REKLAMA

Test: Mercedes GLA i Audi Q5

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-25 19:40
Czas trwania:
13:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór w codzienny magazynie motoryzacyjnym edycji czwartkowej witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dziś pozwoliliśmy sobie omówić aż 2 SUV-y albo biorąc pod uwagę, że już są trochę znane naszym słuchaczom tylko 2 SUV-y pierwszy to będzie Mercedes GLE, ale wersji, której nie znaliśmy, czyli silnik diesla w połączeniu uwaga 8 stopniową dwusprzęgłową konto GLA tego jeszcze nie była przypomnę, że to w ogóle nie jest Rozwiń » tak znowu samochód już, który się odgrzewany kotlet, bo to druga generacja, więc potem art. 5, ale zacznę od tego Biela, który pojawił się lat temu 8, a właściwie jeździliśmy nim chyba lat temu 7 po raz pierwszy na to są z na tej płycie podłogowej klasy, a to po prostu słów nie za duży jak będzie niektórzy mówią, że to okresowe te niecałe 4,5m 440 z haczykiem z bagażnikiem 420l to nam wtedy zaprezentowano, o co nam zaprezentowano w ubiegłym roku zaprezentowano nam w ubiegłym roku weźcie premiera to było pod koniec 2019 pierwsze jazdy w 2020 no to już właściwie mniej przypominał mercedesa mniej przypominał hatchbacka po prostu bardziej przypominał takiego klasycznego SUV-a może nawet bardziej, czyli był trochę bardziej kanciasty trochę wyższy natomiast długość nie zmieniła wysokości ponad metr 60 samochód jest wg bardziej wyrazisty mnie się podobają takie samochody mniej taki obóz ja jakoś za tą młodszą taką jak to nazwałem kiedyś mydelniczka nie przepadam bez przesady on opływowy kształt to musi mieć jakieś granice dlatego wolę tę drugą generację mercedesa GLA w ubiegłym roku i roku jeździliśmy w wakacje samochodem z napędem benzynowym silnikiem benzynowym teraz przyszedł czas na diesla, iż bardzo byłem ciekaw jak ten diesel najmocniejszy 2l 190 koni współpracuje ze skrzynią, która już kiedyś poznaliśmy, ale na pewno niewiele na pewno nie najmocniejszym dieslem tylko słabszym list mieliśmy okazję jeździć słuchać 8 stopniowa dwusprzęgłowa ska znowu tutaj po raz kolejny, bo we wtorek też wydawało mi się, że pasował ten 9 stopniowi do insignii też tutaj ten samochód całkiem sprawnie porusza przypomnę, że to nie jest znowu taka częsta częsty przypadek 8 stopniowa dwusprzęgłowa to było wcześniej tylko w Porsche Porsche pierwszy zrobił parę lat temu pan, że ostatnio pojawiły się ośmiostopniowy 2 sprzęgów kij w samochodach Kia Hyundai rozdano, więc jak to wygląda to już mniej więcej każdy może wyobrazić natomiast wnętrza jest niezmienne od 3 lat mercedesach trzeba to polubić był taki czas, kiedy mi się to kolorystyka jaskrawa nie za bardzo podobała można ją na szczęście ujarzmić można trochę pozmieniać kolorystykę zrobić białe podświetlenia natomiast nadal to jest najmniej spokojnej klasy premium audi BMW czuje się tak bardziej uspokojony mercedesie czuje się tak trochę, jakby nosiły muszą być młodszy przynajmniej w tych mniejszych mercedesach to już obsłudze mówiliśmy obsługa głosem jest również, więc tutaj nic nowego nie ma natomiast bardzo bardzo się podoba to połączenie uważam, że w ogóle kupno mercedesa z silnikiem diesla to nie byłby taki wcale zły pomysł i na koniec tego krótkiego opisu, bo tutaj też rewolucji nie ma, bo w końcu samochodem jeździliśmy opisać nie będzie długi jak wygląda cena tego GLA czy warto kupić na pewno warto brać pod uwagę natomiast problem niemoc na benzynę nawet 13 się całkiem nieźle sprawuje najtańsza benzyna proszę państwa 144 000 najtańszy diesel GLA 116 koni 20153 000 nasz diesel patrzy patrzy jak to jest no to 180 000 może być pośrednią wersji wiec wziąć 150 konną tylko zobaczyć w tym PiS jest dostępne ręczne nie jest dostępne ręczne chyba to jest w ogóle jedyny jedyny automat dostępny to jest 8 stopniowa dwusprzęgłowa benzyny mają 2 sprzęgów kij siedmio stopniowe, a ty w ogóle tak potem mniej z nas chyba tego mercedesa GLA, ale czy ty tom zaakceptowała nie pamiętam z zeszłego roku tą drugą generację patrzy się co się robi cicho, dlatego że tak się złożyło, że tym mercedesem, którym teraz jeździły nie miał okazji żart przejechać nie zdążyliśmy sobie przekazać więcej trzeba siedzę cichutko do audi 5 możemy wejść, bo dzieli los, ale to była wymiana dodał, że uważa uczciwa coś za co tym razem Janie jeździłem piątką, bo jeździłem na jazdach premierowych w grudniu jeździłeś nową piątką, więc słucham siebie, jakie masz wrażenia zjazdy z nową piątką audi no tak kupione z mocnym dieslem 204 koniec 2l diesel do tego oczywiście skrzynia s-tronic, czyli automat dwusprzęgłową w tym wypadku jeszcze się pewnie, bo ostatnio ciężko być czegoś pewnym nastu procent oczywiście quattro, czyli napęd na napęd 4 koła byłem jakieś moje pierwsze wrażenia to jest kolejna generacja druga generacja piątki od 2016 roku po zmianach modernizacyjnych, które są wyraźnie zauważalne to niczego tutaj samochód faktycznie widzisz, że ktoś grzebał, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o zań oznaczenie na klapie 40 TDI co jest znak, że pod maską dwulitrowy diesel moc 200 koni i automatyczna siedmiostopniowa skrzynia stronic jest to DSG dwusprzęgłowa siedmiobiegowa tak jak jest dostępna tylko łącznie z napędem na 4 koła zacznę od tego z my mieliśmy ostatnio już co, więc Wyparłę chyba, ale bez jakich mieliśmy takie 23 tygodnie z męczącym samochodami albo tanimi albo takimi, a Honda np. była albo samochodami, pod które musiały bardzo dostosuj BP, bo do bardzo dostosowywać albo samochodami, które w jakiś sposób to trochę za dużo próbowały sobą udowadniać jak wszedłem do tej piątki to po to w końcu tak, żeby trochę odpocząłem dlatego, że to jest takie auto, które określono jest drogie i to widać po tym, samochodzie żony 200 000 minimum kosztuje, ale on jest z ZUS z złote, a skromne to znaczy ma tam nie jest wszystko nie ma przesytu, jeżeli chodzi o dizajn, jeżeli chodzi o sposób komunikacji tym samochodem, jaki to wszystko tak jeszcze w miarę prosta w miarę ergonomiczne przyjemne w swym, a w korzystaniu i użytkowaniu i pierwsze wrażenie pierwszy kontakt był bardzo ciepłe pozytywne jak zobaczyłem ten samochód zapomniałem dobrze kurczy w końcu trochę odpocznę, a potem jak do niego wsiadłem i zaczęli mierzyć co myślę sobie, że tak to po prostu dobry kawał dobrego samochodu dobre audi, w którym niewiele rzeczy mnie w jaki sposób no nie drażni tak drażni rozczarowuje tylko 1 uwagę wiesz, bo to po 4 latach w ubiegłym roku był facelifting tego audi i to jest właśnie coś czym jeździmy tam wiele zmian nie było, ale trochę muskularny bardziej samochód da się to zauważyć pewnie zwrócić uwagę grill chłodnicy tylne lampy i trochę inny większy ekran też dostępny system multimedialny nowszej generacji 10 cali no dobrze, ale powiedz mi teraz pojawi się też nie będę już przypominał jak ten diesel wg ciebie znaczy to jest tak naprawdę jedyne, a ja lubi jeździć z piątku i często oglądam i sprzed lat 10 np. do wyboru dwulitrowy diesel, który od 177 koni to był taki wystarczające albo trzylitrowy diesel, który miał tych koni już odpowiednio więcej czytam chyba 230 w najprostszej wersji testu silnik już na modelu Haus 6 z koncernu volkswagena potężny moment obrotowy no i tym 6 ultra Super i tak, stosując myślę, że przez 10 lat będzie jakiś taki skok umożliwiające wzięcie kupienie takiego auta z dwulitrowym dieslem i wrażenia porównywalne z wcześniejszym sześciocylindrowym dieslem, ale nic z tych rzeczy mam dla czy ten dwu dwulitrowy, który ma 200 koni w tym aucie, którym jeździłem przez tydzień on jest taki wystarczający i aż skrzynia świetnie się z nim dogaduje niema tu żadnych opóźnień nawet ten napęd quattro jest jest fajny, jeżeli dzisiaj Leszek szutrową drogą dodaje gazu czujesz samochód reaguje tak jak sobie tego życzył przepraszam za krępujący zachrypnięty są w tym tygodniu, ale to słyszą państwo natomiast mam wrażenie, że diesle volkswagena dwulitrowe żonę tak jakby zostały jakoś tak trochę wykastrowany z mocy to znaczy ciężko tutaj się pogodzić zmyślą, że ten silnik ma ponad 200 koni jak patrzę na zużycie paliwa to ciężko mi jakoś zrozumieć czemu ten samochód pali tyle 10 lat temu paliła i fałsz szóstka, a 2l więcej niż 10 lat temu policję mundurowi wciąż doszedł dziewiątego co ja wspominamy jeśli ktoś nie pamięta ważna jest istotniejsza wada tego napędu to jest duże zużycie paliwa pamiętam to z grudnia 3 listopada, chociaż wiesz co tu piszą 7,5 setki zastanawiam się chciałam już chciałem podrzucić pomysł, żeby kupić diesla 20163 konie, ale wydaje mi się rząd mu jak mówi, że tutaj był trochę dla siebie zbyt mało dynamiczny to to nie nie jest zbyt mało dynamiczne tylko, gdyż po 200 koniak, czego oczekuje się tutaj tego tak w zakresie potrzebuje minutę Spisza mogę tak to w takim razie zamykamy temat audi 5 po faceliftingu silnikiem diesla 20204 konie a kto wie może lepiej kupić jakąś benzyny, chociaż będą coraz mniej 20260 dniach nadal uważam, że lepiej kupić jest okej Sławku z benzyną za to 1280 koni mamy Mitsubishi z państwa, które w tym tygodniu zostało wycisk ogromne, dlatego że jeździliśmy nim po państwach wyglądał piątek piątek wygląda w sposób następujący Warszawa Poznań Poznań Gdynia Gdynia Warszawa w taką trasę auto zrobiło jakiś realizujemy tutaj o 6103 samochody można kupić w Polsce z silnikiem 1280 koni i ze skrzynią TVP natomiast po prostu dzielnie chodził po tych autostradach 140 na godzinę coś niesamowitego pojęcia, jaką trasę zrobił samochód w sobotę Warszawa Szczecin PL Szczecin Warszawa i nadal jest w 3 osoby dorosłe na pokładzie wyobraź sobie co okaże się, że mamy samochód, który będzie GranTurismo określony niedługo przez siebie to pierwsze wydarzenia, ale opinia, że raz, ale poczekajmy, bo mniejsze wydaje tak, słuchając siebie krótka uwaga, że ja tobym był wymęczony strasznie taką jazdą takim małym samochodem na długą trasę przekonał mnie, że to wiem, że nie jest to najlepszy pomysł, ale przekonał mnie, że uda się to zrobić to znaczy no właśnie chcę powiedzieć słuchaj są takie samochody przez jeździliśmy wszystkimi, które na długiej trasie męczą, dlatego że nie mają mocy np. żeby utrzymać prędkość nie mają mocy, żeby się do tych 140 rozpędzić, żeby i i wiesz to jest np. Fiat panda to są też niektóre słabsze maleństwa typu Hyundai i 10, że tak naprawdę ta prędkość przelotowa jest taka widzisz w musisz ze sporo pracy na tej autostradzie wkładać w to, żeby dać się innym wyprzedzać tak naprawdę też szybszy niż tir, ale wojny wolniejszy niż Skoda octavia przedstawiciela handlowego która, która leci na własny samochód nie jest słabszy wolniejszy i ma tutaj ten Benefit wynikający z faktu, że to jest niesamowicie dynamiczny silnik, a natomiast oczywiście, że hałas, który w tym samochodzie przy prędkościach autostradowych jest większy niż w przeciętnym samochodzie segmentu cena to oczywista, a i i to oczywiście męczy nas męczy tylko hałas, ale nie będzie wprowadzenia tego samochodu, który jest bardzo fajnej neutralne przy dużych prędkościach i nie będzie też to, że to zawalidroga, bo to naprawdę daje rady to utrzymuje prędkość taką bardzo dobrze, czyli reszta jest odpowiedź na to nie byle tyle, jeżeli chodzi o to tyle, jeżeli chodzi o wpisach dzisiejszy program bardzo chcemy państwu dziękujemy zapraszamy już jutro chyba co sław ku myślę, że tak jutro więcej o peugeocie 308, którego premierę mieliśmy okazję obejrzeć konia się pięknem do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA