REKLAMA

Szosowe, miejskie, górskie, gravelowe, trekkingowe, crossowe, elektryczne... Jaki rower wybrać dla siebie? I ile pieniędzy warto wydać na rower? [sponsorowane]

Rowerem przez pandemię
Data emisji:
2021-04-08 06:20
Czas trwania:
26:23 min.
Udostępnij:

Rower wydaje się idealnym rozwiązaniem w czasie zagrożenia epidemiologicznego. Niektórzy mówią, że ruch rowerowy jest głównym wygranym pandemii na całym świecie. O zaletach jazdy na rowerze w czasie pandemii, o korzyściach zdrowotnych, o tym, jaki wybrać rower, czym się kierować i czy długo będziemy czekali na rower spersonalizowany, mówi Tomasz Piątkowski, właściciel firmy Ski Team. Rozwiń »

Sponsorem podcastu jest Ski Team. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry przy mikrofonie Anna Stachowska proszę państwa, gdybym zadała państwu taką zagadkę pozwala dostać się prawie wszędzie nie wymaga kontaktu z ludźmi wspomaga odporność i kondycję to czy wiedzieli państwo, o czym mówię o rowerze o rowerze, który wydaje się idealnym rozwiązaniem w czasie zagrożenia epidemiologicznego niektórzy mówią, że ruch rowerowy jest głównym wygranym pandemii na całym świecie no właśnie o zaletach jazdy na rowerze w czasie pandemii Rozwiń » korzyściach zdrowotnych o tym, jaki wybrać rower i czy długo będziemy czekali na taki spersonalizowany rower o tym m.in. już teraz rozmawiam z naszym gościem Tomasza Piątkowskim właścicielem firmy ski dzień dobry panie Tomku dzień dobry dobry no właśnie czytam raporty z listopada zeszłego roku, które dotyczyły takich najnowszych kompleksowych badań ruchu, że dla nas informacja na temat takie szacunkowe liczby rowerzystów oraz zachowania na trasach wiadomo, że no to wszystko jest też wyjątkowe ze względu na trwającą pandemię ma ich zadowoleniem odnotowujemy, że ruch rowerowy panie Tomku wzrósł o ponad 17% większych miastach dziwi w ogóle pana ten wzrost ruchu na drogach rowerowych i w ogóle samo zainteresowanie jazdą na rowerze w pandemii myślę sobie, że jest tak bardzo niewiele dyscyplin sportu, które można uprawiać zarówno zawodowe jak rewelacyjnie w tej chwili w pełnym wymiarze tą osobą rowerów to jest jazda konna jest bieganie pływanie na otwartych akwenach żeglarstwo to w zasadzie na to mieszkanie w związku z tym rower bardzo popularny i pozorne koszty transportu, jaki jak i zwany w sporcie zawodowym jak i rekreacji no jest naturalną odskocznię od od naszego zamknięcia dziwi mnie ta stosunkowo niska cyfra 17%, bo wydawało się, że patrząc na popyt, jaki w tej chwili cieszą się rowery akcesoria rowerowe i odzież rowerowa to wydawać się, że to powinno być, więc no właśnie obecnie taki ruch rowerowy np. w stolicy Francji jest już 27% wyższy niż rok wcześniej we włoszech też podobnie widać, że w ogóle duże zainteresowanie na ulicach naszych miast pewnie tych tych większych, ale też mniejszych też są ścieżki rowerowe bardzo dobrze przygotowane w czasie pandemii wszyscy korzystają z tej możliwości ruchu panie Tomku, jakbyśmy tak mieli powiedzieć o największych zaletach roweru to co byśmy zmienili co mam daje on jest jest kilka takich zasadniczych zalet roweru przede wszystkim można dojechać wszędzie tam, gdzie normalnie nie da się dojechać ani samochodem czasami nie można dojść ze względu na dystans czy zwiększamy dystans możliwy do pokonania i miejsca dostępne w czasie określonym określonego czasu, ale przede wszystkim jest to bardzo zdrowy sposób spędzania czasu, który może być zarówno dostępny bez względu na 2 dla osób niepełnosprawnych wiedzą, że jest to jedna z niewielu dyscyplin, jaką mogą uprawiać na tandemach osoby niewidzące albo niedowidzący prawdę jako jako pasażerowie jadący na tandemie z z tytułu tych zalet jest niewiarygodnie dużo osób, które się rehabilitują poprzez do rehabilitacji służą rowery stacjonarne, ale jeszcze lepiej rehabilitować na świeżym powietrzu na normalnym rowerze dla osób, które mają problemy z biodrami no mnóstwo jest takich elementów, które wpływają na to, że ten rok jest niesamowicie uniwersalny jest 1 ba z największych i najważniejszych wynalazków, jakie trafiły nam się w dziewiętnastym dwudziestym wieku na poza tym rower też wspomaga naszą odporność prawda teraz zdrowie najważniejsze wokół tego się właściwie wszystko obraca mamy nadzieję, że ten rodzaj poruszania będzie nam krew pozostanie z nami właściwie na zawsze jazda na rowerze aktywność fizyczna świeże powietrze teraz wiosna wszystko się budzi za oknami piękna pogoda jest taki idealny jak pan Tomek powiedział sport dla każdego no właśnie czy wg pana wiedzy ścieżki rowerowe w Polsce są dobrym poziomie czy są dobrze przygotowany już jest coraz lepiej i w pierwszym okresie czasu popełniano błędy mianowicie robiono ścieżki rowerowe kostki po bruku no właśnie do końca nadawał ścieżka rowerowa musi być gładka wtedy ona jest też uniwersalną można używać rolek można używać Wrotek można iść na rowerze można jeździć na rowerze albo na rolkach równocześnie ciągnąć wózki z dziećmi także po prostu powinna być gładka ścieżką analiz coraz lepiej w tej chwili są ścieżki już rowerowe większości robione z asfaltu dobrym podkładem niszczone i to jest bardzo fajnie tegoż coraz więcej one są zarówno ścieżki takie długodystansowe wzdłuż Wybrzeża wzdłuż wschodniej granicy Polski jaki, jaki trasy rowerowe wyznaczane w terenach mniej dostępnych jak via Carpathia jak w sumie można zwiedzać fantastycznie miasta właśnie w przypadku rowerów oczywiście oglądamy miasta z zewnątrz, więc architekturę nie wchodzimy do środka, ale rower jest absolutnie niezastąpiony jest jednym z najważniejszych środków komunikacji uniwersalność zastosowania rowerów jest niebywała nowości dresy jak mówimy o ścieżkach rowerowych to panie mogły tam się zapytać u osoby, które się zna na tym najbardziej uproszczona listy, które też sam pewnie korzystał zjazdy na rowerze jak to jest z tym z poruszaniem się na trasach rowerowych, jeżeli jedziemy trasą rowerową, która z boku jezdni to wiadomo, że tam możemy sobie jechać chcemy uczyć się też, przestrzegając prawda pewnych środków bezpieczeństwa ostrożności tak to jest strefa ruchu tak samo jak jezdnia tak samo jak chodnik to wymaga wymaga oczywiście są regulacje prawne, które dokładnie mówią jak korzystam ze ścieżek rowerowych na dziś obowiązuje nas tak samo ruch prawostronny jak w przypadku jezdni obowiązuje zasada zachowania maksymalnej ostrożności zasada ustępowania pieszym w momencie, gdy są wyznaczone pasy no wszystkie te zasady, które dotyczą ulic dotyczą również ścieżek rowerowych czy dobrze rozumiem, że jeżeli idziemy ulicą w sensie taką, gdzie też jeżdżą samochody motocykle mamy się zachować tak jak pojazd nie mamy zjeść często ludzie zjeżdżają na prawą stronę, bo na lewą i potem jest to niebezpieczne też, ponieważ podmuchy wiatru z dużych samochodów może nawet nas gdzieś tam no od jak spowodować, że znajdziemy się pod kołami, więc to jest niebezpieczne dosyć tak pamiętajmy o tym tak kultura poruszania się samochodów w kontakcie z rowerzystami jest coraz wyższa w Polsce, dlatego że kierowcy bardzo często zmienia się rolami za chwilę stanie się cyklistami potem znowu stają się IT grupa zarabiająca jest coraz coraz większa w związku z tym wtedy doskonale rozumiemy jesteśmy w stanie występować w obu rolach to jest chyba najlepsza edukacja, że przysiada się samochodu na rower mamy tu świadomości jak olbrzymie różnice, jakie niebezpieczeństwo czeka na rowerzystów zarówno przy przekraczaniu jezdni wtedy, gdy mają pierwszeństwo jadą na zielonym świetle wtedy, gdy normalnie na na drodze ruchu w momencie, gdy nie ma ścieżek rowerowych prawda rower jest wyprzedzany przez samochód, że trzeba zachować odpowiedni dystans niemożna wyprzedzać Nasty także prawił ocieramy się rowerzysta kierownice szczególnie duży ciężarowy samochody, które tak jak pani powiedziała zasysa ją rowerzysta prawda mogą go rzucić szczególnie osoby lżejsze to jest wielkie niebezpieczeństwo także trzeba zwracać uwagę że, wyprzedzając rowerzystę zwalnia to po pierwsze, zwalnia idzie bardzo szybko, bo wtedy ten ciąg powietrza zdecydowanie mniejsza poza tym zachowajmy to odległość maksymalnie im większa odległość tym lepsza jest za nim całkowicie, ale strony, że nic nie idzie z przeciwka, jeżeli jedzie z przeciwka zaczekajmy tak jak byśmy wyprzedzali pojazd samochodowy rower też jest pojazdem w myśl kodeksu drogowego to też jest pojazd to jest państwo koło jednoślad tak jak pan Tomek mówi dbajmy dbajmy oto nasze bezpieczeństwo to teraz skupmy się na przyjemnej rzeczy mianowicie na rowerach w sensie ich wyboru kiedyś panie Tomku były kolarz ławki prawda takie składaki nazwano je tak potocznie się słówkami w latach dziewięćdziesiątych do Polski szturmem weszły takie rowery mniej lub bardziej górskie nominatem w busie kończyła teraz państwo wchodzą do sklepu no i mamy wybór, bo mamy tak, że państwa szosowe miejskie rowery górskie Grand Love trekkingowe crossowe fitness elektryczne Fed bajki ja się głupie, ale dalej będzie BMI Street Real Dirk ostre koło rowery składane jakieś takie bić cruiser się nazywają tandem rower Cargo rower poziomy panie Tomku ja chcę taki normalny rower efekt co mam wybrać też większość tych rowerów, które pani wymieniła są to normalne rowery dobieramy w zależności od tego jaki chcemy trasy pokonywać czy czy zdecydujemy się głównie na jazdę na trasach przygotowanych na obitych traktach czy będziemy wieża również poza trasy, a więc będziemy używali jak to się mówi tak jak w narciarstwie o wpis poza trasami i w zależności od tego dobieramy taki rower który, który najbardziej będzie pasował na te warunki również dobieramy rowy pod kątem, jakiej długości trasy będziemy pokonywali zupełnie inne rowery stosuje się w przypadku takiej rekreacji miejskie zupełnie inne w przypadku wycieczek długodystansowych wielodniowych wycieczek wielodniowych tras, gdzie musimy ze sobą zabrać również bagaż także każdy z tych rowerów jest normalnym rowerem natomiast oczywiście są rower bardzo specjalistyczne tak jak w zależności od pozycji rowery leżący rower dla osób niepełnosprawnych tandem misji jest rowerem specjalisty czy natomiast wszystkie pozostałe rowery poczynając od rowerów szosowych, gdzie mamy też kilka typów rowerów, bo gra jest rowerem szosowym rowerem szosowym są również rowery triatlon nowe tylko mają swoją specyfikę rowerem szosowym prawie prasowym jest rower crossowy do sportu do crossu rowerowego prawda no mamy rowery miejskie rowery terenowe zdrowe damskie we wszystkich kategoriach rowerów występują rower damski Anatomia kobiety jest troszkę inna niższy niż mężczyzn prawda potrzebne są inne dystanse inne siodła i inne geometria ramy także to odległość tzw. kokpit, czyli odległość między między środę kierownicą też powinna być inna bo, bo inne proporcje ciała są troszeczkę, iż chodzi o punkcie także wszystko dobieramy pod kątem zarówno przeznaczenia naszych pasji zainteresowań, jaki dystansu, jaki pokonujemy no i od stopnia zaawansowania to też prawda im jesteśmy bardziej sprawnymi rowerzystami tym powinniśmy dobierać rowery wyższej klasy prawda po pierwsze, używamy większych sił jeździmy prędzej wybieramy trasy bardziej niebezpieczne w związku z tym te nowe musi spełniać wszystkie kryteria bezpieczeństwa również, jeżeli jesteśmy przy tych miejskich rowerach one najczęściej nie mają resorów prawda są takie, jakby sztywne czy pan był rekomendował takie rowery, ponieważ niektórzy fizjoterapeuci będą teraz podnosi głos to jednak nie ma dobrego wpływu na nasz kręgosłup, chociaż patrząc na trasy rowerowe to taki miejski bez resorów tutaj jakby większych miastach może się sprawdzić nie do końca jest resor, o czym pani mówi pani ja już co ważne jak to się nazwa zawieszenie też zawiesza zawieszenie albo jeszcze naprawdę wtedy mamy szczytne idee z przodu albo mamy miękkie zawieszenie ma nam za to z przodu większość rowerów w tej chwili już samo zatory sprzed w zasadzie sztywna rowery używane są albo bardzo profesjonalnym kolarstwie, czyli rowerach typowo szosowych wyrok rak typowo tracą nowych rowerach kurierskich i z tzw. most szukałem prawda, bo to jest taki bardziej fason moda natomiast większość rowerów takich używanych przez przeciętnych zjadaczy chleba mamy już przed amortyzację natomiast tylna motoryzacja bardzo często jest zastępowana poprzez zamocowaną etyce samo siodełko samo wzorowanej dzięki temu jest wygodnie oczywiście każda amortyzacja ma to do siebie, że tracimy coś Energi pedałowania natomiast no w przypadku kolarstwa profesjonalnego jest bardzo ważne, żeby siła, którą składam na pedał, żeby bezpośrednio przełożyło się poprzez napęd na koła, bo wtedy efekty zaś pedałowanie dużo większa czy Kasia amortyzacja szczególnie na podjazdach najazdach po równym jest jakąś tam utratą energii okupiona amortyzator też zapamiętam do końca życie panie Tomku to jest także mamy też takie typy rowerów, które coraz częściej widać na ulicach to są takie, jakby riksze albo też są takie rowery, które z przodu mają taki, jakby dodatkowy, jakby to nazwać ludzie przewożą nimi dzieci one są pewnie modne w Holandii prawda tam, gdzie jest dużo bardzo rowerów jednocześnie riksze, jakby to coraz bardziej wykorzystywane one są bezpieczne to są rowerek typu Cargo one są bezpieczne, dlatego że np. przy niewielkich transportach można można nimi przewozić towary również czy Holandii i państwa Beneluksu używane są one również na tzw. krótko dystansowych dostawach kurierskich prawda bardzo ekologiczny, bo w zasadzie wszędzie można nimi dojeżdżać tylko, tyle że one wszystkie są mniej skrętne niż normalne rowery odległość między osiami przedniego tylnego koła jest bardzo duża pandemia w ogóle też przerwała na wiele miesięcy takie łańcuchy logistyczne i ograniczyła też możliwość dostawy tych naszych jednośladów na nasz kontynent problemy z tym związane dotknęły także podobno tutaj tak mówią i informacji 1 czy w sensie doniesienia, że polskiego Romet jak w ogóle wg pana pana doświadczenia jest pana też wiedzy jak wygląda ta sytuacja czy pana firma też kim się, jakby borykała z takimi problemami w zamówieniach myślę, że to dotyczy oczywiście całego rynku światowego rowerowego, bo pamiętajmy, że gros komponentów produkowanych jest na dalekim Wschodzie, a więc mam 1 kierunek poczynając od od Indonezji kończąc na Chinach również kraje półwyspu indochińskiego, więc Malezja Filipiny częściowo również już produkcja rowerów i komponentów do rowerów chodzi na na teren półwyspu indyjskiego produkcja rowerów komponentów w Indiach Bangladeszu pamiętajmy największa fabryka w tej chwili produkujący opony rowerowe mieście w Indiach firma niemiecka farby tam swoją wielką fabrykę w z kolei nasz producent już produkuje swojej własnej fabryce w Bangladeszu ramy są oczywiście też transport jednokierunkowe wszystko co dotyczy w tej chwili transportu dalekiego Wschodu wiemy czym jest kupione w cenach frachtu bardzo wzrosła 1 kontener kosztował średnio Europa około 1500USD w tej chwili osiąga ceny do 10 000USD ze względu na to, że popyt tak bardzo przeważa nad nad możliwościami logistycznymi, które do niej zwiększyły się nawet się zmniejszy się wszystko piętrzą, bo pamiętajmy, że przez ten okres czasu między miesiącem marcem, a nawet lutym, a latem ubiegłego roku transport prawie stanął ten transport unikalny w naszym przypadku jest troszkę mniejszy problem ze względu na to, że klub to jest jedna z niewielu Marek, gdzie produkowane rowery są w Europie podobnie jak w przypadku polskich montowni w północnej Bawarii dzięki temu komponent łatwiej przywieźć gotowe rower zajmuje zdecydowanie dziesięciokrotnie mniej miejsca dlatego klub zabezpieczył się dość dużym wyprzedzeniem zamawiać części tych części brakuje my w zasadzie wszystko dostajemy w czasie natomiast, ponieważ popyt jest tak olbrzymi tak bardzo wzrósł na rowery to dla przeciętnego rowerzysty zjadacza chleba bądź klienta, który chce kupić rowery no wydaje się, że krowa jest mniej, ale jest więcej niż w ubiegłych latach natomiast popyt tak gwałtownie wzrósł, że nie jesteśmy w stanie zaspokoić oczekiwań klientów no właśnie liczylibyśmy się zaopatrzyć takiej dobrej klasy rower to na pewno jakąś określoną sumę pieniędzy musimy na to przeznaczyć na właśnie jest przedział cenowy panie Tomku, jeżeli chodzi o rowery tak jak najtańszy rower i taki najdroższy nie będę mówił w tej chwili na temat rowerów tzw. SUV klasy, bo tych nie radzę kupować bo kto mało płaci 2× płaci zdarzało się dawniej, że te rowery kupowane w supermarketach zasadzie w momencie, gdy trafiały na pierwszy serwis to koszt serwisu był wyższy niż cena roweru także taki rower mówi się będę wydaje się, że rower dla osoby dorosłe, jeżeli jest kosz mniejszy niż 1,5 do 2 tysięcy złotych no to jest to właśnie ta SUV klasy nadto często się ważyć oszczędność pozorna potem strasznie duże koszty jakoś roweru to są 2 elementy przez jakość ramy w ramach musimy dobrą geometrię musi być zrobiona z dobrego materiału trwałego materiału przede wszystkim bez względu na to czy to będzie rama Stalowa rama aluminiowa no i potem element elementu układu napędowego elementu układu hamulcowego pozostałe komponenty roweru, jeżeli chcemy taką minimum to jest to około 2 tysięcy złotych w tej chwili moim zdaniem natomiast rower w miarę dobrej klasy zaczyna się od 4000 w górę no właśnie leży nie mamy takiego jak opowiedzieć dopływu gotówki albo teraz nie ma akurat gotówki, ale chcielibyśmy kupić rower korzystać z niego, zwłaszcza w tym takim okresie, który teraz będziemy mieli wiosna lato, czyli najlepszy czas dla dla rowerów to są podobno też opcję sfinansowania czy coś takiego jak w przypadku kupna auta czy taki można tak naprawdę, ale rower wyleasingować tak tak mamy w ofercie jak 2 możliwości kupowania rowerów przemyskim rower dla osób fizycznych prywatnych to kupują na raty prawda i literat rzeczywiście no taki rower za 4 tysięcy złotych noty rata przekraczające 100zł, czyli tyle ile stać przeciętnego zjadacza chleba jest pracującą, żeby miesięcznie te 100zł na rower wydać to jest pierwsza rzecz, czyli ja bym polecał, żeby raczej się troszeczkę zadłużyć i wziąć raty niż kupować gorszy rower i jednocześnie wydawać jakąś kwotę pieniędzy, który się potem okaże, że ten rower nie spełnia naszych oczekiwań no i dla mikrofirm dla dla osób prowadzących działalność gospodarczą możliwość leasingowania rowerów już kilka banków w Polsce prowadzi tego typu działalność wtedy jest bardzo fajnie, bo koszty wg całkowicie wrzucamy koszty działalności spółki albo albo firmy czy też firmy jednoosobowej czy małej czy średnie wielkości firm prawda mikrofirmy bardzo fajna rzecz rower podobnie jak samochód całkowicie koszty eksploatacji koszt serwisu mogą być kosztami działalności gospodarczej to ciekawa opcja także proszę państwa mamy jakąś możliwość właśnie taki sposób zaopatrzyć się w dobrej klasy to pan Tomek mówi Robert na pewno będzie nam wiele lat służą tutaj przechodzimy też do ważnego aspektu, czyli dbania o rower no proszę państwa większość z nas pewnie jak się coś zepsuje prawdę wtedy udaje się do serwisu rowerem wtedy jakby nam przypomina sobie, że trzeba dbać o ten sprzęt, żeby dobrze jeść przede wszystkim tutaj trzeba zwrócić na bezpieczeństwo prawda no właśnie jak mamy dbać w ogóle ten rower jak serwisować jak często do takiego serwisu taki rower powinniśmy oddać absolutnie minimum to jest raz do roku, czyli przed sezonem albo po sezonie lepiej po sezonie, bo przed sezonem jest z reguły potem straszna kolejka do serwisu, czyli w momencie, gdy kończymy sezon go jakoś tam zabezpieczamy i przechowujemy go do następnego sezonu to lepiej przed sezonem, bo wtedy rower mamy zabezpieczone zakonserwowany i wtedy nic niszczeje prawdę nawet mam na malowane elementy napędu tak jak łańcuch ten łańcuch nie rdzewieje prawda rower jest z reguły przed serwisem bardzo dokładnie umyty bądź serwisie pos bądź przez nas samych także po sezonie powinniśmy serwisowej też takie minimum, ale najlepiej robi to 2 akty więcej razy używa rower w czasie tygodnia to nawet kilka razy w sezonie serwis nie jest tani natomiast zdecydowanie droższy jest koszt w momencie, gdy roweru nie serwisuje wymiana poszczególnych elementów napędu, jeżeli mamy rozciągnięty łańcuch np. to potem niszczy nam kaseta w ostateczności niszczy nam support te 3 elementy roweru w przypadku tanie grupy to jest kilkaset złotych prawda natomiast serwis taki prosty kości postu wy, czyli pięcioletnie serwisowanie i zachowanie rowerów bardzo dobrym stanie to jest koszt tych 3 podstawowych elementów napędu przecież serwisuje my wiele więcej elementów serwisuje my przed elementy użytkowanej tak dalej tak dalej serwisuje Mykoła przy okazji także mnóstwo takich rzeczy opłaca się dbać o rower i systematycznie serwisować szczególnie, jeżeli sami nie mamy takiego talentu wiec są takie elementy, gdzie nie serwisuje traci się wszystkie możliwości korzystania z gwarancji rękojmi także to też jest kolejny element bardzo bardzo ważny panie Tomku często jeździmy na rowerze to często mijamy takie samochody większe trochę, które mają taką funkcję mycia prawda pod ciśnieniem trochę tak jak auto byśmy byli teraz czy pan w ogóle rekomenduje coś takiego takie mycie auta mycie roweru właśnie tak jak auta się nazwa Kaczy taki taki, który po dużym ciśnieniem pamiętajmy o tym, że większości w mamy dość szczelne dostęp do elementów użytkowanych natomiast oszczędności stuprocentowa momencie, jeżeli musimy Strumień wody siłą kilku atmosfer prawda NATO nawet uszczelki mogą nie wytrzymać wówczas elementu użytkowane tam dostaje woda łożyska czy to będą łożysko maszynowe czy trakcyjne łożyska zaczynam zapowiedź no i wtedy jest dramat wymiana wymiana łożysk czy kierowniczy w piastach kosztuje bardzo dużo pieniędzy, bo to jest wymiana całych dużych elementów trzeba rozpruć szkoły itd. tak dalej także raczej bieżącą wodą normalnym strumieniem natomiast nie pod jakąś nadzwyczajną, jeżeli używamy Strumień nieco większym ciśnieniu tak jak mamy np. węże ogrodowe to nic nie stanie natomiast nie bardzo duże ciśnienie wody, bo wówczas po prostu szczelności elementów użytkowanych może tego nie wytrzymać rower generalnie wody się nie boi rower można włożyć do rzeki niezgłoszenie stanie prawda także mycie roweru w rzece jest bardzo popularny i bardzo zalecany szczególnie w momencie gdy, gdy jesteśmy dziś w terenie jest on bardzo mocno złocony panie Tomku tak rozmawiało to rewelacja nabrałam ochoty na to, żeby właśnie taką rowerową przejażdżkę się wybrać pan pewnie też korzysta często z tej środek tego środka mija w sobotę w poprzednim tygodniu rozpocząłem właśnie sezon rowerowy swój wziąłem rower serwisu przygotowany mam do jazdy koledzy bardzo dobrze przygotowali i już pierwszą wycieczkę sobota g, dlaczego państwa też bardzo serdecznie namawiamy proszę państwa co czwarty Polak już deklaruje, że jeździ rowerem częściej niż w ubiegłym roku zaczyna się wiosna piękna pogoda idealna pora, żeby na rower się przesiąść tak jak pan Tomek też mówił wiele miejsc dotrzemy tak naprawdę bez korków i też będzie można dziś przyjąć ten rower i po prostu mieć trochę ruchu tzw. międzyczasie no a co najważniejsze jest na rowerze w każdą pogodę proszę państwa poprawia naszą odporność nawet nie straszne i ochłodzenie prawda i deszcz woda to nie powinno być, jakby powodem do rezygnacji z naszej przejażdżki zachęcamy państwa bardzo do rowerowych przejażdżek dziękuję bardzo, wszystkie te ważne aspekty dotyczące tych 2 kółek przybliżą nam dzisiaj pan Tomasz Piątkowski właściciel firmy ski panie Tomku bardzo serdecznie dziękuje Enei do zobaczenia gdzieś na trasie prawda dziękuję do zobaczenia pozdrawiam serdecznie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ROWEREM PRZEZ PANDEMIĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA