kultura osobista dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Beata Kawka aktorka filmowa teatralna producentka dzisiaj gościem kultury osobistej Witaj serdecznie dzień dla wszystkich krajów słuchaczom wiele ostatnio kultur osobistych poświęconych było przemocy w Polskim teatrze filmie w Polskim środowisku aktorskim sprawa teatru bagatela Gardzienic ostatnio historie związane z Pawłem pasji nim w końcu wystąpienie Anny Paligi, która opowiedziała o przemocowych
Rozwiń »
praktykach w łódzkiej filmówce no można powiedzieć, że ruszyła lawina wyjawia historii, które były zamiatane do tej pory pod dywan jak myślisz w jakim punkcie znaleźliśmy myślę, że najlepszym dlatego, że to co się działo w naszym środowisku było tajemnicą poliszynela do tej pory i mam nadzieję, że ta fala, bo one ogromna, że ona dotknie tak tych ludzi, którzy nie, którzy posługują się przemocą, uważając że, że to jest metoda na otwieranie ludzi czy w ogóle na pracę z artystami, że to, że ten człowiek czy no 3× zastanowi zanim, zanim zrobicie przemocowe być może to jest szansa na to, żeby wyczyścić nasze środowisko przepraszam za to wyrażenie, ale po prostu spróbować oczyścić energię najzwyczajniej na świecie sama kierowałam 2 lata teatrem miejskim właśnie i pracowaliśmy z cudownej atmosferze bez przemocy owe jeśli chodzi o artystów, ale za to mieliśmy taktycznego przemocowe dyrektora, które jak też dokonywał takich aktów na mnie czy na moich artysta nie doskonale wiem, jakie to jest uczucie co działo się w Lesznie no właśnie działo się bardzo dużo niezwykłe rzeczy przede wszystkim dyrektor naczelny była osoba, która z, która po 2 latach naszej współpracy i procent, kiedy w Lesznie w małym mieście trasa z wielu wielu kilkudziesięciu lat powstała scena okazało się, że kiedy mieliśmy taki sukces, że bilety były wyprzedawane na 3 miesiące w przód ja jestem już niepotrzebna i zwolniono mnie po wielomiesięcznych zresztą przemocowe zachowania oczywiście psychicznego broń Boże nikt nie to nie uderzył natomiast dyrektor obrażał pracowników teatru moim mojej obecności artystów potem, kiedy już zaczęło się dziać bardzo źle i ta tymczasowość nasilała się ja protestowałam powiedziałam, że absolutnie nie może być miejsca jak również nie może mieć miejsca morze alkoholu, które dało się tam wieczorami i Andres Rios imprezki, kiedy powiedziałam nie została zwolniona z dnia na dzień uwaga z absurdalnym zarzutem działania na szkodę teatru pozwolenie po zwolnieniu zgłosiła się do sądu pracy trwało dosyć długo trzeba było wyłączyć sędziego, bo to małe środowisko w Lesznie okazało się, że sędzia był stronniczy udało nam się wyłączyć sędziego poprzez Sąd Okręgowy w Poznaniu no i potem już kolejny sędzia rzeczywiście wykonywał wszystkich akt sądowych tak jak należy i ja sprawę oczywiście wygrałam, bo nie było ani 1 osoby, które chcą, aby zaświadczyć, że ja szkodziła teatrowi niskiemu Leśnik, który tworzyłem zresztą wielką radość co ten wyrok zmienił w swoim życiu myślę, że wygranie takiej batalii, kiedy większość ofiar jednak na taki krok się nie decyduje musi być przeżyciem niemalże granicznym jest wyrzucenie mnie z dnia na dzień spowodowało to ja już 2 miesiące fizycznie mój organizm odmówił posłuszeństwa właściwie nie była w stanie egzystować to po pierwsze po drugie zostałam bez środków do życia, bo tak naprawdę myśmy mieli założenie, że ja tam będę 5 lat ani w 2 to popiera to kolejna rzecz, ale ten wyrok sądowy był starszy pan rektor nie pojawił się w ogóle osobiście, a ponieważ sprawa trwała prawie 1,5 roku była w toku sądowa no to na tej ostatniej rozprawie pojawił się nowy dyrektor to ten przemocą by podał się do dymisji, jako że z Wrześni wydarzyła się rzecz niebywała, a mianowicie większość artystów prawie 9% odeszło z listem, który napisali do pana dyrektora Baraniaka, że nie będą kontynuować współpracę związku z tym dyrektor nie bardzo miał repertuar, więc po pierwszym sezonie razem nie podał się do dymisji ma nad nad to jest jakby 1 moja satysfakcja, że ten człowiek nie prowadzi już jest dyrektorem niczego nie posiada władzy, którą mógłby nadużywać tak jak czynił to przy teatrze, kiedy ja tam było spodziewać się takiego wsparcia ze strony pracowników teatru nie nie pracownicy zostali na swoim miejscu natomiast cały zespół artystyczny, który zaproszony przeze mnie odszedł nie spodziewałam się brud akt wielkiej Solidarności wobec mnie i zresztą staram się odwdzięczyć, ponieważ w tej chwili powstała Fundacja była 2 lata temu, kiedy się pozbierałam założyłam fundację edukacji teatralnej artystycznej feta jesteśmy zespołem teatru scena Relax w Warszawie, która tworzy się w zeszłym roku no i na jesieni cały ten zespół właściwie wraca do dna na deski sceniczne w Warszawie w samym centrum Warszawy dodam, że udało nam się odkupić część uratować część spektakli leszczyńskich i co ciekawe i toteż moja wielka radość, że te spektakle, które graliśmy w Lesznie doskonale sprzedają się w Warszawie są tak samo oklaskiwano gorąco takie same są owacje na nich Beata co dało to doświadczenie, lecz na co już sobie nigdy w życiu nie pozwolisz sobie okresy nie pozwalała na przemoc nigdy nie to zresztą nie dotknęło ja wychowałam się nie wśród Mistrzów ma szkoła teatralna to były mer Benoit była pani Ania Seniuk to był Zapasiewicz ja nigdy w życiu nie spotkam się z jakąś sytuacją, w której ktoś chciałby dokonać na przemoc, bo jest wytrzymają nie pozwalałam, kiedy go na zdjęciach próbnych Żuławskiego w ostatnim etapie, kiedy zaproponowano spotkanie z solanką odmówiłam i zagranicznym filmie po prostu tak samo było w Lesznie tylko, że stara baba w Lesznie lat 50 udało się nabrać na pana, który do słodkiej cudowne no uważnie patrzy na ludzi uważnie patrzy im się że, że to byli za taką odwagę, że od tamtego momentu nie boją się mówić ani o polityce ani ocen co tam siedziało udzieliłam wielu wywiadów w tym Leszczyński mediom zaznaczała kim jestem człowiek i kto popiera, bo tam jeszcze jest przecież nadanie polityczne, czyli pan prezydent Leszna trzymał człowieka, który o, którym wszyscy wiedzieli też, że on jeszcze o co od wielu wielu lat ja jednak nie wiedziała ich Pogoni uprzedził dopiero kiedy zaczęły się ataki no to wtedy zaczęłam pytać o to się dowiedziałam, że to 10 lat wcześniej już były sytuacje, w których ludzie odchodzili wyrzucał ludzi tak jak chciał, bo miał władzę w co byś powiedział dzisiaj takim osobom, które doświadczają przemocy na różnych poziomach czy w teatrze szkole artystycznej, ale boją się mówić nie ma rady, dlatego że myślę, że np. pracownicy z teatru Miejskiego wywiad odeszłam no kontaktowali się do tajemnicy, bo też było wiadomo jak będą kontaktować ze mną to po prostu zostaną wyrzuceni myślę, że są miejsca, gdzie można się zgłosić Alina Czyżewska łączna myślę, że wiele rzeczy można załatwić poza, jakby systemem, ale z drugiej strony jeśli ktoś ma odwagę trzeba mówić, bo w końcu być może to nasze środowisko zostanie oczyszczony z tego w steki taki but, że można pozwolić na związanie się nad drugim człowiekiem tylko, dlatego że nasze władze np. w szkole teatralnej czy nasi władzy jest dyrektorem wtedy wiadomo że, że ludzie się po prostu by nie dać po prostu nie ma dziś ma się, chociaż trochę odwagi to mówić głośno, a jeśli nie ma odwagi zgłaszać to tym ludziom, którzy zajmują teraz bardzo czynnie jeszcze wracając do sytuacji właśnie w szkołach artystycznych czy zgadza się z Maciejem Wojtyszko, że wewnętrzne audyty kontrole zajęć to co teraz zapowiadane czy też już w niektórych miejscach może nawet wprowadzane mają sens, ale sens dość ograniczony tak napisał Maciej Wojtyszko na portalu organy celne nikogo nie da się zmusić Martę do wysokiej kultury osobistej to jest kwestia osobowości ja zgadzam się, że każdy aktor czy każdy wielki artysta ma umiejętności pedagogiczne Januszewicz nie mamy kogo się nie palę do do tej pracy, ale myślę, że jeśli ktoś myśli są we władzach ludzie już na to też paranoja pana prezydenta też nikt jak startuje wynika, że musi okazywać np. świadectwa, że on jest zdrowy psychicznie tak mam wrażenie, że zrobienie doktoratu to jest też trochę na kółko do tak naprawdę trzeba byłoby sprawdzić, jakie umiejętności pedagogiczne posiada osoba albo przynajmniej zrobić jakiś kurs w tym zakresie, bo rzeczywiście artysta artysta ana da nauczycieli ludzie kształcą się po parę lat to jest dziwne i niesamowite i być może z tego co wynika, że ci ludzie nie potrafią uczyć nie potrafią powściągnąć swoich swoich przemocowych umiejętności poza tym mam wrażenie, że ludzie się zmieniają, kiedy właśnie zaczynają uczyć w szkole jak zauważyłem, że jest jakiś rodzaj i właśnie takim tłumem przed czy takiego takiego jak duże, że tutaj mam władzę ci młodzi ludzie patrzą przecież tych nauczycieli jak obraz bardzo często się boją i przede wszystkim wierzą ufają myślę, że na tym polega, żeby nie zawieść zaufania tych młodych ludzi też mam w zespole ogromną ilość młodych artystów wychowany właśnie w Lesznie i dzisiaj dzwonią reżyserzy planów z różnych teatrów, którzy mówią, że ta młodzież z hurtowni wyjątkowo myślę, że oto trzeba zadbać w Wierzbicy podejmuje taką misję tak powiedzieć na początku wierzę, że zmiany na planie filmu inni ludzie podpisaliście kodeks dobrych praktyk to początek trwałych zmian także w przemyśle filmowym tak byłam zadziwiona nie, bo tam nie trzeba było żadnych żadnego kodeksu podpisywać, ponieważ Ola Szczerbińska jest osobą niezwykłej łagodności i typu 18 chyba najlepsza w ogóle moja robota filmowa, ponieważ na planie panowała absolutna atmosfera radości tworzenia skupienia, ale też takiej wzajemnej życzliwości myślę, że tego bardzo trzeba teraz szczególnie w tych czasach jakich jesteśmy i dobrze, żeby taki kodeks był podpisywany, bo to będzie gwarantowało wszystkim nam spokój i życzliwość to nawet wymuszoną nieco no właśnie wymuszoną to słowo małą Miss podkom chory skoro nie potrafimy zdobyć na to, żeby spróbować przynajmniej być przyzwoitym może trzeba nad niektórych to wymusić i może się wtedy taki ktoś wymuszone przyzwyczaić do tego, że bycie miłym bycie przyzwoitym jest fajna sprawa być nie przeleciałem również w Polsce tak bardzo bardzo dziękuję Beata Kawka aktorka filmowa teatralna producent ara była gościem kultury osobistej w radiu TOK FM za kilka minut informację
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA
-
-
11:26 W studio: Grażyna Plebanek
-
13:19 W studio: Renata Derejczyk
-
14:19 W studio: Aniela Gabryel
-
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM13:31 W studio: Ryszard Kalisz
-
08:00 Poranek Radia TOK FM12:16 W studio: Piotr Zgorzelski
-
07:40 Poranek Radia TOK FM13:39 W studio: Adam Szłapka
-
06:59 Mała władza51:00 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
-
-
-
-
06:59 Poradnik prawny
-
04.06.2023 20:00 Wywiad Pogłębiony53:13 W studio: prof. Zbigniew Mikołejko
-
-
-
04.06.2023 23:00 SexAudycja52:25 W studio: prof. Krzysztof Nowosielski
-
-
13:25 TYLKO W INTERNECIE
-
11:00 OFF Czarek24:47 W studio: prof. Magdalena Heydel
-
-
-
-
-
12:00 A teraz na poważnie10:28 W studio: Andrzej Andrysiak
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL