REKLAMA

Emocje w pracy? Nie zawsze warto je pokazywać, ale też nie wolno ich blokować

Dobra praca
Data emisji:
2021-03-03 17:10
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
28:14 min.
Udostępnij:

Emocje są naturalnym elementem funkcjonowania człowieka o typowej psychice. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ani tym bardziej: przygotować się na wszystkie sytuacje, jakie mogą nam się przydarzyć w pracy. Da się jednak pracować nad tym, jak silne emocje są w stanie wywołać u nas inni ludzie, w tym współpracownicy, podwładni czy szefowie. Rozwiń »

Jak radzić sobie ze swoimi emocjami, ale też: jak radzić sobie z osobami, które wywołują u nas niechciane emocje? Doradza psychoterapeutka Monika Sójka, rozmawiamy o książce "Jak ogarniać emocje w pracy". Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę dzień dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz to jest podcast dobre prace podcast o tym jak sprawić, aby ten czas spędzany przez nas pracy był nie tylko mniej uciążliwa być może nawet bardziej satysfakcjonujący to trudne dziwne zdanie w kontekście ostatniego roku i pandemii koronawirusa, ponieważ w tym czasie miejsca pracy na wielu znasz bardzo się zmieni UE oraz aż natłok emocji, które nam towarzyszyły w związku z Rozwiń » różnego rodzaju zmianami jest naprawdę bardzo tusz w związku z tym w tym odcinku audycji prawie na rocznicę lockdownu chciałabym zaprosić do wysłuchania rozmowy na temat książki jak ogarniać emocje w pracy dla ambitnych wrażliwych jest to książka autorstwa Lis siostry i możliwe jest Dafi książka wydana przez wydawnictwo Muza będę miał dla nas też kilka egzemplarzy książki proszę posłuchać do końca na końcu rozmowy z Moniką córką psychoterapeuta matematyk książki powinny można je zdobyć książkę głównie o tym jak poradzić sobie we współczesnych miejscach pracy, które często są emocjonalnym polem minowym takiego określenia używają autorzy książki jak sobie poradzić o tym już teraz Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych społeczeństw w Europie średnio spędzamy w pracy 1832 godziny rocznie dobra praca to podcast o tym jak najlepiej ten czas wykorzystać jak czuć się dobrze w pracy jak zmienić pracę na lepszą Zuzanna Piechowicz i gości przyjmują punkt widzenia pracownika pracodawcy dobra praca premiera podcastu tokfm PL w środę czy emocje w pracy są nieprofesjonalne nie ma czegoś takiego, że emocje w pracy są nieprofesjonalne, dlatego że emocje towarzyszą nam zawsze wszędzie tak naprawdę wszystko zależy od tego w jaki sposób je wyrażamy i często konstruktywna i czy to tak naprawdę nie jest krzywdząca zarówno dla nas kilka innych, bo cała ta książka jak ogarniać emocje w pracy dla ambitnych wrażliwe ach, od razu pierwszą myśl pierwszy wskaźnik zmian to jak ogarniać emocje innych mamy nawet na okładce takie rysunki jest słoń prezes twój szef kolega z zespołu IT i ten człowiek ma pokazywać nas tego tego ty tego ciebie jest taki skołowany w natłoku emocji związanych z generowanych wyrażanych przez inne osoby, ale chyba nie do końca to o co właściwie chodzi, bo tak naprawdę nie jesteśmy w stanie wpływać zmieniać reakcję zachowania różnych ludzi to nie jest tak, że to takie bardzo proste łatwe natomiast to na co mamy wpływ to jesteśmy i tak naprawdę nikt nie stanie zdenerwować póki na to pozwolimy co się za tym kryje to tak naprawdę my decydujemy o tym czy w danym momencie się denerwujemy czy się może jednak nie denerwujemy w jaki sposób odbierzemy czyjeś słowa jak je interpretujemy, więc tak naprawdę proszę zobaczyć to my mamy większy wpływ na to jak reakcja może się za chwilę pojawić natomiast no i Okraj możemy potem w sposób konstruktywny powiedzieć komuś, że pewne zachowanie nas raniło przekroczyło nasze granice, że coś nam się nie podoba, ale tak naprawdę to jest już ten późniejszy hit czy możemy podjąć teraz decyzję, że nikt nas już nigdy nie zdenerwuje w pracy myślę, że tak się nie da natomiast, bo tak naprawdę proszę pamiętać, że emocje można przyrównać do takich drogowskaz są czymś naturalnym i tak naprawdę są odpowiedzią na to co spotyka w różnych sytuacjach, więc jesteśmy w stanie na wszystkie możliwe sytuacje się przygotować wyreżyserować nie ma takiej możliwości, a więc oczywiście pojawią u nas się pewne emocje tylko pytanie jak nimi zarządzić my i co z nimi daleko zrobił to jest ciekawe w kontekście praw, bo wydaje nam się często, że jeżeli np. ktoś nas ze złości, że poszliśmy złość reakcji na część działań wypowiedź jakąś sieć stosunek do nas to oznacza jakąś prawdę prawdę o tym jak wygląda świat na stosunek takiej osoby albo, że znamy intencji, że to osoba chciała nas złość albo zrobić coś co generuje na złość, ale te emocje są informacjami bardziej o nas niż o otaczającym na świecie, bo to oznaczać ta osoba np. naruszyła nasze granice albo zrobiła coś co jest niezgodne z naszymi wartościami dlatego pojawia się już niekoniecznie oznacza, że to złość chciała wywołać jak najbardziej poza tym proszę pamiętać każdy ma prawo spojrzeć na nową rzeczywistość ze swojej perspektywy i w tej sytuacji niestety mogą się pojawić różnego rodzaju nadinterpretacja no i z tych internat interpretacji z myśli to nam się zaczną pojawiać zaczynają pojawiać się emocje, które temu wszystkiemu towarzyszą prawda, więc tego tutaj się być bardzo ostrożnym, bo trzeba też uwzględnić ten aspekt po prostu tej perspektywy i tej właśnie nad interpretacji to od czego zacząć od czego zacząć od tego, żeby nauczyć rozpoznawać swoje emocje i nauczyć się je nazywać, bo tak naprawdę w momencie, kiedy rozpozna, kiedy jest nazwa to wiem czym tak naprawdę mamy do czynienia, bo bardzo często jak przychodzą do mnie pacjenci mówią, że czują takie ogólne napięcia, że oni niewiedzą szczególną wynika, że tak naprawdę nic się nie wydarzyło ni no nie powinni być nawet na nikogo źli, a generalnie odczuwają bardzo dużo napięć, więc najprawdopodobniej na tyle jesteśmy w niektórych momentach blokowani, że nie zatrzymujemy się nie staram się nazwać tego co w danym momencie emocjonalnie na pojawiło to tak naprawdę jest początek do tego, żeby można było coś zrobić tak coś takiego konstruktywnego ewentualnie pomoże nam w komunikacji w ewentualnym uniknięciu potem sytuacji, które np. generują niepotrzebne negatywne emocje, czyli co mamy teraz np. jeśli ktoś słucha ma się zastanowić co w tym momencie czuje myślę, że dla większości osób mogłoby brzmieć to odpowiedź mogłaby mieć nic nie czuję inny i właśnie i dlatego ważne jest coś takiego jak rozmowa z samym sobą bardzo często taką rozmowę wszyscy prowadziłem firmę nawet nie zdając sobie z tego sprawę i warto czasami mogę też taki przykład jak sytuacja, w której przed chwilą się znaleźliśmy rozłożyć prawidłowo na czynniki pierwsze po bardzo często robimy analizy i niekoniecznie do końca prawidłowo wystarczyłoby się zastanowić i nazwać, że jest sytuacja, która dotyczyła powiedzmy nieporozumienia w pracy warto sobie wypisać myśli, które się w tej sytuacji pojawia emocje, które się w tej sytuacji pojawiał już samo zatrzymanie i wypisywanie pewnych rzeczy na kartce sprawi, że zaczynam się powoli odblokowywanie coraz więcej rzeczy zaczyna się przypominać, iż tak jest, kiedy mamy rozpił oraz pisarz sytuacja myśli uczucia emocje na końcu pojawia się taka tabelka zachowanie, czyli jak zareagowała co zrobiła, czyli to podejście pozwala on sobie taki wgląd w siebie i sytuację, czyli tak naprawdę cofamy się analizujemy ją i przypominamy sobie wtedy jesteśmy w stanie odkryć co się tak naprawdę po drodze pojawiło jak już odkryjemy co się pojawi po drodze to po co nam prawie co właściwie ta wiedza nam tyle Pomorza, że będziemy mogli znaleźć się np. mamy kilka takich sytuacji możemy znaleźć wspólny mianownik może coś się powtarza może jest taka sytuacja, w której ktoś przekracza tak jak pani wcześniej powiedziała nasza granica może są jeszcze inne jakieś elementy, które tak naprawdę pokażą nam co się dzieje i co ewentualnie moglibyśmy z tego powodu zmienić czy to u siebie czy ewentualnie w nazwaniu komuś tego co się w naszym otoczeniu dzieje zarysowuje tutaj taki obraz, że to my właściwie decydujemy o wszystkim decydujemy jak różne osoby do nas wpływać decydują o tym jak będziemy czuć się w pracy, ale wydaje się, że to nie do końca prawda, że w pracy dzieją się tak różne rzeczy te relacje są tak bliskie pandemii mimo dystansu społecznego są jeszcze bardziej tak naprawdę państwo intensywne przez to, że pracujemy dużo dłużej, że to osamotnienie znudzenie frustracja przetłoczenie przerażenie złość to to wszystko się pojawia i nie dziękuję jest także może powiedzieć okej to teraz trzymamy się do tego daleka nie będziemy tego odczuwać będziemy to analizować ruch będzie Super profesjonalnie tu nie chodzi o to, żebyśmy nie mieli 2 rzeczy nie ma czegoś takiego ja jestem bardzo daleka od blokowania wręcz jest to tak naprawdę dla nas szkodliwe zarówno psychicznie jak i fizycznie, jeżeli będziemy blokować swoje emocje proszę pamiętać, że w pewnym momencie wcześniej czy później one wyjdą i czy będzie to w sposób taki, że się denerwujemy czy będą to Włochy czy będą to takie czy inne miny czy będzie to obrażanie się proszę mi wierzyć emocje po prostu w różnych sytuacjach swej kolejna bardzo ważna rzecz, jeżeli będziemy blokować to jesteśmy w stanie pokłócić o przysłowiową szklankę albo nie tak położoną kartka i wcale nie będzie chodziło oto kartka ta kartka tak naprawdę albo ta szklanka będzie takim właściwie elementem, który pozwoli nam wyrzucić z siebie to negatywne emocje, które dziś po drodze się nagromadziło i tak naprawdę to bardzo prosta droga do konfliktów nieporozumień, które właściwy nawet nie musiały się pojawi ja jestem za tym, żeby najpierw zauważyć u siebie to co się ze mną dzieje nazwać to, a następnie w dużym skrócie spróbować zastanowić się jak w danej sytuacji, jaką sytuacją sobie poradzić jak konstruktywnie pewne rzeczy tak naprawdę konstruktywnie zakomunikować chociażby tej drugiej stronie, bo proszę pamiętać, że bardzo często czekamy, że druga strona niezależnie czy jest to życie zawodowe jest to życie prywatne czekamy, że ktoś się domyślić te bardzo często, a jak czekamy, że ktoś się do myśli, bo np. jest moją koleżanką z pracy długo ze mną pracuje w różnych sytuacjach i pomagałam to powinna się domyślić, że w tej sytuacji powinna być ta reguła wzajemności może się domyślić również niekoniecznie i co się w takiej sytuacji pojawia, kiedy odczuwamy żal, kiedy czasami odczuwane pojawia się poczucie takiego wykorzystania to niestety bardzo często przestaje się do siebie odzywać odsuwamy się od siebie i tak naprawdę druga strona w cenie musi wiedzieć co się wydarzyło w momencie, kiedy będziemy czekali, że ktoś się domyśli to tak naprawdę gwarantujemy sobie to, że pojawią się napięcia nieporozumienia i tak naprawdę to atmosfera zacznie być coraz gorsza, więc czasami nazwanie czegoś konstruktywny sposób, ale nie taki, żeby komuś mówić, że tak naprawdę taki sposób, żeby czuł się zaatakowane tylko taki sposób, żebym ja mogła powiedzieć jak ja się w danej sytuacji poczułam jak wiadomo sytuacja odebrałam jak czego ja w takiej sytuacji oczekiwałam, a co np. otrzymała, więc też zobaczyć jest to zasadnicza różnica mamy mówić o tym co się z nami dzieje tylko taki sposób, żebyśmy mówili na jakie w tym komunikacja i mówili o tym jakie są moje odczucia od swoich odkryć mamy pełne prawo komunikacja to jest rzeczywiście bardzo skuteczne i dobry sposób komunikacji to może też swoją pokazać na przykładzie np. możemy powiedzieć że to, że ktoś zawala w jaki wspólny projekt i mówimy do tej osoby zawala wszyscyśmy leniwe przez siebie wszystko zawali my jak to powiedzieć w komunikacie jak to powiedzieć dobrze mądrze skutecznie to jest pytanie jak i czy to rzeczywiście jest także cały zespół siadaj tak mówić to jednak konkretna osoba wyznaczona zespołu, ale tak naprawdę warto powiedzieć jak ja się w tej sytuacji czuje, czyli mamy projekt jest dla mnie ważne chciałabym go dokończyć, jeżeli te np. nie do nie do końca pewnych rzeczy albo niestety gdzieś zostawiać na później to mam poczucie, że niestety Niejestem wstanie ja po prostu pójść z pewnymi rzeczami do przodu i tak naprawdę czuje się z tym źle ja się z tym myślę czuję, czyli nie tak naprawdę, że ta osoba wyszło złego w tym momencie robi tylko mówimy o tym, że zauważamy, że czegoś nie do końca czegoś nie dowozi w tej pracy i Toma wpływ na to, że ja czegoś nie mogę sobie, że ja się z tym, że czuje fizycznie mógł być np. takiej sytuacji zwrócić na to uwagę i czy mógłbyś ewentualnie coś tutaj zmienić można też korzystać ze schematu NBC czy porozumienia bez przemocy, czyli zacząć od obserwacji powiedzieć co się dokładnie wydarzyło czyli czego ta osoba nie zrobiła albo co było zrobione na czas i tutaj bardzo ważne, żeby to był fakt później powiedzieć o uczucia naszych emocjach z tym związanych np. że pojawia się lęk lęk o to czy czy strach o to czy ten projekt zostanie sfinalizowane później mówić o potrzebach, czyli co można by było, czego my potrzebujemy na przyszłość w takiej sytuacji co co ta osoba mogłaby zmieść prośba co znaczy konkretna potrzeba później w związku z tą potrzebą prośba o zmianę jako zachowania albo o jakąś inną komunikację na schematy są dostępne w internecie warto spojrzeć warto też ćwiczyć zachęcam zawsze do brania udziału w różnych warsztatach szkoleniach, bo niestety szkoła nas nie uczą dobrej skutecznej komunikacji, która jest przecież podstawą bardzo wielu rzeczy, ale też autorzy książki, która dzisiaj taką reklamą naszej rozmowy piszą o tym, że te współczesne miejsca pracy to są takie emocjonalne pola minowe czy pani się zgodziła z tym stwierdzenie niestety niestety tak i to takie poczucie bezpieczeństwa psychologicznego jest tak naprawdę podstawą podstaw, bo tak naprawdę w momencie, kiedy no, jeżeli czujemy się bezpiecznie to jesteśmy w stanie tak naprawdę wyciągać rękę po kolejna rzecz prawda i chcemy się rozwijać chcemy coś osiągać się mamy tak naprawdę sobie tę gotowość do tego w momencie, kiedy tego bezpieczeństwa niedoświadczone co zaczyna pojawiać się lęk, ale bardzo często służy blokuje, więc to poczucie takiego psycholog bezpieczeństwa psychologicznego jest tutaj naprawdę dużą podstawą, bo pozwala mam się w właśnie to co też pani tutaj powiedziała w przypadku, kiedy robimy coś zespołowo tak naprawdę jesteśmy w stanie dzielić naszymi pomysłami nie czujemy się zagrożeni jesteśmy gotowi do tego, żeby czuć, że robimy coś wspólnie, że mamy tę wspólną odpowiedzialność za coś, bo tak naprawdę czuje wtedy tego zagrożenia momencie tego, kiedy tego poczucia bezpieczeństwa nie mamy to zaczynamy tak naprawdę zna dziś tutaj być pozamykani no różnie reagują bezpieczeństwo psychologiczne czy właśnie taki komfort funkcjonowania w grupie tak, ale tego też niestety jesteśmy uczeni tak naprawdę tutaj bardzo duża rola leży po stronie ciasto menadżerów dyrektorów, bo tak naprawdę to oni tworzą zespół pokazując, że mamy prawo popełniać błędy, że marne jest dziś są gotowi do tego, żebyśmy podejmowali ryzyko, że tak naprawdę chcą i widzą to się dzielimy pomysłami doceniają to sprawia, że w pewnym momencie Sejm się coraz bardziej odważni bardziej zaangażowani tak naprawdę chcą pracę zespołową jak rozpoznać ten moment, że my sami sobie z naszymi emocjami w miejscu pracy prowadzimy i potrzebujemy wsparcia np. takiej osoby jak pan co znaczy ta praca wywołuje w nas takie emocje, że już przeczytanie książki czy warsztaty pomogą potrzebujemy pomocy psychoterapeuty psychoterapeutki, a może nawet lekarza psychiatry wszyscy jatki, zwłaszcza wtedy, kiedy zaczynamy odczuwać dolegliwości nie tylko od strony psychologicznej, ale również już somatycznych, kiedy np. bo to te akurat bardzo często się pojawiają, bo niestety, jeżeli mamy gorszy nastrój, a tu jesteśmy w stanie sobie go na różne dni sposoby tłumaczyć niestety przez dłuższy czas natomiast w pewnym momencie na funkcjonowanie zbyt dużym napięciu, kiedy tak naprawdę ten strach przechodzić takiego konstrukt konstruktywnego destrukcyjne dla nas zacznę pływać bóle brzucha zaczynają pojawiać się bóle głowy zaczną pojawiać się bezsenność zaczynamy czuć ogólne takie znużenia zaczyna się pojawiać się obniżona koncentracja pan problemy z zapamiętywaniem pojawia się też się pojawię się bardzo często też takie problemy ze snem to problemy zastępcą niestety coraz częstsza to wtedy naprawdę warto już pójść z kimś porozmawiać nie czekać na to, że poradzę sobie sam jak najbardziej może się udać, że sobie sami poradzimy tylko niestety czasami może to bardzo długo trwać i może mieć już niestety konsekwencje zdrowotne zarówno psychologicznych jak również te medyczne fizyczna zostałem się też nad tym czy czy wyobraża sobie pani jak menadżerowie jak zarządzający szefowie przełożą przełożeni przełożona mogą dbać o to bezpieczeństwo psychologicznej właśnie takie zdrowie psychiczne miejsc pracy to teraz pandemii jest to jeszcze trudniejsza już nawet za rozpoczęcie takiej takiej dbałości jest dużym wyzwaniem, bo nie widzimy się na co dzień w wielu miejscach pracy nie mamy tej tego kontaktu znad biurka często ten kontakt jest przez różnego rodzaju wideo czaty e-maile no to jest jednak inaczej trudniej jest wyłapać różne rzeczy to co nie jest też zadbać o siebie nawzajem w miejscu pracy, jakby ktoś taki właśnie szefów na sucho to jaki byłby ten pierwszy krok dużo tutaj panią pytam po pierwsze, banki, ale wydaje się, że jeszcze musimy zwrócić tej rozmowy, bo on jest takim wstępem do bardzo dużego tematu tak naprawdę najważniejsza jest rozmowa tak jak sama pani powiedziała no w miejscu pracy jak jesteśmy fizycznie to my siebie widzimy widzimy to czy koleżanka kolega mój pracownik jest uśmiechnięty nie uśmiechnięte jest lepszym nastroju w gorszym to jest to jesteśmy w stanie bardzo szybko wychwycić prawda natomiast w momencie, kiedy pracujemy online i kiedy większości mamy wyłączone kamerki komunikujemy się właśnie marzec, jeżeli przez różne komunikatory to właśnie bez bez widzenia drugiej osoba tutaj wiele rzeczy może nam układać, więc warto było poświęcić czas na to, żeby umówić na taką rozmowę, kiedy jest łączona taka Marka, kiedy porozmawiamy nie tylko o tym jakie zadania kolejne mamy do wykonania, ale jak człowiek się czuja, jaką sobie radzi część danej sytuacji, w której jest, bo niektóre osoby są samotne inne są z dziećmi 1 osoba może odczuwać silną dużą samotność, a inna osoba może być tak naprawdę nie właśnie przywódców vana różnymi sytuacjami, więc warto się zatroszczyć warto zapytać o to jak ten właściwie taki co taka codzienność u nas wygląda czy się odnajdujemy czy sobie dobrze radzimy i taka czujność tej kwestii jest to bardzo ważna, bo proszę zobaczyć, jeżeli byśmy przynajmniej raz 2× w tygodniu poświęci takie przynajmniej 30 minut 15 czasami minut taką rozmowę, bo to jest w stanie powiedzieć czy ta rozmowa sprzed 3 tygodni różni się od tej następnej, więc tak naprawdę czy rzeczywiście ten mój pracownik jest dobrej kondycji, bo wszyscy tak naprawdę skupiamy się na tym, żeby zadania było wykonane, a tak naprawdę zadania będą wykonane jak pracownik będzie w dobrej kondycji psychicznej to wtedy zwiększa się efektywność to wtedy zwiększa jego właśnie koncentracja to tak naprawdę wtedy pojawią się u niego pomysły, więc zadbanie o to strefa emocjonalną od jego komfort jest niezmiernie ważna czy przez ostatni rok temat pracy pojawia się pani gabinecie częściej tak myślę, że tak, dlatego że właśnie tu chodzi o zachowanie takiej zdrowej równowagi właściwe stworzenie nowej równowagi, bo tak jak często powtarzam kiedyś mieliśmy chociażby taki prosty rytuał, którego los większości zauważyliśmy, ale był to rytuał, kiedy szykowaliśmy się wychodziliśmy do pracy wychodziliśmy z roli żony mamy, choć miałyśmy ten czas na to, żeby przejść i być w roli pracownika potem wychodziłyśmy z roli pracownika chodziłyśmy w rolę nasze prywatne na i były takie przejście teraz to wszystko tak naprawdę gdzieś jest wymieszane nie ma nawet takich momentów kolejna bardzo ważna rzecz, która się pojawia jest bardzo niepokojąca znacznie dłużej pracujemy bardzo często się mówi okej tutaj praca tutaj życie osobiste, ale dobrze było, żeby ten komputer był ciągle gdzieś tam włączony, żeby być na bieżąco no niekoniecznie Drodzy Państwo, dlatego że w momencie, kiedy nie odchodzimy niezakończony tej pracy to nasza głowa jest tzw. stand by ona właściwie ciągle ma jest uważna i czujne i właściwie nic się nie musi dziać nic nie musi być mega obciążającego, a proszę mi wierzyć będziemy przez takie podejście do pracy o wiele bardziej zmęczeni i tak naprawdę będzie nam bardzo ciężko określić, skąd to zmęczenie się u nas pojawią skoro tak naprawdę powiedzmy nawet nie miał aż tak dużo zadań, które mogłyby nie tak wyczerpać to jest prosta droga do wypalenia zawodowego tak to się bardzo prosta droga ja zawsze powtarzam, że może być nawet najukochańsza najwspanialsza praca, która może nam dawać mnóstwo satysfakcji, ale musi być zachowana równowaga pomiędzy pracą odpoczynkiem spotkaniami ze znajomymi dlatego, że to pozwala nam tak naprawdę zachować to właśnie to zdrowie zarówno psychiczne jak fizyczne momencie, kiedy gdzieś ta równowaga zostanie zachwiana to właśnie jest to już tak naprawdę prosta droga do tego, żeby pojawił się obniżony nastrój niestety również pojawiła się depresja i również wypalenie zawodowe autorzy książki polecają m.in. wprowadzenie takiego czasu w ciągu dnia na taką pracę ja bym ją nazwać pracą głęboką, o których pisał CAL Newport, czyli taką wyłączenia przykład telefonu i włączenie go w tryb samolotowy danie sygnału swoim współpracownikom współpracowniczką, że to jest czas, kiedy skupiamy się na jakimś zadaniu jak właśnie jedną z takich jednostek i sposobów na łatwiejszą lepszą pracę czy ma pani w głowie jakieś inne tego typu rady triki, które można wprowadzić, aby jakoś lepiej zapisze sobie niż pracy to, które pani wymieniła jak najbardziej bardzo fajnym pomysłem, a kolejne, które my również wprowadzałam prosiłam, żeby osoby na to zwrócił uwagę to jest taki moment, który rząd, którym robimy sobie chociażby przysłowiową przed przerwą na herbatę bądź kawa i w okresie, kiedy była zima, kiedy było bardzo szybko ciemno tak naprawdę dostęp do tego światła mieliśmy bardzo ograniczą, dlatego że zaczynaliśmy pracę kończyliśmy to co otrzymaliśmy było ciemno, a kończyliśmy też już pojawiała się tak naprawdę szarówka jak prosiłam, żeby znaleźć takie 15 minut, żeby herbatę wypić chociażby na balkonie i żebyśmy mogli wejść pod dH z powietrzem popatrzeć winne miejsca, żeby ten nasz organizm mógł trochę odetchnąć, dlatego że pracując w domu jesteśmy tak naprawdę w tym samym otoczeniu non stop i takie przerwy czasami krótsza, ale częstsze są naprawdę nam niezbędne do tego, żebyśmy mogli tę równowagę zachować 2 o siebie pamiętajmy, że praca jest tylko częścią naszego życia bardzo dziękuję dziękuję również Monika Sójka psychoterapeutka zapraszam państwa też do czytania książki polecam państwu książkę jak ogarniać emocje w pracy dla ambitnych i wrażliwych list poselskich i moim jest Dafi to są autorzy tej książki książkę wyda wydawnictwo Muza ja mam do państwa kilka egzemplarzy tej książki proszę napisać na adres dla was małpa TOK kropkę FM dla was małpa TOK FM ja nazywam się Zuzanna Piechowicz 2 podcast dobra praca do usłyszenia dobra praca podcast o pracownikach i dla pracownika premiera w środę na tokfm PL partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRA PRACA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA