REKLAMA

Czym jest Indoor Cycling?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2021-03-07 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
16:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ruszy na zdrowie w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk przy mikrofonie jest z nami pan Maciej Sikała dzień dobry dzień dobry dziś powiemy państwo o oferowaniu, ale nie w plenerze tylko oferowaniu stacjonarnym właściwie nie ruszając się z miejsca możemy no wykonać wysiłek, który po pierwsze, będzie zbawienne dla naszego zdrowia dla naszej psychiki, a po drugie, też wprowadzi nas stan takiej pełnej satysfakcji po dobrze wykonanej robocie pan jest nie ma Rozwiń » starcem ma sterem prawda to jest taka wyższa szkoła zaawansowania jeśli chodzi o przekazywanie wiedzy dotyczącej Indoor Cycling tak jestem przede wszystkim aktywnym i pozytywnie nastawionym rowerzystą i to chyba świetnie pasuje do programu ruszy na zdrowie, a jeśli chodzi o interesach Kling i właśnie tą działalność na rowerach stacjonarnych to jest majster trenerem, czyli już tym, który szkoli instruktorów, który zajmuje się też edukacją i propagowaniem tej dyscypliny no ale tak jak mówię przede wszystkim jestem tym aktywnym, który wyrusza, który zachęca wszystkich państwa również do tej formy aktywności Indoor Cycling w Polsce obecny jest od ilu lat ilu lat od wielu lat na świecie gdyby, żebyśmy też pokazali to miejsce, którego w ogóle transporcie wywodzi tak na to już na pewno są dziesiątki lat bo, bo jak kiedyś stworzono rower, którym jeździmy w plenerze to jest piękne NATO który, choć jak przychodzi śnieg czy jesień nie możemy jeść czy też nie jest bezpieczne ktoś wpadł na pomysł, żeby zrobić jakieś rolki jakiś trenażer czy też kwestie rower stacjonarne jest kilka szkół na świecie które, które robią to od wielu lat ta, którą ja reprezentuję Indoor Cycling grup obchodzi właśnie dwudziestopięciolecie no faktycznie bardzo się to rozwija bardzo jest to i propagowane i bardzo chętnie też przyjmowane przez uczestników przez wszystkie osoby dlatego często sport dla wszystkich tak począwszy od kilkunastu letnich nastolatków poprzez no tu już górnej granicy wieku nie ma mało tego ile seniorzy osoby, które ze względu na bezpieczeństwo nie chcą być może jeździć już na klasycznym rowerze no to na tym stacjonarnym mogą przeprowadzić wspaniałe zajęcia kardio tak to jest typowy trening cardio, który pomaga nam w tym aparacie naczyniową sercowym, ale również fajnie aktywuje mięśnie nie obciąża stawów co bardzo ważne jeśli chodzi właśnie tą zdrowotną stronę zwala bardzo fajnie spędzić czas w tej pozytywnie rozumianej zdrowotne aktywności nie wiem czym fortunnie wybraliśmy czas na rozmowę bo, bo większość fitness klubu przez wiele miesięcy no raczej nie funkcjonuje z powodu pandemii Korona wirusa mówi raczej, bo przecież były różne wybiegi, które na to pozwalały Indoor Cycling to zajęcia po pierwsze w grupie najczęściej po drugie w pomieszczeniu zamkniętym chyba dość ryzykownym jeśli chodzi o pandemii ma pan rację świetnie panują że, że są to zajęcia grupowe i całość ten trend ten ten fajny zestaw, kiedy jedziemy razem, kiedy się motywujemy, kiedy widzimy też wyniki jakie, jakie realizujemy, bo te nowoczesne 0 reakcji już właśnie to umożliwiają na to to jest świetna forma tej ty grupowej aktywności i bycia razem natomiast no tak jak w innych sprzętach mamy możliwość również zakupu takiego roweru do domu wypożyczenia dzielenia się, jaki wspólnik wspólnie, bo i znam takie przypadki naj możemy siąść faktycznie w domu możemy też coś to jakieś aplikacji czy telewizora i wyświetlić sobie trening też zrealizować wręcz trening z naszym instruktorem to nie jest jakiś wirtualny roboczej tylko to jest faktycznie trener, który czy też on-line czy czy wcześniej nagrane może przeprowadzić faktycznie ten trening tak i to da się robić na, zwłaszcza w zimie czy też w tej trudnej pandemicznej sytuacji wielu z nas właśnie w ten sposób ten sposób sobie z tym radzi, czyli co taki rower stacjonarny na niego na jego kierownicy tablety i odpalamy taki nie wiemy półtoragodzinny trening, podczas którego będziemy wykonywać polecenia prowadzącego, czyli pana dokładne dokładne to może być tablet może być podpięcie normalnie pod telewizor ja np. w ten sposób jest za wybieramy sobie profil trasy, którą chcemy zrealizować, czyli czy chcemy jeździć na szybszy kadencjach symulujące jazdę po płaskim terenie tak taki typowy płaski wyścig kolarski czy też chcemy no z wybrać się np. na Tour de France czy Vuelta Espania popatrzyć na jakiś górskie etapy wówczas musimy odpowiednio skonfigurować obciążenia musimy oczywiście wolniej pedałować, bo to obciążenie powoduje już nie da się tego robić tak szybko możemy też stać tak, zwracając uwagę na właściwą sylwetkę i tę równowagę na rowerze mamy na tym rowerze kierownica jest odpowiednio sprofilowane, że jest kilka możliwych chwytów co ciekawe każde drobne przesunięcie dłoni powoduje, że nasza sylwetka jest inna pracują inne mięśnie ten moment koordynacji jest w tym momencie bardzo ciekawe co czujemy czy to na pośladkach czy na miejscach czworo głowy, ale równie w okolicach bioder w okolicach banków także jesteśmy w pełni w pełni w ruchu, mimo że na rowerze stacjonarnym jest fascynująca mówi pan znam szaleńców pozytywnym znaczeniu tego słowa, którzy codziennie urządzają sobie takie sesje o no to witamy w klubie boja tak też Robbie co ciekawe propos efektów tego typu treningu, bo wielu z nas często ma sytuację kurczę muszę dbać o kalorie nie mogę tyle jest tak dalej jestem na tym etapie Janusza na dożywianie, dlatego że codzienny trening tego typu właśnie takie fajne cardio ona naprawdę prowadzi do takiego spalania do takiej taki metabolizm mu, że naprawdę znad wagą nie ma tutaj problemu także, jeżeli ktoś szuka uzupełnienia treningu i uzupełnienia oczywiście właściwie prowadzonej też diety no to jazda na takim rowerze przez godzinę 1,5 no to jest wydatek energetyczny rzędu 1000cal to jest zupełnie osiągalne dla początkujących tak, bo każdy się zastanawiała kurcze ile stryja muszę nakręcić, żeby te 1000 wykryte sieć to na początku może to być 500 może to być 600, ale faktycznie siedzimy na rowerze realizujemy trening możemy też nawet oglądać przecież jakiś program czy słuchać Radia taka Tokarz sam w tym czasie kalorie lecą proszę powiedzieć, ponieważ jest to wysiłek tak jak pan powiedział cardio czy powinniśmy zasięgnąć porady specjalisty, który zbada nasz układ krążenia serca łącznie tak bardzo dobre pytanie, jeżeli będziemy jechać typowo rekreacyjnie i mając oczywiście jakiegoś smartwatcha czy jakiś tam Heart Right monitor i będziemy się kontrolować w tych strefach to na każdy z nas czując, widząc to no jest w stanie uważnie i nie, przekraczając pewnych granic utrzymać się bezpiecznych zakresach natomiast, jeżeli gdzieś tam mamy jakieś sprawy sercowe tak czy nie jesteśmy pewni to wartość faktycznie wybrać wcześniej do lekarza, ale to tylko jeśli mamy jakieś wątpliwości kierujemy się tutaj typowymi strefami tętna Enerco Gunna, które są są znane od lat tak mamy 5 takich stref no i możemy spokojnie jechać w strefach 75 tam do 85% wartości naszego tętna maksymalnego, czyli to jest taka pozytywnie rozum rozum Jana zadyszka, czyli z 1 strony mamy typową pracę tlenową, ale już taką, która nie pozwala nam w tym czasie powiedzmy plotkować z kolegą z koleżanką i zmusza nas do koncentracji i właśnie tej pozytywnej prac nad naszym organizmem i na zbijanie chociażby kalorii tak zadam panu pytanie, które być może, na które odpowiedź być może uderzy środowisko liczy na pańską szczerość jak rozpoznać właściwą osobę, która prowadzi takie zajęcia pan jest sterem takim steruje w Polsce ilu w tej chwili 4, a 60 na świecie no no to wie pan to to jest no duży deficyt biorąc pod uwagę liczbę chętnych bardzo często zdarza się, że ludzie prowadzący zajęcia przychodzą na kursy, które trwają długo, które nie pozwalają intuicja podpowiada zdobyć szerokiej wiedzy o coś się za to zabierają i teraz jak nie trafić w ręce powołanego człowieka to jest bardzo bardzo ważna kwestia bardzo dobre pytanie stąd właśnie zajmujemy się edukacja no i pytanie, w której szkole Indoor Cycling czy też możemy wziąć przecież tenisa czy jakiekolwiek inne dyscypliny tak czy właśnie instruktorem zostanę wyjeżdżając na weekend i wracam z papierkiem bez umiejętności czy też przechodzę na konkretne już kilkudniowy kurs opatrzone egzaminem z zadaniami domowymi, a przede wszystkim to właśnie weryfikacją tego, które dedykuje, który albo zalicza albo nie wracając do życia tego pytania jak rozpoznać na to się widzi to się czuję to ma swoją logikę tak jak w innych zajęciach fitness czy weźmiemy, bo pan czy weźmiemy choćby nawet jogę na klub i a przede wszystkim właśnie uczestnicy bardzo szybko weryfikują już po 23 zajęciach czy dane instruktor to jest właśnie profesjonalista czy też to jest osoba prowadząca zajęcia i no będąca tam, ale niespełniające tej właściwej funkcji dlatego zachęcam każdego, żeby no w danym klubie czy w różnych klubach rozejrzał się właśnie po różnych zajęciach zrobił sobie taką cyklistę i zastanowił się, kto tak naprawdę instruktorów gotują, kto mówi o celu treningowym, kto zwraca uwagę na właściwą pozycję a kto tylko krzyczy dawaj szybciej da najszybciej no to potrafi każdy proszę powiedzieć bardzo często wracam do normalności kiedy, kiedy nie jest świat ograniczony pandemią odbywają się takie eventy, na których bo to jest fantastyczna rzecz pan podesłał przed naszą rozmową kilka filmików wideo nie wiem setki ludzi nawet idące tysiące równomiernie pedałują w rytm muzyki, czyniąc z tego naprawdę kilkugodzinny festiwal który, który jest ono swego rodzaju spektaklem jak to się często bywa, w jakich krajach w Polsce możemy tego doświadczyć tak w Polsce już były nawet takie eventy w latach 201516 większość z nich obecnie odbywała się w Niemczech to jest jakby kraj matka, a CD natomiast no właśnie moją rolą rolą kolegów jest to, żebyśmy przygotowali również taki event w Polsce tej renty dzieją się lokalnie w różnych klubach w różnych społecznościach no jedynym ograniczeniem jest tutaj liczba rowerów tak, dlatego że ten rower właściwej klasy on swoje waży i ta cała konstrukcja nie jest łatwa, żeby przenosić on jest właśnie dlatego nazywany rowerem stacjonarnym natomiast na kilkadziesiąt osób, jeżeli już te rowery zorganizujemy można tu też zrobić w plenerze można to zrobić na jakiej hali na kiedy faktycznie zaczynamy pedałować właśnie w rytm tej muzyki czasami nawet na żywo no to nic nas nie zatrzyma tak to się dzieje przez 345 godzin ludzie są oczywiście zmieniają, choć są tacy, którzy potrafią przejechać 45 godzin odpowiednio, regulując oczywiście obciążenie odpowiednio się na dniach ją i tu wracam właśnie do tego na co kładzie nacisk jest dzień na ten aspekt zdrowotny nad tą z pozytywnie rozumianą aktywność, po której czujemy endorfiny czujemy pozytywne emocje i czujemy, że co zrobiliśmy, ale jednocześnie nic nas nie boli nie mamy kontuzji to też właśnie fajne w interesach kręgu tak myślę po pływaniu nie wiem czy to nie jest jedna z najbezpieczniejszych dyscyplin jeśli chodzi o obciążenia stawów tu nie ma obciążenia stawów jeśli jest to siła otoczą czy wysiłek odciążających co powiedzieć może być odciążające może być to klasyczny trening regeneracyjny, kiedy wsiądziemy na rower np. po siłowni albo po jakimś nie wiem innym cięższym treningu i pedałując przez pół godziny na takim obciążeniu w skali 4050% naszych możliwości to jest właśnie świetny trening pobudzający serce, a jednocześnie rozluźniające i regenerujące wszystkie te mikrouszkodzenia, które potocznie jak panowie wszyscy nazywamy z kwasami proszę powiedzieć jak wiele jest klubów w Polsce oferujących tego tego rodzaju rozrywkę sportową no myślę, że w każdym klubie fitness szanującym się kluby fitness jest dziś wydzielona sala rowerowa testy rowery stoją dziś kończy na głównej sali fitness pod zajęcia Indoor Cycling są przesuwane jeśli chodzi o rowery, na których teraz skupiamy czyli, czyli te, które potrafią po pierwsze, mierzyć naszą bieżącą pracę, a jednocześnie ustawiają się indywidualnie do naszych możliwości treningowych tych rowerów jest jeszcze niewiele takich klubów jest chyba 15 w tej chwili w Polsce natomiast no staramy się rozwijać staramy się tłumaczyć uczestnikom na czym polega geniusz tego typu roweru na faktycznie każdy, kto spróbuje na rozumie, że inaczej jest jechać na takim typowym żelaznym rowerze mechanicznym pokrętłem, gdzie mówimy, że instruktor mówi no proszę dokręcić Okrężna teraz 1 osoba do Francji pół obrotu druga dokręcić 2 obroty na po 1 utworze 1 jest wykończona, a druga mówiła nic nie czułem tak te nowoczesne rowery one są tak sposób spasowane z naszymi możliwościami i tak potrafią nam podpowiedzieć, w której strefie tętna czy też mocy w tej chwili wiedzieć czy powinnaś powinieneś jechać może to jest trening naprawdę optymalnie przewidziany dla nas dziękuję panu bardzo za te niezwykle pouczającą rozmowę wszystkich tych, którzy preferują tego rodzaju wysiłek bądź dopiero uczą Maciej Kała był z nami Master jeśli chodzi o interesy Lighting człowiek, który po prostu może nauczyć trenerów, żeby ci trenerzy uczyli państwu kłaniam się, życząc dobrej rowerowej niedzieli dziękuję uprzejmie państwa zapraszam na informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA