REKLAMA

Test: Toyota Prius Plug-in

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-09 19:40
Czas trwania:
11:07 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny wtorek Sławek Paruszewski Jacek Balkan test test test samochodu, którego modelu, którego dawno mieliśmy na kilka dni, bo to jest Toyota prius, ale niezwykłe trio czwartej generacji, bo przypomnę, że to 4 generacje priusa zresztą to chyba najbardziej znany samochód hybrydowy na świecie pierwsze pierwsze przez Prusy zwykłe zwykłe hybrydy mówię to koniec lat dziewięćdziesiątych to przyspieszy kilka lat Rozwiń » tylko kilkanaście tysięcy rocznie na całym świecie sprzedawano tutaj gdzieś kiedyś miał takie statystyki pierwszy rok 300 sztuk, a potem 3 kolejne lata po kilkanaście tysięcy, a potem jak ruszyło to ruszyła ruszyła potem już został zastąpiony przez inne samochody hybrydowe jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, ale może przejdźmy do tego priusa plug-in, bo to nie pierwszy plug-in, który się pojawiły pod macha biuro dróg dróg mieliśmy poprzednią generację priusa Warta Klatt z biura była 62 to była trzecia generacja priusa i dopiero trzeciej generacji priusa pojawiła się hybryda doładowana gniazdka w 2012 to sobie uświadomiła, że takie rozwiązanie nie ma sensu, a i we jak poprzestali na próbie, która była zresztą przezabawna, dlatego że ten samochód było zimno się w ogóle nie ładował mieliśmy chyba też zima i jak nie było już do tego, żeby iść na samym prądzie miał zasięg kilkanaście zostać byłem dokładnie jak było w moim przypadku, bo jeździłem zaraz na premierze 2012 roku pomysł był taki, że lądujemy w Brukseli jedziemy z lotniska do siedziby toyoty na samym napędzie elektrycznym włączyły się to fałszywe, żeby się to udało to jest 18km, gdyby mnie z pewną, czyli zabłądził skręcił wprawo nie wrócił zarobiłem kilometr chyba 2 inne niestety ostatnim kilometrze silnik włączył, a teoretycznie miało być 23km i ja nie wiem rządu udane nieudane na pewno w Polsce kosztował prawie 30 000 więcej niż zwykła hybryda natomiast jeździłem 4 lata temu po raz pierwszy ten Pragi na drugiej generacji tam z kolei chodziło o bicie rekordów oszczędności tam byli tacy co rzeczywiście na pierwsze 100 km tam 2 z hakiem tego litra paliwa spalili Otóż zasięg toalety teoretyczny 50 km teraz jest jeszcze pytanie takie, bo napęd napędem, ale jest jeszcze pytanie czy podoba nam się komu jeszcze podoba się z wyglądu prius czwartej generacji, dlaczego jego sprzedaż spadła tak dramatycznie, bo zauważa, że w przypadku priusa w Polsce brak praktycznie prawie nikt nie zauważa tego modelu ja odpowiedź mam pomysł na NATO i ja mam 2 no dobrze to 22 propozycje mamy ja mam na razie to 2 też mam na słucham siebie co jaki masz pomysł, dlaczego prób na prezesa NIK nie patrzy dlatego, że to jest samochód więcej mam powodów ten samochód kontrowersyjnej urody zgadza to jest remontowych co mnie czwarta generacja to jak mirai, czyli piękny nie jest, a mirai samochód wodorowy tutaj to przez długi czas bardzo mądrze zrobiła to znaczy, wprowadzając priusa drugiej generacji zaprojektowany samochód nieco futurystycznie, czyli w to czy doszli do wniosku słuchacza skoro ktoś, bo to była tak przez lata to się w połowie lat dwutysięcznych zaczęło, że pojawienie się w samochodzie typu Toyota prius, jeżeli jest znanym aktorem celebrytą haustem jakiegoś programu telewizyjnego w stanach no to jak jeździsz toyotą prius od razu zyskujesz +10 czy do swoja świat macza ujęła kiedyś wiele lat, bo zgłaszają mówi, ale stało się to, dlatego że Toyota zbudowała odrębny model wyglądające zupełnie inaczej niż wszystko dookoła ani niepodobne do kamery ani niepodobny do corolli dzięki temu kupując taki samochód wszyscy dookoła wiedzieli, że jesteś osobą, która dba o środowisko i choć brzmi to z moich ust prześmiewczo, bo trochę tak jest to zadziałało i tutaj trudno mieć pretensje do toyoty, że jak poszli tą drogą, bo to jest ich droga to droga miała mnóstwo sensu właśnie w latach dwutysięcznych dzięki nim dzięki tej drodze napęd hybrydowy został dopracowany do perfekcji i wszystko działa robimy od żadnych działań niestety tego zjeść no nareszcie najlepiej, ale mówimy o klasycznym napędzie hybrydowym, ale czasy się zmieniły Toyota Yaris verso ma reagować odróżniać niebieskich teorię, a przede wszystkim jest test ten drugi powód jest Toyota auris, a potem rola w wersji hybrydowej, która jest samochodem niestety dużo przyjemniejsze niż ten prius, a tylko niedostępną w wersji plug-in, ale taki zwykły hybrydowej wersji jest to po pierwsze ma wybór silnika może mieć słabszy hybryda pomocniczą hybryda, a po drugie, ma to znacząca, nawet jeżeli ma mocniejszy najszybszy, więc po co klub okazja jest rajem 5 lat temu, kiedy widziałem jak będzie wyglądał nowy prius powiedziałem przedstawicielom toyoty prius Stowarzyszenie będzie na pewno sprzedawał dobrze spojrzeli na mnie krzywo stwierdziłem może jakiś zamrożenie kontaktów z toyotą, ale miał rację, ale dlatego przestał sprzedawać, bo po prostu wprowadzili mnóstwo innych modeli tak jak wspomniałeś z napędem hybrydowym dobrze, ale mnie też średnio podoba już pił, dlatego że mnóstwo innych ładniejszych samochodów, ale też z drugiej tutaj też problem jest w ogóle z Prusami i ja nie wiem może ze mną wierszem się tym wirusem ostatnio jakoś tak średnio jeździło i pominięciu pamięta, że teraz jak myśmy tego wpisu do budowanego z gniazdka ja powiedziałem po 2 dniach Jacku, jeżeli masz tam przez Jarek tak Jarkowi, że jeżeli macie ochotę na to czy ja mam na imię i ja, ale Jarkowi, który przekazywał kryją zaś sam pracownikowi, jeżeli te Jacek czy chcecie jeździć dłużej to już po prostu nie chce, że będą nie wracał nie, dlatego że było dramatycznie po prostu w tym samochodzie już nie było nic nowego nic świeżego czym bym chciał się ekscytować chyba wolałem wtedy nie muszą jeździć nowym elektrycznym volkswagena Majdić 3 przez 5 z nich no nie wiem na pewno inny model trochę się dla mnie albo nawet bardzo się dla mnie ten prius ze stażu nie wiem, mimo że wygląda nadal wygląda futurystycznie jak swoją opinię czy to co to jest prymusem właściwie szerzej już tak czy co 1 słowem prze kombinowane przeczytaj, a wnętrze wnętrze jest raz na spokojne takie właśnie, jakie powinno być w samochodzie doładowanym wnioskach odróżnia jest okej no dobra i ruszamy rzeczywiście jest to samochód zresztą przypomnijmy to spory samochód 4,5m długości to jest samochód z dużym bagażnikiem ponad 500l to jest liftback wiadomo jak to w tych Hybrydach ma swoją taką automatyczną przekładnie to sprawnie działa to wszystko działa, ale nie ma już dla mnie moc nie ma ekscytacji to po prostu taki zwykły samochód co kiedyś, gdyby do głowy nie przyszło do przemieszczenia się z punktu do punktu UB, a jakby, jakie twoje wrażenia zjazdy coś ma tutaj takiego co poruszyło np. w samochodzie co jeszcze np. była kimś powodem do zachwytu nie wiem do radość wiesz co do zachwytu nie to znaczy ja bardzo lubię samochody hybrydowe takie zwykłe samochody hybrydowe mieliśmy ostatnio zresztą bardzo się potrzeby podaliśmy corolli norek rosną rosną hybrydą to był naprawdę fajny samochód zresztą dużo tańszy od tego priusa powiem ci to co jaki mam problem z tym wirusem doładowanym on ma dodatkowe akumulatory, które niestety negatywnie wpływają na rozłożenie masy w tym samochodzie i to nie jest pierwsze auto typu plug-in ładowane z gniazdka ani nie ostatnie niestety w którym jakość komfort podróżowania jest dużo mniejsza niż jakimkolwiek innym samochodzie na grudzień to się wcale wypełnienie prowadzi niestety trzeba uważnie w zwykłym priusie jest spoko po prostu je już nic nie zauważa się wszystko w porządku natomiast tutaj masz dodatkowe kilogramy w postaci akumulatorów rozłożone bardzo Nisko i ilość może inaczej i jak jest idealnie płaska droga prawie nigdzie to jest w porządku, ale jeżeli są jakiekolwiek drobne nierówności i to mówię naprawdę drobnostka to głowa nam skacze w lewo prawo do przodu tyłu bardzo bardzo dużą i u mnie ten samochód na początku pierwszego dnia wywoływał lekkie mdłości to jest naprawdę problem, którym my mówimy głośno i często mamy w redakcji osoby, która cierpi na chorobę lokomocyjną i właśnie wspomnianego przed willą Jarka, który cierpi i normalnie jeździć wszystkimi samochodami spalinowymi cieszy się motoryzacja dziennikarzem motoryzacyjnym, jakby czerpie z tego pełnymi, ale jak się do niektórych samochodów wyładowanych z gniazdka po prostu tak cierpi teraz proszę sobie wyobrazić, że mają państwo dzieci z chorobą lokomocyjną, która nie jest jakoś szczególnie rozwinięta w niektórych modelach w ogóle nie ma żadnego problemu, a w niektórych modelach finansowych tak jest i płacz i tego problemu nie ma, bo ja akurat na szczęście jeszcze niema może nigdy nie będę miał choroby lokomocyjnej i to co mówiła masa, owszem, prawie 200 kg cięższy niż zwykły plug-in niż zwykła hybryda przepraszam ten plug-in napęd 18122 konie tak ten sam cena 17 000 wyższa natomiast tak jak rozkład masy śnieg lód ślisko i powiem ci tym samochodem trzeba byłoby być bardzo czujnym, żeby go prowadzić także BOŚ stabilnie prowadził to to niestety dlatego ja po 2 dniach zrezygnowałem Polan czym innym jeździć ja tym samochodem niestety pojechałam w podróż po Polsce doczekała się niestety dużo przejechałem tak sobie nim spokojnie ponad 1000 km echem Warszawy do do Katowic Dąbrowy i z powrotem i ich nie było fajna podróż znaczy, ale tak jak ja jestem lekko wrażliwe, jeżeli chodzi o chorobę lokomocyjną za kierownicą samochodu spalinowego zdarzyło mi się poczucie mdłości tylko w 1 aucie w jeepie Wrangler wiele lat temu potem zresztą zaprosiliśmy naszych słuchaczy takie szerokie testy sił 10 osób przetestowanych 5 miało lekkie poczucie choroby lokomocyjnej tak, ale albo 11 zakłady tak jest dziwił no ja 1 rzecz tylko po bo tak, żeby nie było także tutaj no po prostu trochę byłem rozczarowany po latach, ale zauważam też sporo plusów np. u mnie pod moją nogą palił bardzo mało i no to się zgadza to rzeczy i choć trzeba go skarg no tak no to fakt, ale zła i wniosek jest taki zapomnijmy o tym proszę doładowany wnioskach, jeżeli ktoś chce mieć koniecznie Prusa nie kupi zwykłą hybrydę będzie prze szczęśliwy jak lubi taką stylizację wewnętrzny na zewnątrz jak będzie się cieszył niskim zużyciem paliwa wg mnie tutaj hybryda doładowane zna miasto misją i tyle takie podsumowanie, więc hybryda plan trio gaz można założyć zwykłe hybrydowy tak wprost ładowany wnioski dla mnie nie Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA