REKLAMA

Test: Toyota GR Yaris

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-04-08 19:40
Czas trwania:
13:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach kłaniam się pięknie Nisko kłaniamy się pięknie dzisiaj 1 samochód jest głównym bohaterem naszej audycji to jest Toyota Yaris, ale nie byle jaka gotują AGR Yaris, czyli najmocniejszy najmocniejsza wersja, a potem będziemy mieli już chyba takie podsumowanie może nie definitywnie, ale postaramy się parę minut podsumować nasz test długodystansowy Rozwiń » Mitsubishi Space stara zacznijmy od toyoty to już czwarta generacji mogą zaś czwarta generacja Yarisa tylko powiem, żebyśmy nie nie pomyliliśmy, bo trzecią generację jeździliśmy bardzo mocną wersją chciałbym, żebyśmy nie pomylili 2 wersji Jacku, czyli nowej toyoty Yaris GRMN trzeciej generacji, którą jeździliśmy rok temu w, która miała napęd tylko na jedno 8 silnik 18 czterocylindrowy kompresor 212 koni i 6,5 sekundy też uwagę realnym samochodu była genialnym samochodem była wyprodukowana chyba 400 egzemplarzach na eksport 200 egzemplarzach w Japonii coś takiego w każdym razie w sumie było ich było ich 600 sztuk wyprodukowanych i żebyśmy nie pomylili tego zjawiska Nigeria lisem, którym jeździliśmy parę dni temu, który jest Yarisa czwartej generacji, ale trzycylindrowym 15 z napędem na obozie na obie osie 260 koni oczywiście z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów tamten był genialny, ale pozwól już nie będziemy go i opisywać skoncentrujmy się nad nowym, który jest wyprodukowany ma być wyprodukowanych drzwi egzemplarza no co najmniej 25 000 w ciągu roku dlatego, że to musi być dzięki temu Yaris może startować w wyścigach WRC jest taki model homologacyjne ostatnio stale się pula chyba ze 100 samochodów w Polsce pojawiła 20 min została sprzedana za okno musi zacząć w tym roku był kupiony w 7 egzemplarzach, bo więcej w Polsce nie było tego RMN no dobrze zacznie prosić widziałeś ten samochód pewnie jeździła wiesz co to jest nie Słuchajcie no nie widziałem go ani i ani go nie widziałem ani nie jeździłem tego egzemplarza, którego porzuciła stoją, dlatego że tak jak mówiłem pod koniec ubiegłego roku, a ja dopóki coś nie zmieni do toyoty po samochody dzwonić nie będę tak samo suzuki ze względu na psucie rynku na zatrudnianie dziennikarzy motoryzacyjnych takich reklam promocji tego typu rzeczy bardzo głęboko się z tym zgadza mi jeden z moim sposobem na za protestowanie przeciwko temu jest to, że po prostu i ja zrywam tutaj znają od momentu, kiedy sytuacja się nie uspokoi jedni nie czuje się z tym wystarczająco komfortowo by móc je tutaj tę współpracę na jakiś takich zasadach normalnych kontynuował, że to palę, ale nie poczekać trochę nieprzerwanie proszę, chociaż ten 11 oraz 1000 moją postawą nie zgadza się, że mamy niestety w redakcji demokrację polegającą na tym, że każdy robi sobie tutaj trochę co chce tu nie protestuje przeciwko temu co, jakie są moje decyzje ja nie zgadzam się swoimi ale, ale muszą jakoś przełknąć, gdyż mogę teraz siedzieć i pewnie gdybym jeździł tym liderem mogę teraz siedzieć cicho i po prostu bojkotować natomiast nie zrobi tego wyższy, dlaczego dlatego że, o ile tego samochodu, który teraz już na testy tak oficjalnie parku prasowego go dotknąć nie dotknąłem jeździć nim nie chciałem tak zdobyłem ten samochód już taką z innego źródła jeździłem już 2 miesiące temu od woli dla mnie parę słów no bardzo proszę na to słucham to ja w takim razie się zgadzam testowanie wszystkich samochodów wszystkie będę testował kampanie reklamowe jest dla mnie zupełnie oddzielną działkę, więc pozwolę się skoncentruje na produkcie produkt produkowany, gdzie pewnie w Japonii i teraz tak czy ten czy ten samochód różni się od zwykłego Yarisa różni się no przede wszystkim różni się tym, że nie kupisz wersji pięciodrzwiowej oprócz oczywiście całego układu napędowego, który jest bardzo mocny jak wspomniane 260 koni różni się wieloma rzeczami przecież ten samochód na pierwszy rzut oka jest nie do pomylenia ze zwykłym Yarisie to nawet zauważyłeś prawda no nawet ja no no właśnie, więc to samochód, który co prawda ma 4m długości jest trzydrzwiowy waży 1300 kg, więc o wiele więcej niż tradycyjny Yaris prawda o ruchu, więc jest sporo sporo waży, ale jednak jest zupełnie innym samochodem bardzo agresywnym w naszym naszych rękach był samochód taki, jaki bordowy chyba otwór swoich, a wcieliłem Szarm szare chyba rzecz, bo widziałem szarego przypodobać się nie wiadomo, że ta, którą jeździło się chłodniejsze no chyba tak jak jednak dotąd do tego Yarisa taki bordowy to pasuje jest jeszcze czarny na pewno dostępny samochód z zewnątrz uważam świetnie wyglądające agresywny bardzo dobry mamy konkurentów nie mamy SOS są 3 samochody trochę słabsze z tego segmentu UB, ale jednak 200200 parę koni w przypadku hyundaia i 20 volkswagena polo gti i czy jest to jednak zupełnie inna liga i zresztą inaczej one jeżdżą tu jest też napęd na Białoruś wsiadamy do środka czy to jest do pomylenia ze zwykłymi Arisem raczej nie, chociaż obsługa jest identyczna prawie tam są oczywiście różne smaczki prawda Jacku ruchu, gdy zauważa, że to jest gier ta ma różne smaczki ruszymy tym samochodem na co smaczki no to zła ma po prostu narożnej, ale i to jest akt wojny deska rozdzielcza tak jak z karoserii chyba nie pasuje nic pomiędzy jednym z Arisem drugi taki problem relacji obywatel no to fotele są o sportowe kubełkowe pewnie są też inne pasy tutaj boczki drzwi tak naprawdę to wszystko ze miar w ręku mierzył się okazało, że to jest trochę inna, ale tak naprawdę to bardzo podobne czy też wnętrze toyoty Yaris, nawet jeżeli gdzieś są jakieś przesunięcia centymetr ten samochód zresztą to jest zupełna nowość przeszłam w Tokio w ubiegłym roku był zaprojektowany ręczna skrzynia biegów sześciostopniową ruszymy wreszcie czy dźwięk silnika pozwala na kolana to jest dźwięk, który rzeczywiście no jest niezgodny z samochodu, który ma 5 sekund do setki 52 wg czy to jest dźwięk zwykłego 3 cylindrowego Yarisa nie jest to dźwięk zwykłego 3 cylindrowego samochodu gada to fajnie wydaje się, że to jest udało się uzyskać jakieś takim nową jakość, jeżeli chodzi o pracy silnika cylindrowego to jest trochę taki to słyszy, że to narobi to jest szły słyszy, że to jest takie mocne niepokojące nie zauważyłem, żeby wieść o tym jak sam zrobiłem no z 1200 km jak lepiej, a 2 tygodnie jeździłem i i ten dźwięk chyba najwięcej drugie i ten dźwięk on był przyjemny rasowy i zupełnie nie męcząc tak to i rad tak nas nie wie jak też no i ja mam jedno, że 1 uwagę, ale mało odkrywczą, ale jednak ją przekaże notę świetny samochód natomiast nie jest samochód jako jedyny nawet dla 2 osób to jest fajna zabawka, bo to rażą chętnie bym, bo jest trochę jednak mały ciasny no wiesz to jeszcze więcej osób ma w rodzinie przeważnie jest dziś pewnie 3 tak z reguły mechanizm ważna jak nie moje oczekiwania, jakie są określić mawiał, że najdłuższe cywilnym wydaniu, jakie to ma być to właśnie ja pytaniem niemałe zarazie, a ja dziękuję też zarzut ja powiedziałem, że to jest coś oczywistego, ale jednak mimo wszystko warto podkreślić, jeżeli ktoś koniecznie chce mieć tego Jeff Jarvis NATO musi odbyć jazdę próbną dlatego ja ja mam trochę inne groźne ciasno będzie w środku jak być tak to będzie trochę głośno tak tak tak m.in. dlatego że twardy, dlatego że z czasem to samochód na to, ale to jest rzeczą jest to samochód na torcie to, ponieważ jest to samochód, który bardzo dobrze się sprawdza na torze mamy już wypowiedź sprawdzona ulicy jest niezwykle dynamiczny i tak jak z moich obserwacji jazd testowych wynikało to po pierwsze, ten napęd tylko wspaniały, a praca Olega biegłość powiedzmy, że mogłaby być troszeczkę bardziej pod uwagę wata, ale nadal łatwo się do tego przyzwyczaić łatwo tym samochodem operować się nie gaśnie przy gwałtownie się naruszenia, czyli jak łatwo opanować jest w tym samochodzie mnóstwo magii uroku talentu i inżynieryjnego kunsztu to naprawdę tak to jest mistrzostwo świata tutaj to jest misja polega na tym i układ kierowniczy zresztą fotele wygodne natomiast nie nadużył prawa jest w tym samochodzie to szczegół tak już kończąc jedno to bardzo fajna cecha, która się bardzo w tym aucie spodobała mianowicie ten samochód dostarczać gigantycznych i fantastycznych emocji, a niezależnie od prędkości strumienia, czyli może w tym samochody jechały 50 na godzinę i czuje się prawie Kubica może tym samochodem na ekspresówce jechać 120 jest wspaniale na autostradzie może 100140 jest też uśmiechnięte skupione a bo to wszystko wymaga takiej precyzyjnej jednak ręki wprowadzeniu i to też w tym samochodzie są równe żonie okłamuje czy, jeżeli chodzi o prędkość, którą się poruszać wręcz przeciwnie wg Helenie zawyża wyraża oczekiwania wszystkich, którzy chcieliby mieć mały mocny samochód nie ma wątpliwości natomiast emocje też wzbudza cena, chociaż uważam, że jest wartej ceny, bo patrzę wydaje mi się poniżej 140 000 do tego samochodu nie kupisz przypomnę 6 stopniowym Manual 260 koni 3 cylindrów ska, gdzie Yaris do kupienia w Polsce nie wiem czy nadal można zamawiać czy nie, ale na pewno samochód im się udał nie ma wątpliwości natomiast dla tych, którzy chcą mieć trochę emocji pozostaje Ford fiesta jest Hyundai i 20 en, ale to są samochody kilkadziesiąt koni słabszy bez napędu na obie osie prawda co utraconego nie da się kupić ten samochód można kupić tylko wyłącznie wtedy, kiedy staniesz w kolejce trafisz w celu już zamówienia auto, które nim moc jest i w jaki sposób dostępne na rynku najczęściej pochodzi od tych, którzy ten samochód sobie zamówili tras zyskiem chcą go hańbą od morza florenów od spekulantów auto od ręki możesz mieć za 189170 000 na uraz nie w cenie cennikowe na zamożnych należą się od spekulantów no, czyli fajny samochód Toyota Yaris niewątpliwie nie rozczarował nie ma wątpliwości natomiast spokojnie można kupić Mitsubishi Space stara nasz test długodystansowy dobiega końca czy Mitsubishi Space Star jest samochodem, który mógłby być wg ciebie też jako jedyny w rodzinie dla kogoś podobnie jak to oczywiście ja Wisła oczywiście SUV dla kogo, czyli samochód właściwie odpowiedzieć, ale są miejski auto segmentu, a oba auto, które i mówi jedyny, ale miasto fajnie sobie to coś takiego powiedzieć, ale trzeba to popatrzeć na to, że to jest samochód, który nadaje się jako jedyne auto i jeżeli kogoś nie stać na to, żeby mieć 2 albo 3 samochody, a potrzebuje coś co będzie niezawodna w miarę dynamiczne bezawaryjne i mi jeszcze oprócz tego nie drogie to tak ten samochód jak najbardziej nadaje no, jakby tutaj w cenie poniżej 50 000zł na to wielkiego wyboru nie mają alternatywa to się kiepsko, więc ten samochód wiesz, kiedy się maluchami na wakacje jeździł tak też ludzie jakoś dawali rea cena jak tak mówi żeśmy nie byli dosłownie gołosłownie patrzy, że od poniżej 40 000 chyba możesz kupić zdarzają się tu, aby samochód z silnikiem co prawda tym słabszym, bo to jest wtedy 1270 koni nasza sztuka miała 80 chyba 2 proc 80 takich skrzynie z auta to co mi tak Soja i na koniec samochód miał po raz już czwarty czy na krótki okres czasu i aż sam zdziwiłem się cieszymy możemy się coś w nim bardziej podobać, bo ja jednak troszeczkę znajdowałem tam różne takie rzeczy to poprawki zauważa zresztą w audycji łatwo było zauważyć, że tam parę rzeczy trzeba poprawić natomiast ta skrzynia TVP oczywiście jest troszeczkę głośniejszy samochód niż z manualem natomiast dojazdy po mieście tylko chwaliła za jazdę poza miejską ja tak daleko bardzo jeździła na dłuższych trasach nie będę tutaj się wymądrzać, bo ten samochód kupić 400 km by nie zmęczył natomiast chociażby nawet przyjeżdżając dzisiaj po raz kolejny do Radia i z powrotem, jeżdżąc tym samochodem to uważam, że wyjątkowo sprawny do miasta bardzo fajnie Niewiem ten układ kierowniczy, do którego są pewne zastrzeżenia ja się do niego tak przyzwyczaiłem, że właściwie, dlaczego miałby być poprawiony po prostu inny tak mówi, że to jest inna konstrukcja no i wiele jak się rozstaniemy z tym Mitsubishi na pewno służył nam długo nie popsuł się generalnie chyba po kilkadziesiąt sława kilkadziesiąt tysięcy km byśmy zrobili zagraliśmy naprawdę długie trasy leczyliśmy go na wszystkie możliwe sposoby jeszcze nie wrócił oczywiście nie raz na dzisiaj musimy skończyć nad następną praktyka dobrego samochodu wyjątkowo porządnego moja sympatia do niego samego początku tak naprawdę to jest kilku latach wcale nie minęła to jest chyba takie pogranicze 2 segmentów raczej Bay, a będą dokładnie i Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA