REKLAMA

Test: Volkswagen Multivan oraz Skoda Scala

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-16 19:40
Czas trwania:
12:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór, a dzisiaj mamy dla państwa 2 samochody pierwszy będzie pod uwagę multi van, a drugim będzie Skoda skala Ka ja jeszcze do multi vana przykleja słuchać naprawdę króciutko samochód, który by chyba wolał jeździć niemal Iwanem czy Skoda octavia Scout, ale to za chwilę wyjaśnia, dlaczego zaczniemy chyba multi vana, bo to jest główny bohater naszej audycji no Rozwiń » dobrze co jest możliwa jest to w założeniu luksusowa salonka, w której mamy nieco lepszą większą możliwość aranżacji wnętrza niż w zwykłym samochodzie dostawczym osobowym albo po prostu w takim dużym vanie jest to samochód, którym z przodu mamy oczywiście 2 na czym ma przede wszystkim pod uwagę możliwa to jest auto zbudowane na volkswagenie transporterze to jest właściwie osobowa wersja volkswagena transportera po faceliftingu, który miał miejsce 1,5 roku temu, ale nie taka zwykła osobowa wieś to może sobie kupić faktycznie taką osobową natomiast tutaj mamy do czynienia z samochodem, który jest jak jego możliwości aranżacji wnętrza są dużo większej tak dużo lepsza niż na pierwszy rzut oka może się wydawać, dlatego że Tomasz po pierwsze, 2 wygodne fotele z przodu potem z tyłu masz no możesz mieć co chcesz możesz mieć 2 fotele bardzo wygodne zwrócone tyłem do kierunku jazdy pośrodku stolik i 2 albo 3 fotele 2 hotele albo kanapa dla 3 osób tzw. trzecim rzędzie no i taki znak pomiędzy nimi jest stolik, na którym może sobie grać w karty np. to co ja ucha coś w takiej postaci ten samochód dostała jak odbierałem po prostu tak były aranżowane wnętrze tak jak właśnie mówisz, że tam oczywiście od razu usiadł minister i z przodu powiedzmy no wygląd tego są, bo przecież mamy jeszcze bardzo podobne wiadomo multi van to powiedziałem mamy przecież bardzo zbliżona wersja Karowej mamy też Kalifornii to jest Arabella mienie nie kierowali Sławek już samochód kra walka to jest już samochód turystyczny no tak jeszcze mamy każdy może pan jest prawie kamperem albo właśnie niektórzy mówią, że to kamper bez prysznica, ale to wróćmy do tego dajmy spokój tamtym volkswagen ma bogatą ofertę tych samochodów pozostańmy przy tym montowanie z zewnątrz to chyba 0 zaskoczenia po prostu możliwa po faceliftingu, owszem, inny grill ma być reflektory z przodu tyłu ale, ale tak samo, choć specjalnie nie zmienia bardziej ten ta deska rozdzielcza, bo tam się ekran dotykowy zwiększeniem czy założyłeś inaczej na wieży wyglądają może tak cyfrowe zegary przecież chyba musisz możesz opcjonalnie są mamy między najdroższą wersję 44199 koni teraz już jest na 204 i jeszcze do tego siedmiostopniową DSG, więc mieć mieliśmy naprawdę świetnie wyposażona no i w dodatku była to wersja długa i taki samochód z silnikiem biturbo w wersji Comfortline z napędem na 4 koła bez dodatków 276 000 poważnie to natomiast najtańszego mówi Ivana z dwulitrowym silnikiem diesla, który ma, który ma 110 koni kupimy za zresztą miałem tego najtańszego i skoczył ja mam za 280 cha to 84 000zł to będzie manualna sześciobiegowa skrzynia wersje wyposażenia Trendline i jest jeszcze dostępne dwulitrowy diesel, który ma 110 jest też to wspomniane 150 i biturbo 204 konie u nas chyba 90 którym, które właśnie jeździliśmy do tego skrzynia DSG napęd na 4 koła no to już inna niż słuchaj Jacku różne nim, dlaczego auto powiem ci tylko przejął się ode mnie tak po 3 dniach chyba tam nie po 4 i ja nie mam ciężkiej nogi nie wiem, czyja się po prostu nauczyłem jeździć oszczędnie czy czy jeść oszczędnie tak po prostu wyjść ze względu NATO już niemal 25 lat, ale ten samochód przede wszystkim zaskoczył mnie najpierw negatywnie 1 rzeczą pozytywnie zaskoczył mnie negatywnie zaskoczył najpierw, żeby za miękki, ale okazało się, że jeżdżą w trybie Comfort tak jest spostrzegawczy następnego dnia rano obudziłem się za kierownicą widoczny jest przecież zmiany na normalne sportowe, więc to zniknęło natomiast nieznacznie wzrosło zużycie paliwa wieś i poniżej 10l na 100 nie wiem czy to w ogóle próbowała im dłużej jeździć dalej to naprawdę jest duży wysiłek, żeby zejść i owszem, ja wiem samochód nie jest opływowy samochód ma napęd na obie osie samochód ma 200 koni, ale to jednak wciąż diesel to jednak nie jest ciężarówka to była rzecz, która po prostu nie przez 3 dni dawała sporo domyślenia duży zbiornik to nie ratuje właściciela właścicieli tak płaci dużo za paliwo tylko rzadziej jeździ na stacji, a to jest dla mnie rzeczy już o tym kiedyś wspominałem przedziwna miałem odwagę prywatnie po uwagę na to 5 z silnikiem 19 dni, za które miasto 10 koni miał skrzynię piątkę i to był niezniszczalny wóz i średnie zużycie paliwa między 5,5, a 6l na setkę także nie było tak dynamiczne nie miał skrzyni automatycznej miało, ale właśnie te 10 lat temu samochody słynęły z tego, że były mega oszczędne natomiast w tym momencie jakiegoś powodu te samochody są dużo mniej satysfakcjonujące tak to powiem znaczy też zacznę od tego, iż uważam, że skrzynia DSG jest w tym samochodzie złem to znaczy ten samochód ze skrzynią manualną i może być nawet nas tylko nie ma problemu pali wyraźnie mniej jedzie więc, żebyśmy sami biegi zmieniać, ale jedzie tak jak umiemy jeździć jak umiemy jeździć płynnie dość płynnie nad miastem samochód ze skrzynią DSG moim zdaniem się nie nadaję, dlatego że ta skrzynia ona sobie słabo radzi i masą tego samochodu z jego emerytem i z tym napędem na 4 koła i tym mocniejszym silnikiem to nie jest połączenie, które lubię ja cały czas np. zauważa uślizgu tej skrzyni biegów jego żona nie za bardzo ja powiem co robi się słucha nie zmieniło, bo mieliśmy przecież rok temu Kalifornii, w której było podobnie nie fajnie mam bardzo wysokie zużycie paliwa, ale też właściwości jezdne takie po mieście, bo na trasie tym 6 osób warto też nie wpłynie komfort i ekstra jest sobą mam taki pomysł, że po prostu wydaje mi się rozwiązania tego, żeby wrócić do 6 stopniowej skrzyni DSG, dlatego że nie pamięta jeszcze parę lat temu, jeżeli miałeś moment obrotowy poziom 300 niutonometrów to niebyła skrzy siedmio stopniowych one zostały zmienione zmodyfikowane, ale jak widać nie do końca nadają się do przenoszenia momentu patrzy obrotowego 450 niutonometrów tutaj być może ten pies pogrzebany, że ta skrzynia jest w zależności nikt do tej skrzyni przejdźmy proszę teraz do skody skali, ale pracownica uprzejmy dobrze daje mi minutę jako powiem trochę rano minutę powiem, że ja jeździłem z bardzo udanym samochodem się nazywa Skoda octavia Scout ja wiem, że ktoś powie, jaki to konkurent multi vana, ale też magister swoje 200 konny ma 3cm większy prześwit ma ogromny bagażnik 600 kilkadziesiąt litrów mieści spokojnie te 5 osób ma niewielkie zużycie paliwa jak jednak na tak spory samochód frajda zjazdy 7× większa skrzynia działa wzorcowo zużycie paliwa 89, czyli powietrze byłem zaskoczony oczywiście może nawet kupić słuchaj octavii Scout 15150 koni z napędem na 1 oś, ale tutaj, jeżeli chcesz mieć pełną frajdę zjazdy dojazd, bo ja zresztą byłem na działce właśnie tym samochodem parę dni w okolicach gdzieś powiedzmy niech to będzie Sochaczew no chodzi o odległość od Warszawy, więc miał okazję, choć autostradą i różnymi innymi drogami powiem ci, że w porównaniu z tym multi vanem to zachwycałem się octavią Scout nie była to niebyły to duży odstęp czasu, więc przewrotnie powiem konkurentem multi vana dla mnie był w ostatnich tygodniach Skoda octavia Scout i na nią głosuje i inna cena 100 kilkadziesiąt tysięcy to też nie jest mało dobra przejdźmy do tej skali, która też z blokadą tak Skoda skala to będzie to taki przykład tego, że czasem więcej wcale nie oznacza lepiej mieliśmy pół roku temu Skoda skalę z silnikiem 10 pensji 3, czyli 34 i nie 333110 koni i do tego 77 stopniowy DSG i ten samochód był fajny był przyjemny był przyjazny i był jakiś taki naprawdę kurcze z dziwną autor tak naprawdę nie wiadomo, jakiego segmentu, jeżeli fabia jest z segmentu ba octavia z segmentu c no to skala jest pomiędzy octavią i i fabią tutaj jesteśmy także, dlatego że on nie ma w środku dużo więcej miejsca niż Fabinho zaś wydaje się, że jednak przed nim różnica pomiędzy tymi samochodami pomiędzy fabią, a skalą jest mniejsza niż pomiędzy skalą octavia octavia jest więcej wygodniej lepiej partiami natomiast są tak to 30 cm dłuższy od fabii, ale wiesz co w Niemczech pamiętasz słuchacze też nie pamiętają, że zniknął Rapid z oferty składy mają zaś skala 2 lata temu no to jest właśnie samochód, który pojawił się pora pić, więc trudno było się spodziewać, że to będzie kontakt pełną gębą no ale pamiętam premiery też jeździłem 10152 lata temu turbo mamy tu 15 i chyba się tutaj z tobą zgodzę Niewiem czy taką taka swoja konkluzja, że chyba niepotrzebny tak mocny silnik 25 właśnie, a co to jeden z grobu fajne było po prostu fajne, bo taki miękki wystarczająco szybki przyjemny samochód trybu płynne natomiast w tym jeden z 15150 koni, a to nie jest tak, że to szarpie jakże to samochód jakiś sposób nieznośny, ale jest to samochód wyraźnie mniej przyjemne dla mnie trudniejszy do zaakceptowania niż tańsza wersja niż zwykła prostsza wersja właśnie silniki 10115 którego, które po prostu lepiej współpracuje z tą skrzynią biegów tutaj mam wrażenie, że nasze tak często zdarzało się wyrwać tym samochodem lekkim naciśnięciu gazu tak często ta zmiana biegów nie była wystarczająco płynne i w tym momencie, w którym się jej spodziewałem, że naprawdę jak do tego samochodu niewiele ma to właśnie następca Rapida, czyli takiego samochodu powiedz powiedzmy bez Plusa albo c z dużym minusem natomiast jest to samochód dla mnie łatwy do zaakceptowania z silnikiem 10115 czy tam 110 i nieważne czy Manual czy automat 12 jeździłem było spoko 2 jest to samochód dla mnie trudny do zaakceptowania mocniejszą benzynę 15150, która raz trochę więcej pali, bo już mamy wyraźnie 7,59l benzyny na setkę 7 pkt 9 tak i to normalna jazda A2, że właśnie tutaj mamy tych koni dużo więcej mamy dodatkowo cylinder, ale tak naprawdę tego jest więcej wiesz co tak powiem argument, żeby kupić 95 koni 115 oczywiście jest jednak trochę lepszy trochę lepsze osiągi natomiast przede wszystkim argument, żeby jednak niekoniecznie brać ten 150 konny z automatem jest to, że kosztuje 87 000, a najtańsze skala kosztuje 67 000, ale samochód jest dobrze wykończony ma przyjemną obsługę i to jest uważano godny następca Rapida niewątpliwie tym samochodem pamiętam, że jakieś pierwsze jazdy bardzo się podoba to wrażenie nie zniknęło tylko tak jak mówisz wybór należy do klienta oczywiście, ale ja bym polecał ten silnik średni, czyli 1 zarostu 10 koni i może być z ręczną skrzynią nawet prawda Skoda ska na tym tak jak najbardziej na tym kończymy bardzo chcemy państwu, dziękując zapraszamy na jutro cały warszawski tak bardzo dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA