REKLAMA

Lekcja etykiety - co zrobić z rękami, torebką i płaszczem na oficjalnym spotkaniu?

Gościnnie w TOK FM: Wysokie Obcasy
Data emisji:
2021-03-15 15:50
Czas trwania:
26:46 min.
Udostępnij:

Przed nami krótkie, ale intensywne szkolenie z etykiety. Kamila Kalińczak dyskutuje z trenerką etykiety Aleksandrą Pakułą o tym, jak powinniśmy się zachować w sytuacjach formalnych, ale nie tylko. Będzie zarówno rady na czas pandemiczny: co ubrać na spotkanie przez Zooma, jak odpowiednio ustawić kamerę i kiedy nie trzeba jej włączać. Przygotowujemy się również na czasy postpandemiczne: będzie o kolejności podawania ręki, co zrobić z torebką po herbacie, a nawet jak jeść wiśnie w towarzystwie. "Gdy przychodzą ważne dla nas sytuacje, w których nam zależy, to nagle okazuje się, że jednak te reguły są ważne i my bardzo szybko szukamy informacji w Internecie" - mówi Aleksandra Pakuła. Ostatecznie rozwikłamy też kwestię męskich koszul z krótkim rękawem i chwili, kiedy można już ściągnąć marynarkę na weselu.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry dobry wieczór to jest podcast wysokich obcasów na rozmowy zaprosiłem dzisiaj kobiety, które jest głosem młodego pokolenia jak mało, kto zna zasady etykiety savoir-vivre u prowadzi na ten temat szkolenia pisze teksty buki prężnie działa w internecie, a jej profil na Instagramie cieszy się naprawdę rosnącą popularnością nazywam się Kamila Kalińczak, a moją i państwa gościnią jest dzisiaj Aleksandra Pakuła wysokie obcasy dzień dobry pani Aleksandra czym się Rozwiń » słyszymy słyszymy w dzień dobry bardzo miło, że mogę tutaj być i rozmawiać z panią no jest bardzo się, że przyjęła pani zaproszenie na to spotkanie zacznijmy od tego, że jest taka 1 kwestia, którą się wspieramy panią Aleksandrą publicznie na Instagramie i tą kwestią jest pani Aleksandra oddaje pani głos kwestią jest zakładanie nogi na nogę ja podkreślam często mówię o tym, że zakładanie nogi na nogę to nie jest najlepszy pomysł, ale nie tylko z punktu widzenia etykiety a bo też myślę tutaj, że fizjoterapeuci ortopedzi mają swoje do powiedzenia tak ja pozwalam sobie mieć o wsparcie, że ja tylko nie mówię tego z punktu widzenia etykiety, ale rzeczywiście dbam o zdrowie Polek Polaków tak to jest prawda, a ja z kolei w związku z tym, że na wszelkiego rodzaju panelach czy imprezach, które wprowadza 7 jak Elżbieta Jaworowicz to jest mój niedościgniony ideał, jeżeli chodzi o zakładanie nóg 1 na drugą dotyczy z jednej z panią Aleksandrą oto wspieram no dobrze, czyli jak powinna wyglądać taka postawa naganna z punktu widzenia etykiety dla osoby siedzącej pozwolę sobie tutaj jeszcze stracić jeśli mówimy o pani Elżbieta Jaworowicz to słyszałam, że do telewizji polskiej widzowie przesyłają listy z pytaniem czy to jest jakiś rekwizyt czy to rzeczywiście ulegnie nogi tym razem tylko siedzieć, ale wygląda, więc rzeczywiście pani Elżbieta Jaworowicz w ten sposób siedzi jak my powinnyśmy i powinniśmy siedzieć, bo to dotyczy także mężczyzn nie powinniśmy zakładać tej nogi na nogę uważa się mówić o tym, że jest to dosyć niegrzeczny, że jest zamknięta postawa, że jest to pozycja taka bardzo luźna rozluźniona właśnie tak nie możemy siedzieć na spotkaniu z koleżanką, a niekoniecznie od jakiegoś ważniejszego wystąpienia najprościej jest siedzieć po prostu proste, czyli nie krzyżuje będą mamy kolana razem kostki razem jest to pozycja prosta dosyć zdrowa jeśli jednak nie koniecznie takie proste jedzenie nam się podoba to możemy albo delikatnie przechylić na kolana do boku i wtedy mamy sposób siedzenia, które tak to brytyjski można powiedzieć jest nazywany data lamp, ale możemy też skrzyżować same kostki, gdy kolana jednak chciałem zostają razem i wtedy ten sposób siedzenia nazywamy Cambridge fraz i tak będzie najbardziej elegancko mężczyźni mają troszkę inaczej, bo im w ogóle wygodniej raczej będzie jeśli ich kolana nie będą razem po prostu nogi będą równolegle ułożone, ale też nie powinni raczej zakładać nogi na nogę jeszcze tutaj pozwolę sobie powiedzieć, że mężczyzn jest to bezpieczniejsze ponieważ, gdy mężczyzna założył nogę noga to jest armata długich skarpetek i widać pełnego łydka już bardzo eleganckie no właśnie jak pani powiedziała o tym jak powinna się dzieci kobieta od razu miałam królową brytyjską w głowie od razu mi się to wizualizacja mało każdy z państwa, kto oglądał myślę serial Kraus kojarzy ten moment, kiedy królowa, przyjmując interesantów sprawdza się właśnie taka wyprostowana z tymi nogami i tam jeszcze ręce są dość specyficzny sposób ułożone prawda 1 dłoń na drugą też zawsze tłumaczy, prowadząc szkolenia, że nie należy dłoni splatać rozumiem, że tutaj też ma znaczenie w tym dłońmi jest trochę inaczej, ponieważ tak naprawdę, gdy w ogóle chcemy prezentować się elegancko nie możemy zapominać o komunikacji niewerbalnej, więc faktycznie te dłonie powinny być widoczne nie powinny być tutaj Platana pyta policja stawała się jeszcze bardziej zamknięta, ale też mamy tendencję tego bardzo mocno ściskać swoje dłonie płynem pasteryzujemy i to nie wygląda dobrze także faktycznie dłonie powinny być widoczne, ale one nie muszą właściwie nie powinny być ciągle w tej samej pozycji, bo my musimy go stymulować nie chodzi o to by tutaj machać rękami jakich nie wiadomo jak dziwny sposób wręcz niebezpieczne dla innych, ale gestykulacja jest dobra jest w porządku dobrze wiemy już jak siedzieć, że ostatnio rozmawiamy o etykiecie w kwestii spotkań na zamach na finansach na innych komunikatorach no bo wiadomo mamy nową rzeczywistość spowodowaną oczywiście pandemią no i trzeba sobie tutaj tę rzeczywistość ułożyć, jakie są takie największe najczęściej spotykane błędy, które popełniamy, kiedy mamy spotkanie na zoomie dodam, że my teraz panią Aleksandrą się nie widzimy wyłącznie słyszymy nie widzimy też dzięki temu mamy szansę popełnić tych największych najbardziej charakterystycznych obecnie błędów aha, czyli rok pandemii jest za nami już przez rok rozmawiamy przez ZUS największe i wciąż nauczyliśmy się tego że, gdy mamy włączoną kamerę to inni widzą nas najlepiej w Bielinach jak najlepiej czy inne najlepszym pomysłem jest ustawienie kamery komputera w ten sposób, że widzowie odbiorcy widzą albo tylko nasze czoło albo tylko na podbródek albo w ogóle jakoś siedzimy strony nie najlepszym pomysłem suszarkę z praniem o zdecydowanie zdarzyło mi się minister konferencję osobą, która była w pralni stawia pani, więc mogę obserwować tutaj jak wygląda, ale też czasami bardzo lubimy na siebie patrzeć, gdy akurat świetnie wyglądamy i wpatrujemy się cały czas tutaj prawy dolny ekran naszego komputera, bo tam najczęściej jest natura jednak gdy mówimy do kogoś to mimo, że to jest mało naturalne, ale bardzo bym się przydać wypatrzyć po prostu oko naszej internetowej kamery wtedy osoby, z którymi rozmawiamy mają wrażenie, że rzeczywiście zatrzymywania no i tutaj przypomniałam, że podoba nam się jak wyglądamy sami, ale warto też pamiętać, że ten wygląd podczas rozmów telekonferencji ważnych spotkań bardzo bać, bo metryczkę pracując z domu zapomnieliśmy jednak w pracy jesteśmy w pracy występowanie np. w ręczniku na głowie, gdy włoży nam się suszą jest najlepszym pomysłem mówiliśmy, że powinniśmy raczej o to bardzo by ten nasz wygląd było po prostu schludny nikt tutaj nikt nie uwierzę przecież, że siedzimy codziennie pracując z domu w garsonce mężczyźni pod krawatem to naprawdę mało realne, ale schludny strój bluzka jakaś koszula sukienka tak, bo po prostu byśmy okazywali naszym krajem szacunek innym jest po prostu dobra myślę, że wielu wielu z nas miało okazję dowiedzieć się, w jakich ramach sypiają nasi współpracownicy od piżamy też często na tłumach i im fakt się pojawiają, a proszę jeszcze powiedzieć, bo jest taka kwestia dotycząca właśnie włączania łącznie włączenia kamery rozumiem, że nie włączamy mikrofonu, kiedy mamy spotkanie, w którym uczestniczy wiele osób, bo to ma sens to znaczy chodzi o to, żeby mikrofon zbierał przestrzeni 20 mieszkań prawdę od głosu 20 mieszkań, bo to może być trudne po prostu dla odbiorców, ale co z tym włączeniem kamer, bo mam wrażenie, że to jest jeszcze takie nie ułożone do końca wciąż biorę udział w spotkaniach, w których np. 1 osoba decyduje się na włączenie kamery pozostałe nie interesują różne tłumaczenia o bo ja przepraszam, ale nie mogę włączyć jak czytać co jest taktowny jak powinniśmy się zachowywać, żeby było dobrze z punktu widzenia etykiety właśnie savoir-vivre u jest różnica między telekonferencję ani do konferencją jeśli jesteśmy umówieni na telekonferencji to najczęściej używamy do tego telefonu po prostu i nie decydujemy się w samej nazwie na wyłączanie ekranu, gdy jesteśmy na wideokonferencji to nazwa mówi sama dla siebie powinna być włączona kamera umawiamy się w końcu na takie spotkanie później wiele osób zastanawia się łączyć tę kamerę nie łączyć co zrobić jedni włączają imienia dobrym argumentem, więc powinniśmy na wideokonferencji włączyć kamera dobrym argumentem jest to, że czasami też ma niską jakość połączenia i jeśli włączy kamerę to będzie niewyraźnie miał ciągle będzie się wygrywało i wtedy na początku rozmowy można powiedzieć przepraszam, ale dzień łączy kamerę, bo mam problemy z internetem i po prostu zakończyłoby to nasze spotkanie takie wyjaśnienie będzie wystarczająca, ale ogólnie jeśli obawiamy się na wideokonferencje to włączają kamerek nie będziemy pamiętali jak wyglądają nasi współpracownicy oni nie zapomnę jak wyglądamy, a na prawdę pani Aleksandra prowadzi pani szkolenia dużo pisze pani na temat tego jak powinniśmy się zachowywać robi pani też takich kół ze sprawdzianu z etykiety na Instagramie, więc rozumiem, że cały czas ma pani kontakt z ludźmi, którzy tej etykiety chcą się uczyć czy Polacy są taktownie uważam, że Polacy są taktownie, choć czasami przez źle rozumiane pojęcie wolności zapominają po prostu szacunku dla drugiego człowieka to nie jest tak żeśmy narodem nie wychowanym, że nie potrafimy się zachować potrafimy wynosimy z domu wiele wartości wynosimy podstawowe zasady wychowania czasami one odbiegają trochę od książkowych zasad etykiety, ale to wcale nie znaczy, że będzie to źle jesteśmy jako naród moim zdaniem całkiem nieźle wychowanie, a ja po prostu staram się pomaga szlifować ten diament rzeczywiście wyglądało coraz piękniej no właśnie, bo też mam wrażenie, że etykieta jednak i savoir-vivre to jest takie trochę pole minowe, bo czasami nawet jak nie znamy książkowej zasady i próbujemy ją wydedukować tak na ten zwany chłopski rozum to wcale tak nie jest, że da się wydedukować prawda poprawne zachowanie bo, bo nigdy się tej etykiety nie uczy i to bardzo zaskakuje, że rzeczywiście nigdzie się tej etykiety nie uciekł, ponieważ szkole już najmłodszych lat dzieci mają lekcje, które nazywają się lekcjami wychowawczymi i tutaj wydaje się, że jest doskonała przestrzeń do tego by rzeczywiście te zasady etykiety widzę tam przebywać nie mówię tutaj ma być 1 godzina w tygodniu zawsze uczymy dzieci zachowywać się ciężko, bo potem tak naprawdę mało realne, ale warto było rzeczywiście młodzi ludzie później wchodzący dorosłe życia idąc np. na swoją pierwszą rozmowę kwalifikacyjną skupili się tam prezentować jak najlepiej swoje kompetencje, a nie stresowali tym, że nie wiedzą jak się zachować, bo mimo, że często wydaje nam się i mówimy, że mamy dzisiaj taki świat, że zasady nie mają żadnego znaczenia każdy zachowuje się jak chce to, gdy przychodzą takie ważne dla nas sytuacje, w których nam zależy to nagle okazuje się, że jednak te reguły są ważne i my tutaj bardzo szybko szukamy właśnie informacji w internecie jak właściwie np. tym podawaniem ręki jest przedstawianie się co zrobić z trawką, gdzie ją odłożyć, kiedy usiąść ktoś siada pierwsze i taka wiedza jest nam po prostu potrzebna dlatego zaczęłam tej etykiety uczyć ludzie czuli się po prostu pewnie w każdej sytuacji, bo większości takiej ważnej dla nas życiowych sytuacji powinniśmy się skupić właśnie na samej sytuacji ani nad tym jak się zachować, gdy będziemy obeznani właśnie z etykietą to będzie dla nas naturalna będziemy się ludzi po prostu zawsze będziemy odpowiednimi osobami na odpowiednim miejscu, zwłaszcza też chyba warto znać te zasady, bo nigdy nie wiemy kogo trafiamy po drugiej stronie prawda, jeżeli osoba po drugiej stronie zna te zasady to prawdopodobnie ze względu właśnie na etykietę i tak nie wy punktuje nas, ale będzie wiedziała o tym, że my mamy gdzieś jakieś niedociągnięcia dobrze no skoro rozmawiamy o tej rozmowie kwalifikacyjnej, licząc na to, że kiedyś jeszcze dane będzie odbywać takie spotkania na żywo no to co tam robimy źle politycy nauczyli nas już inaczej nauczyli się dzięki temu przykład tego, że idzie w górę to my też zaczęliśmy pamiętać o tym co z tą marynarką, kiedy siadamy marynarkę spinamy, kiedy wstajemy marynarkę trzeba zapiąć nie wszyscy oczywiście jeszcze politycy o tym pamiętają, ale są tacy, zwłaszcza ci, którym zdarza się jeździć do Brukseli którzy, owszem, pamiętają co jeszcze takim właśnie pierwszym momentem, w którym też przyjdzie czas na zapinanie właśnie marynarki, gdy wstajemy jest właśnie siadanie na rozmowy kwalifikacyjnej, zanim jeszcze ona rozpocznie, czyli przechodzimy do jakiejś firmy przedstawiamy się w recepcji czekamy aż osoba, która ma z nami odbyć rozmowę przyjdzie im wtedy zasiadamy w fotelu te fotele w recepcjach często są takie właśnie zapadająca się głębokie siedzimy tam tacy właściwie skuleni i nagle przychodzi rekruter my próbujemy się wygrzebać jak stanąć po prostu i tak wygląda naprawdę nie najlepiej, gdybyśmy widzieli się wtedy to raczej przewidzieli, że posiadanie jest najlepszym pomysłami to zawsze moja pierwsza rada że, gdy czekamy na kogoś i to ma być ważnym spotkaniem inne będziemy czekać wtedy godzina np. tylko kilka kilkanaście minut to po prostu mniejsza dajmy następnie podejdzie do nas przedstawiciel tej firma i z pewnością przedstawi nam się, bo prawdopodobnie pracownik recepcji pracownica recepcji poinformuje go kim jesteśmy to kraj właściwie taka, która to osoba i wiele osób zastanawia się, kto powinien wyciągnąć rękę ma w tej sytuacji rękę pierwsza podaje osoba wyższa rangą, czyli w tym wypadku rekruter, bo my tutaj przechodzimy do firmy starać się o pracę to on jest tam ważniejsze to przepraszam jeszcze 1 rzecz, bo stoimy już widzę tę sytuację, ale przyszłam w płaszczu co spłaszcza płaszcz powinniśmy objąć tutaj osoba pracująca pracownik firmy recepcjonista recepcjonistka wskazują nam szansę po prostu to powinniśmy zrobić na samym początku po zamocowaniu się w recepcji czekając powinniśmy się Paszcza pozbyć nigdy nie wchodzimy w płaszczu i to dotyczy też np. przychodni lekarskiej, gdy widzę często pacjenci gabinetów wchodzą w płaszczach ubrani to jest ani wygodne ani elegancja, czyli rozumiem, że zostawiamy płaszcz w szatni, nawet jeżeli nie lubimy zostawiać płaszcza w szatni trzeba to zrobić, a co, jeżeli tej szatni nie ma rozbieramy się przemieszczamy przez rękę jeśli rozbieramy się faktycznie okazuje się, że tej szatni nie ma wtedy pytamy po prostu ten własną rękę i nie mamy nic zrobić musimy wtedy szukać po prostu mniejszego zła mniejszym złem będzie później odłożyć ten nasz płaszcza zboku czy krzesło obok, niżby nim cały czas, bo też podczas tej rozmowy kwalifikacyjnej, która może być stresująca i posiadania lub płaszcza może powodować jeszcze większe problemy i wpędzać nas jeszcze większe zakłopotanie ja pamiętam, że pani prof. Marcjanik, której się broniłam, z którą miałam zajęcia m.in. właśnie etykiety tłumaczyła też, że wchodząc w płaszczu do jakiegoś miejsca może być przychodnia lekarska, ale np. do niej na dyżur, bo chodziło o studenta, który wszedł w płaszczu do niej na dyżur mówi, dlaczego pan jest taki ubrany przeżyłam teraz takie poczucie tymczasowości, że pan padł tylko na chwilę mamy dwudziesto minutową rozmowę do odbycia także tam nie było, więc zapamiętałam sobie okej nie wprowadzać poczucia tymczasowości płaszcz powinien być gdzieś tam z utylizowany po drodze jak się szło do pani profesor dyżur dobrze jedziemy na tym rozmowę jedziemy windą no i tę windę celowo oczywiście pytam bo, przygotowując się do naszej rozmowy również zapytałam widzów na Instagramie jak to jest z tą windą zresztą kiedyś pamiętam, że pisała teksty dla Instytutu dobrego życia właśnie o tym jak powinno się zachowywać już nawet nie tyle widzi, ale wychodząc z tej windy bo kto wychodzi pierwszy ten, kto stoi najbliżej drzwi winda to jest bardzo małe pomieszczenie często, gdy stajemy przy windzie jest tam wiele osób też stłoczonych we na niewielkiej przestrzeni i wtedy będzie tutaj nie zastanawiamy się, kto kogo przepuszcza, ale wchodzimy wychodzimy faktycznie kolej wyjątkiem jest sytuacja, w której codziennie jeździmy właśnie windą firmie z ciągle z tymi samymi osobami np. wiemy, że tutaj kolega będzie wysiadał na dziesiątym piętrze, a my już na drugim wtedy wpuszczamy to osoba, że puszczamy ją wygodniej było po prostu wysiąść by to było sprawnie winda jest miejsce, które ma pozwolić nam dotrzeć choćby 1 piętra drugi po prostu szybko nie utrudniamy sobie dobrze, a co z tym dziękowali za wspólną podróż to też właśnie podnosi, bo po raz pierwszy spotkałam się w firmie, z którą obecnie jestem związana, że państwo wychodząc z windy dziękują i właśnie nie wiem czy dziękują za wspólną podróż za co, ale przyznam szczerze, że nigdy wcześniej się z tym nie spotkałam jak to wygląda co w ogóle jest zazwyczaj podziękowanie to jest zwyczaj tak co wiem warszawski i podobno tylko raz mniejsze dziękuje wysiadając winne nie ma w tym nic złego umówmy się to jest uprzejmość wyrażona słowami do widzenia czy dziękuje leży to traktować po prostu jako uprzejmość ktoś nas nie zignorował nie potraktował jak powietrza tylko się do nas odezwał lepiej byłoby powiedzieć do widzenia jest znane osoby, którym jedziemy np. część, ale podziękuję właśnie wspólną podróż wspólnie spędzony czas aż nie będzie najgorszym wyjściem dlatego ja tutaj nie krytykuję tego dziękuję, bo dużo gorszym dużo gorszym rozwiązaniem jest nie mówić nic tak wychodzą windy jak i wchodząc do niej no właśnie też wchodząc powinniśmy się jednak przywitać prawda w ogóle wchodzimy do pomieszczenia to się witamy zawsze do każdego miejsca do windy do sklepu często wchodzą właśnie do sklepu zapominamy o tym, że tam są ekspedientki pracownica mimo tego, że one uczone są podczas szkoleń tego że, gdy zobaczą klienta mają pierwsze powiedzieć dzień dobry oczywiście błędem nie będzie, ale to zawsze pierwszy powinien przywitać ten, kto wchodzi dlatego nie traktujemy innych ludzi jak powietrza tylko traktujmy ich po prostu ludzi, z którymi jesteśmy, z którymi przebywamy, z którymi chcemy miło spędzić czas widział w sklepie przychodni gdziekolwiek teraz 2 zdania na temat torebek pierwsza torebka to ta, w której trzymamy swoje rzeczy ta na klucze telefon itd. co zrobić podczas tego spotkania to już będzie ta rozmowa kwalifikacyjna jeśli mamy taką małą torebkę na rozmowie kwalifikacyjnej jest raczej mało prawdopodobne, ale uznajmy, że jest to sytuacja taka ogólna to jeśli jest taka mała torebka kopertówka pokładzie mają sobie albo na kolanach albo za plecami między oparciem krzesła, a naszymi właśnie plecami to będzie najlepsze miejsca nigdy nie mieszamy np. torebki na oparciu krzesła czy też na modnych w ostatnich latach takich haczyka, które przewiesza się do stołu one często w ogóle są w stanie uszkodzić i obrusy listu dlatego sugeruje po prostu na nią uważać, a jeśli torebka jest duża to umieszczamy ją pod własnym krzesłem i tutaj wiele kobiet mówimy, że nie można kłaść torebki na podłodze, bo wtedy uciekają Unia analitykę czy miejsce wszyscy wiemy, że pieniądze z Podhala czekają zupełnie inny sposób podawania pytań do rzeczy, czyli nie z boku pod krzesłem tak, ponieważ ona nie powinna nikomu przeszkadzać jeśli ona będzie wokół to np. kelner, który nam od herbaty albo recepcjonistka na tej rozmowie kwalifikacyjnej, która przyjdzie nam podać woda może po prostu nią wejść podkomisja oni jest on Patryka będzie pod krzesłem nikomu nie będzie przeszkadzała i tak będzie bezpieczniejsza, bo jeśli bylibyśmy w jakimś publicznym miejscu to kieszonkowiec łatwiej chwycić torebkę, która jest obok krzesłami taką, którą musiałby się schylić dosłownie pod krzesło i wtedy naprawdę pieniądze uciekną obiecywał jest dobry argument niedobrze no to drugi rodzaj torebek, czyli te od herbaty zakładamy, że nie mamy w podatkach przeznaczonego na właśnie takie woreczki, bo jeżeli jest to sprawa jest prosta należy takie gospodarka skorzystać, ale co, kiedy takie gospodarka nie ma jeśli takiego spotkania ma odkładamy na Spodek, który został nam podane razem z filiżanką tutaj dobrze jest zwrócić uwagę na to by pozwolić w tej torebce nieco o by ta herbata po prostu otrząsa mieliśmy nie dawali całe spotkanie Wyżyna oczywiście tej torebki w jaki sposób taki niegrzeczny owijając ją dookoła łyżeczki, ale po prostu delikatnie pozwalamy im nieco odciągnąć i odkładamy na talerzyk nie mamy innego wyjścia jeśli żaden należy nie został nam podane wtedy poprosimy po prostu taki spadek, jaki należy, na które będziemy mogli tę torebkę odłożyć nie pijemy nigdy herbaty z torebką w środku oczywiście w domowym zaciszu możemy zrobić chcemy jeśli chcemy elegancko wypaść na jakim spotkaniu wyjmujemy i nie korzystamy też popielniczki to znaczy rzadko można spotkać popielniczkę w takich też miejsca, bo to trzeba mieć specjalnie przeznaczone miejsce do palenia w takich raczej się rozmowy kwalifikacyjnej nie odbywają, ale przy założeniu, że byłaby popielniczka nastoletniej również nie korzystały w tej sytuacji nie popielniczka jest przeznaczona na popiół ani na torebki herbaty no właśnie tu znowu się po dobre auto rytem pani prof. Marcjanik, które nawet tłumaczyła nam, że do popielniczki nie wolno rzucać takich małych tam papierków od czegoś nie wiem od czego ale powiedzmy, żeby takie się zdarzyło, że to wszystko należy schować pod Spodek prawda, który mamy przydzielone do naszej tam filiżanki myślę, że tutaj chodziło o jakieś takie papierki np. po cukrze czasami jest ona wraz z czymś takim tak wtedy tutaj będzie właściwe miejsce ten nasz faktycznie Spodek ona tego nie zdążymy po prostu nie robimy ze środka stołu, gdzie najczęściej znajduje się tam popielniczka, a właściwie się nie znajduje, gdyby się znajdowała śmietnika ośrodek kształcenia jest śmietnik, a tę filiżankę, gdy będzie zaraz nam lokalne tutaj osoba, która obsługuje stolik będzie ją zabierał widniała często będzie tańczył oczyszczane to jeszcze powiedzmy co z tymi wiśniami to już trudno mi sobie wyobrazić sobie taką sytuację może w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, kiedy jemy wiśnie no ale pamiętam, że to było takie zagadnienie, które zszokowało wszystkich studentów słuchających wykładu na ten temat załóżmy, że jesteśmy Niewiem na jakiejś eleganckiej bardzo imprezie no i podano nam wiśnie jak należy jeść wiśnie, żeby było elegancko domyślam się tutaj mówi pani sytuacji, że należy pestki wypluwa na łyżeczkę ale, choć to nie jest jedyne rozwiązanie, bo faktycznie ma to samo, że będziemy dyplomację na rzecz chwileczkę będziemy mieli jakiś deser z wiśniami np. lody faktycznie będziemy tej rzeczki używać ale gdy jemy po prostu sobie wiśnię to nie sądzę by ktokolwiek wpadł na pomysł by sięgać po łyżeczkę i wtedy ja radzę by po prostu te paski dyskretnie wypruwać sobie dłonie następnie po prostu odkładać na talerzyk dyskretnie także nie czujemy pełnię pokazujemy wszystkim co mamy dostać deser wyjmujemy i odkładamy i tak będzie wystarczająco elegancko jeśli będziemy sięgać od razu po łyżeczka to tym bardziej zwrócimy uwagę innych i to raczej nie będzie miało wiele wspólnego z elegancją no właśnie jeszcze chciałbym panią zapytać o 2 kwestie dotyczące strojów po pierwsze, koszula z krótkimi rękawami na weselach spotykam jak jeszcze kiedyś były wesela dawno temu co z tą koszulą ja uważam za koszulę w krótkim rękawem w ogóle ich produkcja powinna być powoli jakoś prawnie zakazana nawet, że nowy projekt nie wyglądają najlepiej, ale jeśli mężczyzna chce wyglądać elegancko ich cenić sobie marynarkę zawsze powinien założyć koszulę w długim rękawem, ponieważ banki od koszuli musi wystawać rękaw koszuli musi być po prostu dłuższy tak by mankiet wystawał nie tylko tutaj rękaw marynarki był widoczny co więcej kula w krótkim rękawem nigdy nie powinna być noszona krawatem także bezwzględnie jakiś mężczyzna szczególnie lubi koszule w krótkim rękawem to może je nosić codziennych sytuacjach, ubierając się na spacer, ale do pracy na wesele na ślub na przyjęcie nie nigdy zawsze powinna być taka szła w długim rękawem czy tej marynarki nie wolno tak bezwzględnie zdejmować musimy tutaj zachować zdrowy rozsądek jeśli ktoś z nas wybrał się na jakieś ważne przyjęcie np. w ambasadzie albo zostały zaproszone do Pałacu prezydenckiego czy ma jakąś specjalną kurację jakiejś rodzinie królewskiej wtedy faktycznie byłaby tutaj bardzo restrykcyjne absolutnie na miejscu mężczyzna nie zdejmowała tej marynarki, ale jest jakiś mężczyzna jest na weselu powietrzna wśród bliskich sobie osób wśród, których wszyscy się znają i nikt nie zachowuje się w pewnym momencie o UE tylko po prostu zabawa trwa całe, bo to w pewnym momencie ta marynarka zostanie zdjęta i nie ma co oszukiwać nie można tutaj zarzucać komuś, że jest źle wychowane po prostu zachowuje zdrowy rozsądek mówi się też, że moment, w którym pan młody zdejmuje marynarkę ten moment, w którym zezwala gościem na to by zdjęli marynarki oczywiście efekt półżartem pół serio zdrowy rozsądek przede wszystkim rozumiem mogłabym tak panią jeszcze długo przepytywać, ale czasem się kończy czy są jakieś takie błędy powiedzmy 3 np. które szczególnie chciałaby pani wyplenić przede wszystkim chciałabym by ludzie przestali ignorować i zaczęli się ze sobą widać we wspomnianej windę tak jak wspomniałam wchodząc do sklepu bardzo mi zależało na tym by ludzie się po prostu ze sobą witali chciałabym też, żeby nieco lepiej zachowywali się przy stole, ponieważ złe zachowanie przy stale przeszkadza tak naprawdę wszystkim dookoła, ponieważ jeśli coś tutaj farbie jeśli wysoko podnosi łokieć Turka innych no to rzeczywiście przeszkadzające i myślę, że zachowanie przy stole tutaj mamy jeszcze sporo do nadrobienia, bo ile nie ma co oszukiwać ruchomą, gdy jesteśmy wśród swoich bliskich wszyscy jemy tak jak chcemy na kanapie gdzieś tam pizze brodzimy przy okazji siebie jeszcze połowy mieszkania i nikomu nie przeszkadza, ale jeśli jesteśmy dzięki spotkaniu tutaj ktoś naprawdę brakuje elementarnych zasad kultury to innym też może odejść Ochota na jedzenie rozumiem dobrze też przyłącza w takim razie do tych życzeń trzymam kciuki za to, żeby jak najwięcej osób przychodziło i chciała pani słuchać mam tutaj doskonale pani słuchało, więc mam nadzieję, że to jest dopiero pierwsze nasze spotkanie się pandemia skończy będzie jeszcze więcej takich okazji mam nadzieję i więcej tematów do rozmowy, zwłaszcza że wiosna idzie zaraz będzie trzeba rozmawiać o tych szkołach technicznych tam płaszcz szósty usprawniających klapy to może dodajmy, że pan byłby świetny trzeci błąd jakiegoś, ponieważ wymieniłam 2, więc trzecia rzecz należy rozcinać te szkoły techniczne płaszczach one tam po to, są by przeciąć, ale tutaj nie będę się wymądrza, ponieważ ja pewnego razu wybrałem się po prostu pracy założyłam płaciły nie zastanawiając się jeszcze nigdy ani nam na sobie i idąc po schodach koleżanka po prostu dać plamy powiedziała to tutaj ten krzyż ktoś rości nawierzchni z działu spedycji oblała rumieńcem, bo przecież wiem, ale nie zauważam pewne każdy spełnia takie błędy, ale techniczne Rosji mamy jak mówił niedawno dostałam będzie trzeba przejrzeć swoje płaszcze marynarki budowa może one bywają też techniczne również w marynarkach, kiedy trzeba będzie tę marynarki płaszcze przejrzeć bardzo dziękuję za rozmowę i życzę dobrego dnia był podcast wysokich obcasów na kolejne zapraszamy w najbliższy piątek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYSOKIE OBCASY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA