REKLAMA

Test: Suzuki Across

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-04-06 19:40
Czas trwania:
13:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny poświątecznym Sławek Paruszewski Jacek Balkan mamy nadzieję, że zostaliśmy państwa w dobrej kondycji, a tych dobrych humorach w Bysławku jest my jesteśmy w komplecie witam po świętach dzisiaj samochód testowy zaczynamy nowy tydzień od wtorku zaczynamy od samochodu, który trochę żeśmy zapowiadali w zeszłym tygodniu już wiemy, że będzie dynamiczna pozycja bez tego co mówiło się ze mną nie zgadza, chociaż Rozwiń » bardzo się, więc czym, ale samochód się nazywa suki Kross pozwoli, że ja nie, dlatego że jego odebrałem, że pierwszy jeździłem, ale pozwolicie zacznę, bo warto NATO na początku wspomnieć, że suzuki w tym sezonie startuje, a właśnie zaczął w zeszłym, ale w tym sezonie jeździliśmy 2 nowymi modelami 1 to jest złe jest jak Toyota corolla kombi drugi jest makro jak RAV 4 no nie jak raz tylko po prostu to jest i corolla i to jest raz, bo okazuje się, że ten Sojusz kapitałowy zawarty 1,5 roku temu już prawie 2 lata temu między stosunkowo toyotą suzuki toyotą wreszcie zaowocowały jest to współpraca miała polegać miała dotyczyć układów napędowych z wymianą też różnych nowinek technologicznych i wymień wymianą i uzupełnianiu ofert w Azji Europie no udało się o, tyle że mamy 2 nowe modele jak pamiętasz myśmy dyskusje, dlaczego suzuki świetnie sprzedaje w tym roku sprzedaż w Polsce 100 kilkadziesiąt procent wyższa niż w ubiegłym roku zasięgnąłem języka używa, bo mieliśmy trochę inną opinię na ten temat, ale akurat tria mieliśmy częściowo rację, jakie sytuacje są gorszy no właśnie, ale to się nie są zawody tu nie ma zwycięzcy zwycięzcą jest suzuki na pewno mówi zaś rzecz na atak no dobrze rywalizację na pierwszym miejscu czy biurka niech tak będzie suki rywalizuje z innymi firmami naraził się udaje sławę z czego wynika ten wzrost sprzedaży okazuje się, że jesteś takiego magicznego jak rok fiskalny w Japonii, który kończy się w marcu okazuje się, że w wielu krajach chodzi o to, żeby sprzedać jak najwięcej samochodów do końca marca w Europie również suzuki ma bardzo dobrą ofertę na początku tego roku dowiedziałam się duże obniżki duże promocje to sprzedaż, owszem, dilerzy wzięli trochę tych okresów swojej SUV to suzuki potwierdza, ale nie wzięli głównie wzeszłym roku w tym też pewnie parę, ale głównie słuchać dobrać sobie w wyniku tych promocji sprzedaż poszła takich modeli w górę jak vitara S-Cross i swoje trzydziesta znajomi, ale teraz do rzeczy do tego do tej naszej sztuki suzuki Akron, czyli RAV 4 ty pamiętasz oraz czwórka jeździła raz czwórką tak, iż rok w piątej generacji tak tak taki atak rygorze zrobiłem taką naprawdę cały dzień w nim spędziłem wyjechaliśmy rano znajomy pojechaliśmy gdzieś na Wrocław przed Wrocław za Wrocław potem gdzieś w okolicy Opola w poszukiwaniu samochodu dla niego i pamiętamy ten samochód wnętrz ruch to pewnie jeździłeś no bo mogą tylko takim jest dziś już weź hybrydą po prostu tak już nie da ładowano z gniazdka tarczą 2 puli 2,5l pewnie tam 200 tylko 220 koni prawda w mocny samochód nie mieliśmy okazję jeździć tą odpowiednikiem Crossa jeśli chodzi o układ napędowy, czyli nie mogę nie mieliśmy okazję jeździć doładowanym gniazdka samochody prawda czy widzisz natomiast pierwszy dostaliśmy nasze ręce trafił suzuki, który będzie miał duży problem w Polsce z czego ten problem będzie wynikał po pierwsze, będzie porównywany na każdym kroku do swojego brata bliźniaka, czyli Dora w kinie, które ważą od razu dzisiaj słowo uważam, że nie będzie to problem, dlatego że wszyscy wiedzą na czym gra polega gra polega na tym, że tak jak to było wcześniej miałeś obraz plaża miała już miałeś suzuki coś tam no to po prostu wszyscy wiedzieli to są identyczne samochody z samej fabryki tylko ten oprócz trochę tańsza, bo trochę droższa żartuje ale, ale właśnie niedokończenie pozwoliła mi dokończyć, więc po chodzi o to właśnie chodzi o ocenę wyobraź sobie, że odpowiednik toyoty identyczny, czyli ma inne logo trochę inny przód trochę inny wewnętrzny tak ma też tylko logo kosztuje 30 kilka tysięcy mniej i nawet pytam suzuki jak oni chcą sobie z tym poradzić no, więc oni sobie są z tym poradzić taki sposób, że negocjują z centralą obniżenie ceny, bo wiedzą, że nie będzie, łatwo więc tak to w tej chwili wygląda po jednak, jeżeli masz porównywalną toyotę RAV 4 to jest pytanie, dlaczego nie RAV 4 skoro masz jeszcze dzięki temu 35 000 w kieszeni nie znam odpowiedzi, dlaczego wziąć suzuki ani RAV 4 natomiast pewnie parę paru klientów przyznaje ci, którzy mają 35 000 stwierdzą będę jeździł droższym samochodem niż rok 4, mimo że identyczne, ale dobrze to teraz to spowodować to czy wygląd RAV 4 suzuki cross jeszcze tak pan tu taki jeśli ma ten samochód sobie coś charakterystycznego co chyba chyba chyba chyba Przeminęło gdzieś w mojej świadomości jako coś świeżego tak to najdelikatniej Unia Ujma nie pachnie ten samochód już świeżością niegdyś konkurencja w tym segmencie jest gigantyczna, jeżeli miałbym ustawić Toyota RAV 4 czy tego suzuki Crossa dziś na jakiej linii podoba mi się nie podoba mi się no to niestety jest cała masa samochodów, które podobają się bardziej jest niewiele samochodów, które podobają się mniej, więc ten samochód byłby dziś na szarym końcu, ale nadal nie byłaby to spółka nie podoba mi się tylko po prostu najmniej mi się podoba to takie takiej, ale on jest taki też tak jak mówisz ślicznotka nie są charakterystyczne takie pękate jest dość masywny solidny Orawka też na przyszły jest prawie to samo trochę subaru przypomina jakiś większy subaru, który często nie ma w ofercie w Polsce zresztą tak na drodze z daleka jakiś subaru mignęło no dobrze, czyli powiedzmy tutaj jako tako się zgadzamy, że samochód jest co najmniej akceptowalne ma swoją oryginalną stylizację wsiadamy do środka żadne zaskoczenie podobnie jak słyszę to jest rola tu podobnie jak RAV 4 to co znaczy podobnie jest jak 04 oprócz logo tak zauważyłeś jakieś różnice no i ekologię, a nie Czekaj na boczku drzwi nazywano tam w okolicach obudowy głośnika jest napis Kross tak czy natura klasyfikacyjne już wiadomo, że suki, a Toyota no i toczy już co już mówiliśmy pewnie jeszcze nie mówiliśmy, czyja niedokładnie wyjaśniłem to mamy 2 pół litra doładowane wnioskach hybryda taki układ napędowy 300 koni czy 300 kilka koni teoretycznie 6 sekund do setki jak już wspomniałem wysoka cena to może ruszymy tym samochodem no skoro już to jest jak RAV 4 wygląda RAV 4 obsługa prawie każdej nowej toyocie, czyli prosta są guziki jest Gałecka albo na 2 prawda nie jest trudno to obsługa od co najmniej akceptowalna znajdą powiedział fajną ruszamy i z tego co powiedział w zeszłym tygodniu będzie do zupełnie odmienną opinię, bo tobie się tym źle jeździło ich część jak najszybciej się go pozbyć tak uzasadni, więc tak za bardzo przyzwyczaiłem się do innych lepszych samochodów, o ile corolla hybrydowa czy to suzuki hybrydowe odpowiednik toyoty jakoś daję radę i w tych mocniejszych wersjach to nawet fajnie daje radę i tam skrzynia bezstopniowa, ale musi dziś Nisko ziemi ten samochód ma sporo innych zalet i jest to przyjemne tak w przypadku tego samochodu gdzieś coś mnie powiedziało nie dość każdy robi to lepiej już każdy robi to lepiej każdym samochodem kompaktowym SUV-em tym, że ostatnio jeździli jeździło się po prostu przyjemniej i w tym samochodzie przeszkadzało mi kilka rzeczy bardzo przeszkadzała mi skrzynia biegów, a na, którą bez jest 2021 rok i tak naprawdę dzieli się przyjrzeć na progres na obsłudze samochodu pedałem przyspieszenia, a od tego 2000 powiedzmy czwartego roku piątego, kiedy pierwszy raz jeździliśmy toyotą prius drugiej generacji to się żaden postęp nie dokonał subaru ma doskonałą skrzynie lina kronik, które jest bezstopniowa w wielu samochodach ma doskonałe skrzynie bezstopniowe, które działają fantastycznie Hyundai Kia potrafi połączyć hybryda ze skrzynią automatyczną zrobiło to świetnie natomiast tutaj ciągle masz jednak irytujące i sprawiające zbyt dużo hałasu, a to nieprzyjemnego auto, które jest on jest archaiczna pod tym kątem wiesz co powiem 1 rzecz jeśli chodzi o toyotę to rzeczywiście na Jaś byłem na wielu prezentacjach i rozmawiać o tych skrzyniach 58× nie tylko my podobno najbardziej przeszkadza euro przeszkadzał Europejczykom Japończykom Amerykanom jakoś to zawodzenie najwyższych obrotach, ale Zasław są wielokrotnie słać co mają powie słuchaj no nie rozumiem nowym, ale ja mówię co mają powiedzieć mówią to i to się zauważyć, że te skrzynie są lepsze o, tyle że zmieniono oprogramowanie są cichsze one są na pewno przyjaźniejsze dla ucha nie ma wątpliwości powiem, że tu mi się dużo lepiej tym samochodem jeździło niż z silnikiem z układem napędowym 2,5218 koni, dlatego że ta moc 300 koni powodowała, że wchodzenie na wysokie obroty były zupełnie zbędne, a dobra dusza niskich stopach i no bo poznali się pozwólmy się znowu to nie zgodzić ten samochód moim zdaniem jest prze kombinowane przez to, że jest to hybryda ładowano z gniazdka jest duża część zwykłe zwykłe rowki, którą jaszcze jakoś tam jeździć znośnie, choć powiedzmy, że nie przeszkadzać to, że ten samochód za ciężkie, bo źle wyważone, a tu nie przeszkadza od nas jest jeszcze 1 rzecz, która wkurzał mnie do nieprzytomności podawała, że tym samochodem parę razy jechałem na rondo pół metra dalej niż chciałem ten samochód ma źle dobraną siłę hamowania ten samochód ma złe hamulce tak to powiem ten samochód hamuje dwuetapowo pierwszy, kiedy delikatnie naciskać pedał hamulca to jest odzyskiwania energii natomiast we wszystkich tych samochodach którymi jeździliśmy do tej pory nie tylko z stoją te ten moment, kiedy zaczynały pracować również hamulce tarczowe, czyli Klocek zaczął dotykać starczej hamowanie to jak, jakby różnica przejście pomiędzy 12 była niezauważalna w tym samochodzie to przejście jest bardzo gwałtowna to jest 1 rzecz druga rzecz przez nadmiar masy i przez to, że ten samochód jest przerobiony na plagi na nie zaprojektowane na flagi na ta siła hamowania, która od zew ze strony układu robił kierownik hamulcowego, ale też całego samochodu masy samochodu, który jednak skłania się kłania się do przodu ten odzew jest bardzo mylący i nie w ciągu kilku dni jazdy autem nie udało się nauczyć odpowiedni odpowiedniego operowania pedałem hamulca 200 lat po jedną z 1 rzecz, bo oka hamulce być może nie są idealne, chociaż nie to tam nie przeszkadzało, ale na pewno się zgodzę z tym, że to jest kolejny samochód, którym te 300 koniecznie potrzebne to znaczy podobny, dlaczego kolejny, dlatego że jak ja go porównywać jeśli chodzi o mocy układ napędowy do czegoś uważam jeszcze było mniej udane jeśli chodzi o frajdę zjazdy dynamikę, czyli do 7 Crossback, który miał 300 koni miał świetne przyspieszenie, ale był jest miękkim samochodem ten okres uważam, że jest bardziej stabilne jest przyjemniejszy w prowadzeniu natomiast po po co mu aż 300 koni to jest pytanie i uważam, że suzuki ma pewien problem inny, że podobnie jak w tym swoim słyszę ma tylko 1 układ napędowy corolla ma kilka silników pod maską to w przypadku cross nie dość wyższa cena to tylko 1 układ napędowy RAV 4 ma jeszcze inne Niemcy zauważyłeś benzynowy miał ich hybrydy natomiast wiesz to jest na pewno nie są samochody warte tej ceny już absolutnie jest to co z tobą zgadzam znaczy, jakby mniejsze tym samochodem jeździło fajnie lepiej mi się jeździło zwykłą tradycyjną ławką hybrydową natomiast moim zdaniem w dużych SUV-ach postęp wszędzie dookoła jest tak gigantyczne wiesz co samochód miał jeszcze 1 pasa ja się po nim ja się tej z tego suzuki, a KRUS przeszedłem prosto z nowego hyundaia Santa, gdzie to się z hybrydą jeździmy się 1000000× przyjemniej po prostu katami nie jest ładowana z wniosku, ale jest to silnik doładowany 16 turbo moc elektryczną i będzie od razu musimy kończyć ławką musimy kończyć, więc powiem szczerze ja czekam na jakiś okres nie jest złym samochodem, bo to jest RAV 4 natomiast czekam na jakiś układ napędowy dla ludzi, czyli tańszy chociażby wrzucić to zwykła hybryda toyoty myślę, że tutaj wtedy klientów kolejka ustawiła przed salonem jednak od, a w tym przypadku podejrzewam, że jednak niestety będą pustki, bo samochód z drogi mówiliśmy suzuki okresie, czyli nowym SUV-ie klasy średniej suzuki tak Sławek Paruszewski tę walkę dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA