REKLAMA

Test: Porsche Panamera Sport Turismo

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-04 19:40
Czas trwania:
13:42 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry dzień testów nie byle jaki samochód samochód firmy Porsche przez ostatni rok mieliśmy kilka modeli nowych Porsche prawda Jacku mieliśmy chociażby co właśnie mieliśmy takiego KN mieliśmy spór jak to się ich nazywa przypomni mi 912 jest dziś nas tak wersją, gdzie to jest ono 4 OSK 900 jedenastka KN było 4 no ale teraz mamy coś po raz pierwszy Rozwiń » chyba w naszych rękach Panamera, ale Panamera po faceliftingu i od razu Panamera sport Turismo spotkanie w ogóle Porsche Panamera to jest coraz bardziej liczący się model w ofercie Porsche no bo jak pamiętają pewnie państwa może nie wszyscy my przypominamy, że 900 jedenastka kiedyś królowała wiele lat temu większość sprzedaży obecnie jest kilkanaście procent Porsche bardzo rozszerzył gamę masowym Kaję Macana no jest kajmany boxster no jest to Panamera, które jeszcze parę lat temu w Polsce sprzedawała się w liczbie kilkudziesięciu egzemplarzy obecnie to już ponad 200 nie wynika to tylko wprowadzenia 3 lata temu nowej wersji nadwoziowej, która się nazywa sport Turismo, ale również wprowadzenia nowej generacji, której wreszcie się przyzwyczaiłem, bo pierwszą nie lubiłem strasznie to tak jak pierwszy Kaję Porsche na początku pan America ujęto niebyły moje ulubione modele, a teraz je bardzo polubiłem, ale przejdźmy do naszego do naszej sztuki do tego też na czym polegał ten facelifting Porsche Panamera sport Turismo samochód, który został zaprezentowany 3 lata temu rozmiary prawie identyczny jak zwykła Panamera, ale jeżeli spojrzeć na niego szczególnie z boku to raczej chyba on się bardziej różni od zwykłej Panamery to sport Turismo niż ta lekarzem kupować zwykłego Kaję, ale to oczywiście każdy może sam ocenić, bo myśmy drogę problem z odróżnieniem pamiętasz był taki dzień w zeszłym roku czy to zostaliśmy Kaję czekają kupę brak i proszę wybaczyć, ale ja ich dalszym ciągu na pierwszy rzut oka nie rozróżnia tak jest podpisany nie wiem tego za mało jeździ więc, żebyśmy mogli napatrzeć, jeżeli chodzi o to porusza po o Panamera mam to samo to znaczy jak dziecko trochę mogłyśmy wmówić wszystko mogliśmy powiedzieć, że te z wykładowym uwierzę powiedział, że to jest sport Turismo to też bym uwierzył on oczywiście stoją 2 obok siebie mam takie zdjęcia rozświetlona no to widać, że to są 2 różne samochody, ale ta różnica jak po prostu na niego zerka dziś na drodze to musi być tak trochę fanem one one oczywiście różnią tu jest inny, ale mówię to trzeba się raz przyjrzeć drugi raz, że to trzeci raz przyjrzeć zapamiętać dopiero gdy już o za mało tego jeździ, a powiedz mi, żeby to tak jest jak rzuty rożne czy dla ciebie to jest samochód atrakcyjniejsze wizualnie niż Panamera właściwie wszystko jedno, byleby ważniejszy układ napędowy np. są tacy, którzy praktycznie, bo wiesz, dlaczego pytam nie bez powodu zmiany te same w środku właściwie z tyłu może odczuje trochę mniej nad głową bagażnik zaledwie słuchaj dłuższy w tym sport coupé co tak dłuższy mój większy 25l co przy 500 ponad litra to przyznać, że to niewiele jest kilka procent jak jak jak wizualnie, który który, za którym jesteś my chyba za jakieś za jednym z2 to znaczy w jednym z2 mam fałszywą linia ta fałszywa linia mety wśród to znaczy mam wrażenie, że ten wrzód jest proporcjonalnie zbyt długi do całej reszty do całej reszty tego samochodu i poprawie tego chyba lepiej wytłumaczyć, ale te samochody one delikatnie, bo drażnią moje poczucie estetyki właśnie tyłem albo brakiem tych, gdyby to była limuzyna oczywiście wtedy musiałaby mieć zawarte z 5 proc samo metrów jest wielką żony 5m 5cm Nowak, więc one wielkości byłem w 7 audi A8 mercedesa klasy, a wszystkie samochody są zadaniami i proporcje ich wyglądają w ten sposób, że masz maska kabina i bagażnik tutaj masz maska kabina bagażnik nie ma, bo to jest liczba hatchback kombi to nazywają i tutaj propos stosunek długości maski do całej reszty jest dla mnie czymś tak jakby palcem po sobie paznokcie po sobie ostrowianie przejechał coś mitu coś mi to drażni coś mnie drażni i szczerze mówiąc drażni mnie dokładnie tak samo jest ruchem to są samochody to przede wszystkim w tanie nie są, ale co jest istotne to są samochody z ciekawymi układami napędowymi pierwsze moje spotkanie z tą Panamera sport Turismo to było właśnie 3 lata temu od razu nas nam zaprezentowano hybrydy ładowane wnioskach zresztą, o której dziś będziemy mówić, bo mamy średnią moc 560 koni wtedy jeździłem tym 8 cylindrowym 7680 koni plagi nam i tym najsłabszym 460 koni przyjechaliśmy rzeczywiście to była taka trzydniowa prezentacja w sumie naprawdę bardzo dużo kilkaset kilometrów 12 powiedzmy 300+300 i powiecie różnica taka, jakbyś między tymi 200 koni więcej wiesz czym to było odczuwalne tak na co dzień, bo to 323438 do setki 4 zużycie paliwa powiedzmy w 1 było nie będzie, bo to były trasy głównie poza niski 12l na 100 drugi 10 oraz myślę, że dla przeciętnego użytkownika ta liczba koni jest na co na co dzień nie wyczuwalna raczej zobaczy to w cenniku i zużyciu paliwa, bo to są bardzo wszystkie bardzo żwawe samochody no przy takiej liczbie koni i pojemności my mamy 6 cylindrów Kaja 2560 koni ruchu drodze mostek wnętrzności po faceliftingu obroniło właśnie to jest facelifting w zeszłym roku był co najważniejsze trochę się zmienił system multimedialny trochę zmienił tył samochodu, ale to jest facelifting, więc też nikt nie oczekiwał, że tu i doszedł nowy napęd 560 koni no dobra coś w tym wnętrzu powiem no właśnie one bardzo podobne do tego co do tego co znamy z 900 jedenasty czy czy czy czeska Jan i trochę też z audi i powiem, że to wnętrze nie przeszkadza to znaczy, że wnętrze jakież musi być to po pierwsze po drugie, a na klientów, którzy wydają co 2 albo co 3 lata 600800 000zł albo więcej na nowe Porsche Banka siódemkę albo mercedesa też trzeba zrozumieć i trzeba zrozumieć to oni po prostu potrzebują od czasu do czasu coś nowego i jeżeli mają swój samochód po 2 po 3 latach wymienić na nowy model to są to jest najważniejszy klient dla każdej marki premium stały klient no to trzeba dać coś nowego, czyli macha palcami robić głośniej albo zamiast pokręteł i guzików masz ma właśnie taki pana, który tutaj są losy granych guzików ma ten pan taki dotykowo naciskowi i tutaj nie chodzi o to, żeby zaspokoić gust i potrzeby nas testujących tylko, żeby w pierwszym rzędzie zadbać o tych, którzy już mają taki samochód są do niego przyzwyczajeni teraz trzeba prze prze przeprowadzić ich przez ewolucję, a nie przez rewolucję, czyli to musi być trochę inne, a nie może być tak gwałtownie inna, bo oni się w tym źle czuli, ale musi być zachowana tutaj jakaś płynność ale, ale przede wszystkim musi być coś nowego czy generalnie to nie może być także jest zaś mogą po faceliftingu albo zmiana modelowanie wsiadają do tego samochody, ale co mogą kupować już taki sam jak mój nie ma to nic nie wierzę, że taki sposób cieszyło bawiło nie zawsze panowało pociągało go modelu się to rozpoczęło się rozpoczęła Panamery drugiej generacji 4 lata temu, kiedy wprowadzono te ekrany dotykowe potem była krajem nowa natomiast jak zauważyłeś 900 jedenastka ostatnio natomiast jak zauważyłeś pewnie wymaganie są nadal te przyciski konsoli środkowej dość duże, które kiedyś Porsche królowały taką solą środkowa między siedzenia tak jeździłem organy zauważyły, że to nie da się pomylić w środku nie lubię go sobie na Mazurach dla alergia, ale wróćmy do tej pana Mery sport Turismo tutaj obsługa przyzwyczają się ja się też zwyczaju tak to jest kraj, zwłaszcza ostatnio dużo po porcie jeździmy, a i tutaj na obsługę na czytelność tego wszystkiego nie mogę narzekać jak przede wszystkim ten samochód mimo, że ma 5 zegarów wsi z czego 1 zwykły analogowy z prędkościomierzem i znaczy obrotomierza i cyfrowym wyświetlaczem z Pm to nie jest naciskane jest schludna to jest ostateczne nieprzygotowane przejedź się samochodem z ławki zostały 3 mimo różnych, żebyśmy tak nie zapomnieli powiedzieć, jaką jest przede wszystkim to jest samochód ze świetnymi osiągami 560 koniec hybryda doładowana wnioskach pozwala to na przyjazd teoretycznym 4050 km jak to pana, że na sam konsument będzie tutaj tutaj mamy te skrzynie w tych samochodach to są chyba 9 we wszystkich, ale wydaje się, że tak to są te 8 stopniowe 2 sprzęgów prawda czy no właśnie słucha i przede wszystkim samochód wiesz jak ja to ja tym po 6 i na to, że na trasie, ale oczywiście na on się wie lepiej na torze sprawuje niż obecnie może mało dziwne, bo jest jak przyklejony natomiast będzie też samochód na dłuższą trasę to samochód na dłuższą trasę moje zapoznanie się z nim Panamera sport Turismo 3 lata temu to potwierdziło, że tym samochodem ja się nie męczy to są bardzo wygodne fotele jak to w porcie świetny układ kierowniczy zawieszenie nie mam zastrzeżeń właściwie szukam jakieś tutaj pomysłu, żeby dołożyć temu Porsche i mam spory problem masz jakieś ma taki, że nie ma no właśnie trwa już poprawił może zawsze męcząca pewnie Rawicz i jeździliśmy zwykłą spalinową 900 jedenastką już teraz jest cudowna najlepsza jeździliśmy zwykłym spalinowym cayenne GTS wymagał 23 dni przyzwyczajenia pamiętają państwo jako opowiadałem natomiast ten samochód on po pierwsze, również wymaga odrobiny przyzwyczajenia, ale on nie jest tak przyjemne, jakbym oczekiwał i czuje, że kupując samochód, głosując na niego własnymi pieniędzmi zrobiłbym źle z z 1 powodu ta hybryda jest w samochodzie zupełnie niepotrzebna zasięg 40 km na na 1 ładowaniu kompletnie zniechęca mnie do tego, żeby go ładować, ale to ja to są bardzo indywidualne kwestie i jestem tutaj mniejszości, dlatego że większość klientów w Polsce indywidualnych kupujących samochody ładowane z wniosku robi to absolutnie świadomie natomiast przeszkadza mi dodatkowa masa tego samochodu związana z akumulatorami jaja niestety wyczuwam przeszkadza mi to, że te silniki są 23 w tym wypadku i że ten samochód moim zdaniem nie ma napędu na 4 koła za to są 4 napędzane koła oczywiście, że tak, ale czuje z, że silnik spalinowy sobie silnik elektryczny sobie też coś co najbardziej tym samochodzie przeszkadza to pierwsza to rzeczy po pierwsze, zaskoczy napęd, który nie jest zaskoczony zgadzam wszystko by w pełni, dlatego że uważam, że Porsche to już nie będzie Taycan w pełni elektryczny, a tutaj rzeczywiście ma te napędy benzynowe od 6 cylindrowe po 8 cylindrów i od 330630 koni tak jak wspomniałeś 300400 kg mniej to jest chyba lepszy wybór w przypadku Panamery, a nawet chyba tylko na pewno to jeszcze ocenach taka hybryda zbudowana z gniazdka, która ma 560 koni kosztuje 556 000, a najmocniejsza benzyna 29 bez hybryd wyróżnienie kosztuje ich koleżanki benzyna 2 najmocniejsza benzyna 29440 koni kosztuje tylko 10 000 mniej czyli jakby tutaj też domyślnie jest też zobowiązany do tego, żeby kupić tę hybrydową to się po prostu najbardziej firmie opłaca do tego żona wtedy wyrabia się z tymi mniejszymi normami emisji spalin, jeżeli chodzi o różnice w osiągach 44 do setki wersja bez hybrydy 100 koni MO 120 koni mocniejsza wersja z hybrydą dość, że to jest przyszedł z i wolę te 4 z hakiem niż 7 a bo po pierwsze, ani z tego korzystać, a po drugie, tam ma płynność, a tutaj masz jednak co totalnego konieczną na koniec mamy najtańsze Panamera 428 000 i Tomasz 330 koni benzyna 6, czyli zdrową i też nie byle jakie przyspieszenie osiągi, bo 5,5 setki 270 km na godzinę myślę też w takim hatchback kończą się dobrze czuli, bo nie chodzi nawet sekundy chodzi o to jak i nieraz zdarzało się także małe samochody dawał za dodawały nam dużo więcej frajdy niż duże samochody najlepszym przykładem tego państwa, który ma 12 sekund do setki, ale robi to w stylu, w którym który ma naprawdę czujemy emocje, a czasem są ultra szybkie samochody, których po prostu czujemy, że to wszystko się męczy kłaniam się piękne słowa proszę Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA