REKLAMA

Czy znasz morwę, miechunkę i najzdrowsze warzywo świata? Pamiętaj, że nasza zwykła pietruszka to też superfood!

Superfoods
Data emisji:
2021-03-12 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:13 min.
Udostępnij:

W trzecim odcinku Ewa Podolska rozmawia z Hanną Stolińską, dietetyczką i dr nauk o zdrowiu, o kolejnych produktach zaliczanych do superfoods, takich jak morwa, miechunka, żurawina, a także jarmuż, pietruszka i brokuł. Rozwiń »

Partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularis. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest dystrybutor naturalnych suplementów diety marki Singularity PiS dzień dobry państwu Ewa Podolska to już trzeci odcinek naszego cyklu Super Foods o Super pożywienie od takich produktach, które są fantastyczne dla naszego zdrowia, a moim gościem ekspertem w tym programie podobnie jak poprzednio odsyłam państwa do 2 od poprzednich podcastów jest pani dr Hanna Stolińska dzień dobry dzień dobry witam panią witam państwa również pani Hanna Stolińska jest Rozwiń » doktorem nauk o zdrowiu jest dietetykiem klinicznym, a także autorkom wszystkim polecam państwu książki zakłamany jedzenie obalamy mity żywieniowe, a w tejże książce jest cały rozdział poświęcony Super Foods ostatnio mówiłyśmy o jagodach i przyprawach nazwy brzmiały bardzo egzotycznie, zwłaszcza jagód jagody ASA maki Goi i dzisiaj powiemy o produktach, który można jeszcze nie wiemy, że są właśnie Super Foods, ale brzmią zdecydowanie bardziej swojsko i słowiańską powiedzieć, a mianowicie zacznijmy może od Morwowej potem rachunkach, a potem żurawina dobrze morwa myślę, że jest wielu osobom znana może niemłody, ale starszym, bo kiedyś dużo w sumie nie było drzew, na których widać było to wspaniałe owoce, które rosły teraz rzadko się go spotyka natomiast mowa jest zdecydowanie z moich ulubionych zdrowych przekąsek można nie po prostu słodkie owoce suszone, ale w przeciwieństwie do innych suszonych owoców morwy ma właśnie działania obniżające stężenie glukozy organizm, więc jest polecana nawet osobom z insuliną opornością czy cukrzycą ja uwielbiam morwy dodawać do wspomnianych ostatnim podcaście naparów razem z jagodami goji nadaje to wspaniały aromat naturalną słodycz nie trzeba dodawać nie ogół jest to niezwykle ożywcza odrzućcie emocje budowy, ale same liście morwy to jest istna kopalnia wartości nie można zawiera bardzo wiele związków, które korzystnie wpływają na zdrowie m.in. przeciwutleniaczy takich jak antocyjany Kora korzenie zabierają się związek antybakteryjne marża zawiera duże ilości fenolu związków zawodowych do 3 wszystko cały czas kręcimy się tych fajnych zdrowych przeciwutleniaczy niedobrze wpływa również na wzrok zawiera dużo za sam ten, czyli ważnego karotenoidów jest dobrze grający na siatkówkę naszego oka chronią przed np. nadmiernym promieniowaniem ultrafioletowym nie są bogate w witaminy z grupy EPL witamina kra kwas foliowy też ważne dla naszego układu nerwowego także jak najbardziej po polecam, żeby tą stroną słodką przekąską była morwa, ale jak to jest jak baby jest możliwe w jakiej postaci ma różne bardzo sobie przekonasz, dlaczego zdrowy owoc możliwość żony suszony dla Acta można można dodawać do ściany koktajli właśnie wspomnianych towarów deserów wszelkiego rodzaju i właśnie nawet, za które mają problem suszy są z insuliną pewnością nawet czas zamiast innych bakalii polecą budowa, mimo że mieszanka prawo do chorej na rachunkach miejsca wojsko, ale cóż takiego, a nie Konga peruwiańska możemy ją już dostać sklei Peru japońska pani powiedział peruwiański myślę, że biegunka to coś co rośnie na naszych polach i ogrodach nie Funka nie jest naszym owocem niestety, ale możemy to są takie małe pomarańczowe Guled myślę, że wiele osób kojarzy ten owoc, bo dostępne są większych marketach często używane są do zdarzenia do ozdabiania tortów ciast, ale nie punka można dostać w postaci suszonej z małych opakowaniach to jest też idealna zdrowa przekąska, która świetnie nadaje się jako dodatek do owsianki kultu sałatki czy właśnie ciasta nie punka jest lekko kwaskowaty, więc naprawdę jest fajny taki PiS tak pozytywny smak jest bogatym źródłem błonnika, który daje uczucie sytości na witaminy, a witaminy, a która dba o oczy piękną skórę podczas, których wpływa dobrze na ciśnienie tętnicze krwi i tam jest więcej potasu niż chociażby banana suszona unika tak jak wspomniałam jest taki lekko cytrusowy smak, który bardzo dobrze dodaje energii i wpływa korzystnie na zdrowie no i trzecie z tych, które wymieniłam lawina no żurawina żurawina to jest coś polskiego tak żurawina to jest nasza Polska chyba też Jagoda, który jest bombą witaminy c to głównie tutaj mówimy mówimy o tym że, że jest to korzystny związek dla tak ale gdy mówimy o takim życiu najczęściej się z gospodarkami nawet jakieś mięso z żurawiną prawda dodajemy to już jest żurawina ona jest przetworzona albo zagrać mówi dura dziura widać możemy kupować świeżą żurawinę nie taką kandydował czy nie taką fakturą klejące oblepiona cukrem, jeżeli władzom proszę również szukajmy takiej, która jest naturalnie suszona bez dodatku cukru często żurawin możemy nie, jakby postać jakimś takiego Dżemu właśnie takiej galaretkę właśnie do miast na dostać raczej polecam, żeby kupować w sezonie świeżą żurawinę i samemu ją dodawać do potraw te pani Anno teraz to, że jest to co jest zielone i co można kupić bez specjalnego szukania na półkach, bo leży wszędzie Jarmuż i Pietruszka tak jak głos w sumie można powiedzieć, że najzdrowsze warzywo na świecie doceniane nowo jest taki twardy Łyko waty trzeba się do niego przekonać ja np. obie lecznice Jarmuża koktajl z morzem, czyli sesja w morzu można się absolutnie do niego przekonać i o właśnie brokuła jest to najzdrowsze warzywo na świecie zawiera wspomniane przeze mnie przeciwutleniacze bardzo dużo witaminy c najwięcej nawet więcej niż papryka natka pietruszki, której będziemy za chwilę rozmawiać witamina kra nie witaminy z grupy tak kwas foliowy błonnik wapń magnez potas żelazo fosfor można mówić mówić mówić i podobnie tak jak w roku zawiera bardzo dużo sól oraz fanów się związek przeciw nowotworowe no, więc warto naprawdę pochylić nad tym ja muszę odcinać po jak te końcówki, które są twarde i dodawać właśnie do potraw wystarczy garść dziennie, gdy teraz powiem Pietruszka to pewnego punktu widzenia jest najłatwiejszy wezwą dlatego najłatwiejsze z tych wszystkich Superfoods, o których my rozmawiały, ponieważ pietruszkę sobie możemy wyhodować sami na opinię prawda plan natkę pietruszki jest mój ulubiony chyba Super fotce zdecydowanie Superfoods nr 1, bo jest szeroko dostępna jak bardzo polecam prowadzę moich pacjentów z niedokrwistością anemią niedoborem żelaza i każe naprawdę dodawać pęczek natki pietruszki dziennie, bo one bogactwem żelaza witaminy c, która wpływa na wchłanianie żelaza, więc osoby z taką anemią potrafi wyprowadzić natką pietruszki niedokrwistości to może bliźni bardzo magicznie, ale tak jest natka pietruszki to faktycznie bomba witamin składników mineralnych szczególnie witaminy c, a właśnie wspomnianego żelaza kwasu foliowego chlorofilu to zielone warzywa mają rowki, które też ma działanie przeciw zapalne można natka pietruszki jeszcze można ją mrozić też nie traci wtedy swoje właściwości rzadziej dziękujemy potem suszono, bo to jest jednak już duże temperatura tam tych wartości zdecydowanie mniej no, tym bardziej że w zasadzie przez cały rok kupimy natkę pietruszki prawda tak sobie wszędzie wszędzie jest dostępna, jeżeli sami nie chcemy mniej hodować, ale bardzo przyjemne mieć coś stoi na oknie podchodzimy nożyczkami ucinam najlepiej zadamy sobie ostatnio były ich dokładnie tak dodawanej do potraw do kanapek do sałatek, w których posypujemy zup po każdej z warzywami wszędzie tylko 7 warto jeszcze natka pietruszki i ostatnie w dzisiejszej spotkaniu naszym to Brok sam brokuły są z pewnością bardzo zdrowe, ale my dzisiaj chcemy powiedzieć o kiełkach to brokuła, czyli braku, który dopiero kiełkuje tak jak zawsze tłumaczy dzieciom na zajęciach, że kiełki są droższe od waszych takich normalnych po to, są takie dzieci dorosły warzyw i one potrzebują bardzo dużo wartości względem cierpią bardzo duże mają witamin składników mineralnych, żeby szybko urosnąć no i szczególnie tutaj mówimy o tym piłkach w roku, które mogą jeszcze są dużo zdrowszy niż sama brokuły szczególnie ten SUV Rafa wspomnianym przy przyjaźń może, który ma działanie przeciwnowotworowe walczy naprawdę to walka z rakiem zaczyna się w kuchni i warto dodawać codziennie pół szklanki, kiedy prawo do naszych posiłków i ja po prostu dodaje codziennie do moich kanapek kim w ogóle zawierają bardzo dużo wapnia żelaza Siarki magnezu potasu platyny cynku selenu można wymieniać i wymieniać są bardzo niskokaloryczne, ale i lekkostrawne dla osób, które mają problemy z żołądkiem jelitami kiełki też bardzo dobre rozwiązanie, żeby podbić wartościowo swoją dieta im zadała kiedyś słuchaczka takie pytanie 3 co ma więcej co ma, więc wartości odżywczych czy jakby te dorosłe warzywa czy kiełki zdecydowanie dzięki, ale czy to nie jest także trzeba wobec tego jest bardzo dużo tych kiełków nie wystarczy pół szklanki dziennie nie to jest naprawdę jedno z porcji warzyw w ciągu dnia tylko pamiętajmy, że kiełki też kupowane w sklepie są często zanieczyszczone, bo one są bardzo delikatnej łapią się pod wszystkie zanieczyszczenia także po wyjęciu opakowaniu trzeba mimo wszystko mecz i jeżeli to jest kobieta w ciąży no raczej polecałabym, żeby sama zasadziła wielki dochód jest naprawdę bardzo proste nie trzeba mieć kilka miejsc wystarczy mieć słoik i samemu się sobie takiej opcji, a chciała pani kiedyś hodowała mężowi teraz często tak, bo tutaj też trzeba przestrzegać pewnych zasad zwłaszcza, żeby one nie zaczęły gnić psuć trzeba płukać prawda nie jest także po prostu wodą pokropi my będziemy tropić woda i niech sobie rośnie tak to jest ciekawe doświadczenia i patrzmy na to także poświęcimy czas dla swojego zdrowia proszę państwa morwa mieszanka żurawina Jarmuż natka pietruszki brokuły i dzisiejszy odcinek naszego cyklu osób Foods był poświęcony właśnie tym produktom odsyłam do odcinków wcześniejszych i zaprasza na następny, a moim gościem jest była i będzie pani dr Hanna Stolińska doktor nauk o zdrowiu dietetyk kliniczny bardzo serdecznie pani dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SUPERFOODS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA