TOK 360 gościem TOK 360 zgodnie z zapowiedzią jest Karol Trammer twórca redaktor naczelny pisma zbiegiem szyn autor książki ostre cięcie jak niszczono polską kolej dobry wieczór dobry wieczór w niedzielę 14marca po 24 latach znów uruchomiony zostanie dworzec Warszawa główna co to za miejsce Wola Warszawa główna to jest dworzec takiej wiecznej prowizorki nazwijmy to, a która jednak wydawało się, że wreszcie ta prowizorka ta historia tej wiecznej prowizorki się skończyła
Rozwiń »
właśnie pod koniec 90 tego 1996 roku, kiedy ostatni planowy pociąg na ten dworzec warszawski przyjechał do euro w nie to jest nasz dworzec to był pasażerskich jeszcze 9 też tego roku ruch pasażerski tam funkcjonował, a po czterdziestego piątego roku, kiedy to zniszczona Warszawa potrzebowała hord kolejowego poza ścisłym centrum miasta także pytało się już wprowadzić już czterdziestym piątym roku obsługę kolejową, a nie czekając na to aż ścisłe centrum miasta zostanie odbudowane i będzie umożliwiało przejazd pociągów no i czasem rola tego dworca malała takie były elementy jak budowanie drugiej pary torów na linii średnicowej przez Warszawę budowa dworca centralnego, a siedemdziesiątym piątym roku i to wszystko powodowało, że coraz mniej pociągów korzystało z dworca Warszawa główna aż w końcu pod koniec bieżącego z tego roku zrezygnowano i pociągi, które w kierunku Radomia Warki przyjeżdżała na ten dworzec przeniesiono na linię średnicową a, czyli przejeżdżały one przestały szeroko pojęte centrum miasta no i teraz mamy trochę krok z tyłu mamy krok w tył, bo dworzec Warszawa główna oczywiście głównym dworcem w warszawskim się nie stanie, ale znów zaczną na niego przyjeżdżać pociągi będą m.in. pociągi w kierunku Sochaczewa, ale też Grodziska mazowieckiego znów pasażerowie będą korzystać z tego dworca, ale tak nie będą mogli za bardzo rzecz w poczekalni nie będą mogli schronić się przed deszczem pod wiatą nie będą mogli przynajmniej do lipca przejść kładkami na aleje Jerozolimskie i ulicę kolejową co poszło nie, tak więc znowu mamy historię powrót do historii tych wiecznych prowizor związanych z Warszawą główną to znaczy decyzja o przywróceniu to życia tego dworca wynika z planów kilkuletnich, a remontów czy więcej przebudowy linii średnicowej w Warszawie czy w ogóle Warszawskiego węzła kolejowego chodzi o to, żeby już dyskutują o tym czy te szeroko zakrojone, ale są, a zasadne, ale chodziło o to, żeby stworzyć taki tymczasowy dworzec, który pozwoli przyjąć pociągi, a w czasie, kiedy linia średnicowa będzie rozgrzebana no ale nie zdecydowano się na budowę tymczasowego obiektu, a tylko zbudowano za prawie 90 000 000zł pełnoprawne perony, ale właśnie bez jakiejś takiej infrastruktury, więc trochę też takie zastosowano połowiczne rozwiązanie z ani nie dworzec pełnoprawne w pełni tego znaczeniu ani nie dworzec tymczasowy i co co najbardziej, a jest dla pasażerów groźne to jest to, że po zakończeniu przebudów wolę ten będzie musiał dalej funkcjonować to, żeby uzasadnić wydane pieniądze dla pasażerów oznacza to, że np. w kierunku Łodzi będą mieli część pociągu z Warszawy centralnej część pociągów z Warszawy głównej, czyli rozbije się ta jednolitość oferty to, że Fed wszystkie pociągi odjeżdżają z tego samego dworca tak kierunku no to jest odwrotny trend względem tego co się dzieje generalnie miastach europejskich no i Wiedeń Lipsk wszystkim jako, rezygnując z worków z czołowych na rogatkach centrów miast na rzecz rozmów linia średnicowa właśnie przebiegała przez całe miasto tak, żeby można było wsiąść do pociągu zarówno we wschodniej części miasta w centralnej części zachodniej części miasta niezależnie czy jedziemy na wschód czy ta no, a Warszawa główna, a no trochę odwraca ten trend no i co naj bardziej zaskakujące dwumiesięcznika zbiegiem szyn, a zapytał już w 2018 roku różnych przewoźników czy oni będą chcieli korzystać z tego dworca nie będzie konieczności związanej z przebudową linii średnicowej generalnie przewoźnicy odpowiedzialna m.in. łódzka kolej aglomeracyjna, a czy koleje Mazowieckie przewoźnicy odpowiedzieli, że oni sceptycznie podchodzą do tego dworca, że wolą swoich pasażerów dowozić do ścisłego centrum miasta i zapewniać np. możliwość przesiadki między różnymi pociągami w ramach 1 dworca i nie zmuszać do wycieczek po mieście tramwajami czy piechotą między różnymi twórcami, a na terenie miasta, czyli może być także kiedyś bardziej odległej przyszłości dworzec Warszawa główna zostanie zamknięty, a potem nie wiem w 2000 powiedzmy 50 tym roku usłyszymy się na antenie Radia TOK FM będziemy rozmawiać o wznowieniu działalności dworca Warszawa główna, kto wie tyle żartów bardzo dziękuję Karol Trammer twórca redaktor naczelny pisma zbiegiem szyn autor książki ostre cięcie jak niszczono polską kolej
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: TOK360
-
07:42 W studio: Patrycja Wanat
-
06:45 W studio: Przemysław Pozowski
-
-
07:13 W studio: gen. Tomasz Drewniak
-
REKLAMA
POPULARNE
-
-
-
09.02.2021 19:15 TOK36005:09 W studio: Michał Białek (ekspert IT)
-
-
09.02.2021 18:50 TOK36004:56 W studio: Andrzej Nowakowski
-
-
09.04.2021 18:50 TOK36006:37 W studio: Maciej Czajkowski
-
-
-
25.02.2022 19:10 TOK36007:37 W studio: Agnieszka Lichnerowicz
-
02.05.2022 19:10 TOK36009:00 W studio: Tomasz Orłowski
-
-
-
-
-
-
14.05.2021 18:50 TOK36007:37 W studio: Maciej Kozłowski
-
04.03.2022 19:30 TOK36008:11 W studio: dr Maciej Lasek
-
14.05.2021 19:05 TOK36006:35 W studio: Paweł Zalewski
-
-
17.01.2022 19:20 TOK36005:40 W studio: Grzegorz Walijewski
-
21.01.2022 19:10 TOK36007:40 W studio: dr Katarzyna Sarek
-
20.04.2021 18:30 TOK36013:17 W studio: prof. Anna Piekarska
-
-
09.04.2021 18:30 TOK36006:32 W studio: Michał Sutkowski
-
26.05.2021 18:30 TOK36007:01 W studio: dr Sebastian Duda
-
02.05.2022 18:15 TOK36006:48 W studio: Maria Piechowska
-
14.02.2022 18:00 TOK36009:13 W studio: Maciej Jarząb
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL