REKLAMA

Elektryfikacja MINI, Hyundai i20 N oraz problemy z dostawami chipów

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-03-26 19:40
Czas trwania:
12:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan piątek weekendu początek mamy sporo ciekawych informacji z branży Moto Sławku chce zacząć, a wiesz co ja mam też krótkie informacje, ale zacznę akurat no okej zawsze tak mówić nie słucha przede wszystkim to co zapowiedziałem wczoraj ty masz dużo na temat peugeota 308, ale mam nadzieję, że też dorzuca jakiś kamyczek do tego ogródka natomiast mam taki 2 Rozwiń » krótkie informacje, które wydaje mi się 1 jest dość elektryzująca i to bez słowa okazuje się, że mini Marka mini ma się stać za lat 5 całkowicie elektryczne nie tak serio to za 5 to będzie ostatni model spalinowy wprowadzony do jako nowy mini wprowadzony do sprzedaży oferty może tak ostatni spalinowy natomiast na początku lat trzydziestych, czyli powiedzmy za 10 lat wszystkie nowe mini wszystkie wersje nadwoziowe będą już elektryczne, a za lat 6 połowa wszystkich sprzedawanych modeli będzie w pełni elektryczna tak najnowszy mini trzydrzwiowej to będzie ostatni samochód, który będzie miał też napęd spalinowy, czyli mini hatchback za lat 4 jeszcze będzie miał silniki spalinowe pod maską również w tej chwili co mamy mini jak co mamy w ofercie minie przychodzi elektryk 1 mini po prostu to się nazwami UPS, który kosztuje chyba nic 30 kilka 130 kilka tysięcy teoretyczny zasięg zdaje się tam 200 kilkadziesiąt nam się ledwo po 200 dało dociągnąć, więc myślę, że mini rząd tak bardzo optymistycznie jak się uda, więc minima jeszcze dużo do zrobienia jeśli chodzi o te napędy elektryczne może będą mocniejsze akumulatory no i pozwoli, że dorzuca jeszcze krótką informację taką na temat hyundaia Hyundai 30 nowym hyundaiu oczywiście mówiliśmy mówiliśmy też, że jest ze skrzynią nie tylko ręczną w ofercie, ale mamy 30 tak mamy znane nam już od kilku lat natomiast nowością jest małych odkryć nazywa się 20 en no coś innego ma pod maską coś innego ma pod maską ma też niższą cenę poniżej 100 099900 trochę inny wygląd jak popatrzy na zdjęcia kolor charakterystyczny taki ciekawy błękitny jest ktoś powiedział, że to więźnia może rzeczywiście tak jest, lecz jest w związku z tym brzydki no ma mniejszy prześwit niż zwykłe i 20 ma dziś centymetr niższy prześwit trochę takich dodatkowych elementów aerodynamicznych, ale ważne co pod maską, bo tyle wiemy nie 20 jak w przypadku 30 tylko 16204 konie znany już ski hyundaia w takich wersja GT przeżyło wstydzie 16204 konie masa 1200 kg no słuchaj przyspiesza całkiem nieźle 62 sekundy do setki ton zostawia tyle słuchaj jest Este jeśli chodzi o przyspieszenie zostawia tyle polo gti, którego trzeba w Polsce w ofercie nie ma, który ma 200 koni no, więc jeśli chodzi o kurtce kiedyś topologii co jest elementem 2 lata temu problem znają go załatwić to chyba kosztowało 80 000zł na wyższych takie były ceny no teraz ostatnia starzenia oferta to były silniki dwulitrowe 200 konne przecież ta z kolei 15200 koni, a to mamy 16204 lat w Polsce jest słuchać za tydzień, ale już mogę na koniec powiem bardziej Super, czyli Toyota Yaris niema konkurenta ma 260 koni napęd na obie osie przyśpieszenie trochę powyżej 5 sekund do setki, ale to zupełnie inna historia Hyundai i 20 dostępny na razie tylko z sześciobiegową manualną manualną skrzynią biegów słucham ciebie Jacku, bo ty masz coś ciekawego chyba o problemach z motoryzacji czy właśnie po optymistycznie czy wiem raczej notorycznie, dlatego że pojawienie się nowego ducha zawsze jest powodem do świętowania jest nowy poziom 308 kolejna generacja bardzo mnie to cieszy, że samochód nie jest brzydki stół powiedział nawet, że jest śliczne sprzed może się do niego ciut przyzwyczaić dlatego, że ma w sobie tę bardzo przykuwającym spojrzenia stylizację, którą znamy już z modelu 508 i peugeota 2008208 tych nowych tutaj jest to jeszcze bardziej pogłębiona jeszcze bardziej wyraźne rozczarowanie można w samochodzie powiedzieć, że jest płatne jak to mówi coś co się z nim nie tak proporcje się zgadzają ante ładne zgrabne auto z nowym logo już z kontrowersyjnym, ale tylko ciut może kontrowersyjny nawet nie jest dobre słowo wymagającym przyzwyczajenia przodem grillem atrapą tutaj stylizacji duży gry, jeżeli chodzi nam grill nowe no bo pierwszy model nowy rok no no, jeżeli chodzi o wnętrze to jest tutaj parę rzeczy, które bardzo pozytywnie zaskoczyły pozytywnie zaskoczyło mnie to, że to wnętrze jest nadal ona jest ciut futurystyczna, ale jest nazwać minimalistycznym wnętrzem to znaczy jest nadal samochód, który w, którym niema tutaj jak już przerostu formy nad treścią fajne jest to, że na 1 ze zdjęć prasowych tapicerkę niebieska fotele są niebieskie i chciałbym, żeby samochody którymi jeździmy, zwłaszcza segmentu balu chce znowu miały wnętrza w innym kolorze niż tylko czarne albo szary, bo to jest ostatnio nie chcę użyć słowa plaga, ale ostatnie jest także to po prostu wszystko jest czarne albo szare sensu tutaj piękne niebieskie fotele chyba skórzane 1 rzecz, jeżeli chodzi o ergonomię spodziewałem się tego, że skoro ople są rozwiązywane od strony ekranu multimediów tak jak lubimy, czyli masz oddzielny panel do sterowania klimatyzacją włączenia klimatyzacji robienia ciszej głośniej pokręteł itd. skoro to samo pojawiło się w najnowszym centralnie, czyli modelu 4 to w peugeocie 308 również to będzie nam tutaj niestety tego nie ma mamy tutaj coś w rodzaju 3 poziomów sterowania samochodem mamy ekran takiego, jakiego jesteśmy przyzwyczajeni po nim mamy przyciski do wywoływania najważniejszych funkcji m.in. właśnie do klimatyzacji i pod spodem mamy jeszcze kilka takich fizycznych przycisków do absolutnie najważniejszych rzeczy takich jak włączenie ogrzewania tylnej szyby albo albo albo włączenie świateł awaryjnych zobaczy biegów rozwiązana już niema takich jak to już centralnie co 4 widziałem to niema takiej klasycznej dźwigni w automacie tylko jest raczej tak jak w golfie tak taki czy Porsche taki wystający Kikut nogi ku ci tak jeszcze tak, jeżeli chodzi o silniki 12 benzyna 130 koni to jest podstawa benzynowy silnik trzycylindrowy znane lubiane 15 diesel 130 koni jest jak silnik jest dopracowany mieliśmy bardzo oszczędny 308 i tym się tak cudownie jeździło i 2 hybrydy 180 koni 2 hybrydy ładowane z gniazdka zasięg około 50 km słabsza wersja ma łączną moc umowną łączną moc 180 koni mocniejszą 65 i w kontekście to wykańczając o tym, o czym przed chwilą mówiłaś szefowie peugeota na pytania, które pojawiło się od razu trzeba będzie Peugeot 308 te mówią nie nie będzie, ale nie będzie, bo to się trochę sensu wg nas nie ma rynku ludzi tego wcale tak nie chcą też nie są czasy na takie samochody poza tym samochody byłyby ciężkie, żeby paliły jak realizować to prawdopodobnie hybryda 2225 koni będzie wystarczająco mocna będzie to tak jak nie Sławek nocą sama, gdzie to to jest Kluska, która jest za ciężka uważana jest co ma wspólnego z nadzieją, ale słuchaj Zobacz, jaki fajnie jeździ, owszem, do elektryka nie będzie to też ważna wiadomość nie będzie elektryka, a jeszcze na koniec powiemy, bo tutaj mówiła chyba o rozmiarach tego samochodu jednak ma inne proporcje i od poprzednika prawda jest bardziej muskularne, ale co ciekawe jest około 10cm dłuższy bagażnik ma ponad 400l jest 2cm niższy proporcje są zdecydowanie zdecydowanie inne wnętrze na tyle nowoczesny, że pewnie będziemy się podobać tak jak 200 ósemce, a jeśli chodzi o zasięgu tej hybrydzie teoretyczny 6060 km jest to zdecydowanie nowocześniejszy samochód niż poprzednik, bo jednak trochę uważam, owszem, jeździ świetnie szczególnie z dieslem, ale jednak poprzednik z wyglądu trochę zestarzał ten 308, więc tutaj bardzo bardzo fajnie wyszło ja też oglądam różne kolory jest taki ciekawy kolor jakiś taki zielony bardzo się pod własnym zielono w tym kolorze właśnie nowa w tym kolorze pokazywane no to tyle jeśli chodzi o nowej 300800 produkowany we Francji w Miluzie sprzedaż w drugiej połowie tego roku nie znamy jeszcze cennika nawet euro nie mówiąc o frankach, których już nie ma dawno przecież w obiegu, więc tyle na temat chyba 300 ósemki czy to czym jeszcze dziś zdążymy coś na temat tych półprzewodników chwilę to mogę szybciutko powiedzieć branża motoryzacyjna po trochę już wyjściu i opanowanie problemów związanych z pandemią ma kolejne problemy polegające na tym, że brakuje chipów półprzewodników generalnie podzespołów do produkowania elektroniki samochodowej i jest to problem globalny, chociaż niektórzy sobie z nim poradzili np. Toyota informuje, że ma na 4 miesiące jeszcze zapasy na razie śpi spokojnie, ale w stanach Zjednoczonych niektóre fabryki się przemykają albo ograniczają produkcję tego właśnie powodu, że po prostu brakuje elektroniki i nie wiadomo czy będzie rzut chwilę potrwa i troski o takich ciekawostek dziełem amerykańskich które no, jakby jeden z ważniejszych producentów Stanach Zjednoczonych właśnie wstrzymał produkcję camaro ze względu na brak elektroniki, ale ma też w ofercie pikapa z silnikiem 3 puli trafiło 8 ID aktywację cylindrów hit ten układ aktywacyjny limitów elektronika sterująca no niestety nie mogła zostać wyprodukowana, więc naprędce wymyślono, że będą sprzedawali samochody bez tego układu aktywacji cylindrów przez co będzie więcej palił, ale na razie nie mają innego wyjścia drugi koncern forda też miał przed sobą bardzo trudną decyzję dotyczącą 2 modeli forda w 153 najpopularniejszego pikapa i modelu, czyli SUV-a crossovera, który też całkiem nieźle sprzedaje najmniej miał do wyboru albo produkować bez elektroniki podzespołów niektórych kluczowych albo po prostu wstrzymać produkcję nie doszli do wniosku, że nie będą wstrzymywać produkcji tylko samochód produkują samochody, ale te samochody nie trafią do klientów, bo są pozbawione wielu elektronicznych funkcji pewnie nawet nie zapalają z powodu braku niektórych komputerów głównych tylko będą jak już będą komputery to samochody, bo uzupełniana 1 rzecz dorzuca tak się Poroniec szczerze te chipy półprzewodniki używane w samochodach potrzebne są wyższe wymagania przecież inny zakres temperatur żywotność niezawodność, a największy przyszły rynek zbytu to jest jednak elektronika domowa smartfony komputery i to jest priorytet dla wielu firm stawia na Tajwanie i Chinach natomiast tak to lista oczywiście nie będę ciągnął też mam listę tych różnych tych różnych Marek, które ograniczają produkcję przez swoją uwagę, ale okazuje się też zwykłym samochodzie osobowym z silnikiem spalinowym tych chipów może być kilkadziesiąt 100 kilkadziesiąt jeśli chodzi o auta elektryczne czy hybrydowe to nawet są tysiące, bo przecież one sterują pracą silnika nawigacją hamulcami systemami bezpieczeństwa i całym tym systemami rozrywki, więc tutaj to rzeczywiście nią potrzeby są ogromne, a produkcja dla firm motoryzacyjnych to wcale nie jest większość produkcji też tak mówiłem domowe elektronika rządzi dla nich jest dla nich jest często produkcja tylko prawda przeznaczona wielu firm prawda Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo uprzejmie dziękujemy zapraszamy, kiedy w poniedziałek tak jest w żadnym różanego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA