technologii to co przychodzi do głowy np. drony w magazynach to jest właśnie to już jest stosowane w miarę powszechny to ciągle jest uważane jako nowinka pozwoli pani jak można jeszcze wrócę do autonomiczności autonomiczność jest testowana jest kontrowersyjna, bo nadal nie jest w stanie określić, gdzie leży odpowiedzialność za coś co się wydarzy niezgodnie założeniami jest to antidotum na brak kierowców tak co się dzieje to jest testowane i przewiduje się, że to się pojawi w najbliższej przyszłości oczywiście infrastruktura jest konieczne dostosowanie prawa i to jest jakby mój komentarz temacie uczony autonomiczność drony tak drony to dzisiaj mocno ciekawe rozwiązanie, które tak naprawdę wcześniej było traktowane jako wsparcie transportu, ale proszę zapomnieć o latających nad naszymi głowami dronami i dostarczającymi spadki na nasze balkony raczej jeszcze nie dziś, ale jak pani świetnie zauważyła drony są mocno wykorzystywane w magazynach tak dzisiaj nowoczesne przedsiębiorstwa korzystają z wsparcia dronów np. w procesie inwentaryzacji inwentaryzacja nie jest przyjemnym czy kreatywnym procesem ludzie po prostu nie lubią robić rzeczy nudnych powtarzalnych drony doskonale radzą sobie dla przykładu we skutecznym procesie inwentaryzacji magazynu i to już dziś dzień na drogi, ale też takie automaty, które same potrafią podjechać do półki rozpoznać kod kreskowy napad chce zebrać koszyk prawda inni, ale i przygotować to właściwie być może niedługo będą w pełni zmechanizowane zautomatyzowane całe takie właśnie centra dystrybucji tak jak pani zauważyła i tu też podchodzimy temat autonomiczności wszelkich procesów magazynem autonomiczne wózki autonomiczne załadunku rozładunku i to się dzieje i to się będzie coraz bardziej rozwijało szczególnie, jeżeli mówimy o czasach covidu jednak kontakt człowieka człowiekiem tam, gdzie on jest niepotrzebny to raczej się eliminuje autonomiczność bezzałogowe wózki to jednak druga rzecz roboty i robotyzacja procesów logistycznych to jest też bardzo ciekawy temat, który ostatnio mocno rozwija roboty to jest przyszłość magazynach coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z robotów roboty są coraz lepsze coraz tańsze to też jest jakby trend zauważalny, więc robotyzacja jest jest widoczna i teraz chciałbym też przy okazji tematu robotów zdementować to co się niekiedy słyszy roboty nie zabiorą pracę ludziom roboty zastąpią ludzi w tych najmniejszych powtarzalnych czynnościach ludzie zostaną lepiej wykorzystamy i tak naprawdę będą mieli miał mieli większy wpływ na proces decyzyjny nie będzie trzeba angażować ludzi takie procesy powtarzalne, bo to zostawimy złoto, a zwłaszcza, że brakuje nam ludzi w logistyce ogólnie tak brakuje nam ludzi w logistyce i rosnące zapotrzebowanie na logistykę pojawiające się coraz gęściej magazyny wymuszają kadry wymuszają znalezienie sposobu jak zarządzić tym tym rosnącym obszarem to jest właśnie dokładnie to to jest sposób na poradzenie sobie z tym brakiem kadr, a najlepiej bym powiedział wykorzystaniem dostępnych kart lepszy efektywniejszy sposób co idzie też nie tylko jakby w duchu znalezienia rozwiązania na braki, ale też dzięki lepszego coś do docenienia ludzi, ponieważ ludzie wolą robić dzieci kreatywny i ciekawsze niż zwykłe prostej powtarza atakiem jest moje odejście to temat, jakby chciał pan na podstawie tego co już wiemy i też na podstawie swego dwudziestego dwudziestoletniego doświadczenia w łańcuchach dostaw i też takiej swojej przenikliwości powiedzieć, którą stronę powinny firmy chcą się zmieniać, żeby się dopasować do tych nowoczesnych standardów w łańcuchu dostaw oraz rozumiem, że powinniśmy mieć większe magazyny to już wiemy, że magazyny, a co jeszcze większe magazyny może bardziej efektywnie wykorzystaną dostępnych magazynów oczywiście w ramach potrzeb rozszerzoną to jest jakby 1 rzecz zachęca do bardzo mądrego korzystania z technologii, bo mówię technologia sama w sobie nie jest antidotum na wszystkie bolączki technologie trzeba umieć wdrożyć trzeba umieć właściwie z niej korzystać tak naprawdę dzisiaj też trzeba podkreślić zrównoważony rozwój, czyli nie zapominajmy planujący i modelują swoje łańcuchy dostaw o tym zrównoważonym rozwoju dbałości środowisko o wykorzystywaniu dobroci tego co daje nam na świat ekonomia współdzielenia wykorzystujemy zasoby, które są nie twórzmy nowych to jest jakby wszystko w duchu tej Zielonej logistyki dbałości o środowisko wykorzystania tego co jest, bo to to jest właściwy kierunek treść Brent idą te bardzo ciekawe, gdyby tak, gdybym mógł pan odrobinę rozszerzyć czy myślenie, a w ramach ekonomistów zależność to jest to coś powiedziałem naczyń do współdzielenia współdzielenia ekonomia współdzielenia, czyli są zasoby korzystamy wspólnie, bo to jest właśnie cała cała zasada wspólnie korzystajmy i jakby to partnerstwo współpraca nie jest istotna w kole udzielenia każdy z nas ma do czynienia z ekonomią współdzielenia praktycznie codziennie sławnych olejną które, które pojawiały się w miastach car-sharing tzw. czyli wynajmowanie samochodów są firmy które, które się pojawiły to jest właśnie, jakby ten ten sposób myślenia z dam przykład z rynków zachodnich firmy kurierskie, które posiadają one do rozwożenia paczek w niedzielę stojące na parkingu udostępniają te samochody mieszkańcom przykładowo pod kątem przeprowadzki, czyli za niewielkie pieniądze można sobie wynająć wypożyczyć taki samochód i tak stoi i nie nie jest wykorzystywany w danym czasie i to jest by cała dobroć ekonomii współdzielenia, która jest tak naprawdę nastawiona na ten zrównoważony rozwój i dbałość o środowisko jak wiemy musimy dbać o środowisko nawet nie swoim kontem, ale po swojej postawy są gdzieś bardzo bardzo to wszystko ciekawa zostały nam 2 minuty do końca nowe, ale nawet trochę mniej to podsumowując, którą stronę zmierzają łańcuchy dostaw teraz łańcuch dostaw zmierzają ku uelastycznieniu ku unowocześnieniu się, wykorzystując innowacje pojawiające się bardziej nawet w czasach kryzysowych niż wcześniej i to jest jakby 11jeden z aspektów łańcucha dostaw zmierzają ku zrównoważonemu rozwojowi, ponieważ jest to bardzo ważne dzisiejszych czasach, aby dbać o ten te społeczne i socjalne aspekty prowadzenia biznesu tak naprawdę zachęcam bardzo do tego, żeby dzisiejszych czasach nie lekceważycie dzień ludzkiego tak jak już pani słusznie zauważyła te zauważamy brak kadr i łańcuchy dostaw, które rady są nastawione za bardzo na automatyzację i takie eliminowanie człowieka to też nie jest dobry kierunek, więc wszystko co powinno się dzisiaj dziać to jeszcze raz powiem mądre wykorzystywanie od dostępnych technologii bardzo mocno mocne nastawienie na zielono zielone rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju i cały czas miejmy na uwadze ludzi zadbajmy o tych ludzi zadbajmy o kierowców i są rozwiązania, które pozwalają na to, żeby człowiek w procesie logistycznym był doceniony i jakby to powiedzieć odpowiednio wynagradzane wychodzi na to, że specjalista od łańcucha dostaw musi być ekspertem teraz bardzo wielu dziedzinach łańcuch dostaw to jest bardzo szerokie szeroki obszar sam sama nazwa mówiąca łańcuch, czyli jest to jakby powiązanie wielu ogniw, które powinny ze sobą współdziałać i trzeba traktować łańcuch dostaw jako całość tak jak pani zauważyła ogromnej ilości dziedzin obszarów w środku łańcucha dostaw i stawienie się na wycinkowe analizowanie patrzenie na dane ogniwo to nie jest sposób na sukces bardzo panu dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem był pan Tomasz Sączek dyrektor zarządzający ICT Polska dziękuję bardzo, również dziękuję bardzo, dobre ja nazywam się Marzena Mazur zapraszam na kolejną strefę szefa już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA