REKLAMA

Bogactwo przeciwutleniaczy w jagodach goji, acai, maqui oraz w kurkumie, imbirze, chili. Wystarczy łyżeczka dziennie!

Superfoods
Data emisji:
2021-03-05 11:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:48 min.
Udostępnij:

Superfoods to żywność, która w małej objętości zawiera dużo składników odżywczych, dużo witamin, składników mineralnych, fitozwiązków, przeciwutleniaczy. Wystarczy łyżeczka superfoods dziennie, żeby wzbogacić naszą dietę i poprawić jej wartość odżywczą. W drugim odcinku Ewa Podolska rozmawia z dr Hanną Stolińską o bogactwie składników odżywczych zawartych w egzotycznych jagodach acai, goji, maqui i przyprawach takich jak kurkuma, imbir, chili. Rozwiń »

Partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularis. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularity PiS dzień dobry państwu Ewa Podolska przy państwa dzisiejszy podcast to już druga rozmowa drugie spotkanie serii rozmów o tzw. Super Foods Superfoods, czyli jest żywność czy takie produkty, które z racji swojej właściwości mają szczególnie dobry wpływ na nasze zdrowie odsyłam państwa do pierwszego spotkania pierwszego podcastu, w którym z naszym gościem rozmawiałyśmy o orzechach o surowym Rozwiń » Kalle i nasiona chia, ale teraz drugie spotkanie przed nami następne Super Foods, a moim gościem podobnie jak poprzednio pani dr Hanna Stolińska doktor nauk o zdrowiu dietetyk kliniczny dzień dobry dzień dobry witam panią witam państwa zatrzymałam się był na 1 wydechu chciałam powiedzieć autorka książki zakłamany jedzenie polecam państwu, a w tejże książce pani poświęciła cały rozdział właśnie Super Foods i z punktu widzenia dietetyka Super Foods czym są Super Foods nie ma takiej prawnej definicji natomiast właśnie punktu żywieniowego dietetycznego jest to żywność, która w małej objętości małej masie zawiera bardzo dużo cennych witamin składników mineralnych do związków przeciwutleniaczy, które właśnie korzystnie wpływają na zdrowie, więc wystarczy faktycznie ta 1 łyżeczka Superfoods dziennie, żeby wzbogacić naszą dietę i poprawić wartość odżywczą dzisiaj mamy mówić o jagodach i tu powieje egzotyką, ponieważ mamy mówić o jagodach SA i Jagoda maki i gol i ja mówię słowo jako wody to myślę o, a Marii Konopnickiej i jej opowieści na jagody myślę o tym co na Śląsku nazywam borówką co chodziło mi zbierałam Polesie i o pierogach z borówkami lub jagodami wypowiedzieli w Mazowieckim, lecz mamy rozmawiać o takich egzotycznych jagodach skoro mamy nasze własne ja jestem jak najbardziej za tym, żeby jeść sezonowo jest nasze polskie produkty natomiast czemu nie spożywać produktów, które no ziemia nam daje tak fantastyczne produkty spożywcze takie fajne owoce warzywa, które są bardziej jeszcze wartościowe niż nasze polskie, więc jak najbardziej jedzmy jagody nasze, ale też dodawajmy do jedno łyżeczkę jagód Kasai ma tylko i do naszych posiłków jako ASA może od tych zaczniemy te są jeszcze bardziej wartościowe niż nasze polskie jagody właśnie ze względu na bardzo dużą ilość przeciwutleniaczy jedno 100 mówiono przeciwutleniacze ogólne są bardzo ważne to są związki, które niwelują wolne rodniki tlenowe powstające w naszym organizmie przez cały czas, bo to jest jakby skutek metabolizmu niewłaściwej diety zanieczyszczeń im mniej stresu w naszym organizmie te wolne rodniki powodują rozwój chorób i przyspieszają starzenie się organizmu jako DSA mają 30× więcej antyoksydantów niż czerwone wino, z którego rowie z, które robione jest właśnie z naszych polskich jagód no ale też ma więcej przeciwutleniaczy żurawina Malina Jeżyna truskawka czy wspomniane jagody, a więc jak kody ASA mają jeszcze więcej przeciwutleniaczy w formie suszonej taka jest tylko dostępne u nas w Polsce ciężko dostać świeże jagody sali no właśnie przeciwutleniacze wpływają na to, że obniżają stężenie glukozy w organizmie cholesterolu stymulują nasz układ odpornościowy poprawiają metabolizm, ale też powodują przyspieszoną redukcję masy ciała dzięki właśnie poprawienie metabolizmu i nie Jagoda zajmują bardzo duża tutaj inny ZAKSA antenę, która chroni przed stres oksydacyjny i mają dobry wzrok, ale to jest również dobre źródło witaminy, ale witaminą młodości żelaza potasu witaminy, a kawa dnia tutaj mówimy aż 15 ponad 15% dziennego zapotrzebowania energetycznego dobrze wpływają na kości na gospodarkę wodną w naszym organizmie także bardzo polecam jagody ASA włączyć do naszej diety powiedziała pani, że kupujemy suchy powiedziała pani łóżeczka sproszkowanych właśnie łyżeczka proszku z jagód SA to jest ta dawka dzienna jest dla nas godzinka dzienna tak mówimy o komunikacji właśnie, że jak w grze superhot wystarczy nam 1 łyżeczka dziennie dotowane takiej zgody można pani tutaj dodać do ścianki nawet ja uwielbiam dodawać do kawy profesorowi zbędne jako ASA i ale jak mam też bardzo dobrze się tutaj wpisującą się tak, a czymże są owe jagody matki jako maki one są bardzo podobne do jagód, a w sali też mają więcej tych wszystkich polifenoli przeciwutleniaczy forma suszona niż świeża i miał bardzo dobrze działają wolne rodniki niszczą np. dym papierosowy czy zanieczyszczenia, które powodują uszkodzenie naszego dna dna powodują właśnie rozwój różnych chorób mają działanie przeciwzapalne antybakteryjne przeciwwirusowe i wspomagają układ odpornościowy są doskonałym źródłem witaminy c, która bierze np. udział w wytwarzaniu kolagenu otrzymało mówimy nasza skóra potrzebuje dużej dawki witaminy c, więc jestem za tym, żeby dawać zgody matki do potraw zaimplementować tę witaminę c to jest absolutnie potrzebne no i trzecie z tego z tej grupy jagody goji ja przeczytam pani Hanna, że to najdroższy pokarm na świecie jagody Goi brak są taką żywnością można powiedzieć ekskluzywną tak mówiono łyżeczka dziennie absolutnie nie spowoduje to, że zgodnie wręcz przeciwnie zdobędziemy nasze zdrowie i nie będziemy więcej wydawać na leki i chodzić lekarzu, więc tak trzeba popatrzeć na te na te owoce one zawierają bardzo dużo witamin z grupy Dawid działają dobrze na układ nerwowy witaminę c witaminy karotenoidy zasady wspomnianą wcześniej Ukraina mikroelementy bardzo duże ilości np. żelazo 3× więcej niż szpinak cynk selen fosfor można wymieniać i wymieniać też bardzo fajne, bo można je dodawać właśnie do do ściany dział biorą z nich napary szczególnie zima, kiedy zalewamy gorącą wodą razem z cytryną pomarańczą imbirem i ten rok sobie taki fajny na zimowe, bo to teraz po tych Jagoda jego esej maki i go i porozmawiamy oczywiście też egzotyczne, ale jednak jesteśmy chociażby bardziej z tym osuszania mianowicie takich przeprawach o Kurku umie im bić, że i o, czyli chilli kojarzy nam się bardzo ostrą papryką pewnie słusznie prawda ta dochodzi, gdy świętowania tak tak natomiast kurkuma jest nr 1 chyba już teraz wszyscy kojarzą ją bardzo dobrą przyprawą przypomnę tylko, że kurkuma potrzebuje do lepszego wchłaniania w 1 posiłku odrobinę pieprzu, więc faktycznie nawet gdy krajem na Pitery nad nim zawarta słowem przyspiesza wchłanianie ruchome, bo pierwszy kraje, gdy pani mówi Pieczka niem mana myśli nową przeprawę, czyli po prostu tak mimo tej grupie właśnie tych wszystkich ostrych przypraw natomiast w kraju dzielisz najdłużej ja mówię tutaj o Japonii codziennie Japonia, ale mówimy o tej wyspie o coś mi uciekła nazwa ta zdaniem jest strefa się opinii nie jest to kinowa w Chinach dokładnie tak dziękuje tam codziennie jedzą kurkuma piąte roku ma spuszczoną, choć raz właśnie wspomniany pieprzem codziennie jako główne źródło skrobi jedzą etaty myśl, których też bardzo dobry powiedzieć przy następnym odcinku no oczywiście są wodorosty, które też taką żywnością przyszłości kolejnym Superfoods, więc kurkuma ma ogromną moc przeciw utleniają są można wręcz powiedzieć, że przeciwnowotworowe przeciw wirusowo przeciw bakteryjną na obniżającą stężenie glukozy cholesterolu ciśnienia tętniczego mi odpowiada za to wszystko działanie tzw. Kurku mina, które właśnie bardzo silnym przeciwutleniaczem, a imbir imbir bardziej znany zdecydowanie w Polskiej diecie niższe niż kurkuma czy innych zobowiązań sprawę na im jednak przede wszystkim również działanie przeciwzapalne przeciwbakteryjne przeciwwirusowe przeciwwymiotne również i wystarczy naprawdę kawałek świeżego, ale sproszkowanego imbiru dodatek codziennie do potraw, żebyśmy zyskali na nasze zdrowie, bo im Pierre de dla wielu osób kojarzy się z taką herbatkę z imbirem prawda takiego wsparcia najczęściej spożywanie u nas część ruchu dodawany właśnie ich do herbaty, ale może być po prostu dodawany do wody do różnych potraw takich takich egzotycznych, a nie traci swoje właściwości przez to, że styka się gorące dni gorąca miast nie można zalewać wrzątkiem tylko polecam, żeby nie tylko wypić później herbata, ale również zjeść biur, które się zakończyło już trochę powiedzieliśmy o przeprawie, czyli coś jeszcze chcemy dodać tak myślę, że musimy potwierdzić na ostre przyprawy oczywiście, jeżeli ktoś ma nie problemy z żołądkiem zgadzam z refluksem to musi uważać na ostre przyprawy natomiast badania pokazują, że osoby, które jedzą Ostrowa piątka żyją po prostu dłużej ona wpływa korzystnie na metabolizm przyspiesza redukcję masy ciała przyspiesza trawienie, ale badania również pokazują, że działanie przeciwnowotworowe nie osoby, które jedzą ostrą papryczkę rzadziej umierają z powodu chorób układu krążenia no proszę państwa dzisiejszym naszym odcinku osób osób perfum rozmawiałyśmy o Jagoda przypominam jagody ASA i maki i goli, a także o Kurku umie im bliżej i ci zapraszam do wysłuchania następnego podcastów, które moim gościem także będzie pani dr Hanna Stolińska ciąg dalszy Super Foods Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SUPERFOODS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA