REKLAMA

Volvo C40 Recharge oraz Dacia Spring

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-17 19:40
Czas trwania:
11:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór środa przyszłościowe wydania audycji zacznę od volvo sporo tygodni temu koniec zeszłego roku mówiliśmy więcej o pierwszym elektrycznym volvo, którym ma się pojawić sprzedaży on się nazywa XC 40 Recharge mieliśmy mieć już w kwietniu obawiam się, że niestety, a może się tylko obawy, że niestety w kwietniu jeszcze się nie uda, ale Rozwiń » pewnie jeszcze później będziemy jeździć nowym samochodem nowym modelem kolejnym modelem elektrycznym volvo, który nazywa się volvo c 40 Recharge volvo drugiej połowy zeszłego roku ogłosiło, że w 2030 roku będą z taśm produkcyjnych zjeżdżać tylko elektryczny model tej marki trzymamy za słowo za 5 lat połowa produkcji mają stanowić samochody elektryczne i te 2 modele to jest początek, ale czym się różnica 40 lecia od x 40 to po prostu ma być SUV coupé ma tę samą długość, czyli 443 tę samą szerokość z serkami 204cm 158cm 158 cm wysokości to jest różnica 7,5cm mniej niż XC czterdziestka co 40 ma mieć bagażnik 413l ich z 40 prawie 50l więcej, czyli różnice wynikają z linii nadwozia trudno się dziwić, że nie ma 460l tylko 413 widziałem zdjęcia tego nowego premiera tak no bo jeszcze przed mały bagażnik na kable 30l akurat to jest dobry pomysł, bo te kable to się często walają w chodzie, który będzie mówić tak jutro zajmują 23 bagażnika, ale 13 nową granie będzie jak się ładniej ułoży to 13 mocy tego samochodu 408 koni moment obrotowy ogromny 650 niutonometrów 5 sekund do setki prędkość maksymalną ograniczono do 180 km na godzinę kończąc kończąc informację o tym samochodzie układ napędowy silnik akumulatory te same co XC 40 elektrycznym, czyli pojemność baterii 75 kilowatogodzin zasięg 420 km podobają mi się samochody bardziej się podoba się 40, czyli ta wersja ta wersja Cooper tam jakieś oczywiście rozbudowane systemy multimedialne, ale o nich powiemy więcej jak jeździmy tymi samochodami nie wiemy jaki, jaka będzie cena, ale plotki słyszałem takie plotki że, ponieważ ma kosztować około 360 000EUR to w Polsce prawdopodobnie będzie kosztował około 280 000zł bardzo duże to ja mam teraz ulica 17,51000EUR w Niemczech Holandii 14 000 funtów Wielkiej Brytanii, czyli tak przy odrobinie szczęścia okolice 80 000zł i tani i tym samochodem na czas ring to jest samochód wyczekiwane, dlatego że dużo się mówi właśnie w jego ocenie i o tym samochodzie w kontekście ceny auto debiutowało w Chinach tam jest znana pod marką Reno kulis, jeżeli dobrze chwilami chyba i tak to jest nieduży samochodzik on ma 3m i 80 czy to jest 3m 73cm długości, więc nawet krótszy chyba tych sondy, którą mamy Honda ma 390 chyba z tego co pamięta, ale to jutro dokładnie podane wymiary tylko Honda waży 1,5 tony natomiast tor ta Dacia waży 950 kg maks ma też większy bagażnik 300l, choć 170 no i cena jest zupełnie inna prawdopodobnie 2× niższa to jest taki samochód, którym myśmy też zresztą mówili, że to jest coś co może, a nieco zmienić nasze podejście do do elektrycznej motoryzacji jak to będzie za 75 000 do kupienia masz jeszcze na takie dopłaty notował to może zaczną ludzie to brać pod uwagę, ale nie zaczną ja mam coraz częściej wrażenie, że ta elektryczna motoryzacja nie ma co oszukiwać wciska nam na siłę, ale przez Unię europejską i przez producentów, którzy dostosowują do tych nowych norm emisji spalin nie mają innego wyjścia, ale ciągle wrażenie, że to wszystko idzie trochę złą stroną, dlatego że ciągle rozmawiamy o samochodach osobowych przecież ogromna część emisji zanieczyszczeń, która jest tutaj przecież tę TEN-T tym najważniejszym przyczynkiem do tego, żeby tutaj to wszystko zmieniać to są samochody dostawcze okresie prawie w ogóle nie mówi o zasięgu typu 80 km na 1 ładowaniu to przecież jakiś żart mówimy o transporcie ciężarowym już widzę betoniarki elektryczne już widzę już widzę elektryczne samochody typu ciągniki siodłowe i nad długa kilkanaście metrów trzecia już widzę i ładowanie co godzinę przez 6 godzin już to wszystko już to wszystko widzę przyczyniliśmy się do tych samochodów osobowych i z 1 strony, jakby tutaj rozumiem zamysł, czyli staramy się dać ludziom taki samochód, który w zaspokoi 90% ich potrzeb, czyli właśnie taki ruch miejski podmiejski tylko problem jest taki, że te 10% też by się przydało, kiedy chcemy pojechać tym samochodem do innego miasta jakąś wycieczkę na jakiś koncert to kiedyś będzie pewnie wszystko znowu możliwe i jaki jest problem z tą dacią Spring problem jest taki, że ten samochód z rad setki przyspiesza ma prędkość maksymalną co prawda 125 km na godzinę, ale podobno nie ma wystarczająco nie ma w Europie wystarczająco długiego płaskiego słonego jeziora wyschniętego, żeby można było sprawdzić na trasę z radą setki samochód przyspiesza 1819 sekund i to są wartości, które w sposób realny powodują, że taki samochód w ruchu miejskim czy podmiejskim staje się zawalidrogą znaczy i jeżeli niż w stanie nadążyć to związki mnie w miejskim nie, ale miejski może też wyjechać pod miasto, a teraz chociażby wokół Warszawy obwodnica wyjazdów kino to już możesz być na nich zawalidrogą oczywiście i proszę mi wierzy zresztą myślę, że muszą te państwa do tego przekonywać, że jakby istotą ruchu jest płynność, jeżeli ruch jest płynny to jest bezpieczne natomiast w momencie, kiedy pojawia się cokolwiek co staje swoją prędkością np. jedziemy gdzieś, gdzie wszyscy jadą 90 na godzinę mamy ograniczenia prędkości do 90 na godzinę to jest droga z miasta do miasta nie żadna autostrada tylko zwykła droga, który przecież wszędzie w Europie mamy, lecz setki tysięcy km to, jeżeli ktoś dochodzi do wniosku rząd będzie jechał 70 na godzinę, bo jest bezpieczniej to tak naprawdę to jest bardzo nie bez co nas, że wszyscy zaczynają go nie, dlatego że bezpiecznie tylko, dlatego że musi zasięg kończy i dojazd na tak, ale wiesz mówi tutaj innej sytuacji, w której ktoś idzie wolniej niż nakazują przepisy, bo musi wydaje, że dzięki temu będzie bezpiecznie tylko protest taka i że ten ruch trzeba dopasować do całej kolumny, dlatego że w momencie, w którym zaczyna się, choć wolniej, bo właśnie takie przekonanie szeryfa, że o jak jak ja będę jechał 70 wszyscy zapomną jechali 70, bo skoro tak spieszą nikt wyprzedzają ich właśnie ten manewr wyprzedzania jest najbardziej bezpieczne i to się właśnie może skończyć tragedią tak dodatkiem, bo jest jakaś jest za przeproszeniem zawalidroga tu Kazieczko mówi nie jest do końca poprawne politycznie natomiast jak niestety jest wnioskiem wyciągniętym z różną nad sprawą jest w kieszeni bez dodatkowych jazd dorzuca tutaj słucha jest kamyczek do tego ogródka ten samochód mi trochę podejrzewam będzie przypominał jeśli chodzi o wrażenia zjazdy smarta, bo tak patrzysz na dane techniczne wiesz on ma tak jak mówiłem prawie 20cm krótszy od hondy ma silnik nawet moc to nie jest taka istotna, jaka jest moc, chociaż te 45 koni to niewiele, ale ten moment obrotowy 125 km dla samochodu elektrycznego to rzeczywiście jest zabawnie niską pojemność akumulatora 27 kilowatogodziny i to daje co prawda niezły zasięg teoretyczny 200 km, ale faktycznie jak na elektryka to tak ociężałego prawdopodobnie nie mieliśmy jeszcze nikt prawie 20 sekund dostępna dla zwierząt może 151 od zera do 60 tak milczy idąca, że 19,5 sekundy do setki jeśli nie polonez 17 ja pamiętam maluch miał 2035 konną sprzed 20 lat, która miała 18 do setki 20 lat temu też była Zawiła zawalił droga taka forsa my się pakuje, ale słuchaj to ty wiesz co nie myślenie pakujemy, bo to nie jest obowiązkowe kupno tego samochodu, jeżeli Dacia ma zamiar po prostu sobie zaoferować takie auto niech sobie oferuje nie co jest będą klienci Okaj nie będzie to zobaczymy, ale ponoć nota konkurenci na pewno lepiej jeżdżą jeździliśmy skodą Citigo elektryczną volkswagenem apel jeździliśmy Martę to są samochody w cenie od 80 do 100 000zł ta Dacia Czekaj mówiła w ocenie żona może w Polsce kosztować poniżej 80 000 tak to jest 17,51000 no właśnie się do miast opłaty jak natomiast mnie bardziej zaniepokoiło to albo po prostu trochę rozczarowany, bo od razu przed faktem, iż bardzo podoba Honda z wyglądu mówi wyglądu w środku na zewnątrz Dacia Spring w środku to jest bardzo ubogi krewny to Dacia Sandero po faceliftingu, którą będziemy jeździć już w kwietniu wygląda na 3× nowocześniejsze auto, a przecież to elektryk powinien nadawać ton być jakimś przykładem w przyszłości nowoczesności zajrzyj do wnętrza Dacii Spring oczywiście mówię w internecie, bo nie mamy tutaj radiem no bieda proszę pana prawda tak czy jeszcze ktoś szybciutko minuta Tomasz po zakończeniu skończymy, bo jutro mamy Honda ja jestem już tak podekscytowany tą chodzi też zapowiadam, że o mercedesie QE chciałem dziś minutę, ale połączy go z samochodem Lucy TR, który jest bezpośrednim konkurentem mercedesa jest zabawna historia, że obie te firmy losy Mercedes czekają na siebie czekają, która pierwsza pokaże swój model czy to będzie Lucy tarczy start Eco US tak jakby się bały albo chciały dostosować jeszcze, jaki zrobić poprawki bardzo silnej wierze to ja w ogóle nie był, zwłaszcza w mercedesie przejmował jakąś firmą którą, której nazwa słyszę proszę się losy Rh przejmuje Mercedes czwarty też losy wersję przyszła przejmuje RC dający no bo losy Motoru oceniamy naszą kłaniamy się pięknie Sławek Warszawskiego kandydatura Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA