REKLAMA

Test: Opel Insignia

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-23 19:40
Czas trwania:
11:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji czy dobry codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dzisiaj model, który mieliśmy okazję jeździć na pierwszych jazdach późną jesienią ubiegłego roku, ale wreszcie trafił do nas samochód na dłuższy jest dłuższy to znaczy tydzień trafił ten samochód z ciekawą skrzynią i powiem ci, że połączenie tej skrzyni z tym z tym napędem to Niewiem czy było naszych rękach natomiast do rzeczy, jaki to Rozwiń » model opel insygnia drugiej generacji mam jest obecny już w sprzedaży 4 lat my dostaliśmy tym razem Insignię po faceliftingu, bo w ubiegłym roku był facelifting zresztą insygnia no to przecież pierwsza generacja następcy owe, które Signum to już chyba 1213 lat druga generacja tak jak wspomniałem 4 lata, a lifting, który miał miejsce w ubiegłym roku zauważyły zmiany, bo powiem szczerze, odbierając samochód jeszcze w listopadzie nawet tak oglądaliśmy razem nam z, wydając osobą co tam się zmieniło zmiany wg mnie kosmetyczna nikt nie upierał sią rewolucyjna różne są liftingu, bo zmienia, dlaczego się po 3 latach od rozpoczęcia rocznie spodziewał zmiany zmiany od firm zmian kosmetycznych, tym bardziej właśnie, że to opel, czyli niemiecka firma co ważne najważniejsza rada niemiecka firma Sławno Francuz był jasny no dobrze Francuzka tylko robione z naszych lampy chłodnica zderzak przedni, ale co jednak spostrzegawczość moja i takim średnim przynajmniej poziomie jest najbardziej największe zmiany, którą zauważyłem to jest oprócz tam wersji silnikowych, których wszystko przez nie będziemy opisywać to jednak obsługa i wnętrza głównie obsługa czy zauważyła, że tam są takie kolorowe ikonki jeszcze łatwiejsza obsługa niż początkowo w czwartej generacji czy już zastrzeżeń nie ma co mieliśmy jeszcze co najmniej 5 lat temu, a te zauważyły ten wygląd właśnie na nie zorientować, że to jest facelifting wiesz co zaznaczono trudno się tutaj nie odnosi tutaj nie zorientować, że ten swoisty w tym momencie, kiedy wiesz, że coś z nią coś nowego dostaje tak natomiast czy to widać jak na pierwszy rzut oka ciut widać, a czy ten jak widzi taki samochód w lusterku wstecznym to ja mam tak głupio zabrzmi, ale to nic nie jest ciut bardziej np. do mazdy szóstki podobna jak gdzieś tak delikatnie jak jest po faceliftingu natomiast chyba ważniejsze jest to czy ten samochód jest ładne zgrabne naszym zdaniem moim zdaniem jest ładny zgrabny po prostu zresztą nic z dnia w trochę innej konfiguracji co prawda napędowej jest jeden z moich ulubionych samochodów niż tym zawsze dobrze jeździ zawsze mieć wygodny i zawsze jak mamy taki ciężki czas jak ostatnio z różnymi samochodami dziwnymi samochodami to trochę odpoczywał w tych samochodach, bo są normą ważnych i normalne tak, ale 1 rzecz bym dorzucił jesz w pierwszej generacji tobie może nie wiem wydaje mi się, że chyba jednak na obu przeszkadzała w pierwszej generacji ta obsługa mało intuicyjna skomplikowana i mało miejsca z tyłu zauważa druga generacja jest przestronniejszy samochodem to już od paru lat co prawda chyba rzadko jeździmy inaczej nie tyle obaw żaden z nas rzadko jeździ z tyłu, ale tam miejsce jest więcej długość imponująca jak to, więc od wielu lat combi prawie 5m kwadr w tym Dante nasz hatchback liftback 490 no jest jeszcze country Tourer nie ma w Polsce wciąż w ofercie, który ma równo 5m długości taka lekko podniesiona terenowe na wersję, a ja wszedłem do środka to myślę, że też zauważyłeś zmiany jednak pewne opcje złe to jest samochód, który w dalszym ciągu jest skromny i skromnej klasyczny tak to powiedział dla osoby, która w świetle auto dla osoby, która niespecjalnie interesuje się motoryzacją nie ma w nim zbyt wielu jakichś takich porywających rzeczy jest w miarę prosty jest w miarę intuicyjne, chociaż uważam, że ta obsługa i temu media, o których wspomnieliśmy powiedział, że one są faktycznie to jest faktycznie dość proste natomiast może tak to jest przejrzyste natomiast w takiej obsłudze już wcale nie jest tak wygodne jak mógł można by było spodziewać po aucie za 150 klocków może w ten sposób opowiem oznacza czekam tutaj oczekiwań tutaj trochę większego zaangażowania właśnie temu media są tak na dobrą sprawę takie same jak w corsie to jest taki system, który w aucie segmentu Bell chce, jakby akceptuje natomiast tutaj moje oczekiwania są ciut większa, jeżeli chodzi o system jest wierny, czego ja bym oczekiwał tam obsługa notują opanowałem trochę jednak większy ekran, bo tak jak mówisz nie one pewnie większy niż w corsie trochę nowocześniejszy obsługa minimalnie mija już lubię ja jestem przyzwyczajony do tych większych krajów oczywiście nie zadłuży nie wchodzących do środka czy do góry, ale tu można by było ten ekran, jaki zrobić inne proporcje większy no przypomni sobie, że ten kranik to taki trochę jak w mercedesie Starym klasy, a czy radni wiesz ja nie narzekam na to zmiana nie narzekam na to, że jest małym, że jest mały ja narzekam na to że, że to wszystko jest jednak trochę zbyt proste to znaczy tutaj konkurencja nieco od odjechała widzisz odjechała w dobrą i odjechała złą stronę, bo jeżeli popatrzymy na to co robi ostatnio uwagę, na którego nie ma co patrzeć inaczej niż na bezpośrednią mówimy o passacie konkurencji silni czy Ford mondeo, który ostatnio jest dla mnie takim z z spokojnym zwycięzcą, czyli auto, które nie zrobił na nas dobrego wrażenia na przynajmniej na mnie, jeżeli chodzi o pierwsze jazdy testowe natomiast teraz, gdy wszystko się pogorszyło i staje się przesadnie drogi jakieś takie przesadnie skomplikowane naciskana to tę formę dostrzegł Robina Ford mondeo w naszej zapowiedzi AJA to prawda to prawda faktycznie dobrze, ale słuchaj to w takim razie to tylko poczekać co tylko powiedzieć, że jeżeli chodzi o obsługę insignii tej elektroniki, która jest na pokładzie mogłoby to być ciut bardziej ergonomiczna przejrzysta, jeżeli chodzi o obsługę, a teraz ogólnie do tego samochodu w kabinie nie mam większych zastrzeżeń się w nim bardzo dobrze czuje nie tylko dobrze się tym bardzo przyjemnie jeździ w tym samochodzie on mnie prawie niczym jakoś nie odciąga moje uwagi przede wszystkim bardzo dobrych Adam Display nie ma szybcy tylko taki jak w samochodach segmentu premium wyświetlacz przezierny projektor na siebie nie wiem jak nie odkryłem jak można sobie konfigurować tam np. zupełnie niepotrzebny obrotomierz w aucie z 9 biegową skrzynią biegów jest totalnie bez sensu zajmuje sporo miejsca Jan jest trochę nie takim kolorze w jakim oczekiwał, ale generalnie jest to wszystko tak naprawdę Ano skromne, ale poza obrzeże wspomniałeś wreszcie o napędzie o tym co mamy pod maską, bo wtedy na jesieni rząd dieslem tam 170 parę koni teraz na dłużej mieliśmy benzyna to nie byle, jaką nie najsłabszą 170 nie najmocniejszą 230 konika ten wariant pośredni 200 koni, ale uwaga połączona z 9 stopniowym automatem nie nie wiem czy w oplu jeździłam 9 stopniowym automatem jeśli jeździłem to dawno nie pamiętam czy dobrze działa tu jak ruszyłem tym samochodem, bo jeszcze ostatnie zdaniem wnętrze bardzo dobrze się też w nim czułem oczywiście przestronny z przodu wygodny i jakość wykończenia jak samochód, który zresztą zdziwiłbym się, gdy była bardzo słaba jak na samochód, który zdaje się kosztuje minimum 140 Arena nie jest manualną to chyba tam 120 parę tysięcy z dieslem 12020 SA 05 ma tak to wystarczająca jak ruszyłem to pojąć, że już do końca testu nie miałem jakiś większych zastrzeżeń do tej skrzyni nawet uważam, że jak na 9 stopniową pracowała bardzo płynnie, a 9 stopniowym liczne 8 stopniowym historie są różne w różnych Markach chyba, choć kiedyś była 9 stopniowa przerzucili na DVD całej historii 9 stopniowe poprzez są w starannie się też prawda sąd wzywa też nad ich zdanie odrębne no znaczy tak tym samochodem się Super jeździ ten silnik jest fajne dynamiczne przyjemnie pracuje i on dobrze współgra z tą skrzynią biegów to jest dokończone projekt to nie jest tak jak niektóre nawet mercedesy, które ostatnio przyjeżdżają tam czuję, że ta skrzynia z tym silnikiem jest bardzo auto jest szybkie drewna, a szeroki, iż wyciszona i jakby tutaj jest sporo zalet natomiast jeśli chodzi o 9 biegów to jest to delikatny zgrzyt, jeżeli chodzi o ten samochód, do którego generalnie nie mam większych zastrzeżeń jest Super jeździmy nim ekstra natomiast, jeżeli mógłbym coś zmienić coś poprosić to poprosiłbym ośmiobiegowy automat, które są tylko prawdy w tym przypadku jakieś 8 stopniowym na jesień dziś 9100, ale wiesz 9 stopniu, ale jak zaznacza działacz został Marek 9 stopniowe z dieslem to Niemcy komukolwiek się udało, żeby to dobrze współpracowało, ale nie o tym rozmawiamy tylko wytłumaczyć, dlaczego nie chce, dlaczego 9 biegowa skrzynia w połączeniu z naszą dwu litrową benzyną nie za bardzo tutaj współgra z moimi oczekiwaniami, dlatego że ten samochód ciągle zmienia bieg i w pewnym zakresie może inaczej przy pewnych sposobach jazdy przeszkadza to mniej przy pewnych przeszkadza to ciut bardziej, czyli przy takim umiarkowanie dynamicznym ruszeniu np. spod świateł, kiedy masz wolną drogę przed sobą ograniczeń np. 80 na godzinę to zanim ten samochód dojedzie do 70 wbijają 0708. bieg i w rzeczywistości wygląda to uwaga będzie naśladownictwo opla Insignię nawet co pozostaje jedziemy na usługach, ale pozostaje pytanie czy w ogóle ja zaczynam od mieć od dłuższego czasu wątpliwości na temat w ogóle sensu stosowania skrzyń 9 stopniowych skoro na planie są ściągnięcie pamiętasz to samo mówiliśmy fordzie wręcz że, który ma 60 biegów automat ten samochód w cały czas coś wręcz rzucał zmienią jestem do dziś zadziwiony jak udało się zrobić dobry automat 9 stopniowi w połączeniu ze skrzynią 8 w Mustangu, bo tam naprawdę oprócz trybu sport to było dobrze, ale mimo wszystko zdania nie zmieniam, że 8 biegów to jest wg mnie maksimum, które powinno być w samochodach stosowane więcej nie sądzę, żeby miało sens dobrze musimy kończyć cła namówił jest 27 najtańszy diesel nasza sztuka kosztowała benzyna turbo z automatem 19 dniowym 200 koni w wersji najtańszy kosztuje 156 000zł w wersji, ale my kosztuje 170 000zł, więc ceny są takie wysokie wszędzie, ale bardzo podrożały samochód, a wynajęta Insignię po 72 000 no ale nie pamięta wszystko pamiętam wszystkie samochody segmentu oprócz premii poniżej 100 000 jak się pojawiły cenniki zaczynające się od 99 urwaliśmy swoje włosy głowy nie pamięta francuski teatr Narodowy zdobył rano Wrzos Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA