REKLAMA

Paliwa syntetyczne oraz Ioniq 5

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-03 19:40
Czas trwania:
10:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach dobry wieczór dobry wieczór środa w przyszłość motoryzacji i stety niestety, ale ostatnio przyszłość motoryzacji to głównie samochody doładowane z gniazdka to jest taka najbliższa przyszłość, która nas czeka nie będąc państwem szczery uważam, że to ślepa uliczka i że decyzja o ograniczeniu średniej emisji co 2 Unii Rozwiń » Europejskiej jest po pierwsze, drakońska po drugie, bardzo niekorzystnie wpływa na nasze portfele, bo samochody potwornie podrożały co nam trochę znowu, bo od nas wyjdzie bokiem, dlatego że za starzeje nam się park samochodowy i myślę, że spokojnie zaczniemy zauważać za rok za 2 lata klienci są może to, że zmuszani, ale jednak, a jeżeli ktoś chce jeździć dużo robić dużo kilometrów to kupował diesla i tak funkcjonuje ten biznes flot w Polsce, że to wszystko na dieslu Przepiera i nie tylko w Polsce na Zachodzie przecież staż, bo taki samochód, czego oni nie mówić po prostu zużywa mało paliwa, nawet jeżeli jest duże auto spokojna jazda autostradowa 566,5l oleju napędowego na 100 km silnik benzynowy niestety jak by nie był nie jest w stanie go zastąpić, bo zużywanego paliwa dużo więcej, owszem w warunkach laboratoryjnych WLTP itd. tak, ale które zresztą są jeszcze większą szczególnie co było do tej pory ten samochód może wypadać pomyślnie, ale prawda jest taka, że w normalnym normalnej eksploatacji jakichś małych firm, które jeżdżą po całej Polsce po całych Niemczech przedstawiciele handlowi, a w Austrii we Francji tak, ale za granicą, jakby to było zawsze oparte na oparte na dieslu teraz w związku z tym, że to diesle potwornie podrożały już państwu mówiłem na część pasa z dieslem takim mocnym i z automatem 180 000 par dodatków 200 wiadomo, że tego są rabaty, ale ja większość firm stara się tak celować żonglować raczej cennikami, żeby jednak zastąpić tego diesla samochodem, który obniży im emisje średnio co 2, czyli np. hybrydą ładowano z gniazdka będziemy państwu powtarzać proszę tego nie kupować to jest testowana na klientach to po pierwsze to jest nie do końca przyjemne to jest często szarpiące upierdliwe i to nie są fajne samochody tak nie to, że wszystkie, ale spora część z nich to po prostu konstrukcje, które powinny trafić na rynek są nieziemską niedopracowane i nie uważam szczerze mówiąc by ten etap przejściowy w postaci hybryd ładowanych z gniazdka, które moim zdaniem są trochę jak reklama piwa bezalkoholowego sprzed 20 lat, kiedy każdy mruga okiem na sam koniec, żeby to było coś co jest nam w stanie tutaj cokolwiek zmienić poprawić z nich, zwłaszcza że my cały czas rozmawiamy o samochodach osobowych, które są odpowiedzialne oczywiście za część emisji co 2 i różnych trucizn do atmosfery, ale tylko część w ogóle rozmawiamy o statkach w ogóle rozmawiamy o transporcie drogowym autokarach ciężarówkach o ciągnikach siodłowych o samochodach dostawczych o tym w ogóle nie wspominamy tylko żeśmy się przyczepili tych małych samochodów tych małych samochodów osobowych o transporcie lotniczym nie rozmawiamy, a w palimy węglem no to będzie, ale cały zeszły już w odpowiedzi do elektrowni w Polsce liczy tak ogólnie Boya mają nie kupię ja chcę dobrze, ale jak robi poprowadzenie pod coś mam nadzieje mam wrażenie ważnego, bo są firma, która mają nawet w ofercie samochód elektryczny Porsche Macana, ale jednocześnie chyba w porcie ludzie sobie nie wyobrażają być może myślą podobnie jak ja rocka i samochody elektryczne, ale nie dla wszystkich z wielu różnych powodów, a i pracują nad firma Porsche wspólnie z kilkoma partnerami m.in. z, a wyleciał rozgłos nie ma już chyba większego znaczenia otwiera w RPA fabrykę syntetycznego paliwa bardzo skomplikowany proces technologiczny, który powoduje, że to paliwo jest pozyskiwane bez surowców pochodzących z głębi ziemi bez ropy naftowej to solidni pewien sukces, dlatego że emisja różnych substancji szkodliwych dzięki temu syntetyczne paliwo jest dużo dużo mniejsza wydajność na początku ma być niewielka po kilku latach to fabryka ma produkować nawet pół 1 000 000 cha właśnie to leciało pół pół miliarda litrów rocznie i tutaj dla porównania Orlen każdego roku sprzedał około 10 miliardów litrów paliwa rocznie, więc jak wydajność 1 fabryki ma sięgnąć 120 sprzedaży Orlen, ale nie tylko w Polsce tylko w Polsce w krajach, w których to Polska sieć ma stacje benzynowe, więc to to słuchaj co trzeba zacząć rozglądać, bo panowie ja myślę, że to znaczenia za powinniśmy patrzeć na tę przyszłość motoryzacji już nie tylko łącznie w przez pryzmat samochodów elektrycznych, które mam wrażenie są ślepą uliczką o ochronie poczekać to już elektryczne hybrydy to te są same ślepe uliczki u siebie to to fakt, ale coraz to spektakl jest dla ciebie, ale dobrze, ale słuchaj stary poziom jednak ważny model, bo tematom, ale tak ważne jak to, o czym rozmawiamy słabo wierzę, że nie może przerwać wpół zdania wpół audycji chciał dać mi, chociaż spuentować całą tę sytuację uważam, że za kilka lat jak poznał się większość z nas na wadach samochodów elektrycznych Hybrydach ładowanych z gniazdka, które są tylko łącznie po to, by naginać średnie zużycie paliwa normy emisji spalin dopasować myślę, że zapomnimy, a prawdziwą przyszłością jest wodór i a podejrzewam, że w ciągu najbliższych kilku lat będziemy o nim mam nadzieję, że będzie o nim mówić coraz większa od nadziei nie mam, ale chciałbym znać uważam, że ten wodór, bo już też wodorowym samochodem jeździłem 5 lat temu po raz pierwszy też wszyscy mieli ogromne nadzieje i trochę wolno też rozwija, ale nie mam nic przeciwko takiemu napędowi oczywiście tym mówiło się paliw syntetycznych bardzo fajny projekt syntetyczne mięso, które czy też czymś takim mówimy to ciekawy pomysł na pewno ja dia ja też tutaj cieszę się, że są różne pomysły natomiast jedno nie zgadzam się z tobą z tym ślepymi uliczkami, bo w takim razie trochę byśmy się bardzo zamknęli ograniczyli to przyszłość dalsze firmy też chyba nie zgadzają, bo oni one wszystkie prawie wszystkie stawiają na elektryki no chyba to zauważamy, ale co będzie za 5 lat to też nie mówię, że jestem takim mędrcem, że wiem natomiast ocenia, że duża oferta i w takim razie przejdę do tego modelu, który uważam, że nie ważne no tak ważny ważne pewnie ważniejsze Chevrolet Bolt, którym powiem za tydzień pamiętasz hyundaia Monika oni źli 3 nogami, bo widzieli przyszłość motoryzacji albo w formie samochodu elektrycznego albo hybrydy doładowana jednostka albo zwykłe hybrydy każdy każdym z napędem jeździliśmy mieliśmy okazję pamiętasz Monika prawda na testach krótkich długich okazało się, że wg hyundaia i całego koncernu boki też zresztą Platforma pracowała nowa Platforma tylko dla elektryków stwierdzili, że z tych 3 dróg dla nich najszersze droga dla samochodów elektrycznych teraz będą koncentrować na elektryka czy to będzie słuszne to znowu pytanie, na które nie znamy odpowiedzi natomiast wiemy już, że Hyundai znalazł sobie odpowiedź, tworząc nową osób Marka ioniq tylko pojazdy elektryczne zobaczy tylko w niektórych krajach od połowy tego roku pierwszy model, zwłaszcza ioniq 5 i parę konkretów tak żeby, żeby nie być gołosłownym tak ogólnie tutaj też nie nie lać wody elektryka i koniec nic więcej nam nie powiedzieli powiedzieli powiedzieli, że to będzie napęd na tył powiedzieli, że będą 22 pojemność akumulatorów 58 kilowatogodziny 73 niecałe powiedzieli, że też będzie możliwości napędu naprzód powiedzieli, że na napięcie możliwość ładowania 800 walutową instalacją co jak wiemy już za audi sport daje daje czas ładowania nawet od 18 do 20 paru minut 80% akumulatora tutaj 18 minut 5 minut taki w takiej instalacji możesz doładować na 100 km ile kosztuje to już inna sprawa i dobra jeszcze na koniec w takim razie wiesz to jest w ogóle prawda widziałeś elektryczny SUV średniej wielkości wygląda to rzeczywiście jak samochód przyszłości, czyli wnętrze nie przypomina żadnego hyundaia Zobacz to jest całkiem fajnie zrobione Nexo troszeczkę jest podobny wodorowy właśnie wodorowy Lexus, ale nie jest aż tak futurystyczny i na koniec osiągi najmocniejsza wersja słuchaj przyspieszenie do setki 205 i sekund haczykiem moc ponad 300 koni 225 kilowatogodzin moment obrotowy 605m to dużo i zasięg z akumulatorem o pojemności właśnie 73 kilowatogodziny teoretyczne oczywiście 480 km 480 km no ładne auta na tym zakończymy prawda na tym zakończymy bardzo się państwo dziękujemy zapraszamy już jutro codzienny magazyn motoryzacyjny jutro Porsche Panamera kłaniam się pięknie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA