REKLAMA

Jakie korzyści przynosi spacer?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2021-04-11 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ruszy na zdrowie w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu nie chce z nami pani Małgorzata Peru z fundacji ex USA z i z medycyny polem dobrze wyjaśniłem wy mówiłem przede wszystkim z refundacji dzień dobry witam dzień dobry tak oczywiście bardzo dobrze dobrze to pierwszy egzamin zdany, ale drugiego drugi chyba będzie oblany, bo za kilka pani pyta czy rząd spacer za sobą te albo jeszcze przed nota na przekazanie najważniejsze, że weto dzisiaj Rozwiń » zrealizować proszę powiedzieć na czym polega akcja spacer po zdrowie spacer po zdrowie jest taką akcję edukacyjną, która ma zapraszać wszystkich do takiej bezpiecznej zaplanowanej aktywności fizycznej, bo 30 minut spaceru może znacząco wpłynąć na poprawę jakości naszego zdrowia samopoczucia 30 minut tak tak dokładnie tak mamy na to aż 100 debat naukowych, ale czas na mnie starczy będę zmieniła wszystkie cechy no dobrze to proszę te najważniejsze, bo panie są 2 szkoły jedno mówi o tym, że nawet w czasie pandemii ten spacer generalnie aktywny jakakolwiek wpływa na nas zbawiennie na druga mówi, że co też, czego dowodem były zamknięte lasy jest jednak trzeba się okopać w domu i pozamykać wszystkie drzwi okna siedzieć, jeżeli mamy tylko taką możliwość i możemy wejść do lasu do parku to chodźmy, chodźmy przede wszystkim też zróbmy to dla lat zarówno dla zdrowia fizycznego, ale i dla naszego zdrowia psychicznego spada przede wszystkim wydłuża nasze życie już 5× w tygodniu 30 minut może wydłużyć nasze życie u 3,5 roku, ale jeżeli 30 minut nie jesteśmy w stanie od takiej ilości spacerowania zacząć zacznijmy od 15 od 10 minut dziennie te 15 minut dziennie staje nam wydłużyć życie 2 lata, więc naprawdę jest o co, o co zawalczyć dobrze tak proszę powiedzieć o tej o system nowości tej akcji, bo był sam apel to to jedno, ale czy Niewiem zawiązali się państwo jakąś społeczność, która kontroluje kontroluje to złe słowo wspiera wspiera siebie nawzajem informuje o wyczynach z niedzieli poniedziałki itd. jeszcze jeszcze przed pandemią spotykaliśmy się w 10 miastach Polski i to wtedy taka impreza masowa o tej samej godzinie wszyscy spacerowaliśmy teraz pandemia na nie pokrzyżowała nam planów, a trwałość to zrobić online czy teraz każdy tam, gdzie mieszka może założyć słuchawki i w sobotę czy niedziele wejść na spacer i po prostu ich z nami, a my zapraszamy ciekawe osoby, które opowiadają o tym jak zacząć się ruszać jak aktywność fizyczna wpływa na nasze zdrowie jak zmienić nawyki zdrowotne spotykamy się z osobami ze świata medycynę sportu dziennikarzami osobami, które na co dzień są aktywne i które wiedzą jak ta aktywność fizyczna wpływa na ich zdrowie samopoczucie są bardzo wiarygodne wtem co mówią w tym co robią, czyli jeśli komuś nie chce to słuchawki nauszne tamta grupa wsparcia przekonał ostatecznie, że warto było jasne oczywiście, że tak wystarczy tylko wygodne założyć wygodne buty wygodne wygodny strój i nie ma wymówek i walczymy o to, żeby pokazać, że już 1 minuta aktywności fizycznej ma dla naszego zdrowia znaczenie te wszystkie minuty się sumują dobrze proszę powiedzieć ile osób przystąpiło do tej inicjatywy w tej takiej wersji powiedzmy stacjonarnej na to poszła z nami kilka tysięcy c kilka tysięcy osób, a teraz nie każdemu może np. odpowiadać godzina spotykamy się w sobotę o dziesiątej tak jak dzisiaj spotkamy się o godzinie dwunastej, ale później bardzo dużo osób po prostu włącza sobie tak spacery i idzie i gdzie i przesyłają do nas różne komentarze zdjęcia ze swoich spaceru, więc wszyscy też potrzebują takiego wsparcia takiej takiej mobilizacji, a do tego można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć jak to wpływa na nasze zdrowie jak MEN jak my możemy przyczynić do tego, żeby poczuć się lepiej szczególnie teraz, kiedy ten nastrój tak nam spada, więc tutaj spacer to jest naprawdę taka najprostsza forma forma ruchu i ten ruch jest dla nas naprawdę mawiał Hipokrates mówił, że najlepszym lekarzem dla człowieka jest ruch dobrze, gdzie Platforma jest jak i w jaki sposób można do nich dołączyć wystarczy wejść na nasz instagram ekscesach media Poland i tam po prostu na online tak Live łączymy się wchodzimy idziemy razem dobrze, że teraz zrobię sobie obserwuj w trakcie nadal, że kluczem do państwa społeczności oper Super bardzo się pierwsza zachęcam także panie redaktorze już chyba nie ma wymówek chyba idziemy razem tak pójdziemy razem, zwłaszcza że jedna z naszych rozmówczyń pełni Bernatek dziś będzie opowiadać prawda i mobilizować, a dzisiaj spotykamy się z Pauliną Paulina jest psychologiem psychoterapeutką, ale też trenerem, więc opiekujemy się państwa i pod kątem fizycznym i psychicznym i pokażemy jak równowaga jest ważna w naszym życiu to, że na ile osób na jednym, z jaką grupę państwo liczycie dzisiaj maja mam nadzieję, że państwo tutaj przyczynią się do tego, że zachęcimy jak największą ilości osób i myślę, że ta liczba się, ale podzielę i powiem ile osób dzisiaj poszło razem z nami ile osób z motywowaliśmy do tego, żeby się ruszyć, żeby wstać z kanapy, żeby nie odkładać tego na poniedziałek na kogo ma być od jutra zaczyna się ruszać dzisiaj jest niedziela może właśnie to jest ten dzień, kiedy zaczynam się ruszać najważniejsze jest to, żeby podjąć decyzję mówi pani jeszcze jest 1 problem problem, który polega na tym, że ktoś umyślnie jak już tyle lat zaniedbałem, a jestem bliżej niż dalej to może nie warto tak oni nie przedłuży swojego życia od 23 lata, którym o, których pani mówiła nigdy nigdy nie za późno w każdym momencie możemy zacząć ćwiczyć ja powiem, że 3 dni temu miałam przyjemność rozmawiać ze swoją klientką, której babcia ma 99 lat i przyjechała właśnie na święta ćwiczy ćwiczy każdego dnia wykonuje skłony i i właśnie Sylwia zapytał ją babciu, te skłony tak wykonujemy pełen skład rabini, ale po co ty robisz, a babcia mówi Mieszko Hana, bo ja muszę sobie sama pomalować paznokcie u stóp, więc aktywność fizyczna daje nam taką niezależność samodzielność, że jesteśmy w stanie funkcjonować sami to jest chyba najważniejsze, bo nie tylko długość życia, ale jakość życia jest bardzo ważne dobrze by pani mówiła o tym, żeby poświęcać temu około pół godziny dziennie lan jak ja przyznam, że nie spaceruję od punktu do punktu tylko spaceruje np. nie wiem dziś poza miastem w obrębie jakieś tam nazwijmy to gospodarstwa 22 000 kroków dziennie jest duża bardzo duża to jest bardzo duża jest gratuluje no tak, ale myśmy to kroki jest coraz więcej urządzeń które, które ludzie sobie kupują służą niektórym jako gadżety niektórym jako pomoc i też taki czynnik mobilizujący, żeby spoglądać za wszelką cenę pobiła rekord Gwardii jak najbardziej tak jak mówiłam każda minuta aktywności fizycznej ma znaczenie i też WHO o tym teraz mówi, bo u mówiono, że 10 minut to jest takie minimum prawda która, a teraz mówimy o tym, że każda minuta ma znaczenie, więc naprawdę jest wielkim wrażeniem 22 000 roku to bardzo duża proszę być to jest pomysł nie wiem pani ludzi, z którymi pani współpracuje czy też zaimplementowaliśmy to państwo Zachodu, gdzie to jest szereg różnych mód, które też wpisują się w taki zdrowy styl życia nie wiem bardzo powolny bieg, bo o tym też mówiliśmy na naszej antenie spacery itd. skąd w ogóle to, że u nas czy my w 2016 roku zorganizowałyśmy pierwsze spacer po zdrowie zaprosi swojego lekarza w parku Skaryszewskim i powiem, że dzisiaj do tego miejsca właśnie z Pauliną wrócimy na spacer zaczęło się od tego, że naszą naszą misją jest edukacja zarówno profesjonalistów, czyli lekarzy fizjoterapeutów trenerów psychologów dietetyków mówienie o ważności wpływu aktywności fizycznej na nasze zdrowie i przepisywanie przez lekarzy aktywności fizycznej na receptę, ale chciałyśmy jednocześnie dotrzeć dotrzeć do społeczeństwa, żeby mówić o ten, że aktywność fizyczna jest dla każdego, jeżeli masz nadciśnienie, jeżeli masz cukrzycę nowotwór depresje to ta aktywność fizyczna jest również dla siebie czyli, zwiększając świadomość społeczeństwa chciałyśmy, żeby pacjenci zaczęli pytać swoich lekarzy panie doktorze co mam zrobić, jeżeli mam ciśnienia czy ja mogę iść poćwiczyć czy to jest dla mnie ja będę czuć się bezpiecznie czy sobie nie za szkodę taką naszą misją było to, żeby u spotkali się szybciej profesjonaliści i ludzie żeby, jeżeli przyjdzie pacjent z nadciśnieniem do lekarza i się zapyta swojego doktora o to czy może ćwiczyć na dr odpowie, a jeżeli doktor zapyta swojego pacjenta albo zalecił właśnie tę aktywność fizyczną to szybciej wszyscy będziemy się ruszać, chociaż troszkę chociaż, chociaż kilka kilka minut dziennie nic tak nie przemówi do do nas jak realny rezultat realna korzyść proszę powiedzieć czy ktoś wyzbył się jakieś dolegliwości dzięki tym spacerom jakieś konkretne historie mogę pani opowiedzieć oprócz tej pani 99, która zrobi pewnie na naszych słuchaczach duże wrażenie na czele bowiem takim swoim sukcesie teraz w czasie pandemii, czyli moim sukcesie sukcesie pacjentki, którą miałam przyjemność rozmawiać podczas konsultacji online i powiedziała, że nie jest w stanie nic zachęcić nasienie nie potrafi ruszy on ruszyć z fotela nie potrafi się zmobilizować, żeby wyjść na zewnątrz mieliśmy pół godziny na to, żeby rozmawiać tak zmian taką rolę, żeby zachęcić panią do aktywności fizycznej przedstawić wszystkie zalety absolutnie nie chciałam straszyć, więc tutaj stosowałam tą marchewkę przysłowiową arniki i tak pomyślałam sobie, ale teraz pani siedzi mamy te pół godziny to szybciutko szybciutko ma pani dziś buty po ich pobliżu no tak proszę tylko zakładać zakładać buty kurtkę słuchawki i będziemy prowadziły tę rozmowę to konsultacje spacerując i pani była tak zaskoczona tym co do niej mówiłam, że pani miała czasu, żeby zareagować po prostu tak zrobiła wróciła do domu usiadłyśmy i obie no właśnie to był ten 0101. krok, bo każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku do dzisiaj pisze do mnie SMS-y przesyła zdjęcie z kolejnych spacerów, które zrobiła i czujesz się przede wszystkim dużo lepiej to jest chyba najważniejsze, że już po 1 jednostce takiej powiedzmy to no treningowej to może duże słowo po prostu nie 1 taki jednostek ćwiczeń nasze samopoczucie się zdecydowanie poprawia i badania naukowe o tym mówię tutaj 20 minut, żeby też poprawił nam się nastrój czy jest pani zadać, żeby nie nazywać tego treningami tylko aktywnością treningi to od razu niosą za sobą taki pierwiastek wyczynu od razu do niej kary, bo czytanie zdecydowanie jestem za tym, żeby nas nazywać tą aktywnością fizyczną sprawnością, a niekoniecznie sportem wyczynowym, bo to nie jest tak, że taki kult takie ćwiczenia o umiarkowanym natężeniu nie są dla nas dobre wręcz przeciwnie są bardzo dobra no przecież tak na koniec gwoli przypomnienia, gdyby pani zechciała powiedzieć co trzeba zrobić, żeby dołączyć do spaceru, który rozpoczyna się za kilka minut już w aktualnie dwunastej zakładamy wygodne buty bierzemy słuchawki wychodzimy na zewnątrz tam, gdzie tam, gdzie mieszkamy albo gdzie jeszcze mamy chwilę czasu, żeby się, ale niewiele też minutę zostało wchodzimy na instagram i szukamy tam ekscesach i media Poland uśmiech na twarze, a my już z Pauliną zrobimy wszystko, żeby państwa zachęcić do tego, żeby się ruszać, żeby ćwiczyć i zrobić to przede wszystkim na siebie, więc ta decyzja dzisiaj należy do państwa co ma się właśnie dzisiaj w niedziele będzie ten pierwszy pierwsze państwa Krak do spacerów zachęca pani Małgorzata Peru Fundacja Sejm i medycyny Poland kłaniam się dziękuję bardzo, dziękuję bardzo państwa zapraszam teraz na informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA