REKLAMA

Zawodowczynie - o stawianiu granic z Aleksandrą Popławską

Gościnnie w TOK FM: Wysokie Obcasy
Data emisji:
2021-03-08 15:50
Czas trwania:
22:03 min.
Udostępnij:

W dniu kobiet porozmawiamy o wstydzie i granicach stawianych przez aktorki. W ramach cyklu Zawodowczynie Paulina Reiter rozmawia z aktorką teatralną i filmową Aleksandrą Popławską, znaną m. in. z serialu Wataha. "Mogę coś przekroczyć tylko wtedy, kiedy mam poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Wtedy mogę się od tego odbić, żeby polecieć gdzieś w kosmos" - tak Popławska odpowiada na pytanie o chęć przekraczania granic przez aktorów i reżyserów w teatrze. Zmuszanie do czegokolwiek jest dla aktorki absolutnie nie do zaakceptowania. Udało nam się porozmawiać z Popławską w dniu jej pierwszej premiery teatralnej w czasie pandemii, dlatego usłyszycie o kondycji polskich teatrów i tego jak się zmieniały przez ostatnie lata. Zapraszamy też do przeczytania wywiadu z Aleksandrą Popławska, Magdaleną Popławską, ich córkami oraz mamą w najnowszym numerze Wysokich Obcasów Extra.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Paulinę IT to jest podcast wysokich obcasów z cyklu zawodów czynie, gdzie rozmawiamy o pracy zawodowej kobiet tym razem chciałem porozmawiać o wstydzie, które trzeba przełamać, żeby zostać aktorką i o tym jak w tej pracy stawiać granice wysokie obcasy mają gościnę jest Aleksandra Popławska aktorka będzie aktorka bardzo wszechstronna, bo i aktorka teatralna i filmowa i serialowa rządowym i dobry witam serdecznie i wierzy pani bardzo dziękuję za to spotyka się z nami znalazł Rozwiń » dla nas czas w dniu premiery teatralnej w dniu premiery spektaklu serce w reżyserii Wiktora Bagińskiego w teatrze Rozmaitości i jestem bardzo wdzięczna podwiezienie pomyślałem, że w dniu premiery to aktorka już tylko leży medytuje odpoczywa chętnie no tak powinno być, ale życie weryfikuje te powinności tak wolno, bo nie było czasu, kiedy się spotkać, więc tutaj też pewne są terminy odgórne, więc na zgodziłam się chciałam też jak inwestować w ten wspólny nasz wywiad wysokich obcasach Extra, bo wydaje się, że jest warte uwagi i jest to jeszcze cały czas dostępne i można przeczytać kupić gazetę i coś więcej dowiedzieć o planie ich rodzin to właśnie może więcej powiemy, że jest to wywiad okładkowy wysokich obcasach Extra, gdzie występuje pani całym klanem rodzinnym z siostrą Magdaleną córką Antoniną i mamy mają i opowiadać o tym co kobiecie wypada, czego nie wypada właśnie ty okazuje się, że wszystko wypada jeśli kobieta tylko czegoś pragnie to powinno to po prostu być pod sięgacz jest też opowieść o takiej śmiałości zawodowej dla mnie znaczy, że znak zawodowo i w pracy no to już w ogóle kobietom nie można powiedzieć, iż czegoś nie mogą i panie wszystkie sięgnęły się pod swoje marzenia i o tym właśnie dziś chcę mówić czyli jakie było dla pani to marzenie o byciu aktorką co oznaczało co pani myślała komodę kobieta dziewczyna, że to oznacza jak ta praca wygląda to się było do końca takie moje marzenie guma może inaczej mamy, która za pośrednictwem nas jest zrealizowała, aczkolwiek w pewnym momencie oczywiście mama zaszczepiła w nas miłość do sztuki literatury do teatru przede wszystkim i bardzo często zabierała nas do teatru, gdzie poczuliśmy smak zapach listą magii teatru to niedopowiedzenie i no wydaje się, że kiedyś centa bardziej magiczny terasy być może te produkcje, których najbardziej głośna angażują się bardziej społecznie są takie, jakby teatr wysoka była taka arogancja bezczelność taka pan czyta się teraz przebije jak im bardziej jest głośny spektakl, tym bardziej nie jakiś skandaliczny a, a ten teatr gdzieś się, o którym ja marzyłam, którego cały czas poszukuje to jest dziś ukryty na uboczu taki teatr, w którym dziś można się przenieść jakiś takie rejony fantazji niedopowiedzenia wydatki na jakich ważnych tematów przeżyć katharsis, ale tak taki teatr już bardzo rzadko teraz się zdarza z takim tam początki tego zawodu czy marzenia o tym zawodzie jeśli już takie się pojawiło, a miała pani w swoim doświadczeniu zawodowym takie właśnie doświadczenie grania takiego teatru takich sztuk jakich pani marzyła kilka razy mi się zdarzyło, chociaż trudno ocenić jak bez ze strony aktora bardziej mogą budzić o tym, że widziałam kilka razy w życiu takie przedstawienie, które dziś nie przyniosła jakiś rejony wyobraźni i takie rejony, które właśnie marzyłam, żeby na chwilę zapomnieć o problemach rzeczywistości dacie pochłonąć wyimaginowane światy, które jakoś fantazją o świecie jak mógłby wyglądać np. świat, gdyby nie źli ludzie mechanizm to jest natomiast jest punkt widzenia aktora trudno mi tak ocenić, bo zawsze do tego dochodzi jakiś taki stres prezentacji przed ludźmi i rzadko kiedy człowiek ma takie zapomnienie się żeby, żeby gdzieś odlecieli właśnie, że kiedy materiał jest taki, że dodaje no kilka razy możemy się zdarzyło, ale na palcach 1 ręki może policzyła Aten spektakl, który zobaczymy teraz, czyli serce wtedy, że my też proszę powiedzieć coś więcej jest to spektakl debiut PR-u TR od paru lat daje możliwości młodym reżyserom debiutantom na to, żeby tutaj na tej scenie zaprezentować poeksperymentować trochę, więc jest taki spektakl eksperyment młodego reżysera Wiktora Bagińskiego, który opowiada trochę o sobie, ponieważ jest on chłopakiem, który urodził się w Dzierżoniowie jest czarnoskórym człowiekiem, więc też opowiada o tym dylemacie bycia czarnoskórym wśród białych w ogóle ten spektakl porusza problem właśnie rasizmu części po części tak próba odnalezienia się wśród innych ludzi, bo już wiele tematów więcej o tym nie wiemy właściwie, który jest najważniejszy, ale głównym tematem jest to opowieść tak prywatną właściwie i plus do tego jest połączonych wiele utworów literackich m.in. fragmenty jądra ciemności są wykorzystane to jeszcze zapytam o plany najbliższe i najbliższą premierę filmową z kolei, czyli o Klan go planu serialem nie jest seria premium Canal plus ma premierę 26marca na Canal plus no myślę, że to będzie rzeczywiście mocna rzecz, bo widziałam pierwszą łatkę 7 odcinków nie mogłam się oderwać od tego jeszcze było to nie w czasie, kiedy część scen nie została nakręcona i byłego plansze takie, które pojawiały się między scenami, że to ma być dana scena natomiast na ten serial jest bardzo mocny nowo po części też brutalne, bo jest serial kryminalny, który opowiada pewną historię, która wydarzyła się nad morzem w małym miasteczku poniekąd jest to włączona rodzina znajomi, czyli lokalnie, ale właściwie bardzo ważna historia, o które się wszystko zaczyna są dopalacze i produkcja taka na lewo robiona dopalaczy choć, jakby zaczyna się, jakby cała historia i poszerza swoje kręgi się z aż dotyka poproszę teraz więcej osób zamieszanych produkcję tego no i generalnie o źle, które po prostu gdzieś tam zostało zasiane i z tego niemożności wygląda także daje się to będzie mocna pozycja tym świetnie brzmi ekscytujące, ale też słyszy, że jest pani bardzo zapracowaną osobą i że pandemia chyba nie pozwoliła pani zwolnić to znaczy ja parę miesięcy część w tym pierwszym lockdownie siedziałam w domu, ale zaraz potem pojawiały się nie wiadomo też zamknięte przez rok, więc jest to moja pierwsza premiera od tego czasu i właściwie pierwsze takie wejścia na scenę z publicznością natomiast filmową działo się różne rzeczy oczywiście przerwano produkcję starały się radzić sobie jak najlepiej z tym klangor przerwana właśnie produkcją no prawie rok na udało nam się szczęśliwie dokończyć między czasie zrobią takich firm, które wydają się okazać bardzo mocno produkcją, dlatego że on zrobiony na zasadzie jest pandemia to zróbmy coś się, a propos pandemii miał być pomysł taki, że jest historia 7 osób trafili przed komputerami właściwie coś tam opowiada natomiast potem troszkę możliwości się poszerzyły się okazało w tym projekcie zrobi naprawdę interesującej wyszedł dziś poza ramy pandemiczne nie wiem jeszcze co będzie tragikomedia bardziej na nastawiona na trawnik bardziej komedia, ale no zaskoczył mnie bardzo pozytywnie kraj dlatego im materiały, które widziały sam jestem bardzo ciekawa tego, jaki tytuł jest, więc zdjęty, więc tylko je aha no właśnie, czyli te są 2 projekty, które wyświetlają się przy pani nazwisko Wikipedii, ale są tajemnicze i o nich nikt jeszcze nie wiadomo dlaczego nie wiadomo, kiedy będzie dla mnie natomiast klangor wiadomo, że chodzi mat 2006. chce przejść też podpytać panią o pracę zawodową i o taką kategorię, które wiąże się moim zdaniem, ale i też jestem laikiem, więc może się bardzo źle, czyli wstyd i o to jak uczyła się pani przezwyciężyć wstyd, który jak ze ta umiejętność przezwyciężenia wstyd jest niezbędna do tego, żeby w ogóle na scenę wyjść czy to był w ogóle dla pani problem no tak to jest duży problem myślę, że aktorzy, którzy nigdy się takiego wstydu czy tremy i związanej ze wstydem nie pozbędą, a są tacy, którzy nigdy nie mieli z tym problemu także to różnie bywa jak dziś ten wstyd przepracowałam i teraz potrafię sobie z nim radzić to jest bardzo wielu poziomach przede wszystkim my początkowo przed wejściem na scenę i wypowiedzeniem czegoś w sytuacji, kiedy nie przyjechał się pierwszy raz do stolicy pierwszy raz się przekracza próg sceny tam siedzą ważni ludzie w ogóle ktoś na patrzył na człowieka jak tutaj by pozbyć tego, czego zacząć myśleć tylko postaci więc, jakby tu też taki proces, nad którym starałem się zapanować potem wstyd przed scenami intymnymi i jest wywalczenie komfort w takich scenach to też mi się udało dziś tam przebaczyć, choć rząd się czasami pojawia w sytuacji, kiedy jakiś niepewności z powodu nie dogadania się wielu takie sceny mieć bardzo przegadane wcześniej jak to ma wyglądać jak one powinny być pokazanej daj lubię mieć poczucie komfortu i najbardziej najlepiej się współpracuje z reżyserami, którzy nie wstydzą się pokazywać kadrów swojej aktorowi pojazd to różnie bywa, ale pamiętam miałam 5 dni zdjęciowych z Andrzejem Wajdą do takiego filmują Iglewski Andrzeja Wajdy i była miłość mecze i to reset, który pokazywał każdy kadr każdy Dubel i na każdym długo pokazywał mi co zrobiłam źle co dobrze i w jakim kierunku to pójście pamiętam, że i to tak dało dużo takiego kopa, że nagle zrozumiałam, dlaczego ja błądzę była po prostu dziś poruszam się dziś przestrzeń, której nie widzę jestem wzrok owcem i ja lubię sobie zobaczyć, zanim coś powtórzę jeszcze raz, bo wtedy wiem, o co chodzi widać od razu te błędy żadna nabiał dlatego np. jak sama jestem reżyserką reżyseruje w teatrze to byłoby trudno zagrać w swoim przedstawieniu żyjącego całego zobaczyć, żeby wiedzieć na co położyć nacisk jak przeprowadzić dramaturgia jak to ma być wizualnie połączone ze sobą, więc właśnie to jest następne w styczniu trzeba było przepracować i teraz jak udaje mi się bardziej komunikować, o co chodzi i czego potrzebuje no i jeszcze jest dużo wstydu w różnego rodzaju, czyli wstyd mówienia swoim dyskomforcie mówienia czegoś potrzebuje mówienia co jest np. nietaktowne wydaje się, że to czas ludzi uczyć bardzo boli jak ludzie nie mają poszanowania dla drugiego człowieka takiego poczucia taktu co wypada, czego nie wypada powiedzieć jeszcze do tej pory jak słucham np. jednak jestem w teatrze, który bardzo taki otwarty i tolerancyjnym teatrem bardzo wszyscy zważając na to co mówi jak się odnoszą do drugiego człowieka, ale zdarzają się zespołu Śląska koleżanka mi ostatnio powiedziała, że na próbie kolega powiedział żona jest grupa świnka dla mnie, bo takie teksty ogólnie nie mieszczą się w głowie, że ktoś może kolega koledze na drugie wśród innych osób Polic takiego jeśli to nie jest jakaś relacja bliska intymna jeśli niema służyć poprawie jego zdrowia jakiekolwiek odnoszenie się do tego jak to wygląda i czy jest gruby Chudy czy pasuje do tej roli czy nie my z głębokim jakimś chamskim nietaktem jest mało, ponieważ Nowak z chamskim, jakim zachowaniem tak też postrzegam rzeczywiście chamstwo natomiast w ogóle temat przekraczania granicy stawiania granic w teatrze czy pewnie filmie też w ogóle jest niesłychanie skomplikowany wydaje mi się i ciekawy subtelny po często się mówi o tym, że przecież właśnie aktorzy artyści reżyserzy z zagranicy chcą przekraczać w poszukiwaniu jakiś nowych doświadczeń nowych rejonów mówi świat transgresji, a jednocześnie jest to w jaki sposób niebezpieczne ciekawa jestem jak pani stawia te granice tak jak mówiąc oględnie nie akceptuje to znaczy ja mogę coś przekroczyć tylko wtedy, kiedy ja czuje poczucie bezpieczeństwa komfortu i wtedy może się odbić od tego i poleci dziś w kosmos jeśli ktoś sobie na mnie eksperymentuje twierdzą, że teraz wchodzi jakiś tajemniczy mroki swojej duszy czegoś tam jak tego kompletnie nie akceptuje i nie uważam, że to jest stosowana metoda nie uznaje takiej metody, ale przez moment teatr to umowa o takich reżyserów są bardzo pojechali im bardziej kogoś upokarzają i bardziej pokażą coś takiego przekraczające jakieś ludzkie granice to jest lepiej i teraz pytanie najlepiej to obchodzi mnie czasami takie sytuacje, że czują jak widzę, że aktor się w momencie został do tego zmuszony no były takie chodzą plotki, że wysepka, która wypowiedziała ich pracy oraz zerka częściej ostatnio słyszałam, że rezerwa czy aktor nie chciał się mogło rozebrać powiedziała mu cieniutki głosem wypierdalaj ze sceny albo bezpośrednio aktorka, z którą pracowałam powiedziałam, że jak chciała właśnie wykonać czegoś takiego co by była hard korę, o co prosiła ją, jakby reżyserka to ostatecznie skończyło się także w ramach zemsty kazano grać monolog z tyłu sceny i tyłem do widzów poza tym dużo też słyszy ostatnio była rozmowa gotowe rycerze, którym nocami z aktorkami przebywał w pomieszczeniu zamkniętym tam kazał im też przekraczać to jest okropne po prostu nie powinno być to nie jest żadne przekroczenie to jakiś prywatny nadużycie i jak słyszę, że wreszcie pracuje rok nad spektaklem no to dla mnie to jest bardzo wątpliwa sprawa i chciałabym, żeby się o ktoś odniósł do tego czy tak faktycznie było, dlaczego tak było itd. no i włączenie się, że nie ma być łatwo się, choć jakiś mrok i na to to jest słowy tłumaczenie się jedynie w ogóle nie przekonuje myślę, że to jest bardzo ciekawy czas w ogóle dla tego zawodu i jakby taki właśnie ustalanie granic stawianie ustalanie zasad śledczy to z wielkim zainteresowaniem, bo chyba rzeczywiście było pole do wielu nadużyć a, ale chcę jeszcze się zapytać jeszcze 1 ze wstydu, bo bycie aktorką i to aktorką popularną, bo pani jest aktorką bardzo znaną bardzo popularną wiąże się też takie wzmożone zainteresowanie publiczności zainteresowanie pani prywatnym życiem to jest dla pani problem czy to jest krępujące czy lubi pani zainteresowanie jak tutaj stawia pani granice nie będzie tego tak nie odczułam, dlatego że ja myślę, że bardzo pomogły takiej komunikacji bezpośredniej media społecznościowe ludzie są mniej popularne ludzie są mniej narażeni na to, że ktoś gdzieś przyłapie po prostu jak korporacji, gdyż sami po prostu wrzucają zdjęcia na bieżąco informując, gdzie są oficerowie nie robią to w formie albo dowcipne jak już takiego przekazu, że nie ma nie ma z czego robić jakieś tam afery ten wydaje poza tym ja zawsze była na uboczu nigdy nie chciałam nie brała udział w taki plotkarski jakiś ustawka czy tego typu rzeczach też unika programów typu zajrzyjmy jak gwiazda mieszka albo jak tam co tam mniej słychać w domu ja mieszkam też bardzo na uboczu i jest to kompletnie obce jakieś takie po prostu jak nie mam jakichś aktywności zawodowej i tu jestem w domu, gdzie jestem tylko po prostu tutaj jest las przyroda i kontempluje ją razem z moimi najbliżsi nie mieszka w centrum, więc nie spotykam się często takimi sytuacjami, żeby ktoś nie zaczepiał natomiast jak dziś Adenu pojadę zazwyczaj do pracy opcje to też jest pewna pewne jest wyizolowane społeczeństwo, czyli albo taka, jakby filmowa oraz filmowcami albo teatralna więcej to są takie tych aktywności najczęstsze, które uprawiam i nie doskwiera mi ta popularność jeśli spotykam się jakimiś zarobkami to one są zazwyczaj bardzo miłe i nigdy mnie nikt jakoś tak nie upokorzył nie wykorzystał powiedział jestem fajna, bo przegram złe role zawsze ludzie raczej pozytywnie odnoszą też do mojej aktywności zawodowej czy też już po latach zawodowej Kaję ma pani taką pewność siebie czy tak jak wiele kobiet z różnych dziedzin, z którymi rozmawiałam nadal czuje, że zaraz ktoś przyjdzie i ujawni, że tak naprawdę nic nie umiem, czyli ten tzw. InPost to syndrom, czyli syndrom oszusta oświadcza pani takiej niepewności czy już pani wie kim jest zawodowo i nie ma tego ich na nie widział taki chętny stąd istnienie, ale nie nie mam takiego wrażenia dostałem bardzo uczciwie podchodzi do swojej pracy zawsze staram tak bardzo nie, jakby od serca robić to co robię nie mam wrażenia, że kogoś oszukuje natomiast oczywiście być może zdarzy się także tych propozycji w przyszłości będzie mniej, że będą one tak powiem to taki jest tym zawodzie i ostro pracuje, więc bardzo różne to są sytuacje i czas i w ogóle mam takie podejście ma nas tego nauczyć, żeby się kompletnie nie ma być przyszłością w ogóle nie obracać na przyszłość tylko, żeby rzecz tu i teraz kontemplować ten czas, który jest ja w jego ocenie bardzo jestem spełnioną osobą oczywiście zawsze można mieć ambicję najwięcej oczywiście, że w tym zawodzie jeszcze mam bardzo dużo do zrobienia mam wrażenie, że to co najważniejsze przede mną i mam apetyt na więcej jestem dzisiaj ambitna chciałbym grać przed wszystkim głębokiej ciekawe role intensywne jak bardzo, a propozycje są różne z miast czekam co będzie i zajmuje się tym co robi właśnie zastanawiam nad niczym czy to ma być jakiś nie chcę wojować świata też swoje aktorstwo bez przesady to na koniec zatem takie pytanie, jaki jest dla pani sens tej pracy ona jest takie bardzo górnolotne, ale podejrzewam, że się nad tym pani wielokrotnie zastanawia i wie, jakie są dla pani oczywiście wie pani co noc z tej pracy jest taki, że jak zrobimy coś dobrego uda nam się zrobić naprawdę nie wiem dobry serial uwag KH Noto fajnie się przenieść taki świat w ogóle lubię też oglądać dobre rzeczy dobre kino twoim fundować ludziom rozrywkę na bardzo wysokim poziomie, która spowoduje nie wiem zmiany w życiu bardzo dużo ludzi przecież mam paru znajomych, którzy postanowili rzucić wszystko przejrzyście Bieszczady teraz modne jest agroturystyka ludzie często nie wiem czy dochodzą do takiego momentu średnim wieku będą, że korporacja to nie jest o czym marzyli rzucają korporacje zaczynają nie wiem zakładać knajpy albo wyjeżdżają zakładają jak w turystykę i często to jest pod wpływem jakiegoś impulsu gdzieś coś zobaczą coś usłyszą wpłyną na jakąś wystawę i dostaną odlotu ja uwielbiam takie aktywności kocham sztukę i zawsze sztukami inspiruje do tego, żeby źle jeszcze lepszym wartościowym człowiekiem, żeby coś fajnego robić w życiu i i nie wiem nie wyobrażam sobie bez tego życia, więc mam wrażenie takie, że fajnie, że mój zawód też czasami oczywiście nie zawsze są projekcje komercyjne, które są czystą rozrywką, ale czasami można zrobić coś fajnego co da ludziom chociażby domyślenia w teatrze są te wszystkie takie fajne zwyczaje rytuały i co też powinna pani życzyć przed pełzającym kopnąć panią Pupeć no ale Nowy Sącz idealnie byłoby tak protestów w tyłek, które trzeba sobie to Niewiem czy to właśnie wypada musiałoby pada tak, aby tylko prawda w takim mężem panią też zbiorowo tutaj wszystkie słuchaczki słucha się sypie, ale delikatnie dałam trzymamy kciuki za dzisiejszą premie za kolejne łamania języka PiS dziękujemy bardzo za rozmowę i usłyszenia do usłyszenia był spotka wysokich obcasów kolejne zapraszamy w najbliższy piątek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYSOKIE OBCASY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA